بررسی کامل تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بررسی کامل تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه

بررسی کامل تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه

در این مطلب قصد داریم تحصیل در روسیه پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم. فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی روسیه با موفقیت در بیش از 100 کشور جهان کار می کنند.

 

یکی از محبوب ترین زمینه های تحصیل برای خارجی ها در روسیه پزشکی است. دانشگاه های روسیه سابقه غنی آموزش پزشکان را دارند. اولین نهاد پزشکی آموزشی، فرمان دارویی، در قرن هفدهم در روسیه ظاهر شد. اکنون پزشکان در بیش از 70 دانشگاه روسیه آموزش دیده اند.

 

چگونگی ورود به دانشگاه پزشکی در روسیه

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم، تحصیلات عالی پزشکی در روسیه تنها از طریق تحصیل تمام وقت در دانشگاه حاصل می شود. آموزش پزشکی مکاتبه ای در روسیه وجود ندارد. مدت تحصیل در دانشگاه پزشکی در روسیه به تخصص بستگی دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید در مدت 4 سال لیسانس پرستاری شوید. و برای گرفتن مدرک جراحی، باید در کل 8-9 سال یاد بگیرید.

 

به عنوان مثال ، در ایالات متحده آمریکا ، برای اینکه پزشک شوید، شما باید 12-18 سال را صرف مطالعه کنید. در انگلیس، دانشجویان پزشکی 10 سال، در آلمان 10-8 سال تحصیل می کنند. برای گرفتن مدرک پزشکی در کانادا باید 4 سال در دانشکده پزشکی ، همان مقدار در دانشگاه و سپس بسته به تخصص، از 3 تا 5 سال در دوره کارآموزی تحصیل کنید.

 

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم، می توانید بلافاصله بعد از مدرسه وارد دانشگاه های پزشکی روسیه شوید. دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان روسی و انگلیسی ارائه می دهند. اگر روسی بلد نیستید ، می توانید آن را در بخش مقدماتی یا دوره هایی که در دانشگاه های پزشکی روسیه فعالیت می کنند ، یاد بگیرید. در چنین بخش هایی ، متقاضیان خارجی علاوه بر زبان ، رشته های دیگری را نیز می خوانند که این امر به آن ها کمک می کند تا برای مطالعه آینده آماده شوند.

 

متقاضیان باید در رشته های اصلی یعنی زیست شناسی و شیمی امتحان دهند. برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی اضافی را انجام می دهند. به عنوان مثال در دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک (IKBFU)، هنگام ورود به برنامه روسی زبان “پزشکی عمومی” ، متقاضیان زبان روسی ، زیست شناسی و شیمی را می گذرانند. پس از پذیرش در یک دوره مشابه انگلیسی زبان باید امتحانات زیست شناسی و شیمی را با موفقیت پشت سر بگذارند.  

 

در دانشگاه فدرال کازان (KFU) ، متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در روسیه، علاوه بر شیمی و زیست شناسی، باید در امتحان زبان انگلیسی شرکت کند یا گواهی تافل ارائه دهد.

 

بررسی کامل تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه

مدرک لیسانس در دانشگاه های پزشکی

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم،  در روسیه مدرک کارشناسی که 4 سال طول می کشد، در دانشگاه های روسیه فقط برای رشته “پرستاری” ارائه می شود. به طور متوسط ​، آموزش در این برنامه در دانشگاه های پزشکی سالانه 90-100 هزار روبل (1.5-1.7 هزار دلار) هزینه دارد. اگر می خواهید یک پزشک عمومی شوید، دوره آموزش 2 سال دیگر تمدید می شود. و اگر قصد دارید در یک تخصص کار کنید، دوره تحصیل شما باید به مدت 4 سال دیگر نیز تمدید شود.

 

همه چیز درباره تحصیل در روسیه

صفر تا صد تحصیل در روسیه به همراه اطلاعات کامل در باره مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه را می توانید در این متن مشاهده کنید. شرایط تحصیل در روسیه به این صورت است که با هر مدرک تحصیلی می توانید اقدام دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی کنید. حداقل معدل برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید ۱۶ باشد. روسیه از اکثر رشته های تحصیلی دانشجو می پذیرد و نگرانی برای انتخاب رشته نخواهید داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه عبارت است از کپی پاسپورت، مدارک تحصیلی ترجمه شده، فیش واریزی هزینه اپلای، مدرک زبان مورد نیاز می باشد. هزینه تحصیل در روسیه نسبت به دیگر کشور ها مقرون به صرفه می باشد.

 

هزینه شهریه سالانه دانشگاه FEFU حدود هزار تا دو هزار دلار می باشد. هزینه روزانه عادی در روسیه حدود 450 روبل می باشد که نسبت به دیگر کشور هزینه تحصیل در روسیه پایین تر می باشد. زمان بندی تحصیل در روسیه همانند دیگر دانشگاه های بین المللی کشور های مختلف می باشد.

 

دوره تخصص در دانشگاه های پزشکی در روسیه

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم،  در روسیه در بخش های “پزشکی عمومی” و “کودکان” دانشجویان بلافاصله وارد برنامه تخصص می شوند، مدت تحصیل 6 سال است. هزینه این دوره از 80 تا 400 هزار روبل (1.4-7 هزار دلار) در سال متغیر است. به عنوان مثال گذراندن دوره ای در رشته های تخصصی پزشکی پایه در دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) سالانه 180 هزار روبل (حدود 3.2 هزار دلار) هزینه دارد. و دوره تخصص “کودکان” در دانشگاه پزشکی دولتی IM Sechenov First Moscow (دانشگاه پزشکی دولتی Sechenov Moscow) سالانه حدود 260 هزار روبل (5 هزار دلار) هزینه دارد.

 

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم، در روسیه به صورت استثنا رشته های “داروسازی” و “روانشناسی بالینی” و برخی از تخصص های دیگر به مدت 5 الی 5.5 سال دوره تحصیل آن ها طول می کشد.. هزینه این دوره ها تا حدودی کمتر است. بنابراین یک دوره در رشته “داروسازی” از 140 هزار روبل (2.3 هزار دلار) در سال در KFU و FEFU هزینه دارد.

 

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم، در دانشگاه های روسیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مدت 3 سال تحصیل می کنند. پس از آن، آن ها باید از پایان نامه خود دفاع کنند و سپس درجه دانشمندی علوم را دریافت کنند. برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی، باید در یک آزمون تخصصی که به زبان انگلیسی است شرکت کنید. همچنین باید یک نمونه از مقالات علمی خود را ارائه دهید و یک مصاحبه را پشت سر بگذارید.

 

دانشگاه های برتر روسیه در رشته پزشکی

در رابطه با تحصیل در روسیه پزشکی باید بگوییم، هنگامی که صحبت از تحصیل در رشته پزشکی در کشور های خارجی به میان می آید، کشور روسیه همیشه یکی از گزینه های احتمالی است.

 

دلیل این امر این است که تحصیل در رشته پزشکی در روسیه یعنی تحصیل در دانشگاه های پزشکی که در سطح جهانی فعالیت می کنند. پزشکی یکی از رشته های اصلی مورد توجه در روسیه است. دانشگاه ملی پژوهش های پزشکی، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، دانشگاه دولتی سیبرین و … از جمله دانشگاه های برتر پزشکی در روسیه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت اپلای من مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت