تاریخچه و مزایای جلبک اسپیرولینا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تاریخچه و مزایای جلبک اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا (Spirulina) جلبک سبز-آبی است که در مناطق گرمسیری یافت می‌شود و به دلیل خواص زیادش به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2018 سازمان بهداشت جهانی اسپرولینا را به خاطر محتوای ارزشمند و فواید زیادی که برای سلامتی دارد، با نام سوپر فود به معنی ابَرغذا معرفی کرد.

 

مصرف این جلبک برای افراد گیاهخوار به دلیل وجود مقداری زیادی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی بسیار مفید است. زیرا میزان پروتئین‌های قابل هضم در این جلبک از میزان پروتئین موجود در گوشت گاو بیشتر است. خواص بی‌نظیر این ماده باعث شده که ناسا آن را در برنامه‌ غذایی فضانوردان نیز بگنجاند. این جلبک در طول مسابقات و رقابت‌های ورزشی توسط ورزشکاران نیز مصرف می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره تاریخچه و مزایای جلبک اسپیرولینا توضیح دهیم و در انتها بهترین سایت برای خرید جلبک اسپیرولینا را معرفی کنیم.

 

تاریخچه جلبک اسپیرولینا

زمانی که مهاجمان اسپانیایی در قرن 16 میلادی موفق به فتح مکزیکو شدند، در کنار رودخانه مکزیکو ماده‌ای به رنگ سبزآبی مشاهده کردند که با برداشت آن یک ماده غذایی به نام Tecuilat به معنی عصاره سنگ درست می‌شد که به شکل یک کیک سبز‌ آبی رنگ بود. در برخی از منابع به این نکته اشاره شده است که با مخلوط اسپرولینا با غلاتی مثل ارزن، نان درست می‌کردند. سال‌ها بعد در دهه 1960 میلادی گیاه‌شناسی به نام ژان‌لئونارد با یک تیم بلژیکی فرانسوی راهی آفریقا شدند. او در گزارشی که تهیه کرده بود درباره کیک سبزآبی که در بازار چاد با نام دیهه عرضه می‌شد نیز توضیحاتی داده بود. فردی به نام دکتر زاروک اولین کسی بود که به صورت علمی درباره جلبک اسپیرولینا تحقیق کرد. در اوایل دهه 1970 میلادی کشت این جلبک به شکل نیمه صنعتی آغاز شد. با افزایش تولید این ماده مغذی رفته رفته در تمام کشورهای جهان به ارزش غذایی این جلبک پی بردند.

 

آشنایی با مزایای جلبک اسپیرولینا

کمک به کاهش وزن

اگر میزان انرژی دریافی فرد از کالری مصرفی او کمتر باشد، به طور قطع بعد از مدتی لاغر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزایای این جلبک به عنوان یک ماده کم کالری و مغذی این است که فیبر موجود در آن اشتها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و فرد به راحتی و بدون هیچ استرس و تحمل احساس گرسنگی روند کاهش وزن را با موفقیت سپری می‌کند. طبق نتایج آزمایشاتی که در سال 2016 انجام شد، BMI افراد چاق بعد از مصرف مداوم این جلبک به مدت سه ماه به طور چشمگیری کاهش یافت. البته این جلبک برای بالا بردن وزن هم کاربرد دارد. مصرف اسپیرولینا قبل از غذا فرد را لاغر و بعد از غذا به چاقی او منجر می‌شود. میزان پروتئین موجود در این ماده پرارزش حدود 70 درصد است. در واقع خوردن آن قبل از وعده‌های غذایی همانند یک قرص ضد اشتها عمل می‌کند و با ارسال پیام سیری به مغز به کنترل وزن کمک می‌کند. مصرف این جلبک در ورزشکاران نیز به افزایش عضله‌‌سازی و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

 

درمان کم‌خونی

یکی دیگر از مزایای جلبک اسپیرولینا کمک به درمان کم‌خونی است‌. میزان آهن در افراد مبتلا به کم‌خونی کاهش می‌یابد. پزشکان به این افراد توصیه می‌کنند که رژیم غذایی حاوی آهن مصرف کنند. غذاهایی مانند سویا، اسفناج و جگر حاوی مقدار زیادی آهن هستند‌. برای جذب بیشتر آهن بهتر است که با ویتامین C مصرف شود.  میزان آهن موجود در اسپیرولینا از جگر هم بیشتر است و وجود ویتامین C موجود در این جلبک جذب آهن را افزایش می‌دهد، جهت خرید جلبک اسپیرولینا میتوانید به سایت گلد اسپیر مراجعه نمایید.

 

افزایش سلامت کبد

 کبد به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن نقش بسیار حياتي در سم‌زدایی و نگهداری از مواد مغذی بدن دارد. وجود پتاسیم، پروتئین و ویتامین‌های موجود در جلبک اسپیرولینا به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیماران کبدی با خرید جلبک اسپیرولینا و مصرف آن در کنار درمان دارویی مي توانند به میزان زیادی بهبود يابند‌.

تاریخچه و مزایای جلبک اسپیرولینا

کاهش کلسترول خون

یکی دیگر از فواید مصرف جلبک اسپیرولینا کاهش کلسترول بد خون یا LDL است. افزایش LDL به عنوان یک چربی بسیار مضر در ایجاد بیماری‌های قلبی نقش بسزایی دارد. طی آزمایشاتی که در سال 2016 انجام شد، مصرف اسپیرولینا علاوه بر کاهش کلسترول بد خون به افزایش کلسترول مفید خون یا HDL کمک می‌کند. بنابراین افراد مبتلا به چربی خون می‌توانند با خرید جلبک اسپیرولینا و مصرف روزانه آن کلسترول خون خود را کاهش دهند‌.

 

کمک به بهبود علائم آلرژی

بعضی از افراد با قرار گرفتن در معرض گردوغبار، گرده گل‌ها یا حیوانات خانگی دچار آلرژی می‌شوند و قسمت داخل بینی آن‌ها دچار تورم می‌شود‌‌. این افراد مدام در حال عطسه کردن و آبریزش بینی هستند. این افراد با خرید جلبک اسپیرولینا می‌توانند علائم آلرژی خود را بهبود ببخشند‌. جلبک اسپیرولینا باعث افزایش هیستامین بدن مي شود و التهاب لایه داخلی بینی را کاهش می‌دهد‌ و در نهایت علائمی مانند آبریزش، خارش، گرفتگی بینی و عطسه‌های پی در پی را درمان می‌کند‌.

 

کمک به رفع خستگی

اگر همواره احساس ضعف، کسالت و خستگی دارید، احتمالا میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی بدنتان کاهش یافته است. در چنین مواقعی با مصرف جلبک اسپیرولینا مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. این ماده حاوی آهن، منیزیم، کلسیم و انواع مختلف ویتامین‌ها است و به سرعت به جذب مواد مغذی در بدن کمک می‌کند.

 

کمک به بهبود سلامت روده‌ها

ساختار جلبک اسپیرولینا به گونه‌ای است که هضم این ماده در بدن انسان را بسیار راحت می‌کند. این جلبک در دستگاه گوارش افراد مسن به خوبی با روده‌ها سازگار است و به حفظ باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند. جذب بالا و هضم راحت اسپیرولینا نشان می‌دهد که این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و دیواره سلولی نازک آن به راحتی طی فرآیند هضم می‌شکند.

 

کمک به درمان دیابت

همان‌طور که می‌دانید، دیابت به دلیل کمبود میزان هورمون انسولین در بدن افراد ایجاد می‌شود و پرخوری به عنوان عامل اصلی کاهش هورمون انسولین شناخته شده است. برای پیشگیری و بهبود درمان دیابت حتما باید عادت‌های نادرست غذایی خود را تغییر دهید. برای کاهش میزان کالری دریافتی باید رژیم غذایی مناسب و مغذی داشته باشید و از اسیدی شدن بدن پیشگیری نمایید. استفاده از جلبک اسپیرولینا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت بسیار مفید است. زیرا میزان کالری این جلبک بسیار پایین است. ویتامین B1 موجود در اسپیرولینا سوخت و ساز قندها را در بدن انسان بهبود می‌بخشد. ویتامین B2 نیز با افزایش سوخت و ساز بدن از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. ویتامین B6 نیز به ساخت انسولین کمک می‌کند.

 

افزایش سلامت و زیبایی پوست

جلبک اسپیرولینا به عنوان یک جلبک طبیعی برای سلامت و زییایی پوست فواید زیادی دارد. این جلبک سرشار از پروتئین و ویتامین‌های E، A، C، B، آهن، کلسیم، روی، منیزیم، مس، سلنیوم، فسفر و غیره است و از لحاظ علمی یک ماده غذایی بسیار کامل به شمار می‌رود. برخی از مزایای جلبک اسپیرولینا برای پوست شامل درخشان کردن پوست، جلوگیری از پیری زودرس پوست، افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست، افزایش کلاژن‌سازی، درمان پوست‌های شل با خاصیت لیفتیتگ، درمان جوش و آکنه، درمان چین و چروک و لک‌های پوستی و بستن منافذ پوست است. ویتامین E موجود در این جلبک به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند و با کند کردن روند پیری مانع از عمیق شدن چین و چروک‌های ریز موجود در پوست می‌‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در اسپیرولینا با افزایش اکسیژن‌‌رسانی به پوست، حالت کشسانی و طراوت پوست را نیز بهبود می‌بخشد‌.

 

کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی

همان‌طور که می‌دانید، عامل اصلی بیماری‌های قلبی افزایش فشار خون و کلسترول بد خون است. این دو عامل خطرناک باید کنترل شوند. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی جلبک اسپیرولینا و وجود رنگدانه فیکوسیانین باعث می‌شود که فشار خون و کلسترول کاهش یابد و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری شود‌.

 

افزایش سلامت روح و روان

تاثیر مصرف جلبک اسپیرولینا در بهبود اختلالات خلق و خو به اثبات رسیده است‌. این ماده پرارزش به دلیل داشتن اسید آمینه تریپتوفان، ترشح هورمون سروتونین را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این هورمون سطح نشاط و شادی را بیشتر می‌کند و تاثیر زیادی در درمان اضطراب، افسردگی و مشکلات روانی دارد.

 

مهار تکثیر سلول‌های سرطانی

مصرف اسپیرولینا به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و سلول‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی از تکثیر سلول‌های سرطانی در پستان، ریه، معده، پوست، پانکراس، تخمدان، پروستات و… جلوگیری می‌کند.

تاریخچه و مزایای جلبک اسپیرولینا

قیمت جلبک اسپیرولینا چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت جلبک اسپیرولینا با توجه به کیفیت این محصول و همچنین میزان تقاضای مشتریان تعیین می‌شود‌. کیفیت پودر جلبک اسپیرولینا به عنوان مهم‌ترین پارامتر می‌تواند به قیمت‌گذاری آن کمک کند‌. در سایت‌های عرضه‌کننده این محصول به راحتی می‌توانید قیمت جلبک اسپیرولینا را مشاهده کنید و به صورت آنلاین نسبت به خرید اقدام نمایید.

جهت خرید جلبک اسپیرولینا به سایت زیر مراجعه نمایید.

 

نشانی : https://goldspir.com

جدیدترین مطالب سایت