معرفی بهترین آموزشگاه های موسیقی تهران ( بهترین سایت موسیقی تهران)

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معرفی بهترین آموزشگاه های موسیقی تهران ( بهترین سایت موسیقی تهران)

بهترین آموزشگاه هاي‌ موسیقی تهران کجاست؟

با مشخص شدن فواید و تاثیرات شگرف موسیقی در روحیه و زندگی افراد و از سویی آرامبخش بودن نوازندگی خصوصا در زندگی کنونی ، ضرورت آموزش و فراگیری موسیقی بیشتر از گذشته مشخص شده است.

 

اما از کجا باید شروع کرد و چطور باید استاد و آموزشگاه موسیقی مناسب را بیابیم

 

برای آموزش صحیح و اصولی موسیقی ، افرادی که به دنبال یادگیری ساز مورد علاقه شان هستند یا والدینی که نگران آموزش صحیح برای فرزندشان هستند به دنبال آموزشگاه موسیقی معتبر و مناسبی هستند که بتوانند بدون دقدقه موسیقی را بیاموزند.

 

دغدغه هایي از قبیل این که :

آیا آموزشگاه میتواند استاد مناسب با روحیات یا سلیقه شان را آن ها معرفی کند؟

اصلا بعد از پایان دوره میتوانند موسیقی و ساز مورد نظر رابه درستی بنوازند؟

آیا اساتید آموزشگاه از اساتید با صلاحیت و با تجربه در آموزش هستند؟

آیا اساتید شیوه و متد مشخص آموزشی دارند؟

آیا شیوه آموزش اساتید اصولی و استاندارد است؟

آیا آموزشگاه برای هنرجویان کنسرت و اجرای گروهی برگزار می‌کند؟

آیا بررسی یا تست هاي‌ مشخصی برای تعیین سطح هنرجو وجوددارد؟

آیا آموزشگاه برای سبک هاي‌ مختلف و سلایق مختلف استاد مناسبی دارد؟

این‌ها و خیلی دقدقه و سوالات دیگر باعث شده تا افراد برخی اوقات با نگرانی وارد آموزش موسیقی شوند و گاهی اوقات شاید حق هم داشته باشند.

 

آموزش موسیقی و حساسیت هاي‌ آن

مقوله آموزش موسیقی بسیار مهم و حساس است چرا که بسیاری موضوعات آموزشی مانند کلاس هاي‌ زبان یا … فقط با یک متد مشخص قابل اجراست ولی در مقوله موسیقی هم احساس و علاقه و هم شیوه و متد مشخص و صحیح آموزشی لازم است.

 

روش هاي‌ آموزش موسیقی باید به گونه اي باشد که هم بسیار دقیق و اصولی باشد و از سویی هم آن قدر خشک نباشد که باعث سرخوردگی و بی میلی در هنرجو گردد.

 

بسیار دیده شده که افرادی چون در ابتدا درست آموزش ندیده اند یا با شیوه نامناسب آموزشی مواجه شده اند ، برای همیشه موسیقی را کنار گذاشته اند و این در حالی است که زندگی بدون موسیقی شاید همه ی زیبایی هاي‌ خودرا بروز ندهد وموسیقی موهبتی است که باید همه ی ازآن برخوردار باشند.

 

اگر کودکی به خاطر برخورد نامناسب استاد یا به خاطر شیوه نادرست آموزشی از موسیقی زده شود ، شاید هیچگاه نتوان حس مناسبی در مورد موسیقی در او ایجاد کرد.

 

همه ی این دلایل ایجاب میکند که در انتخاب آموزشگاه موسیقی و استاد مورد نظر برای خود یا فرزندتان نهایت دقت را داشته باشید و برای انتخاب به ملاک هایي چون نزدیکی محل آموزش یا ناگزیر بودن ، توجه نکنید.

 

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران؟

 

آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزشگاه موسیقی منظومه با اساتید مجرب در حوزه موسیقی کلاسیک و ایرانی جزء برترین و از همه ی مهمتر دلسوزتری آموزشگاه هاي‌ مطرح تهران است و سعی کرده است با ارائه شیوه هاي‌ جدید آموزشی در ایجاد انگیزه و یادگیری پایدار، متفاوت باشد.

 

آدرس: خیابان سید جمال الدین اسدآبادی«یوسف آباد» بین خیابان 19 و 21 پلاک 207

تلفن: 88703165 – 88715340 – 88715542

 

آدرس وبسایت آموزشگاه موسیقی: http://www.manzome-music.com

 

آموزشگاه موسیقی احتشامی

آموزشگاه موسیقی احتشامی واقع در شمال میدان سعادت آباد جنب داروخانه آسمان می‌باشد توسط سامان احتشامی تاسیس شد. وی با بهرهگیری از محضر استادانی چون زنده یاد جواد معروفی، محمد سریر، اسماعیل امین موید با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد. درسال ۱۳۶۸ موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

 

وی از دانشگاه هنر و معماری فارغ التحصیل شد و آموزشگاه موسیقی احتشامی را تاسیس نمود و هم اینک دراین مرکز به تدریس شاگردان مشغول می‌باشد. درسال ۱۳۸۵ موسسه فرهنگی هنری آوای باغ مهر رابه جهت انتشار آثار موسیقی تاسیس نمود.

 

تلفن آموزشگاه:۲۲۰۷۴۴۱۲ -۲۲۳۶۷۷۶۸

آدرس: سعادت آباد ، ضلع شمال میدان خیابان شهید حیدریان ، پلاک ۲ ، طبقه ۶ ، واحد ۱۰

 

آموزشگاه موسیقی کامکارها

آموزشگاه موسیقی کامکارها ، توسط اعضای گروه کامکار ها با مدیریت هوشنگ کامکار از سال ۱۳۷۶ در سطح آموزشی مبتدی تا پیشرفته آغاز به فعالیت نمود.

رشته هاي‌ آموزشی : آموزش سازهای سنتور، کمانچه، ویولن «ایرانی وکلاسیک»، دف، تار و سه تار، تنبک، تنبور و پیانو، ویولن کلاسیک

آموزش تئوری و سلفژ ،مبانی و روش هاي‌ آهنگسازی

مدرسان:هوشنگ، بیژن، پشنگ، قشنگ، ارژنگ، ارسلان، اردشیر، اردوان، هانا و سیاوش کامکار، منصور صفائیان، حیدر کاکی، امین غفاری، تیگران مسروپیان، مریم ابراهیم پور، احسان امامی

تلفن: ۸۸۵۲۴۸۳۰ – ۸۸۵۲۴۸۳۱

نشانی : میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، کوچه ۱۲ شرقی، پلاک ۶ طبقه دوم

 

توصیه می‌کنیم که قبل از این که بخواهید در کلاس یا آموزشگاه خاصی ثبت نام نمایید ، نخست ساز مورد علاقه خودرا بیابید و همچنین سبکی راکه روی سازتان دوست دارید یاد بگیرید انتخاب نمایید.

 

سپس با تحقیق در مورد رشته ها و اساتید آموزشگاه و خاطرجمعی از مورد تایید بودن آن ، به ثبت نام بپردازید.

 

بسیار مهم است که پس از انتخاب رشته و استاد مورد نظر ، دیگر تمرکز خودرا بر تمرین روی سازتان بگذارید. یادتان باشد مهم تر از هر چیزی در آموزش و یادگیری صحیح موسیقی ، خود شما هستید و این شمایید که باید به هدفتان برسید ، اگر تمرین نداشته باشید بهترین اساتید و بهترین شرایط آموزشی نیز هیچ گونه تاثیری در پیشرفت شما نخواهد داشت.

 

ملاک هاي‌ تعیین بهترین آموزشگاه هاي‌ موسیقی

برای انتخاب آموزشگاه موسیقی باید ملاک هایي را مدنظر داشته باشید تا بتوانید به درستی انتخاب نمایید :

1-آموزشگاه دارای آموزش تخصصی در ساز مورد نظر شما باشد

2-سبک هاي‌ آموزشی مشخص و جداگانه برای آموزش هر ساز داشته باشد

3-متد مشخص و برنامه قابل محاسبه برای آموزش داشته باشد

4-برنامه اي اصولی و با زمان بندی درست ارائه دهد

5-در دوره هاي‌ آموزشی ، آزمون هاي‌ تعیین سطح داشته باشد

6-دلایل قوت و ضعف هر هنرجو بر اساس خودش محاسبه گردد

7-غیر از آموزش خصوصی ، برای در جمع نواختن هنرجویان و ایجاد اعتماد به نفس در آنان نیز برنامه هایي داشته باشد

8-برنامه هاي‌ دوره اي و مدونی برای اجرا ها و کنسرت هاي‌ موسیقی هنرجویان داشته باشد

9-فضای مناسب جهت آموزش ساز هاي‌ مختلف داشته باشد

10-وسایل و موراد کمک آموزشی مخصوص هر سازی را فراهم کرده باشد

11-اساتید با تجربه و متخصص برای آموزش در اختیار داشته باشد

همه ی این موارد درکنار تجربه و مدیریت صحیح و نیز تلاش دلسوزانه باعث می‌گردد تا بتوانید به آموزشگاه ایده آل خود نزدیک شوید.

توصیه ما این است که قبل از ثبت نام در کلاس یا آموزشگاه ، حضورا مراجعه نمایید ، با استاد مورد نظر مشاوره داشته باشید ، شیوه آموزش و برنامه آموزشی وی را بدانید . چرا که قرار است یکی از مهم‌ترین کلاس هاي‌ زندگی‌تان را شروع کنید.

 

مواردی هم هست که گاهی هنرجو بعد از ثبت نام و گذراندن یک دوره تازه متوجه میشود که سبکی که علاقه داشته یا شیوه اي که دوست داشته است بیاموزد اصلا چیز دیگری بوده بهمین خاطر تحقیق در مورد این مساله نه تنها ایراد نیست بلکه حق شماست.

 

رپورتاژ آگهی

جدیدترین مطالب سایت