بررسی مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و انگلستان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بررسی مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و انگلستان

کانادا از جمله کشورهایی است که به جهت مراکز علمی و دانشگاه‌های مهمی که دارد، توانسته مهاجرین بسیاری را به سمت خود جلب نماید. از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی تحصیل در کانادا می‌باشد.

 

هر ساله محصلان و دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مراکز علمی این کشور جهت دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنند. چنانچه تمایل دارید که در این کشور به تحصیل بپردازید، می‌بایست جهت اخذ ویزای کانادا اقدام نمایید. عواملی هستند که مسیر اخذ ویزای تحصیلی شما را هموارتر می‌سازند که در ادامه به برخی از آنها به صورت مختصر می‌پردازیم.

 

شما می‌توانید جهت سهولت در دریافت ویزای تحصیلی این کشور از یکی از دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید. دقت کنید که این پذیرش نامه توسط مرکز علمی صادر می‌شود که می‌بایست مورد تایید اداره مهاجرت نیز قرار بگیرد. عدم سوء پیشینه متقاضیان، توانایی پرداخت و پوشش مخارج حداقل یک سال از زندگی و تحصیل در این کشور، معدل بالا در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور مبدا، مدرک زبان با نمره بالا، معرفی نامه از طرف 2 دست کم استاد، ارائه یک برنامه تحصیلی بسیار دقیق و پاسپورت با دست کم 6 ماه اعتبار از جمله مواردی هستند که پروسه اخذ ویزا توسط علاقه مندان به مهاجرت را آسان می‌سازد.

 

علاوه بر این موارد، ارائه مدارکی که اثبات کند که فرد متقاضی پس از اتمام دوران تحصیل خود قصد اقامت در این کشور را ندارد نیز می‌تواند در روند اخذ ویزا موثر باشد. نکته مهم آن است که متقاضیان می‌توانند مدارکی نظیر سند ملکی و یا سند تاهل خود را به این کشور ارائه دهند که این موضوع می‌تواند گواهی بر بازگشت افراد به کشور مبدا باشد.

 

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا کشوری است که برای متقاضیان خود شرایط رفاهی مناسبی را تدارک دیده است. آن دسته از مهاجرینی که به قصد آموزش و تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند، از مزایای بسیاری برخوردار هستند. از جمله آنها می‌توان به کیفیت و سطح بالای آموزش مراکز علمی و دانشگاه‌های این کشور، تسلط افراد به دو زبان انگلیسی و فرانسوی و تقویت آنها، انواع بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی که در اختیار دانشجویان و محصلان قرار داده می‌شود، امکان انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف به صورت گسترده، کیفیت بالای زندگی و استاندارد‌های بالا در کنار هزینه‌های پایین، امکان اخذ ویزا برای همراهان، امکان انجام کار به هنگام تحصیل و حتی پس از فارغ‌التحصیلی اشاره نمود.

 

علاوه بر این موارد، نرخ بیکاری در کشور کانادا بسیار پایین است و مهاجرین هیچ گونه دغدغه و نگرانی را از این بابت نخواهند داشت. همچنین آن دسته از دانشجویان مهاجری که از مدرک کشور کانادا برخوردارند و همچنین تجارب کاری در این کشور دارند، این امکان را دارند که بدون آنکه این کشور را ترک نمایند، جهت اخذ اقامت دائم این کشور پس از اتمام دوران تحصیلات خود اقدام کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاع بیشتر و آگاهی از جدیدترین شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای آن با موسسات مهاجرتی که در این زمینه فعال هستند، مشورت نمایید.

 

بررسی مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و انگلستان

مهاجرت به انگستان از راه تحصیل

مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل و آموزش در این کشور از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور به شمار می‌رود. مهاجرت به این کشور علاوه بر آنکه دارای مزایای بسیاری می‌باشد، از سختی و موانع بالایی نیز برخوردار است.

 

سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان و محصلان جهت مهاجرت به این کشور، جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام می‌نمایند. از مهم ترین دلایل استقبال از این کشور می‌توان به نرخ پایین بیکاری اشاره نمود. در ادامه به بررسی مزایا و پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشور می‌پردازیم.

 

مزایای تحصیل در انگلستان

عوامل بسیاری سبب شده تا کشور انگلستان پذیرای تعداد بالایی از دانشجویان و محصلان در سرتاسر دنیا باشد. از جمله مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به اعتبار مدرک تحصیلی شما اشاره نمود. سیستم آموزشی و تحصیل این کشور به متقاضیان پایه‌های محکمی را ارائه می‌کند که یافتن شغل مدنظر افراد و افزایش حقوق بالا را سبب خواهد شد. انگلستان از موسسات و مراکز علمی و آموزشی بسیاری برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید در رشته دلخواه خود در این کشور به تحصیل بپردازید.‌

 

متقاضیان مهاجرت به این کشور در دانشگاه‌های انگلیس علاوه بر یادگیری دروس تئوری، مهارت‌های لازم را نیز در حوزه کاری خود نظیر تفکر نقادانه و خلاقانه بدست می‌آورند.

 

همانطور که می‌دانید رقابت در بازار کار دشوار است. برای آنکه  فرصت‌های کاری بالایی را داشته باشید، می‌بایست از مهارت‌های خاصی برخوردار باشید. انگلیس امکان تحصیل با کیفیت بالا و امکانات ویژه را برای مهاجرین فراهم آورده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین هزینه‌های زندگی در این کشور نیز بسیار معقول و منطقی برآورد شده است. تحصیل در این کشور نیز با زبان انگلیسی که نخستین زبان مطرح دنیا می‌باشد، صورت می‌گیرد. همچنین متقاضیان امکان دریافت بورسیه‌های متنوعی را بر اساس سوابق تحصیلی خود خواهند داشت.

بررسی مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان

مهاجرت به انگلستان و پروسه تحصیل در انگلستان دارای مراحلی است که در ادامه به بررسی هر یک به صورت مختصر می‌پردازیم. در ابتدا می‌بایست از کالج‌ها، مدارس و دانشگاه‌های مدنظر خود پذیرش نامه را به همراه داشته باشید. متقاضیان باید در سایت مربوط به سفارت انگلستان جهت درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند‌. پس از آن می‌بایست جهت احراز هویت خود و انجام پروسه چهره نگاری و انگشت نگاری به مراکز مشخص شده مراجعه نمایند.

 

سپس متقاضیان مهاجرت باید اسناد و مدارک مورد نیاز خود را تحویل دهند و خود را برای مصاحبه سفارت مهیا سازند. پرسش‌هایی که در این مصاحبه از افراد متقاضی پرسیده می‌شود، اغلب به دلایل انتخاب رشته آنها و میزان تمکن مالی افراد مربوط می‌باشد. علاوه بر آن، تسلط افراد به زبان انگلیسی نیز در این مصاحبه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. چنانچه پاسخ‌های شما برای سفارت متقاعدکننده و قانع‌کننده باشد، درخواست ویزای تحصیلی برای افراد صادر می‌شود. در صورت تایید و موافقت سفارت، ویزای تحصیلی انگلستان به متقاضیان ارائه خواهد شد.

 

برگرفته از وب سایت https://fa.penstudents.com/

جدیدترین مطالب سایت