تبدیل درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تبدیل درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک

 درب اتوماتیک یکی از اجزای مدرن استفاده شده در ساختمان ها می باشد که در کنار زیبایی ظاهری، بر امنیت محیط هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

درب اتوماتیک یکی از اجزای مدرن استفاده شده در ساختمان ها می باشد که در کنار زیبایی ظاهری، بر امنیت محیط هم تاثیر بسیار زیادی دارد. عملکرد درب اتوماتیک بدین صورت است که برای باز و بسته شدن آن نیازی به نیروی انسانی نیست و با استفاده از ریموت یا چشمی تشخیص یا مانع از این کار صورت می گیرد. مدت زمانی که برای باز و بسته شدن نیاز است قابلیت تنظیم شدن دارد، از این رو استفاده از درب اتوماتیک در ساختمان ها می تواند روی کاهش مصرف انرژی تاثیر زیادی ایجاد کند. همچنین تنوع این نوع درب زیاد است، به همین دلیل می توان از آنها در محیط های مختلفی استفاده کرد.

 

درب اتوماتیک لولایی چیست؟

یکی از انواع درب اتوماتیک، نوع لولایی آن است که روی درب های ساختمانی اجرایی می شود. حرکت این نوع درب، به شکل یک لت و دو لت می باشد. تفاوت این نوع درب این است که در سیستم مکانیکی درب برقی، از ریل برای حرکت دادن لت ها استفاده نمی نماید. در واقع برای حرکت دادن لت ها، از درب بازویی ساده استفاده می کند. یکی از مزیت های عالی این نوع درب، آن است که اپراتور می تواند به صورت جداگانه، آن را روی درب های لولایی عادی موجود در ساختمان خود نصب کند و به آسانی درب ساده ساختمان را به درب اتوماتیک لولایی تبدیل نمود.

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک لولایی

استفاده از درب لولایی اتوماتیک، ویژگی های زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های آن این است که در انواع مختلفی از اشکال، رنگ ها، سبک ها و طرح ها تولید می شود. این کار در کنار ظاهر پیشرفته خود، به شهرت اماکن مسکونی یا تجاری هم کمک بسیاری می کند. درب اتوماتیک لولایی، در سه حالت کشویی، تاشو و چرخشی  است. زمانی که می خواهید درب های اتوماتیک را انتخاب نمایید، نکته مهمی که وجود دارد این است که در کنار انتخاب ظاهر زیبای درب، عملکرد عالی هم دریافت می کنید. این درب ها از جنس مواد مقاوم و سخت تولید می شوند. همچنین این درب ها از مزایای دیگری هم برخوردار هستند که  شامل موارد زیر می باشند:

 

قابلیت استفاده در محیط های دارای محدودیت در عرض

امکان نصب در هریک از درب های لولایی

راحتی تردد

کار بی صدا، سریع و روان

ممانعت از هدر رفتن انرژی و وارد شدن گرد و غبار و صدا

امکان تنظیم سرعت باز و بسته درب، در مقابل مقدار تردد، فصل های مختلف سال و ساعات مختلف در روز

 

روش تبدیل درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک، عملکردشان توسط جک هایی که روی خود درب و موتور هستند صورت می گیرد. بدین صورت می توانند به آسانی درب را باز و بسته نمایند. جک هایی که روی درب ها نصب می شوند با یکدیگر تفاوت دارند و از دوام و کارایی مختلفی برخوردار هستند. در ادامه مطلب به بررسی انواع جک های استفاده شده در درب اتوماتیک می پردازیم.

 

جک بازویی:

جک بازویی، یکی از کاربردی ترین جک ها برای تبدیل کردن درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک می باشد. دوام این جک ها، نسبت به مراقبت درست از آنها می تواند تا ده سال هم باشد. این نوع جک ها برای مکان هایی بسیار خلوت توصیه می شوند.

 

 تبدیل درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک

جک هیدرولیکی:

یکی از بهترین جک ها برای تبدیل کردن درب ساده به اتوماتیک، جک هیدرولیکی است. از این جک ها برای مکان های پر تردد استفاده می شود. دوام آنها هم بیشتر از 15 سال است.

 

جک های پنوماتیکی:

این جک ها را معمولا روی درب هایی که بسیار سبک هستند کار می کنند؛ زیرا قدرت آنها از موارد قبلی کمتر است. امکان دارد بعد از مدتی کار کردن، ضعیف شوند و قدرت باز کردن درب ها را به خوبی نداشته باشند. در این زمان باید آنها را شارژ کنید. این نوع جک ها از قیمت بسیار ارزان تری برخوردار هستند و عملکرد آنها با موتور نیست.

 

برای اینکه درب ساده را به درب اتوماتیک تبدیل نمایید، باید بعد از اینکه جک را انتخاب کردید، آن را روی دربی که مدنظر دارید نصب کنید. برای نصب کردن جک باید مکان درب و دیوار دور آن را مورد بررسی قرار دهید. جک ها باید روی محکم ترین جای درب اتوماتیک نصب شوند. بعد از آن باید برای انتخاب جهت مناسب و نصب پایه های عقب، دیوارهای مورد نظر را انتخاب کرد. برای این کارها، باید روی دیوارها و درب، سوراخکاری های لازم صورت بگیرد.

 

نتیجه گیری

به صورت کلی استفاده از درب اتوماتیک برای ساختمان ها بسیار کاربردی است. بدین منظور می توان درب های لولایی معمولی را با استفاده از جک هایی که در مطلب گفته شد، به درب اتوماتیک تبدیل کرد. این نوع درب از مزایای بسیاری برخوردار است.

 

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی درب اتوماتیک لولایی، مزایای آن و روش تبدیل درب لولایی معمولی به درب اتوماتیک بپردازیم و شما را با آنها آشنا کنیم؛ امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشند. همچنین از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین درب اتوماتیک به سایت  ایمن پاد سپهر مراجعه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت