بهترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری

چنانچه شما خانمی هستید که دوران بارداری را می‌گذرانید و مایلید بدانید که در این دوره استفاده از کدامیک از عرقیات یا دمنوش‌ ها برای شما مفید است، این مطلب را از دست ندهید. دوران بارداری یکی از حساس‌ترین زمان‌ها برای هر خانمی است که منتظر به دنیا آمدن فرزند خود است و نیاز دارد تا این دوران را با سلامتی پشت سر بگذارد.

 

ممکن است برای برخی این سؤال پیش آید که آیا ممکن است بعضی از گیاهان دارویی به صورت عرق یا دمنوش بر سلامت کودک و مادر تأثیر بگذارد یا خیر؟ ما در این مطلب قصد داریم به این موضوع پرداخته و ضمن معرفی عرقیات مناسب و دمنوش‌هایی که می‌توانید در این دوران استفاده نمایید، به معرفی فروشگاه عطاری آنلاین بپردازیم تا بتوانید محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش داده و خریداری نمایید.

 

بارداری و طب سنتی

بسیاری معتقدند استفاده از برخی گیاهان دارویی می‌تواند در دوران بارداری برای مادران مناسب باشد و برخی مشکلاتی که در این دوره برای آن‌ها به وجود می‌آید را بهبود بخشد، اما گروهی دیگر از پزشکان و متخصصان طب سنتی معتقدند که اگر دوره بارداری را به سه بخش تقسیم کنیم برخی از گیاهان دارویی را به عنوان مثال در یک دوره می‌توان مورد استفاده قرار داد و در دوره‌ای دیگر بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری شود. پس در نهایت بهتر است مصرف هر یک از عرقیات گیاهی در این دوران زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار گیرد زیرا با توجه به این که سریع وارد خون جنین می‌شود، می‌تواند روی رشد تأثیر مستقیم داشته و مشکلاتی را برای مادر و فرزند به وجود آورد.

 

مصرف کدامیک از دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی در بارداری مفید است؟

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم داروهای گیاهی متعددی وجود دارد که گاهی برای درمان برخی مشکلات مانند یبوست و نفخ دوران بارداری و یا بی‌خوابی، تهوع و ویار حاملگی تجویز می‌شود که می‌تواند مفید باشد اما با این همه بهتر است این داروها زیر نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در دوران بارداری، هر خانم می‌تواند حساسیت‌ها و همچنین واکنش‌های مختلفی  نشان دهد که ممکن است با خانم باردار دیگر متفاوت باشد. علاوه بر این، میزان دوز مصرفی از هر نوع دمنوش و یا عرقیات گیاهی نیز باید حتما طبق نظر پزشک و یا متخصص طب سنتی باشد. ما در ادامه به معرفی چند نمونه دمنوش و یا عرق‌هایی که مصرف آن‌ها در این دوران مفید بوده و ضرری در پی نخواهد داشت و می‌توانید آن‌ها را از عطاری آنلاین تهیه نمایید، خواهیم پرداخت.

 

دمنوش بابونه:

از گل بابونه در صنعت داروسازی، تهیه شامپو و صابون و .. بسیار استفاده می‌شود و به لحاظ خواص منحصربفردی که دارد می‌توان عرقیات و یا دمنوش آن را در دوران بارداری استفاده نمود. گیاه بابونه در این دوران می‌تواند گرفتگی عضلات مادران باردار را که در این دوران مشکل شایعی است را تا حد زیادی درمان نماید. همچنین خانم‌های باردار می‌توانند با نوشیدن یک فنجان دمنوش یا عرق بابونه خواب راحت‌تری را تجربه نمایند. البته بهتر است در ماه‌های اول بارداری به میزان کم از این گیاه استفاده شود.

 

بهترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری

دمنوش گزنه:

گزنه گیاهی است که از نظر مواد مغذی سرشار از آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین D است و بانوان در دوران بارداری می‌توانند مقدار بسیار کمی از آن را استفاده کنند. به جهت آن که این گیاه قاعده آور است، مصرف زیاد آن می‌تواند ممنجر به سقط جنین شود پس در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کرد. اما پس از به دنیا آوردن کودک عرق یا دمنوش گزنه می‌تواند باعث ازدیاد شیر مادر شود. اکنون شما می‌توانید عرق و یا گیاه گزنه را برای تهیه دمنوش از عطاری آنلاین که در انتها به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت، خریداری نمایید.

 

دمنوش گل محمدی:

گل محمدی که عرق آن نیز به صورت گلاب تهیه می‌شود سرشار از ویتامین ب، پتاسیم، ویتامین ای و منگنز است و می‌تواند به عنوان یک آرام بخش قوی در دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد. اگر در دوران بارداری دچار کم اشتهایی و یا اختلالات گوارشی و یبوست شده‌اید نوشیدن گلاب یا همان عرق گل محمدی می‌تواند این مشکل را برطرف نماید. همچنین دمنوش گل محمدی در کاهش کلسترول مادران باردار بسیار مؤثر خواهد بود.

 

دمنوش به:

چای به که یکی از محصولات موجود در عطاری آنلاین است و به صورت به خشک شده ارائه شده است، یکی دیگر از مواردی است که استفاده از آن در دوران بارداری می‌تواند برای مادر و جنین مفید باشد. زیرا میوه به موجب تقویت رحم مادران شده و علاوه بر این حالت تهوع صبحگاهی که بسیاری از خانم‌ها تا سه ماهگی به آن دچارند را از بین خواهد برد. کافی است کمی میوه برش داده به و یا خشک شده آن را در قوری بریزید و به آن آب سرد اضافه کرده روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. پس از گذشت 45 دقیقه دمنوش بسیار خوش عطر به آماده خواهد شد.

 

دمنوش دارچین:

برای آرامش اعصاب و رفع استرس‌های دوران بارداری دمنوش و یا چای دارچین یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌آید، زیرا علاوه بر مفید بودن در این موارد، می‌تواند تهوع اوایل دوران بارداری را از بین برده و سموم بدن زنان باردار را پاک نماید.

 

دمنوش نعنا:

عرق نعنا و یا تهیه چای نعنا می‌تواند در ماه‌های اول بارداری به درمان تهوع کمک نماید.

بهترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری

دمنوش برگ تمشک:

در تهیه این دمنوش به جای استفاده از میوه تمشک از برگ آن استفاده می‌شود و از آن جهت که مزه برگ آن با میوه تمشک تفاوت دارد، هنگامی که دمنوش آن آماده می‌شود، رنگی شبیه به چای داشته و عاری از کافئین است. همچنین به علت وفور مواد مغذی مانند ویتامین‌های B ،A ،C و E  و منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم به سلامت زنان بخصوص مادران باردار کمک کرده و می‌تواند در برطرف کردن حالت تهوع، گرفتگی عضلات و بهبود خواب که از مشکلات شایع دوران بارداری به شمار می‌آید بسیار مفید باشد.

 

عرق اسطوخودوس:

یکی دیگر از عرقیات مفید برای دوران بارداری عرق اسطخدوس است که می توانید آن را به راحتی از عطاری آنلاین سفارش دهید. عرق اسطخدوس سرشار از کلسیم است که می تواند با ایجاد یک حالت آرامش بخش، گرفتگی عضلات در این دوران را برطرف نماید.

 

عرق بادرنجبویه:

از دیگر عرقیات دیگری که در دوران بارداری استفاده از آن بسیار مفید است، بادرنجبویه است. این گیاه می‌تواند باد و نفخ به وجود آمده در این دوران را برطرف کرده و ویارهای حاملگی را در ماه‌های اول بسیار کم نماید. ضمن آن که مصرف آن در این دوران و پس از زایمان نیز به کم شدن حالت‌های افسردگی که مشکل بسیاری از خانم‌ها می‌باشد، کمک خواهد کرد.

 

عطاری آنلاین مرکزی معتبر برای خرید انواع دمنوش و عرقیات گیاهی

بهترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری

عطاری آنلاین نادعلی در حال حاضر یکی از بروزترین عطاری‌هایی است که به صورت آنلاین فعالیت دارد و مشتریان می‌توانند سفارشات خود را به صورت اینترنتی انتخاب کرده و خرید خود را با چند کلیک انجام دهند. عطاری نادعلی بالغ بر 70 سال است که در بازار بزرگ تهران فعالیت دارد و در سال‌های اخیر که فروشگاه‌های آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به سمت فروش آنلاین روی آورده‌اند، این عطاری نیز سایتی را به آدرس الکترونیکی   راه‌اندازی کرده که مشتریان می‌توانند از اقصی نقاط کشور خرید خود را انجام داده و انواع دمنوش، عرقیات، ادویه، گیاهان دارویی، حبوبات و خشکبار و همچنین روغن‌های گیاهی را در محل خود تحویل بگیرند. علاوه بر این در سایت عطاری آنلاین مطالب مفید دیگری در خصوص استفاده از هر یک از گیاهان دارویی درج شده که می‌توانید آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

جدیدترین مطالب سایت