مزایا و معایب تاتو

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مزایا و معایب تاتو

تاتو،زیبایی منحصر به فردی که ممکن است برای همیشه بر روی پوست یک شخص قرار بگیرد.

 

تاتو معمولا به شکل های مختلف و فانتزی به وجود آمده و معمولا جاهایی بر روی پوست بدن زده می شود که به صورت کامل برای عموم به نمایش درآید.

 

برخی اوقات ممکن است یک شخص،دچار نقص در بدن باشد و آن نقص به سادگی برطرف نشود و از این جهت شخص اقدام به زدن تاتو (تتو) بر روی پوست بدن می کند تا بتواند مشکل به وجود آمده را پوشش دهد و آن را تبدیل به زیبایی کند.

 

برخی افراد دارای عقیده خاصی هستند و دوست دارند که تنوع طلبی خود را به نمایش بگذارند و از این جهت اقدام به تاتو کردن می کنند.

 

رابطه تتو و جوانان ایرانی

تاتو صورت و بدن به یکی از حرکت های پرطرفدار بین جوانان ایرانی تبدیل شده و به هنگامی که در خیابان ها حرکت می کنید،می توانید به وضوح جوانان بسیار زیادی را در سنین مختلفی ببینید که بر روی پوست بدن و صورت خود تاتو دارند.

 

تاتو بدن باعث می شود تا شخص اعتماد به نفس داشته باشد و بتواند بهتر از قبل در اجتماع ظاهر شود.

 

ممکن است اگر خواننده این مطلب یک شخص جوان باشد،چنین خاطره ای را به یاد نداشته باشد اما در گذشته برای دردهای خاص،از تاتو استفاده می شده است و تاتو صورت و بدن باعث کاهش آن درد می شده و بسیار موثر عمل می کرده است.

 

تتو در فرهنگ های مختلف،مطمئنا معانی مختلفی دارد و به سادگی نمی توان گفت کسی که (برای مثال) در نیجریه یک تتو بر روی دست دارد به چه معنی است و باید با فرهنگ آن کشور آشنا بود.

 

تاتو در ایران تاریخچه دیرینه ای دارد و تا ذهن آدمی کار می کند،ایرانیان با تتو همگام بوده اند و در هر دوره ای شاهد تتو بوده ایم.

 

در قدیم،معمولا کسانی که اهل شر و دعوا بودند تاتو می کردند،اما رفته رفته خالکوبی ها رنگ و معنای جدیدی را به خود گرفتند و از شیر،”مادر” و یا نوشته تلخ تبدیل به تصاویر زیبا شدند که نگاه افراد را به خود جلب می کرد.

 

طرح جذاب تتو

مزایا و معایب تاتو

داشتن زیبایی همیشگی

امروزه کسانی که تتو انجام می دهند،می خواهند یک آرایش همیشگی با خود داشته باشند و به آن افتخار کنند.

 

معمولا کسانی که تتو می زنند،حتما به این فکر می کنند که ممکن است مورد انتقاد افراد و اطرافیان قرار بگیرند و از این جهت آمادگی ذهنی از قبل را دارند.

 

نحوه خالکوبی به این صورت است که در ابتدا محل قرار گرفتن تاتو را مشخص می کنند و سپس با استفاده از یک سوزن،نقش تاتو را پررنگ می کنند تا حدودی که خون بیاید و پس از آن با استفاده از ماده های رنگی،نقش تتو رو بر روی بدن حک می کنند.

 

روش های جدید به این صورت است که با استفاده از سوزن های سرطلایی،در وهله اول با استفاده از خودکار طرح دلخواه را بر روی بدن می کشند و پس از آن با استفاده از آن سوزن سرطلایی،طرح را بر روی پست بدن حک می کنند.

 

حال ممکن است سوال بپرسید که چه افرادی در جامعه تتو / خالکوبی می کنند و هدفشان از تاتو صورت و بدن چیست؟

 

طرح حیوان برای تتو دست

مزایا و معایب تاتو

چه دسته ای از افراد تاتو صورت و بدن می کنند؟

بسیاری از افراد،برای اینکه جلب توجه کنند و بگویند که ما بزرگ شدیم،اهل خلاف هستیم و یا اینکه خود را خاص نشان دهند،تاتو صورت و بدن انجام می دهند.

 

سطح تتوها نیز در پایین شهر و بالا شهر به طور کامل فرق دارد و به این گونه است،افرادی که در پایین شهر زندگی می کنند معمولا تتوهای غمگین بر روی دست و صورتشان دیده می شود و علاقه زیادی به نوشتن اشعار غمگین دارند و در آن سوی شهر،بالا شهر پسران و دختران پولداری که در آن جا زندگی می کنند،علاقه دارند تا تتوهای حجیم و پر زرق و برق بر روی صورت و بدنشان حک کنند و در جمع خودی نشان دهند.

 

کسی که قصد دارد تا تتو صورت و بدن را انجام دهد،باید در ابتدا بداند کدام قسمت از محل بدن و یا صورت خود قصد تتو را دارد تا بعدا از عمل خود پشیمان نشود و بتواند از آن لذت ببرد.

 

بسیاری از افرادی که سرسری تصمیم می گیرند خالکوبی را انجام دهند،طولی نمی کشد که از کرده خود پشیمان می شوند و راه درازی برای پاک سازی خالکوبی صورت گرفته باید طی کنند!.

 

تتو توپاک شکور بر روی دست

 

آیا تاتو برای استخدام مشکلی ایجاد می کند؟

یک نکته بسیار مهمی که برای تاتو صورت و بدن وجود دارد این است که شما اگر تتو انجام دهید و به طور کامل نمایان باشد،در ادارات دولتی به سختی استخدام خواهید شد (استخدام نخواهید شد! – تا به امروز کسی استخدام نشده.) و ممکن است اگر به شرکت های خصوصی سر بزنید و از آن ها درخواست کار دهید،به سختی به درخواست شما پاسخ دهند و اکثرا جواب منفی بر سر زبان هایشان است نسبت به کسی که تتو بدن را به وضوح انجام داده است!.

 

پس دقت کنید که اگر دوست دارید در جایی استخدام و به کار مشغول شوید،باید در ابتدا فکر تاتو به صورت دائم را فراموش کنید و یا اینکه قبل از استخدام و یا مصاحبه کار،باید به پاکسازی آن فکر کنید.

 

واقعیتی که وجود دارد،تاتو صورت و بدن یک شبه پاک نمی شود و کمتر دستگاهی است که می تواند تتو را به صورت کامل از بین ببرد و مطمئنا سختی های خودش را دارد.

 

بد نیست بدانید که تاتو صورت و بدن از نظر شرعی مشکلی ندارد و به هنگام وضو گرفتن باعث نمی شود که آب به سطح پوست نرسد و از این جهت هیچگونه منعی برای آن در نظر گرفته نشده و اگر بخواهیم به جنبه قانونی این مسئله نگاهی بی اندازیم،به این صورت خواهد بود که در قانون کشور جمهوری اسلامی ایران،هیچگونه جرمی برای انجام عمل تتو نوشته نشده است و شما می توانید به صورت آزادانه با تتو خود به شهر بروید و کسی به شما کاری ندارد اما از نظر بهداشتی تتو تایید نمی شود.

 

برخی از افراد می پرسند که تاتو صورت و بدن دردناک است یا خیر،باید به این سوال پاسخ داد که برای هر فرد درد آن متفاوت است و بستگی دارد که کجای بدن تاتو صورت بگیرد!.

مزایا و معایب تاتو

مشکل ساز بودن تتو برای استخدام

جدیدترین مطالب سایت