بهترین صرافی جایگزین بایننس برای ایرانیان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین صرافی جایگزین بایننس برای ایرانیان

ایرانیان سهم زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. درصد قابل توجهی از ماینینگ و یا خرید و فروش بیت کوین در ایران انجام می‌شود و بسیاری از تریدرهای ماهر و بااستعداد، ایرانی هستند. اما متاسفانه، به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران، صرافی‌های خارجی به‌ندرت حاضر به همکاری با ایرانیان می‌شوند.

 

ارزهای دیجیتال با هدف کوتاه‌کردن دست دولت و واسطه‌ها از مبادلات مالی به وجود آمدند، اما متاسفانه هنوز به‌طور کامل از سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها مصون نیستند و تحت‌تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند. صرافی ‌های متمرکز ارزهای دیجیتال، بایستی تابع قوانین مربوط به کشور خود باشند. به همین دلیل، ایرانیان حق فعالیت در بسیاری از آن‌ها را ندارند.

 

صرافی بایننس را بهتر بشناسید

 صرافی بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است. این صرافی هم برای افراد تازه‌کار و هم برای تریدرهای حرفه‌ای محیطی مناسب را به وجود آورده است. امکان ترید با اهرم، امکان استیک ارزها، تیم پشتیبانی و برنامه آموزشی مناسبی که برای کاربران بایننس تدارک دیده شده، این صرافی را به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل کرده است.

 

تا چندی پیش، صرافی بایننس اجازه می‌داد که افراد بدون احراز هویت به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند، اما برای خارج کردن ارزهای دیجیتال از صرافی، سقف معینی تعیین کرده بود. البته همچنان ایرانیان برای کار با این صرافی احتیاج به VPN داشتند، اما امکان کار بدون احراز هویت، فعالیت در این صرافی را برای ایرانیان ممکن می‌ساخت.

 

 مدتی قبل، این صرافی اعلام کرد که احراز هویت برای تمام کاربران الزامی است و افرادی که طبق قوانین، مجاز به فعالیت در بایننس نیستند، نمی‌توانند بدون احراز هویت به فعالیت بپردازند. به همین دلیل، تمام ایرانیان از این صرافی خارج شدند و یک سوال بزرگ برای جامعه ایرانی فعال در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد: به کجا برویم؟

در این مقاله، تعدادی از بهترین صرافی‌های جایگزین برای بایننس را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین مرجع برای تشخیص صرافی مناسب

برای انتخاب یک جایگزین مناسب برای بایننس، بهتر است به سایت « CoinMarketCap.com » سری بزنید. در این سایت، صرافی‌ها بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهند به سه دسته تقسیم شده‌اند:

بهترین صرافی جایگزین بایننس برای ایرانیان

۱-  Spot: مناسب برای انجام معاملات اسپات

۲- Derivatives: به معنی مشتقات است و به نام معاملات آتی یا فیوچر شناخته می‌شود.

۳- Dex: صرافی‌های غیرمتمرکز

طبیعتا، اگر می‌خواهید از صرافی بایننس کوچ کنید، صرافی مقصد باید بتواند نیازهای شما را برآورده کند. پس برای مثال، اگر در صرافی بایننس معاملات اسپات می‌کردید، بهتر است از لیست صرافی‌های مناسب برای معاملات اسپات یک صرافی جایگزین انتخاب کنید. بد نیست بدانید که در این صرافی‌ها، می‌توانید در بازار فیوچرز نیز ترید کنید، اما معمولا بازار اسپات آن‌ها نسبت به بازار فیوچرز قوی‌تر است.

 

صرافی‌های مناسب برای معاملات اسپات

 

صرافی کوکوین

همان‌طور که در لیست صرافی‌های اسپات (در سایت CoinMarketCap) مشاهده می‌کنید، صرافی بایننس در صدر لیست صرافی‌ها از نظر حجم معاملات قرار گرفته است. صرافی کوکوین نیز معمولا در رتبه‌های بالا قرار دارد و با توجه به اینکه امکان فعالیت بدون احراز هویت را به کاربران خود می‌دهد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ما ایرانیان است.

 

چند نکته مهم را باید هنگام انتخاب صرافی در نظر داشته باشید: حجم معاملات صرافی، تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده و اعتبار صرافی. اگر به حجم معاملات صرافی‌ها نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که هیچ‌کدامشان نمی‌توانند از نظر حجم معاملات با بایننس رقابت کنند. اما از نظر تعداد کوین‌ها، صرافی کوکوین با 578 کوین، می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد! در حالی که، تعداد کوین‌های پشتیبانی‌شده در بخش اسپات بایننس، 417 عدد است. این اطلاعات در زمان نگارش مقاله از سایت CoinMarketCap خوانده شده اند و ممکن است در طی زمان تغییر کنند.

 

البته بهتر است بدانید که این صرافی نیز مانند صرافی بایننس ایرانیان را تحریم کرده است اما هنوز اجازه فعالیت بدون احراز هویت را به کاربرانش می‌دهد؛ بنابراین، برای کار در این صرافی تنها به VPN نیاز خواهید داشت.

 

صرافی کوینکس

صرافی کوینکس CoinEx در سال 2017 در هنگ‌کنگ، توسط Yang Haipo تاسیس شد. هایپو پس از موفقیت چشمگیری که در ایجاد استخر استخراج Viabtc داشت، تصمیم به ایجاد یک صرافی متمرکز گرفت. صرافی‌ای که امروزه، به‌عنوان صرافی جایگزین بایننس مطرح شده است.

 برای پیداکردن این صرافی باید به پایین لیست بروید‌! این صرافی در زمان نگارش مقاله در رتبه 50 وب‌سایت CoinMarketCap قرار دارد. رتبه‌ای که برای یک صرافی اصلا رتبه خوبی نیست‌! البته تعداد کوین‌های پشتیبانی‌شده در این صرافی 397 عدد است که به نسبت جایگاه آن، عدد خوبی محسوب می‌شود. اما کوینکس از نظر حجم معاملات، در وضعیت خوبی قرار ندارد. حجم معاملات صرافی کوکوین، حدودا 20 برابر حجم معاملات این صرافی است.

 

نکته جالب در مورد صرافی کوینکس این است که این صرافی هیچ مشکلی با کار کردن ایرانی‌ها ندارد و برخلاف صرافی کوکوین، شما به‌راحتی می‌توانید وارد صرافی شده و احراز هویت کنید. همین مسئله باعث شده است که ابهاماتی راجع به این صرافی به وجود بیاید؛ چرا که می‌دانیم صرافی‌های متمرکز معتبر برای گرفتن مجوز، باید تابع قوانین باشند و قانون، ایرانیان را از انجام فعالیت در صرافی‌های خارجی منع کرده است. این‌که چگونه کوینکس بدون هیچ مشکلی با ایرانیان کار می‌کند، سوالی است که شبهه‌های زیادی درباره این صرافی به وجود می‌آورد.

البته این‌که صرافی کوینکس با ایرانیان مشکلی ندارد به معنی این نیست که می‌توانید بدون VPN وارد صرافی شوید! چرا که این صرافی در ایران فیلتر شده و متاسفانه برای استفاده از این صرافی هم به فیلترشکن نیاز خواهید داشت.

 

صرافی ارزپایا

بهترین صرافی جایگزین بایننس برای ایرانیان

 

اگر می‌خواهید بدون درگیرشدن با دردسرهای کار در صرافی‌های خارجی و تهیه VPN، ارزهای دیجیتال را معامله کنید، صرافی‌های ایرانی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. معامله ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ایرانی، به دلیل امکان خرید ارز دیجیتال با ریال و مستقیما از طریق حساب بانکی، شما را بسیار سریع‌تر به هدفتان می‌رسانند.

علاوه بر این، حضور پشتیبان‌‌های ایرانی در این صرافی‌ها، باعث می‌شود در هنگام بروز مشکل بتوانید راحت‌تر آن را با صرافی در میان گذاشته و مشکل را حل کنید. صرافی ارزپایا در میان صرافی‌های ایرانی، از کمترین نرخ کارمزد برخوردار است و با پشتیبانی از رنج وسیعی از رمزارزهای معتبر، می‌تواند جایگزین مناسبی برای صرافی‌های خارجی باشد. این صرافی با استفاده از سرورهای اختصاصی بلاک چین و با کمک فناوری‌های نظارتی و امنیت‌سنجی فعال خود، بستری امن و هوشمند را برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال فراهم کرده است.

 

خرید ارز دیجیتال از صرافی ارزپایا

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی ارزپایا، کافی است وارد وب‌سایت این صرافی به آدرس https://arzpaya.com شوید. با کلیک روی گزینه «ثبت ‌نام کنید»  عملیات ثبت نام در این صرافی شروع می‌شود. اطلاعاتی که از شما خواسته شده را وارد کنید تا وارد پلتفرم صرافی شوید. پس از تایید اطلاعات، شما می‌توانید به‌راحتی ارزهای دیجیتال موردنظر خود را از بازار بزرگ رمزارزها در صرافی ارزپایا خریداری کنید.

 

بهتر است بدانید، صرافی ارزپایا یک کیف پول اختصاصی و امن در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید با آرامش خیال بیشتری ارزهای خود را در صرافی نگه‌داری کنید. به این ترتیب، نیازی به انتقال ارز از صرافی به کیف پول یا بالعکس وجود ندارد و می‌توانید در هر زمان، نسبت به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

 

سیستم پرداخت در صرافی ارزپایا یکی از سریع‌ترین سیستم‌ها در میان صرافی‌های ایرانی است. با فروش ارزهای دیجیتال، هزینه آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد حسابتان خواهد شد. در صورتی که مشکلی در این صرافی داشته باشید، می‌توانید به‌صورت 24ساعته و در 7 روز هفته با پشتیبانی صرافی ارزپایا تماس گرفته و در کوتاه‌ترین زمان، از مشاوران این صرافی مشاوره بگیرید.

 

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پرتلاطم و شگفت‌انگیز است. اعضای تیم صرافی ارزپایا، در تلاش‌اند تا تحریم صرافی‌های خارجی، مانع از فعالیت ایرانیان در این بازار نشود و ایرانیان نیز بتوانند مانند دیگر افراد در سراسر جهان، در این بازار سهمی داشته باشند.

 

صرافی‌های غیرمتمرکز

در مورد ارزهای دیجیتال، ما با پلتفرم‌هایی غیرمتمرکز سروکار داریم. این پلتفرم‌ها، با غیرمتمرکز ساختن امور مربوط به انجام تراکنش‌های مالی، تلاش کرده‌اند تا میزان نفوذ قدرت‌ها در اقتصاد دنیا را کاهش دهند. تبادل ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در صرافی‌های متمرکز، با هدف و ذات آزادی‌خواه ارزهای دیجیتال همسو نیست!

 

به همین دلیل، صرافی‌های غیرمتمرکز به وجود آمده‌اند. این صرافی‌ها، درست مانند پلتفرم‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، توسط تکنولوژی بلاک چین اداره می‌شوند و هیچ سازمان یا نهاد متمرکزی نیست که قوانین محدودکننده برای آن‌ها تعریف کند. صرافی‌های غیرمتمرکز، با استفاده از قراردادهای هوشمند و ایجاد استخرهای نقدینگی، معاملات ارزهای دیجیتال را مدیریت می‌کنند. اداره همه چیز بر عهده نودها و از طریق پروتکل از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود. بنابراین، هیچ شخص یا سازمان مدیریتی برای آن‌ها وجود ندارد.

 

متاسفانه صرافی‌های غیرمتمرکز، هنوز موفق نشده‌اند که به گستردگی و کارایی صرافی‌های متمرکز باشند. تعداد خاص و محدودی از ارزها را می‌توان در آن‌ها معامله کرد و اکثرا گزینه‌های خاصی برای ترید ارزهای دیجیتال ندارند. از طرفی، امکان نگه‌داشتن ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها وجود ندارد، بلکه این صرافی است که برای انجام معاملات به کیف پول شما متصل می‌شود. در صورتی که بخواهید یک معامله ساده با ارزهای دیجیتال انجام دهید، صرافی‌های غیرمتمرکز، بهترین گزینه هستند.

 

صرافی‌های مناسب برای معاملات فیوچرز

اگر در وب‌سایت CoinMarketCap روی گزینهDerivatives  کلیک کنید، می‌توانید صرافی‌هایی که برای معاملات فیوچرز بهتر هستند را مشاهده کنید. این معاملات معمولا با اهرم یا لوریج انجام می‌شوند و ریسک بسیار بالایی دارند. پس اگر به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، بهتر است معاملات خود را در قسمت اسپات و بدون استفاده از اهرم‌ها انجام دهید.

 

صرافی OKX

Okx، صرافی مناسبی برای انجام معاملات فیوچر محسوب می‌شود و در زمان نگارش این مقاله، رتبه 3 وب‌سایت CoinMarketCap را به خود اختصاص داده است. Okx، 200 ارز دیجیتال متفاوت را در قسمت فیوچرز خود پشتیبانی می‌کند که این تعداد برای صرافی بایننس، 177 عدد است. از نظر حجم بازار، طبیعتا این صرافی نیز توانایی رقابت با صرافی بزرگ بایننس را ندارد.

صرافی کوکوین نیز در لیست صرافی‌های Derivative؛ رتبه 12 را به خود اختصاص داده است که این نشان می‌دهد این صرافی در بخش معاملات فیوچرز، به‌خوبی معاملات اسپات نیست.

جدیدترین مطالب سایت