تبلیغات در گوگل ادز چگونه اجرا می شود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تبلیغات در گوگل ادز چگونه اجرا می شود؟

تبلیغ در گوگل ادز در دنیای بسیار حساس و رقابتی دیجیتیال مارکتینگ امروزی، یکی از بهترین و هدفمندترین روش‌های تبلیغاتی دنیا می‌باشد.

 

به تایید و گفته خیلی از صاحبان کسب و کارها، تبلیغات در گوگل ادز در مدت بسیار کوتاهی باعث تحول در کسب و کار و فروش چند برابر محصولات آن‌ها شده است، آن هم با هزینه بسیار پایین و حداقلی.

 

از این رو در این گزارش سعی شده توضیحاتی برای مخاطبین محترم در زمینه مزایا و دلایل تبلیغ در گوگل ادز، در مورد کمپین‌ها و هزینه‌های تبلیغات در گوگل و نوع آگهی‌هایی که باعث رونق در کسب و کار در تبلیغات گوگل می‌شود، ارائه دهیم. تا پایان گزارش با ما همراه باشید.

 

مزایا و دلایل تبلیغ در گوگل ادز

مزایای مختلفی که گوگل ادز را تبدیل به یک روش تبلیغاتی ایده‌آل برای کسب و کارها می‌کند:

 

1-تبلیغات در گوگل ادز کاملاً هدفمند، صورت می‌پذیرد

امکانات هدفگیری سرویس گوگل ادز به گونه‌ای طراحی شده است که تبلیغ هر کسب و کار تنها برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که دقیقاً به دنبال خدمات کسب و کار مورد نظر هستند و در واقع فقط و فقط به ازای مخاطبانی هزینه پرداخت می‌شود که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار مورد نظر را جستجو می‌کنند. این یعنی تبلیغ در لحظه‌ای به مخاطب نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات مورد نظر باشد و این یعنی شانس برای فروش (به شرط داشتن محصول با کیفیت و ارائه خدمات خوب) چند برابر شده و این حد از هدفمندی، هیچوقت در هیچ رسانۀ دیگری امکانپذیر نخواهد بود. این روش تبلیغ برای مشاغل تخصصی بسیار پر کاربرد است.

 

2- تبلیغات در گوگل ادز هزینه‌های صاحب کسب و کار را کاملاً بهینه و هدفمند می‌کند

در تبلیغات گوگل هزینه تنها به ازای هر کلیک روی متن تبلیغ مورد محاسبه شده و در عوض  نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای دربر ندارد. در نتیجه به صرفه بودن تبلیغ قابل اطمینان است زیرا بابت کسانی که سایت مورد نظر را انتخاب نمی‌کنند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد شد. از طرفی هزینه تبلیغات در گوگل ادز توسط تبلیغ‌کننده و به صورت رقابتی تعیین می‌شود و هزینه تبلیغات در حوزه‌های کم رقابت بسیار ارزان است.

 

3- نتایج تبلیغات در گوگل ادز کاملاً ملموس و قابل اندازه‌گیری می‌باشد

امکان اینکه در هرلحظه دیده شود که چند نفر روی تبلیغات یک کسب و کار کلیک نموده و وارد سایت شده‌اند، یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات در گوگل ادز می‌باشد. همچنین، گزارش‌های روزانه و ماهیانه‌ بازدید کنندگان، وضعیت ورودی، نمایش، هزینه و بسیاری از شاخصه‌های دیگر از جمله اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات را در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد.

 

4- تبلیغات درگوگل ادز فروش را در لحظه افزایش می‌دهد

با تبلیغات در گوگل ادز، صاحب سایت ابتدا اکانت خود را شارژ نموده، تنظیمات کمپین خود را مشخص می‌کند و بلافاصله بعد از تایید گوگل، نمایش تبلیغ آغاز خواهد شد. از این لحظه به بعد، این شانس فروش است که بالا خواهد رفت و این نشان از زودبازده بودن این راهکار تبلیغاتی است.

 

5- مدیریت هزینۀ تبلیغات در گوگل ادز

امکان مشخص نمودن سقف بودجۀ تبلیغاتی به صورت روزانه از ویژگی‌های تبلیغات درگوگل ادز می‌باشدبه طوری که می‌توان تعیین نمود که مثلا بیش از ۲۵ درهم در روز مصرف نشود. همچنین تعیین قیمت تک تک کلمات هم به صورت دستی و هم اتومات توسط گوگل نیزامکانپذیر است.

 

6- تبلیغات درگوگل ادز از سئو وب سایت سریع تر عمل می‌کند

رتبه گرفتن ارگانیگ یا همان سئو ارگانیک نیازمند صبر و حوصله و زمان بسیار است و برای اینکه فعالیت‌های سئو وب سایت به سر انجام قابل قبولی برسد آن وب سایت باید تمام و کمال اعتبار خودش را اثبات کرده باشد، چیزی که ممکن است کسب و کارهای نوپا را در طول زمان دلسرد کند. اما تبلیغات درگوگل ادز نتیجه‌ی سریع‌تری را به دنبال خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که ترکیب سئو ارگانیک و تبلیغات گوگل ادز بسیار تاثیرگذار است.

 

7- تبلیغات درگوگل ادز آسان‌تر از سئو است

می توان گفت گوگل ادز جزئی از فعالیت‌های سئو به شمار می‌آید. اماعملیات سئو عملیات پیچیده‌ای است که چندین فاکتور را هم‌زمان در برمی گیرد و یک تیم چند نفره را می‌طلبد تا دائم بر روی تولید محتواهای متفاوت کار کنند و لینک سازی انجام بدهند. اما تبلیغات درگوگل ادز یا همان تبلیغات کلیکی در کمترین زمان باعث افزایش لید(سرنخ) وب سایت خواهد شد.

 

8- تبلیغات درگوگل ادز انعطاف پذیری بالایی دارد

مهم‌ترین ویژگی گوگل ادز انعطاف پذیری در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و شخصی سازی بر اساس نیازهای کسب و کار می‌باشد.

تبلیغات در گوگل ادز چگونه اجرا می شود؟

برخی از ویژگی‌هایی که می توان توسط گوگل ادز روی کمپین اجرا نمود:

حساس کردن کمپین به کلید واژه

استفاده از اکستنشن های تبلیغاتی گوگل ادز که می‌توان توسط آن اطلاعات بیشتری مثل عکس محصول، شماره تلفن و یا لینک و … به کلمات کلیدی اضافه کنید.

قابلیت دسته بندی مخاطب بر اساس موقعیت جغرافیایی، زبان و حتی نوع مرورگر او

دسترسی به مخاطبین پلتفرم‌های مختلف مانند Gmail، Youtube و …

بهره بردن از شبکه نمایشی

 

9- نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات درگوگل ادز

اگر کمپین درستی در گوگل ادز طراحی و اجرا شود تفاوت نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی با اختلاف از سیستمهای تبلیغاتی کلیکی ایرانی قابل مشاهده خواهد بود. طبق آمارهای جهانی، میانگین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تبلیغات در گوگل چیزی در حدود ۷۰۰٪ است.

 

10- افزایش دو برابری نرخ تبدیل نسبت به ترافیک ارگانیک

نرخ تبدیلی که از تبلیغات PPC به دست می‌آید معمولا چیزی حدود 2 برابر نرخ تبدیل حاصل از ترافیک معمولی می‌باشد.

 

11- تبلیغات درگوگل ادز روشی برای بازاریابی مجدد

با بازاریابی مجدد گوگل ادز کاربرهایی که به کسب و کار مورد نظر علاقمند بوده‌اند و قبلا از وب سایت بازدید کرده‌اند راحت‌تر پیدا می‌شوند و گوگل ادز در یک فرصت مناسب دوباره تبلیغ  سایت را به او نشان می‌دهد.

 

12- تبلیغات درگوگل ادز باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود.

13- تبلیغات درگوگل ادز ابزاری برای ارزیابی میزان سهم برند در گوگل

14- کمک به یافتن مشتری‌های محلی با کمک سرویس تبلیغات گوگل برای نمایش تبلیغات برای افراد مقیم در محل زندگی

15- مستقل از تغییرات الگوریتم گوگل برخلاف سئو

 

آشنایی با انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

تبلیغات در گوگل ادز با ایجاد یک کمپین آغاز می‌شود. این کمپین‌ها بر اساس اهداف تبلیغاتی مختلف در گوگل ادز به کاربران معرفی می‌شود و کاربر باید نوع کمپینی که انتخاب می‌کند براساس اهداف تبلیغاتی او باشد. مثلا اگر کاربر بخواهد کاربران سرچ گوگل را مورد هدف قرار دهد، باید از کمپین سرچ استفاده نماید. البته گوگل ادز با توجه به هدف تعیین شده، بهترین نوع کمپین را پیشنهاد خواهد کرد.

 

از انواع کمپین تبلیغاتی گوگل می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپین جستجو Search campaign

کمپین نمایش Display campaign

کمپین خرید Shopping campaign

کمپین ویدئویی Video campaign

کمپین برنامه App campaign

کمپین‌های فروشگاهی و تبلیغات فروشگاهی یا Shopping Campaigns And Shopping Ads

کمپین‌های جهانی اپ یا Universal App Campaigns و …

 

نتیجه گیری

در مواردی که صاحب یک کسب و کار بسرعت می‌خواهد به بازدید کننده  زیادی دریک مقطع کوتاه دسترسی پیدا کند مانند فروش فصلی یک محصول یا ترافیک زیاد برای آگاهی از برند، استفاد از گوگل ادز به او پیشنهاد می‌شود. اما در مواردی که می‌خواهد بازدید کنندگانی بصورت دائمی و وفادارداشته باشد و زمان برای اواهمیت چندانی ندارد استفاده از سئو بهتر و منطقی‌تر می‌باشد. استفاده هر دو همزمان نیز بسیار عالی است و در رونق کسب و کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات در گوگل ادز چگونه اجرا می شود؟

در همین راستا سایت پارس ادوردز به کمک کارشناس حرفه‌ای اختصاصی برای هر مشتری با هدف ارایه خدمات تبلیغات گوگل و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی نتیجه محور به جهت افزایش ترافیک هدفمند سایت مشتری عزیز و همچنین با تبلیغ در گوگل همراه با افزایش بازدید هدفمند، به افزایش آگاهی از برند عزیزان کمک می‌کند. به کمک پارس ادوردز به راحتی به کسب و کار خود رونق دهید و به فروش و سود بیشتر دسترسی پیدا کنید.

جدیدترین مطالب سایت