بهینه‌ سازی لندینگ ‌پیج برای تبلیغات در گوگل

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهینه‌ سازی لندینگ ‌پیج برای تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل، یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای توسعه کسب‌وکار‌ها محسوب می‌شود که بازده مناسبی را نیز برای صاحبان مشاغل به همراه دارد. همانند هر پلتفرمی، تبلیغات در گوگل ادز نیز مستلزم رعایت نکات مهمی است که کاربران با رعایت آن‌ها می‌توانند تجربه خوبی از ارائه تبلیغات به گوگل را برای خود رقم بزنند.

 

از بودجه کمپین‌های تبلیغاتی و کیفیت مناسب محتوا آن‌ها که بگذریم؛ بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج مورد بسیار مهم دیگری است که اهمیت آن اگر از سایر فاکتورهای تعیین‌کننده در کارآمد بودن تبلیغات بیشتر نباشد؛ کم‌تر هم نیست.

 

لندینگ‌پیج و یا همان صفحه فرود مقصدی است که کاربران با کلیک بر روی تبلیغات به سمت آن هدایت می‌شوند. در این صفحه است که مخاطب هدف با کسب‌وکار شما آشنا شده و تصمیم می‌گیرد تا خریدی از شما داشته باشد. پس بسیار مهم است تا با طراحی یک صفحه فرود مناسب، باعث افزایش تعامل کاربران با بیزینس خود شوید.

 

حتی اگر شما صاحب یک اپلیکیشن هستید نیز می‌توانید به کمک پلتفرم گوگل ادز اقدام به افزایش نصب اپلیکیشن خود کنید، پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید و هر چه سریع تر دست به کار شوید. امروز قصد داریم تا راهکارهایی را برای بهینه‌ سازی لندینگ ‌پیج در اختیار شما قرار دهیم؛ پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

لندینگ ‌پیج (Landing Page) چیست؟

همان‌طور که ذکر شد؛ عنوان لندینگ ‌پیج به صفحه‌ای تعلق می‌گیرد که منحصراً برای یک تبلیغات مدیریت‌ شده گوگل ادز و اصولی طراحی شده باشد. یکی از تفاوت‌های بزرگ لندینگ ‌پیج با سایر صفحه‌های وب، متمرکز بودن آن برای دستیابی به هدفی خاص است. در صفحات مختلف وب شاهد هستیم که نکات زیاد و گسترده‌ای عنوان می‌شوند که ذهن مخاطب را گیج می‌کنند؛ اما استفاده از لندینگ ‌پیج برای تبلیغات در گوگل، تنها برای نشان دادن چهره کسب‌وکار شما به مخاطبانتان کاربرد دارد. وجود این تمرکز، باعث می‌شود تا صفحات فرود به عنوان یک فاکتور کلیدی برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات در نظر گرفته شوند که‌ در نهایت باعث افزایش فروش مجموعه شما خواهد شد.

باید در نظر داشته باشید که طراحی یک لندینگ ‌پیج مناسب، نیاز به دانش تخصصی در حوزه مارکتینگ داشته که از طریق آن بتوان بیشترین بازدهی را از تبلیغات در گوگل به دست آورد.

 

چه صفحه فرودی برای داشتن یک کمپین موفق مناسب است؟

قطعاً تا به الان به اهمیت داشتن کیفیت مناسبی از لندینگ‌ پیج برای تبلیغات در گوگل پی برده‌اید. یک لندینگ‌پیج مناسب، ویژگی‌هایی دارد که کیفیت مطلوبی از خدمات را ارائه داده و باعث تبدیل‌شدن کاربران هدف به مشتری می‌شود. فاکتورهای مختلفی برای بهینه‌ سازی لندینگ ‌پیج وجود دارد که برخی از مهم‌ترین این موارد به شرح زیر هستند.

 

یک لندینگ ‌پیج خوب طولانی نیست

باید قبول کنیم که کاربران اینترنت آن‌قدرها هم حوصله و وقت کافی برای دیدن مطالب را ندارند. باتوجه‌به این موضوع می‌توان عنوان کرد که یک لندینگ ‌پیج خوب، طولانی نبوده و حجم زیادی از مطالب را به خورد مخاطب نمی‌دهد.

 

بدون تلف کردن حتی یک ثانیه به کاربر پیشنهاد می‌دهد

وقتی صحبت از کیفیت بالای محتوا تبلیغاتی به میان می‌آید؛ باید توجه داشته باشیم که صحبت از تجربه و دستاوردهای برند شما، زیاد برای کاربران جالب نمی‌باشد. در واقع آن‌ها به دنبال هدفی هستند که تصور می‌کنند از کلیک بر روی تبلیغ شما به دست خواهند آورد؛ پس بهتر است که شما نیز وقت را تلف نکرده و فوراً پیشنهاد خود را به مخاطبان ارائه کنید.

 

یک صفحه فرود مناسب، مخاطبان خاص خود را دارد

هر بیزینس موفقی، مشتریان خاص خود را نیز دارد. اختصاص دادن بخشی از کمپین تبلیغاتی برای مشتریان خاص و وفادار خود، می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه کسب‌وکار شما داشته باشد. اگر کاربران احساس خوبی از تبلیغات شما بگیرند؛ این احتمال وجود دارد که برند شما را به نزدیکان خود معرفی کنند. با بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج، می‌توان بخشی از صفحه را برای مشتریان وفادار خود اختصاص داد.

 

کیفیت پایین لندینگ‌ پیج چه نتایجی دارد؟

احتمالاً شما نیز به این موضوع واقف هستید که تبلیغات در گوگل بر پایه امتیاز و رتبه‌بندی بوده و بسیار مهم است که با بهینه‌ سازی لندینگ ‌پیج، امتیاز بیشتری از گوگل دریافت کنید. الگوریتم گوگل به این شکل طراحی شده است که در صورت تجربه منفی کاربران از لندینگ ‌پیج شما، نرخ تعامل کمپین‌هایتان پایین آمده و حتی این امکان وجود دارد که دیگر تبلیغات شما در شبکه گوگل ادز نشان داده نشود. در طراحی صفحه‌های فرود باید توجه داشته باشید که هدف، بزرگ‌نمایی و دادن وعده‌های دروغ به کاربران نمی‌باشد. انتخاب این روش، تنها منجر به رقم خوردن تجربه‌ای بد برای کاربران، خرید نکردن آن‌ها و در نهایت پایین آمدن نرخ کلیک تبلیغات شما می‌شود.

 

نکاتی برای بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج

حال که بااهمیت داشتن کیفیت مناسبی از لندینگ‌ پیج و تأثیر آن در افزایش فروش آشنا شده‌اید؛ وقت آن رسیده است تا برای بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج خود نکاتی را در نظر بگیرید. موارد بسیاری در دنیای بازاریابی برای داشتن یک صفحه فرود باکیفیت مطرح شده‌اند که ما برخی از مهم‌ترین آن‌ها را برای معرفی به شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

به‌حداقل‌رساندن زمان لودینگ صفحه

مهم نیست که کاربر از طریق دسکتاپ و یا تلفن همراه به تبلیغات دسترسی پیدا کرده است. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که صفحه فرود به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی شده باشد که فوراً لود شده و بالا بیاید. این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چراکه دنیای تبلیغات، دنیای رقابت بوده و در صورت وجود کوچک‌ترین مشکل در کمپین تبلیغاتی شما، کاربران فوراً به سایر تبلیغات موجود مراجعه می‌کنند.

 

رابط کاربری ساده‌ای را طراحی کنید

عدم وجود پیچیدگی و رعایت فاکتورهای ساده اما هوشمندانه در طراحی لندینگ ‌پیج، می‌تواند تأثیر مثبتی در روند تبلیغات در گوگل داشته باشد. این نکته که کاربر به‌محض ورود به لندینگ ‌پیج شما گیج نشده و به‌راحتی مسیر دستیابی به هدف خود را پیدا کند؛ باعث رقم خوردن تجربه خوبی از حضور در صفحه فرود شما می‌شود. توجه داشته باشید که این موضوع، به‌خصوص دررابطه‌با فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت بالایی دارد. باید سعی شود که در این صفحات، تعداد پنل‌های بازشده کم و کارآمد بوده و دسترسی به مواردی مانند پیشنهادهای ویژه که برای کاربران جذاب هستند؛ راحت باشد.

 

رسپانسیو بودن لندینگ‌ پیج

یکی دیگر از نکاتی که در بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج اهمیت بالایی دارد؛ رسپانسیو بودن آن است. باید توجه داشته باشید که در سال 2022 حدود 50 درصد از کاربران اینترنت را مخاطبانی تشکیل می‌دهند که با تلفن همراه خود به گشت‌وگذار در این فضا مشغول می‌شوند. باتوجه‌به الگوریتم گوگل، صفحه فرود شما ابتدا توسط ربات‌های این شرکت برسی شده و چنانچه لندینگ‌ پیج شما برای کاربران تلفن‌های همراه رسپانسیو نباشد؛ نرخ کلیک پایین آمده و در نتیجه بازده مناسبی از تبلیغات در گوگل نصیب کمپین شما نخواهد شد.

 

اعتمادسازی در لندینگ ‌پیج را فراموش نکنید

مجموعه بزرگی مانند گوگل که فضایی را برای ارائه خدمات به کاربران اینترنت مهیا کرده است؛ ابزاری را نیز برای اطمینان از وجود امنیت برای آن‌ها طراحی کرده است. الگوریتم و ربات‌های گوگل، پیوسته در حال سنجش اعتبار وب‌سایت‌های مختلف از طریق بررسی مواردی همچون شرایط و ضوابط ذکرشده در سایت، نظر کاربران از تجربه‌ای که در سایت شما داشته‌اند و همچنین جزئیات مربوط به وب‌سایت هستند. باتوجه‌به این موضوع، پیشنهاد می‌شود تا در روند جذب مشتری و اعتمادسازی آن‌ها صادقانه عمل کرده و اطلاعات شفافی از کسب‌وکار خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

 

مشکلات فنی سایت را برطرف کنید

بدترین سناریویی که می‌تواند برای یک کمپین تبلیغاتی رخ دهد؛ عدم پاسخ سرور سایت در زمان کلیک کاربر بر روی تبلیغات است. تصور کنید مبلغ هنگفتی را برای تبلیغات در گوگل هزینه کرده‌اید؛ اما سرور وب‌سایت شما از ورود کاربران هدف جلوگیری می‌کند. این مورد باعث اختلال در سیستم تبلیغات شما شده و امتیاز شما در شبکه گوگل ادز را کاهش می‌دهد.

 

خود را جای مشتری بگذارید

باتوجه‌به وجود علایق و نظرات مختلف افراد، نمی‌توان یک دستور مشخص برای داشتن یک صفحه فرود کاربرپسند ارائه کرد. اما نکته‌ای که مشهود است؛ درنظرگرفتن نیاز کاربران در بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج است. اگر کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغات و ورود به صفحه فرود، بتواند به‌راحتی به هدفی که از کلیک کردن بر روی تبلیغ داشته است برسد؛ نظر مناسبی نسبت به کسب‌وکار شما پیدا می‌کند. این مطلب به گوگل نشان می‌دهد که کیفت محتوا و صفحه فرود شما مطلوب بوده و در نتیجه گوگل نیز تبلیغات شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

 

سخن پایانی

بهره‌مندی از بازده مناسبی از تبلیغات در گوگل، نیاز به دانستن نکات ساده‌ای دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان الگوریتم گوگل ادز را بهتر شناخته و باتوجه‌به رفتارهای آن، اقدام به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی کرد.

صفحه فرود در این میان از جایگاه بالایی برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی مناسب برخوردار است. در کنار نکاتی همچون اختصاص دادن بودجه مناسب برای تبلیغات و یا ارائه دادن کیفیت مناسب محتوا، بهینه ‌سازی لندینگ ‌پیج نیز از مواردی است که باید توسط صاحبان مشاغل بررسی شده و نسبت به عملی کردن آن، اقدام مناسبی انجام داد. فروش که مقصد نهایی تمامی کمپین‌های تبلیغاتی است؛ میسر نمی‌شود جز درنظرگرفتن علایق کاربران و به دنبال آن طراحی فضایی که در آن بتوانند نیازهای خود را برطرف کرده و تجربه خوش‌آیندی از حضور در لندینگ‌ پیج شما داشته باشند.

جدیدترین مطالب سایت