بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

وقتی نوبت به انتخاب کتاب برای کودکان می‌رسد، معمولا والدین سراغ توصیه‌ها و بررسی نظرات دیگر افراد می‌روند تا بتوانند کتاب مناسب کودک خود را پیدا کنند. والدین اساساً به توصیه‌های دوستان و خانواده دوستان کودک‌شان، منابع مدرسه مانند معلمان، تبلیغات در مدل‌های مختلف، توصیه کتاب فروشی‌ها، کتابداران مدارس و حتی افراد مسئول در کتابخانه‌های عمومی اعتماد می‌کنند و توصیه آنها را انجام می‌دهند.

 

اما یکی از مکان‌هایی که والدین برای خرید کتاب برای کودکان به آن مراجعه می‌کنند، وب‌سایت‌های معتبر برای خرید کتاب میباشند که با اطلاعات و توضیحاتی که درباره کتاب‌‌ها دارند، والدین می‌توانند بهترین تصمیم را برای خرید خود بگیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا ابتدا با شما درباره روش انتخاب کتاب برای کودکان صحبت کنیم و در نهایت بهترین کتاب‌ها برای کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانیم به شما کمک کنیم که انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 

نحوه انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان بر اساس سن

این بخش به شما کمک می‌کند تا بهترین کتاب برای کودک خود را پیدا کنید. کتاب‌هایی که می‌توانند سهم مثبت و به یاد ماندنی در زندگی کودک داشته باشند، به همین خاطر باید در انتخاب آنها بسیار وسواس داشت و به آنها بسیار توجه کرد!

هنگامی که در انتخاب کتاب‌های کودکان با دریای از انتخاب روبرو می‌شوید، چند اصل اساسی وجود دارد که باید در ارزیابی کیفیت و مناسب بودن یک کتاب باید در نظر بگیرید. اهمیت کتاب خواندن برای کودکان به اندازه‌ای است که این موارد را در خرید حتما باید رعایت کنید.

 

در اینجا برخی از مواردی است که باید هنگام خرید کتاب‌های داستان به آنها توجه کنید:

داستان‌هایی که طرح و روند جذاب و جالبی برای کودکان دارند.

موضوعاتی که به طور خاص برای کودک شما جذاب هستند.

زبان غنی و گیرا داشته باشند.

واژگان و اصطلاحات به کار رفته در کتاب مناسب درک کودکان باشد.

شخصیت‌های جذاب و باورپذیر داشته باشد.

خوانایی خوبی داشته باشد و برای درک آن نیاز به حل معادلات سخت نباشد.

 

در اینجا برخی از مواردی است که باید هنگام خرید کتاب‌های اطلاعات دهنده به آنها توجه کنید:

به استانداردهایی فکر کنید که هنگام انتخاب کتاب‌های غیر داستانی برای خود اعمال می‌کنید و به خاطر داشته باشید که کتاب‌های غیر داستانی کودکان، باید با همان استانداردهای کتاب داستانی را داشته باشند.

آیا اطلاعات به صورت واضح، منطقی و سازمان یافته ارائه می‌شود؟ صحت اطلاعات را باید تأیید کنید. کتاب را ورق بزنید تا بتوانید آن را سریع بررسی کنید. اگر خطایی پیدا کردید، به طور کلی خرید آن کتاب را فراموش کنید.

آیا اطلاعات به روز هستند؟ آیا در کتابی که درباره روسیه است، تغییرات اخیر در مرزهای جغرافیایی، نام‌ها و ساختار سیاسی به درستی منعکس شده است؟

تاریخ انتشار را بررسی کنید و مطمئن شوید که جدیدترین نسخه منتشر شده را خریداری می‌کنید.

چه کسی کتاب را نوشته است و نویسنده از نظر روایت مورد تأیید شما است؟

آیا نوع بیان اطلاعات در کتاب مناسب سن کودک شما است؟

آیا تصاویر با کیفیت بالا و متناسب با متن هستند؟

آیا کتاب سرگرم کننده است؟

 

مطالعه مهم‌ترین مهارتی است که بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند. خواندن و مطالعه به آنها این امکان را می‌دهد تا تخیل و هوش  خود را توسعه دهند و در آینده و در طول زندگی خود منطقی تصمیم گیری کنند. عشق به مطالعه یکی از بهترین هدایایی است که والدین می‌توانند به فرزندان خود هدیه دهند. در ادامه با پنج تا از بهترین کتاب‌ها برای کودکان آشنا شوید.

 

شازده کوچولو

بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

شازده کوچولو یکی از عنوان‌های مشهور در حوزه کتاب کودک است که توسط آنتوان دوسنت اگزوپری و با ترجمه احمد شاملو در دسترس است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و از آن زمان تا به امروز به زبان‌های مختلف ترجمه و فروخته شده است. این کتاب ماندگار تا به امروز به بیش از ۱۵۰ زبان مختلف ترجمه شده است‌ و فروش آن در ترجمه‌های مختلف در جهان، از دویست میلیون نسخه گذشته‌ است.

 

شازده کوچولو از معروف‌ترین داستان‌ها و سومین داستان پرفروش قرن بیستم در جهان است که به صورت تک جلد است. داستان این کتاب حول بیان سورئالیستی اگزوپری از فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی است. اگزوپری سوالات بسیاری از آدم‌ها و کارهای آن‌ها عنوان می‌کند که این سؤالات را در طول داستان از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده مطرح می‌کند.

 

مجموعه کتاب حواستو جمع کن

یکی از کارهای والدین باید برای کودکان خود قبل از مدرسه انجام دهند، این است که آنها را برای تحصیل آماده کنند. مجموعه کتاب‌های حواستو جمع کن از سال 1371 برای کودکان منتشر شده‌اند و تا به امروز نقش بسیار پررنگی در آماده کردن کودکان قبل از مدرسه داشته‌اند. این مجموعه کتاب آموزشی برای کودکان در 12 جلد در دسترس بود و در حال حاضر برای رفع کامل نیازهای آموزشی دوره‌ی پیش‌دبستان به 24 جلد افزایش پیدا کرده است.

 

مجموعه کتاب حواستو جمع کن، مجموعه‌ای عالی برای آموزش کودکان و یادگیری مهارت‌های مختلف است که هم توسط والدین و هم توسط مربیان مهدها و معلم‌ها در مدارس نیز، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آموزش و محتوای این مجموعه کتاب به اندازه‌ای جذاب و جالب است که کودک به هیچ عنوان از خواندن و شنیدن محتوای آن خسته نمی‌شوند و در عین حال، باعث تقویت تمرکز و آشنا کردن آنان با دنیای اطراف خود می‌شود.

 

ویرجینیا گرگ می‌شود

بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

کتاب «ویرجینیا گرگ می‌شود» اثر «کیو مکلیر» است که برای رده‌ی سنی ۷ تا ۱۲ سال مناسب است. نویسنده ویرجینیا گرگ می‌شود، کیو مکلیر، این کتاب از داستان واقعی زندگی ویرجینیا ولف الهام گرفته است.

داستان درباره‌ی دختری به نام ویرجینیا است که ناراحت است و چیزی برای خوشحال شدن او وجود ندارد. برای خوشحال کردن ویرجینیا، روزی خواهر او حس می‌کند که گرگ شده و به همین خاطر کارهای مختلفی برای خوشحال کردن او می‌کند، ولی باز هم ویرجینیا از چیزی خوشحال نمی‌شود. در واقع ویرجینیا در ذهن و تخیل خود به دنبال دنیای جذابی است که در آن پر از خوراکی‌های خوشمزه و همچنین گل و درختی برای بالا رفتن است.

 

کتاب ۳۶۵ قصه برای شب‌های سال

بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

کتاب 365 قصه برای شب‌های سال اثر مژگان شیخ است که در دسته کتاب‌های کودکان قرار می‌گیرد. در این کتاب ۳۶۵ قصه با موضوعات مختلف بیان می‌شود که نکته مثبت آن تصویرسازی خوب آن است. داستان‌ها حول شخصیت‌ها و همچنین موضوعات مختلف می‌چرخد و در هر قصه موضوعی جدید برای خواندن وجود دارد.

در این کتاب علاوه بر توجه به محتوای عالی و جذاب برای کودک، به محتوای بصری نیز بسیار توجه شده است تا بتوان با کمک آن کودک را به مطالعه بیشتر جلب کرد. در پشت جلد کتاب آمده است:

 

این کتاب مجموعه تالیفی از داستان‌ها و قصه‌های ایرانی است؛ قصه‌هایی از روزگار قدیم تا امروز، از دیو و پری و اژدها گرفته تا حیوان و عروسک و آدم. از جادوگرها و جادوهایشان تا بچه‌ها و اسباب‌باز‌ی هایشان. قصه‌هایی با شخصیت‌های متنوع و ماجراهای جالب.

 

دست نگه‌دار دزد!

بهترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها برای کودکان

هتر تکاوک کتاب دست نگه دار دزد را نوشته است که در ایران نیز این کتاب ترجمه شده است و برای رده سنی ۳ تا ۶ سال مناسب است. یکی از مزیت‌های جذاب این کتاب این است، که متن و تصویر کاملا متفاوت از هم هستند و به همین خاطر کودک می‌تواند با خواندن متن و مشاهده تصاویر، مهارت تفکر انتقادی خود را تقویت کند. این کتاب درباره‌ی سگی است که ماموریت دارد کسی را که محصولات مزرعه را می‌دزد، پیدا کند.

کتاب کودک و دایره انتخاب آنها بی پایان است و شما می‌توانید علاوه بر این کتاب‌ها، سراغ کتاب‌های آموزشی، سرگرم کننده و حتی علمی دیگری نیز برای کودک خود بروید و عشق به کتاب خواندن را در دل او بیندازید.

 

منبع: وبلاگ سایت ویززززز

جدیدترین مطالب سایت