بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران | مکان های جذاب ایران

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران | مکان های جذاب ایران

بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران

ایران کشوری است که بیشتر شهرهای آن جاذبه های گوناگونی و فوق العاده ای دارند و همه شهرهای ایران دارای مردمی مهمان پذیر می باشند. سرتاسر ایران پوشیده شده از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و تفریحی است.

 

برخی از شهرهای ایران دارای رفت و آمدهای بسیاری می باشند. توریست های فراوانی از سرتاسر دنیا برای گشت و گذار و تفریح و زیارت و خرید و بازدید از جاذبه های بی نظیر به ایران سفر می کنند.

 

در این مطلب می خواهیم شما را با شهرهای پر رفت و آمد و بهترین شهرهای ایران برای سفر آشنا کنیم گرچه که تمام شهرهای ایران را باید برای یکبار هم که شده دید و با فرهنگ مردمان آنجا آشنا شد. با ما همراه باشید.

 

بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران | مکان های جذاب ایران

کیش، جزیره ای زیبا در خلیج فارس

جزیره کیش در قسمت شمال شرقی خلیج فارس و با فاصله بسیار کوتاه 17 کیلومتر از سواحل جنوبی ایران قرار گرفته است. جزیره کیش با دارا بودن مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق خلیج فارس است که از گذشته های دور گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

 

جزیره کیش دارای 15 کیلومتر طول و 8 کیلومتر عرض است همچنین جزیره کیش کاملاً مسطح و شنی بوده و 45 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. جزیره زیبای کیش دارای تاریخ طولانی با قدمت 3000 سال است و در طول این سال ها به نام های کامتینا، آراکیا، آراکاتا و قیس نامیده میشده است.

 

شما چه یک گردشگر ماجراجو و عاشق غواصی اسکوبا و به دنبال صخره های مرجانی در خلیج فارس باشید و یا خواهان استراحت در یک روز آفتابی بر روی شن های نقره ای ساحل می باشید منطقه آزاد کیش تمام خواسته های شما را برآورده می کند.

 

جزیره کوچک کیش یکی از زیباترین جزایر مرجانی دنیا است. اگر چه که جزیره کیش جزیره بزرگی نیست اما اصلیترین جاذبه ی گردشگری جزیره زیبای کیش سواحل خیره کننده این جزیره ایت که می توانید در آب های نیلگون خلیج فارس شنا کنید.

 

اگرچه جزیره کیش در تابستان ها دارای آب و هوای گرم و شرجی است اما از اواسط فصل پاییز (آبان ماه) تا اواخر زمستان (اسفند ماه) دارای آب و هوایی مطلوب است و میانگین دما به 27 درجه سانتیگراد میرسد.

 

سواحل زیبای جزیره کیش پوشیده از شن های سفید و نقره ای است که با آب های نیل گون و لاجوردی خلیج فارس شسته می شوند البته که جزیره کیش به خاطر اولین و به مدت زیاد منطقه آزاد در کشور ایران بودن معروف شده است.

 

از هتل های خوب کیش می توان به هتل 5 ستاره داریوش، مارینا پارک، هتل بین المللی کیش و هتل شایان کیش اشاره کرد. این هتل ها و دیگر هتل های جزیره کیش بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

 

در تور کیش پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در کیش را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور کیش در تعطیلات نوروز و سال نو میلادی ما رضایت شما را جلب خواهد کرد. آفر تور کیش ما شامل تور لوکس کیش هم هست و اگر خواهان این نوع سفر هستید می توانید از تور نوروز کیش لاکچری استفاده نمایید.

 

زمانی که شما برای خرید یک چیز کوچک مثل دمپایی وارد یکی از مراکز خرید جزیره کیش میشوید نا خودآگاه چشمان شما به طرف اجناس بسیاری خیره می شود! و اینجا است که راز بزرگ مراکز خرید کیش برملا می شود!

 

البته بسیاری از ایرانی ها از اینکه جزیره کیش منطقه آزاد است و اجناس دارای قیمت های ارزان و باور نکردنی می باشند آگاه هستند ولی همه از این موضوع اطلاعی ندارند.

 

شاید شما تمایلی به خرید نداشته باشید یا شاید فقط به یک لنز برای دوربین خود احتیاج داشته باشید یا اصلن شاید به یک جفت کفش نو احتیاج داشته باشید، در هر صورت به هرچیزی که احتیاج داشته باشید می توانید در فروشگاه ها و مراکز خرید کیش با بهترین و ارزانترین قیمت پیدا کنید.

 

از جمله مراکز خرید کیش می توان به مرکز تجاری کیش، پردیس 1 و 2،مرکز خرید مرجان، مرکز خرید ونوس، مرکز خرید مروارید و مرکز خرید بین المللی پانیز اشاره کرد.

 

بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران | مکان های جذاب ایران

مشهد، شهر مقدس و روحانی

شهر مشهد مقدس به عنوان معنوی ترین شهر و دومین شهر بزرگ ایران شناخته می شود.شهر مشهد در قسمت شمال شرقی استان خراسان قرار گرفته است که به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ای است و به عنوان یک شهر مهم واقع در جاده ابریشم بوده است.

 

دلیل اصلی پرطرفدار بودن شهر مشهد وجود حرم مقدس امام هشتم شیعیان از 818 سال پس از میلاد مسیح است، بعد از گذشت هزاران سال از شهادت امام رضا (ع) هنووز هم غم از دست دادن این امام عزیز افراد بسیاری را به شهر زیارتی مشهد می آورد.

 

جذابترین قسمت شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع)  است که برای پی بردن به شکوه و عظمتش باید چندین بار از شهر مشهد بازدید کنید به این دلیل که حرم امام رضا بزرگترین مسجد دنیا به همراه هفت صحن بزرگ است که در مجموع دارای مساحتی برابر با 600 هزار متر مربع است. کاشی کاری های فوق العاده زیبا بر روی گلدسته ها و گنبد بزرگ طلایی هر گردشگری را مسحور خود می کنند.

 

از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری مشهد می توان به پارک کوهسنگی اشاره کرد به این دلیل که یکی از پرطرفدارتربین جاذه های گردشگری شهر مشهد می باشد و این پارک در جنوب غربی مشهد قرار گرفته است.

 

مشهد مرکز زعفران دنیا است و بهترین جایی که در مشهد می توان زعفران پیدا کرد بازار مشهد است که در نزدیکی فلکه آب قرار گرفته است همچنین فرش های مشهد نشانگر مهارت های هنری فرشبافان است را می توانید با قیمتی مناسب در مشهد پیدا کنید.

 

یکی دیگر از اماکن توریستی شهر مشهد بقعه خواجه ربیع است که در خیابان خواجه ربیع قرار دارد همچنین در سفر خود به شهر مشهد می توانید اوقات خوشی را در پارک های آبی شهر مشهد بگذرانی و یا به پارک بزرگ و قدیمی شهر مشهد یعنی پارک وکیل آباد که در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته است بروید.

 

میانگین درجه دما در شهر مشهد بسیار متفاوت است. علاوه بر رطوبت در بیشتر ایام سال آب و هوای مشهد بسیار مطلوب است اما آب و هوای شهر مشهد در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها بسیار سرد به همراه مقدار کمی بارش باران و برف است.

 

اگر شما به دنبال گرمترین زمان مشهد برای سفر به این شهر می باشید، ماه های خرداد،تیر و مرداد گرمترین ماه های سال در مشهد می باشند که میانگین دما بین 36 درجه سانتیگراد و 21 درجه سانتیگراد در طول شب ها می باشد.

 

در تور مشهد پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در مشهد را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور مشهد نوروز 98 و سال نو میلادی ما رضایت شما را جلب خواهد کرد. از هتل های خوب مشهد می توان به هتل قفقاز باکو اسپورت، هتل ای تی اف کی باکو و هتل قفقاز باکو سیتی اشاره کرد.

 

این هتل ها و دیگر هتل های شهر مشهد بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.در تورهای مشهد پیشنهادی توسط آژانس مسافرتی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان می توانید هتل مناسب در مشهد را انتخاب کنید.

 

آفر تور مشهد ما شامل تور لوکس مشهد هم هست و اگر خواهان این نوع سفر هستید می توانید از تور لاکچری عید سال نو مشهد استفاده نمایید.البته مشهد تور ارزان در فروردین 98 هم دارد و اگر بهترین زمان سفر به مشهد را انتخاب کنید، می توانید از آفرهای ویژه مشهد ما بهره مند شوید.

 

ارزانترین زمان سفر به مشهد وقتی است که سایر مسافرین کمتر درخواست سفر به این کشور را دارند و شما در این مدت می توانید از ارزانترین تور مشهد استفاده کنید.با توجه به اینکه آژانس الفبای سفر مجری مستقیم تور مشهد در عید نوروز 98 است ما مطمئنیم که آفر تور مشهد ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

خرید در شهر مشهد یکی از اجتناب ناپذیرترین کارها برای گردشگران و توریست های این شهر است به این دلیل که شهر مشهد دارای تعداد زیادی بازار و مراکز خرید است.

 

بازار رضا که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارد دارای تعداد زیادی مغازه است که انواع و اقسام اجناس را می فروشند درحالی که سرای بازار رضا محلی برای فروش منسوجات و پارچه می باشد.

 

اماکن خریدی مانند مرکز خرید شرق زیست، بازار کویتی ها، مرکز خرید پوما، الماس شرق، زیست خاور و بازار بزرگ مرکزی در شهر مشهد وجود دارند که می توانند تمام نیازهای شما از صنایع دستی، منسوجات، جواهرات گرفته تا انواع عطر، زعفران و سوغاتی های مذهبی را بر آورده کنند.

 

بهترین و پر رفت و آمدترین شهرهای ایران | مکان های جذاب ایران

قشم، جزیره ای فوق العتده برای گشت و گذار و خرید

جزیره قشم بزرگترین جزیره در خلیج فارس است، جزیره قشم پوشیده از تنوع زیادی از گونه های گیاهی، سواحل زیبا و جذاب و 60 روستای بندری می باشد. طبیعت زیبای جزیره قشم دارای کوه های آتشفشان، تپه های وسیع، غارها و دره های بسیاری است که بیشتر مناطق طبیعی جزیره قشم تحت حمایت سازمان یونسکو می باشند و در تورهای قشم ژانویه 2019 و یا عید نوروز  1398 می توانید از این مناظر دیدنی بازدید نماییید.

 

جزیره قشم جزء مناطق آزاد است و تعداد بسیار زیادی آسمان خراش در این جزیره وجود دارند اما جزیره قشم هنوز هم حال و هوای یک شهر بندری قدیم را حفظ کرده است، مردم محلی جزیره قشم هنوز هم لباس های سنتی خود را می پوشند و در خانه های دارای بادگیر زندگی می کنند.

 

در سال 2006 کوهستان های نیمه غربی جزیره قشم به وسعت 300 کیلومتر مربع به عنوان ژئوپارک (پردیس زمین شناسی) جزیره قشم و اولین ژئوپارک ایران در لیست ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو درآمد.

 

جزیره زیبای قشم دارای طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است. طبیعت بکر و دست نخورده ای که دارای جنگل ها، دره ها ، غارها، حیات وحش کم نظیری است، همچنین جزیره قشم دارای میراث فرهنگی بسیار زیادی مانند غارهای خربس که به دست انسان ها و طبیعت شکل گرفته، قلعه پرتغالی ها که در قرن شانزده توسط پرتغالی ها ساخته بود و طولانی ترین غار دنیا، غار نمکدان با طول 6850 متر طول که در شمال شرقی جزیره قشم قرار دارد.

 

آب و هوای قشم در تابستان ها به شدت گرم و خشک است اما زمستان های جزیره قشم ملایم و کوتاه و خشک می باشند. درجه هوا در جزیره قشم به طور معمول بین 13 تا 36 درجه سانتیگراد متغییر است و ندرتاً به کمتر از 10 درجه سانتیگراد و بالاتر از 36 درجه سانتیگراد میرسد. در جزیره قشم فصل گرم در حدود 5 ماه است و از اواسط بهار شروع می شود و تا اواسط پاییز ادامه دارد و در این مدت دمای هوا در طول روز به بالای 33 درجه سانتیگراد میرسد.

 

فصل خنک در جزیره کیش از اواخر پاییز شروع و تا اواخر زمستان ادامه دارد که این مدت بهترین زمان سفر به چزیره قشم است و گفتنی است که میانگین درجه دما در بالاترین حالت به 25 درجه سانتیگراد میرسد به همین دلیل آژانس مسافرتی الفبای سفر پکیج های متنوعی را برای تور قشم در فصل زمستان و تور قشم در تعطیلات عید نوروز 1398 را برای مسافرین محترم فراهم نموده است.

 

از هتل های خوب جزیره قشم می توان به هتل ژئوپارک قشم، هتل ساحلی خلیج فارس و هتل ارم قشم اشاره کرد. این هتل ها و دیگر هتل های شهر بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

 

در تور قشم پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در قشم را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور نوروز قشم و سال نو میلادی ما رضایت شما را جلب خواهد کرد. 

 

آفر تور قشم ما شامل تور لوکس قشم هم هست و اگر خواهان این نوع سفر هستید می توانید از تور لاکچری عید نوروز 1398 قشم استفاده نمایید.البته قشم تور لحظه آخری در تعطیلات عید نوروز 1398 هم دارد و اگر بهترین زمان سفر به قشم را انتخاب کنید، می توانید از آفرهای ویژه قشم ما بهره مند شوید.

 

ارزانترین زمان سفر به جزیره قشم وقتی است که سایر مسافرین کمتر درخواست سفر به این کشور را دارند و شما در این مدت می توانید از ارزانترین تور قشم استفاده کنید.

 

جزیره زیبا و دوستداشتنی قشم علاوه بر جذب توریست ها و گردشگران بسیار زیاد برای بازدید از زیبایی ها و جاذبه های توریستی و گردشگری خود دارای انواع بازارچه های محلی و مراکز خرید بسیار زیادی است که همین موضوع غلاقمندان به خرید را به سمت خود جذب میکند.

 

جزیره قشم جزء مناطق آزاد و معاف از گمرک می باشد و به همین دلیل اجناس مورد نظر خود را می توانید با قیمت های باور نکردنی خریداری کنید. از مراکز خرید خوب قشم می توان به سیتی سنتر قشم، بازار بزرگ بین المللی ستاره قشم، مجتمع خرید دو دلفین درگهان و بازا قدیم جزیره قشم اشاره کرد.

 

در جزیره زیبای قشم بعد از گشت و گذار و خرید حتما غذاهای محلی قشم را امتحان کنید. به پارک زیتون بروید چون در این پارک می توانید بهترین غذاهای جزیره قشم را بیابید، از غذاهای دریایی، غذاهای سنتی ایرانی و فست فود همگی در پارک زیتون پیدا کنید همچنین در این پارک به همراه غذا چای و قلیان نیز سرو می شوند.

 

در بعضی مواقع می توانید از اجرای موسیقی زنده بندری نیز لذت ببرید اما بهترین غذاهای محلی را در خانه های بومیان جزیره می توانید بیابید، می توانید به خانه های بومیان بروید و غذاهای خوشمزه و لذیذ کدبانوهای هنرمند جزیره قشم را بچشید و مطمئناً طعم و مزه غذاها را از یاد ببرید.

 

جدیدترین مطالب سایت