بهترین مارک مداد رنگی چیست؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین مارک مداد رنگی چیست؟

مداد رنگی یکی از ابزارهای مناسب برای نقاشی است. مداد رنگی می‌تواند برای استفاده نقاشان، هنرجویان و کودکان کاربرد متنوعی دارد. مداد رنگی‌ها می‌توانند برای نقاشی‌ها ساده کودکانه تا نقاشی‌های حرفه ای مورد استفاده قرار گیرند. مداد رنگی‌ها جزء ابزار آلات و ملزوماتی هستند که همه روزه افراد مختلف بسته به نیازشان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

امروزه تنوع در ساخت انواع مداد رنگی‌ها به گونه‌ای است که به راحتی نمی‌توانید بهترین مارک مداد رنگی‌ را معرفی کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم که برندهای که در کار مداد رنگی موفق‌تر هستند به صورت مختصر به آنها بپردازیم.

 

پیشینه مداد رنگی  

اطلاعات دقیق و درستی از کشف اولین مداد رنگی در دسترس نیست. ولی اولین مداد رنگی توسط باستان شناسان در اطراف دریاچه اسکار بروگ یورگ شایر کشف شده است. این مداد رنگی از رنگدانه‌های معدنی قرمز رنگی به نام «اکر» ساخته شده بود که حدوداٌ 10000 سال قبل از آن برای رنگ‌آمیزی پوست حیوانات استفاده می‌کرده‌اند.

 

با کشف این مداد، اولین مدادی که به شکل امروزی ساخته شد. در قرن 16 میلادی که یک زن و شوهری ایتالیایی با قرار دادن یک گرافیت میان دو تکه چوب نخستین مداد به شکل امروزی را اختراع کردند.

 

همچنین قدیمی‌ترین مداد به صورت امروزی در سقف یک خانه در آلمان در قرن هفدهم پیدا و در کلکسیون شرکت بزرگ لوازم التحریرفابر کاستل نگهداری می‌شود.

 

معرفی انواع مداد رنگی

برای انتخاب مداد رنگی ممکن است در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید و یا شاید در همان لحظه دچار سوالاتی شوید که آیا مداد رنگی‌ها با هم تفاوت دارند و اگر تفاوتی هست از چه لحاظ با هم تفاوت دارند.

 

از اصلی‌ترین و عمده‌ترین تفاوت‌های مداد رنگی‌ها در مغزی به کار رفته در آنها است. مغزی گروهی از مداد رنگی‌ها از نوع سخت و مغزی برخی دیگر از آنها از نوع نرم است. مداد رنگی‌های که مغزی آنها از نوع سخت است رنگ آنها کم رنگ‌تر است اما مداد رنگی‌های که مغزی آنها از نوع نرم است در هنگام نقاشی کشیدن دارای غلظت رنگ بیشتری است.

 

می‌توان از دیگر عواملی که در تنوع مداد رنگی‌ها می‌توان نام برد کاربرد هر یک از مداد رنگی هست. براساس مهارت استفاده کنندگان از مداد رنگی میتوان آنها را به 3 گروه تقسیم کرد.

بهترین مارک مداد رنگی چیست؟

1-   مداد رنگی‌های حرفه‌ای

مداد رنگی حرفه‌ای از مواد اولیه مرغوب و گران قیمت نسبت به دیگر مداد رنگی‌های دیگر ساخته شده است. این نوع مداد رنگی‌ها در انواع و برندهای مختلفی تولید شده‌اند. از نمونه معروف این گروه گروه مداد رنگی می‌توان به مداد رنگی روغنی یا پلی کروم و مداد رنگی‌های پریسماکالر اشاره کرد.

 

2-   مداد رنگی‌های نیمه حرفه‌ای

برای آن دسته از نقاشانی در نظر گرفته شده است که مقدمات نقاشی را می‌دانند و مدتی است نقاشی می‌کنند. انتخاب این نوع مداد رنگی برای کسانی که در مرحله نیمه حرفه‌ای هستند و می‌خواهند وارد مرحله حرفه‌ای شوند انتخاب بسیار عالی است. از نمونه‌های معروف این نوع مداد رنگی‌ها می‌توان به مداد رنگی‌های دیزاین‌ها، مداد رنگی فابر کاستل کلاسیک، مداد رنگی پیکاسو و مداد رنگی لیرا را می‌توان نام برد.

 

3-   مداد رنگی‌های دانش‌آموزی

طرفداران این نوع مداد رنگی‌ها دانش‌آموزان با گروه سنی 6 تا 16 سال هستند. دانش‌آموزان این نوع مداد رنگی‌ها را برای امور هنری مربوط به مدرسه تهیه می‌کنند. معمولا این نوع مداد رنگی در بسته‌های 12 و 24 رنگ بسته بندی شده و پاسخگویی نیاز این گروه هستند. در این گروه تولید کنندگان معروفی مانند فکتیس، استدلر، اونر، کوییلو، میلان و … محصولات خود را وارد باز کرده‌اند. همچنین برند آریا برای کودکان 4 تا 6 سال بسته‌های 6 تا 12 تایی را تولید کرده و می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

4- برترین برندهای مداد رنگی

مداد رنگی یکی از ضروری‌ترین وسایل در بین دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان معمولا جعبه‌های بزرگ مداد رنگی را انتخاب می‌کنند. اما آیا همه‌ی آن رنگ‌ها برای آنها ضروری است آیا رنگ‌های که انتخاب می‌کنیم پاسخگویی نیاز ما هستند.

 

برندهای زیادی مداد رنگی تولید می‌کنند که براساس نیاز می‌توانید از میان آنها مداد رنگی که برای شما مناسب است انتخاب کنید. در اینجا به شرح چند مورد از این برندها اشاره می‌کنیم.

 

5- مداد رنگی فابر کاستل

یکی از برندهای که در دنیا بهترین مداد رنگی‌ها را تولید می‌کند فابر کاستل است. این برند با تولید مداد رنگی‌های زیاد و باکیفیت مثل کلاسیک توانسته است جایگاه خود را در میان سایر رقبا ارتقاء بخشد.

 

بدنه‌های این نوع مداد رنگی به شکل شش ضلعی طراحی و از جنس چوب ساخته شده است. همچنین این بدنه شش ضلعی باعث می‌شود که در استفاده طولانی مدت دست را خسته نمی‌کند و به آن آسیبی نمی‌زند. این بدنه شش ضلعی از لیز خوردن مداد در دست جلوگیری می‌کند.

 

برند فابر مداد رنگی خود را براساس کاربرد و سطح مهارت استفاده کنندگان تولید کره که به نمونه‌های از آنها اشاره می‌کنیم مثل مداد رنگی 120 رنگ فابر کاستل مدل polychromos، مداد رنگی 108 رنگ فابر کاستل مدل کروموس، مداد رنگی 60 رنگ مدل polychromos، مداد رنگی 24 رنگ فابر کاستل مدل classic، مداد رنگی 48 رنگ فابر مدل sketch.

 

بهترین مارک مداد رنگی چیست؟

 

6-    مداد رنگی پیکاسو

یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده مداد رنگی در جهان پیکاسو است. این تولید کننده ایرانی فعالیت خود را در سال 1383 آغاز کرد.

این برند توانسته با ارائه‌ی بهترین خدمات محصولاتی با کیفیت و عالی را وارد بازار کند. همچنین این تولید کننده با بهره‌مندی از امکانات توانسته است مدل‌های زیادی در زمینه مداد رننگی تولید کند که می‌توان به مداد رنگی پیکاسو مدل superb writer، مداد رنگی 12 رنگ پیکاسو مدل 115 اشاره کرد.

 

7- مداد رنگی استدلر

استدلر یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده نوشت افزار در آلمان است. نام استدلر از سال 1662 میلادی توسط فردریش استدلر به دلیل ساخت مداد نورنبرگ است.

 

اما شهرت اصلی آن به دلیل شخصی به نام یوهان سباستین استدلر است که در سال 1835 یک کارگاه کوچک ساخت مداد را به یک واحد صنعتی تبدیل کرد.

 

امروزه استدلر 21 شعبه رسمی و 150 نمایندگی در سراسر جهان دارد که بالاترین استانداردها در طراحی، تکنولوژی عملکرد، حفظ محیط زیست و کیفیت برند در سطح جهان دارد. مداد رنگی‌های استدلر قابل مقاسیه با مداد رنگی کلاسیک فابر کاستل هستند.

 

این نوع مداد رنگی قابلیت ترکیب رنگ، نرمی مداد، خالص بودن رنگ‌ها، کیفیت خوب بدنه و چوب مداد باعث شده این مداد رنگی طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد.

 

از مدل های این مداد رنگی می‌توان به مداد رنگی 24 رنگ استدلر مدل norid colour 185 c24، مداد رنگی 18 رنگ استدلر مدل norid colour 185 c18 می‌توان نام برد.

 

همچنین برای تهیه لوازم التحریر از جمله مداد رنگی، ماژیک هایلایت و … می‌توانید به سایت گاج مارکت به عنوان یکی از بهترین سایت های خرید لوازم تحریر مراجعه کنید و بهترین مارک‌های مداد رنگی و لوازم التحریر را تهیه کنید.

جدیدترین مطالب سایت