با این ۵ نکته بهترین خانه اجاره‌ای را در سایت دیوار پیدا کنید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با این ۵ نکته بهترین خانه اجاره‌ای را در سایت دیوار پیدا کنید

در گذشته افراد با مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی در محله‌های مختلف به دنبال خانه‌ای مناسب برای اجاره‌نشینی بودند. اما امروز با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر استفاده از خدمات بنگاه‌های معاملات ملکی و آژانس‌های املاک، افراد می‌توانند از خدمات سایت‌های مختلف مانند سایت دیوار نیز استفاده کنند. سایت دیوار یکی از پرطرفدارترین سایت‌های ثبت آگهی در ایران است.

 

افراد می‌توانند در این سایت با مراجعه به بخش املاک و انتخاب بخش اجارهٔ مسکونی، ملک مورد نظرشان را به سادگی پیدا کنند. اما برای پیدا کردن بهترین خانه اجاره‌ای در سایت دیوار، تنها انتخاب یک آگهی و نشستن پای میز معامله و انعقاد قرارداد، کافی نیست.

 

بلکه فردی که به دنبال خانه‌ٔ اجاره‌ای در بین آگهی‌های سایت دیوار است، باید نکاتی را در نظر بگیرد و با توجه به آن‌ها بهترین خانه را انتخاب کند.

 

انتخاب محله مناسب

خوشبختانه سایت دیوار این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده که بتوانند در محل‌های مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران به دنبال آگهی اجاره خانه باشند. اما بهتر است افراد در درجهٔ اول محله‌ای را انتخاب کنند که به محل کارشان نزدیک باشد. یا اینکه دسترسی از آنجا به محل کار به آسانی صورت گیرد.

 

زیرا فردی که اجاره‌نشین است، بخشی از درآمد خود را صرف اجارهٔ ماهانهٔ منزل می‌کند. بنابراین معقول است که هزینهٔ رفت‌وآمد را کاهش دهد. از طرفی افراد باید محلی را برای سکونت انتخاب کنند که از نظر امنیت مناسب باشد.

 

محلهٔ مورد نظر زیاد پر رفت‌وآمد و شلوغ نباشد. دسترسی‌های محلی نیز در انتخاب محلهٔ مناسب برای اجاره‌نشینی بسیار مهم است. برای توجه به دسترسی‌های محلی، دقت کنید در اطراف خانه‌ٔ مورد نظرتان سوپر مارکت، نانوایی، میوه‌فروشی و مراکز درمانی و آموزشی وجود داشته باشد. همچنین دسترسی آسان به مراکز حمل‌ونقل عمومی در آن فراهم باشد.

 

خانه نوساز یا قدیمی

در زمان انتخاب ملک از بین آگهی‌های اجارهٔ سایت دیوار، بهتر است به دنبال خانه‌های ۳ تا ۱۰ سال ساخت باشید. زیرا در خانه‌های قدیمی به دلیل مستهلک بودن تاسیسات داخلی، ممکن است با ترکیدگی لوله‌ها، نم دیوار، جانوران موذی مانند سوسک و… مواجه شوید. البته بعضی از خانه‌‌های قدیمی نیز بازسازی شده‌اند و برای سکونت مناسبند. اما اجاره خانه‌های ۳ تا ۱۰ سال ساخت برای مستاجران مناسب‌تر است.

 

خانه یک واحدی یا چند واحدی

خوشبختانه بیشتر افرادی که اقدام به ثبت آگهی اجارهٔ خانه در سایت دیوار می‌کنند، تعداد واحدهای ساختمان مسکونی را در متن آگهی ذکر می‌کنند. بنابراین شما به عنوان مستاجر می‌توانید یک واحد آپارتمان چند واحدی یا یک واحدی را انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آپارتمان‌هایی با تعداد واحدهای زیاد نسبت به آپارتمان‌های کم واحد شلوغی و سر و صدای بیشتری دارد.

 

در این آپارتمان‌ها به دلیل داشتن مدیر ساختمان نیازی نیست مستاجر همهٔ کارهای مربوط به ساختمان را خودش انجام دهد. از طرفی ساختمان‌های کم واحد آرامش بیشتری دارند؛ اما اگر مالک ساختمان در ملک ساکن نباشد معمولاً مستاجر باید کارهای مربوط به ساختمان مانند پرداخت قبوض و… را انجام دهد.

 

نقشهٔ خانه

در هنگام انتخاب خانهٔ مناسب برای اجاره از سایت دیوار، سعی کنید به دنبال خانه‌هایی باشید که نقشهٔ آن‌ها مربعی شکل باشد. خانه‌هایی با این نقشه برای چیدمان وسایل منزل مانند مبلمان، تخت و کمد بسیار مناسب است. علاوه بر نقشهٔ خانه، توجه به تعداد پنجره‌ها و اندازه آن‌ها نیز مهم است تا متناسب با اندازهٔ پرده‌ها باشد.

 

اگر پنجره‌ها متناسب با اندازه پردها نباشند، شما باید برای خرید پرده مجدد هزینه کنید. همچنین در صورتی که در بین آگهی‌ها خانه‌ای را برای اجاره انتخاب کردید، حتماً با صاحب ملک تماس بگیرید. در  تماس با او اندازهٔ در ورودی خانه و پارکینگ و اندازهٔ عرض راهروها را از او بخواهید تا هنگام اثاث‌کشی دچار مشکل نشوید.

با این ۵ نکته بهترین خانه اجاره‌ای را در سایت دیوار پیدا کنید

پارکینگ

پارکینگ یکی از نکات مهمی است که مستاجران دارای وسیلهٔ نقلیه مانند ماشین و موتور باید به آن توجه کنند. در هنگام انتخاب آگهی مناسب برای اجاره در سایت دیوار، حتماً توجه داشته باشید که خانه پارکینگ داشته باشد.

 

برای اطمینان از صاحب ملک بخواهید تا عکسی از آن برای شما بفرستد. اگر خانه‌ٔ مورد نظرتان، پارکینگ ندارد بررسی کنید که آیا در محله‌ها و خیابان‌های اطراف آن جای پارک کافی برای خودروی شما وجود دارد یا خیر. داشتن پارکینگ، مزیت مهمی برای خانه است. ممکن است در بعضی از خیابان‌های اطراف خانه‌ موردنظر شما، پارک ممنوع باشد و یا در صورت پارک شدن، ماشین با جرثقیل حمل شود. با این شرایط اجارهٔ خانه‌ای بدون پارکینگ برایتان دردسرساز می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت