برای کباب از کدام بخش از گوشت گوسفند استفاد می شود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برای کباب از کدام بخش از گوشت گوسفند استفاد می شود؟

کدام بخش از گوشت گوسفند برای کباب مناسب تر است؟

کباب یکی از لذیذ ترین غذا های ایرانی است و کمتر کسی را می توان یافت که طرفدار کباب نباشد. در بین انواع کباب، کباب گوسفندی یکی از لذیذ ترین انواع آن می باشد. با توجه به این که گوشت گوسفند زنده چربی بیشتری نسبت به سایر گوشت های قرمز دارد کباب آن لذیذ ترین نوع کباب است. اما همان طور که می دانید همه ی قسمت های گوشت گوسفند برای کباب مناسب نیست و استفاده از برخی قسمت ها باعث می شود که کباب سفتی داشته باشید. از همین رو لازم است برای این که کبابی لذیذ و ترد داشته باشید از قسمت های خاصی از گوشت گوسفند استفاده نمایید.

 

کبابی ترد با گوشت گوسفند

قسمت راسته: یکی از محبوب ترین و بهترین قسمت های گوشت گوسفند برای تهیه ی کباب قسمت راسته آن می باشد. گوشت راسته به گوشت اطراف ستون فقرات گفته می شود و با توجه به این که این قسمت نسبت به قسمت های دیگر تحرک کمتری دارد، نرم تر و ترد تر از سایر قسمت ها می باشد. از این قسمت بیشتر برای تهیه ی کباب برگ استفاده می شود.

 

قسمت فیله: اگر می خواهید یک کباب چنجه خوب داشته باشید بهتر است از قسمت فیله گوشت گوسفند استفاده نمایید. فیله به قسمت پشتی کمر و جگر سفید گفته می شود و بسیار ترد و نرم می باشد.

 

قسمت دنده: شیشلیک ایرانی یکی از لوکس ترین و لذیذ ترین کباب های ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. برای تهیه ی شیشلیک معمولا از قسمت دنده استفاده می کنند. این قسمت به دلیل چربی بالایی که دارد به طعم بهتر کباب کمک می کند.

 

قسمت قلوه گاه و دم سینه: شاید با خود بگویید که این قسمت از گوشت گوسفند که سفت و محکم می باشد و چطور می توان از آن کبابی ترد به دست آورد. در پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا از قلوه گاه برای کباب کوبیده استفاده می کنند. برای این کار گوشت قلوه گاه را دو یا سه بار چرخ می کنند و به این ترتیب کباب کوبیده های خوش طعم از آن تهیه می کنند.

 

قسمت مغز ران: در قسمت انتهایی گوشت گوسفند یک قسمت به چشم می خورد که دارای گوشت لخم می باشد و معمولا از آن برای تهیه ی کباب حسینی استفاده می کنند. برای تهیه ی این کباب از سیخ های چوبی به همراه انواع سبزیجات استفاده می کنند.

برای کباب از کدام بخش از گوشت گوسفند استفاد می شود؟

بهترین قسمت گوشت گوسفند برای کباب

 

گوشت کبابی را چگونه نرم کنیم؟

در آشپزی ایرانی تهیه ی انواع کباب گوسفند به مهارت خاصی نیاز دارد و اصطلاحا می گویند تهیه ی کباب خوب کار هر کسی نیست. یکی از فوت و فن هایی که در رابطه با تهیه ی کباب خوب باید به آن توجه کرد نرم کردن گوشت قبل از کباب کرن آن می باشد. برای این کار معمولا راهکار های مختلفی ارائه می شود. اما اگر می خواهید گوشتی آبدار و نرم داشته باشید می توانید از مخلوط کیوی، ماست، سس مایونز، زعفران، تکه های چربی، کره و انواع ادویه برای طعم دار کردن و نرم کردن گوشت استفاده کنید.

 

نکات قابل توجه در تهیه کباب از گوشت گوسفند

علاوه بر طعم دار کردن گوشت گوسفند برای تهیه ی کباب نکات دیگری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند که بعد از خرید گوسفند باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد تا بتوانید کباب لذیذ تری را تهیه نمایید.

 

در رابطه با شستن گوشت گوسفند برای تهیه ی کباب توجه داشته باشید که باید گوشت خرد شده را قبل از این که در فریزر قرار دهید شسته و اجازه دهید آب آن گرفته شود و سپس بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اگر بعد از فریز کردن این کار را انجام دهید خونابه موجود در گوشت از بین می رود و در واقع مواد مغذی موجود در گوشت از بین خواهد رفت.

 

اگر می خواهید از گوشت چرخ کرده برای کباب استفاده کنید بعد از شستن گوشت اجازه دهید تمام آب آن خشک شده و سپس آن را چرخ نماید. نکته ی دیگر در رابطه با چرخ گوشت باید گفت این است که که یک بار چرخ کردن گوشت برای تهیه ی کباب کافی نخواهد بود و این کار را دو یا سه بار انجام دهید.

 

اگر برای تهیه ی کباب از گوشت گوسفند می خواهید که از فر استفاده نمایید باید تمام اطراف گوشت را به روغن آغشته نمایید. این کار از خارج شدن شیره گوشت جلوگیری کرده و طعم بهتری را برای کباب شما به وجود می آورد.

 

بر خلاف تصور عموم که برای طعم دار کردن گوشت کبابی از آب لیمو و پیاز استفاده می کنند باید بگوییم که استفاده از این دو مورد را فراموش کنید چرا که هر دو این موارد باعث سفت تر شدن گوشت گوسفند می شود و به این ترتیب نمی توانید کبابی ترد داشته باشید.

برای کباب از کدام بخش از گوشت گوسفند استفاد می شود؟

کباب گوسفندی

جدیدترین مطالب سایت