برنامه مراقبت از مو در زمستان؛ یک روتین مراقبتی جدید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برنامه مراقبت از مو در زمستان؛ یک روتین مراقبتی جدید

اگر اکنون در جایی زندگی می‌کنید که آب‌وهوای زمستانی حکم‌فرماست یا به‌زودی سرمای زمستان میهمان شما می‌شود خوب است که زودتر درباره نکات مراقبت از مو‌هایتان در فصل زمستان بیشتر بدانید. چراکه آب‌وهوای زمستانی و سرمای شدید برای همه نوع مو آسیب‌هایی را به دنبال داشته و درست مانند پوست، مو نیز برای خوش‌حالت و سالم ماندن نیاز به محافظت دارد؛ بنابراین از مو‌های خود در برابر هوای به‌شدت سرد، باد‌های تند، الکتریسیته ساکن و حتی گرمای داخل خانه محافظت کنید.

 

برنامه مراقبتی از مو در زمستان

در بخش زیر نکاتی به‌عنوان روتین مراقبت از مو در فصل زمستان آورده شده تا بتوانید همیشه مو‌های خود را سالم و درخشان نگه دارید:

برنامه مراقبت از مو در زمستان؛ یک روتین مراقبتی جدید

در زمستان از کلاه استفاده کنید

مهم است که در ماه‌های زمستان مو‌های خود را به‌خوبی بپوشانید تا از آن‌ها در برابر هوای خشک، برفی و بادوباران شدید محافظت کنید. چراکه این عناصر مو‌های شما را خشک کرده و آن‌ها را مستعد شکستن و وز شدن می‌کنند.

 

البته پشم و پنبه می‌توانند باعث شکسته‌شدن مو‌های شما شوند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب احتمالی، داخل کلاه‌خود را با ابریشم یا ساتن بپوشانید. همچنین با استفاده از روغن‌های طبیعی می‌توانید با الکتریسیته ساکن مبارزه کرده و مو‌های خود را مرطوب و درخشنده نگه دارید.

 

برنامه مراقبت از مو در زمستان؛ یک روتین مراقبتی جدید

مو‌های خود را با سرم مو، روغن یا مرطوب‌کننده تقویت کرده و آبرسانی کنید

برای مبارزه با خشکی مو‌ها از یک مرطوب‌کننده، روغن یا سرم مو باکیفیت استفاده کنید. زیرا به دلیل آنکه در زمستان، گرمای داخل خانه افزایش می‌یابد هوای آن بسیار خشک بوده که موجب می‌شود رطوبت از مو‌های شما خارج شود؛ بنابراین برای جبران رطوبت از‌دست‌رفته و آبرسانی مجدد مو‌ها و نیز مبارزه با اثرات ابزار‌های حالت‌دهنده، گرمایش داخل خانه و باد‌های سرد زمستانی، از یک مرطوب‌کننده و سرم مو استفاده کنید.

 

به طور منظم مو‌های خود را کوتاه کنید

کوتاه‌کردن مو‌ها هر چهار تا هشت هفته یکبار، یک راه خوب برای حفظ سلامتی و طراوت آنهاست. بدین منظور فقط کافی است چیزی حدود یک سانت از قسمت پایینی مو‌ها را کوتاه کنید تا احتمال ایجاد خشکی و دوشاخه شدن انتهای مو‌ها کاهش یابد.

 

با آب داغ مو‌های خود را نشویید

حتی اگر دمای هوا به زیر صفر رسیده و یک دوش داغ دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید، بدانید آب داغ می‌تواند رطوبت مو‌های شما را از بین ببرد و آن‌ها را شکننده و وز کند؛ بنابراین با خرید یک شامپوی مرغوب، مو‌های خود را با آب ولرم شسته و آبکشی نهایی با آب تقریبا خنک را جایگزین آب خیلی داغ کنید.

 

برای خشک‌کردن و حالت دادن به مو‌ها از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید

بهترین راه‌حل خشک‌شدن مو‌هایتان در هوا است. زیرا سشوار رطوبت لازم را از مو‌ها گرفته و احتمال خشکی آن‌ها را افزایش می‌دهد. خشک‌کردن مو‌ها بدون حرارت زیاد دستگاه‌های حالت‌دهنده باعث می‌شود مو‌های شما سالم بمانند. یادتان باشد مو‌های شما در ماه‌های سردتر، ظریف بوده و حالت دادن با گرمای اتو و سشوار، رطوبت را مستقیما از آن‌ها می‌مکد؛ بنابراین در طول زمستان از صاف کردن و فر کردن مو‌ها خودداری کنید.

 

با مو‌های خیس از خانه بیرون نروید

مو‌های خیس بیشتر از مو‌های خشک آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین بیرون رفتن در زمستان با سر خیس می‌تواند باعث یخ‌زدن و شکستن مو‌ها شود. درحالی‌که خشک‌کردن با هوا بهترین شیوه است، در این مورد می‌توانید مو‌ها را با سشوار خشک کنید تا اینکه با مو‌های خیس به بیرون از خانه بروید.

 

به استفاده از ماسک مو به طور منظم و هفتگی متعهد شوید

درست مانند ماسک‌های صورت که برای داشتن پوستی سالم ضروری هستند، ماسک‌های مو نیز می‌توانند از مو‌های خشک و آسیب‌دیده حفاظت کنند. در واقع این محصولات می‌توانند اثرات خشکی را معکوس کنند. استفاده از ماسک‌های مو سریع و آسان بوده و در کمتر از 20 دقیقه کار خود را انجام می‌دهند. شما می‌توانید برای خرید ماسک مو از خانومی به این وب‌سایت مراجعه کرده و از فواید نرم‌کنندگی و آبرسانی این ماسک‌ها سود ببرید.

 

در زمستان از شستشوی مکرر مو خودداری کنید

شستن بیش از حد مو‌ها باعث ازبین‌رفتن چربی طبیعی آن‌ها می‌شود، ازاین‌رو سعی کنید تاحدامکان زمان بین شستشو‌ها را افزایش دهید. اگر به طور معمول مو‌های خود را هر روز می‌شویید، به یک روز در میان رسانده یا هر سه روز یکبار آن‌ها را بشویید. همچنین می‌توانید با خرید شامپو بدون سولفات و باکیفیت، مو‌های خود را بهتر تمیز کنید.

برنامه مراقبت از مو در زمستان؛ یک روتین مراقبتی جدید

سلامتی و زیبایی مو‌های خود را به خانومی بسپارید

اکنون که با برنامه رسیدگی و مراقبت از مو‌ها در فصل سرما و زمستان آشنا شدید، نکات آن را رعایت کنید. ازاین‌رو می‌توانید از محصولات باکیفیت و درجه یک فروشگاه خانومی استفاده کنید تا بتوانید مو‌های خود را به‌خوبی هیدراته نگه داشته و در زمستان امسال، عالی به نظر برسید.

جدیدترین مطالب سایت