تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین مدارکی که در تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا برای درخواست ویزا و همچنین داشتن یک زندگی راحت‌تر در این کشور مورد نیاز است، مدرک زبان است.

 

در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را دارید، داشتن مدرک زبان اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. با این‌ حال، ممکن است این سوال مطرح شود که آیا تحصیل در کانادا دون مدرک زبان نیز امکان‌پذیر است یا خیر؟ اگر می‌خواهید پاسخ صحیح این سوال مهم را بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد یا خیر، باید بگوییم بله امکان‌پذیر است. در واقع شما با هر شرایط سنی و مهارت زبانی می‌توانید به کالج‌ها و دانشگاه‌هایی از کانادا درخواست بدهید و با توجه به هزینه تحصیلی که از شما دریافت می‌کنند، احتمال دارد که بدون داشتن مدارک زبان مهم مانند آیلتس یا تافل و… نیز به شما پذیرش بدهند؛ اما این موضوع نباید شما را خوشحال کند.

 

در مورد داشتن مدرک زبان باید به این نکته توجه داشته باشید که از هر طریق که بخواهید به کانادا مهاجرت کنید مانند روش‌های اکسپرس اینتری، مهاجرت کاری، استارت‌آپ، تحصیلی و … شما برای درخواست ویزا نیاز به مدرک زبان دارید.

 

مدرک زبان می‌تواند تاثیر بسیار قابل‌توجهی در پذیرش یا عدم پذیرش درخواست شما برای صدور ویزا داشته باشد. ماجرا از این قرار است که وقتی درخواست ویزا می‌دهید یک پرونده رسمی با عنوان درخواست ویزا و مهاجرت برای شما در سفارت کانادا تشکیل می‌شود و یک کد مشخص به شما تعلق می‌گیرد که نشان می‌دهد شما در لیست درخواست‌کنندگان هستید؛ اما کار در اینجا تمام نمی‌شود و افسر سفارت مربوطه تمامی مدارک شما را بررسی می‌کند و در صورت تکمیل بودن مدارک، صحیح بودن آن و درنهایت کافی بودنشان، تایید می‌کند که ویزا برایتان صادر شود.

 

حال اگر مدرک زبان نداشته باشید، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید، سایر مدارک شما هنگام درخواست باید به‌قدری قوی باشد که افسر مهاجرت را قانع کند شما بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید و قصد تحصیل در این کشور را دارید که احتمال این امر بسیار پایین است؛ بنابراین اگرچه در شرایط نادر امکان تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان وجود دارد، اما این کار منطقی نیست و ممکن است درخواست شما رد شود و پرونده مهاجرت شما با تاخیر بیشتری انجام شود.

 

صفر تا صد شرایط و هزینه های ویزای تحصیلی کانادا را در این مقاله بخوانید.

 

آیا از نظر مشاوران مهاجرتی باتجربه، تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان توصیه می‌شود؟

همان‌طورکه در قسمت پیش نیز به این موضوع اشاره شد، فقط در شرایط محدودی آن‌هم به‌شرط اینکه سایر مدارک شما اعم از تمکن مالی، سن، مدرک تحصیلی و… بسیار قوی باشد، ممکن است افسر سفارت قبول کند که تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان انجام شود. با این ‌حال، مجموعه کاناداپاس به‌عنوان یک موسسه معتبر و بسیار باتجربه در امر مهاجرت، به‌هیچ‌وجه این روش را برای مهاجرت به کانادا توصیه نمی‌کند و برای این موضوع دلایل کاملا منطقی دارد.

 

اولین دلیل این است که حتی اگر بتوانید افسر سفارت کانادا را قانع کنید که بدون نیاز به مدرک زبان برای شما ویزای تحصیلی صادر کند، باز هم وقتی وارد کانادا می‌شوید باید دوره‌های زبان را بگذرانید و نسبت به آن مسلط شوید؛ زیرا تمامی دروس در دانشگاه‌های مختلف کانادا به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی تدریس می‌شوند و اگر شما مهارت کافی نداشته باشید چگونه می‌خواهید آموزش‌های اساتید خود را متوجه شوید، یادداشت‌برداری، در امتحانات شرکت یا نیازهای تحصیلی دیگر خود را برآورده کنید؟

 

از طرفی دیگر، هزینه دوره‌های زبان نسبت به هزینه دوره‌های مشابه در ایران بسیار بالاتر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که با یک برنامه‌ریزی دقیق چند ماهه در ایران، دوره‌های زبان خود را بگذرانید و حداقل نمره آیلتس یا تافل مورد نیاز را کسب کنید.

 

علت دیگری که ما تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان را منع می‌کنیم این است که اگرچه با نداشتن مدرک زبان نیز برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها شما را پذیریش می‌کنند، اما دانشگاه‌های سطح بالایی که در کانادا هستند معمولا برای پذیرش به مدرک زبان نیاز دارند و هرچه نمره زبان شما بالاتر باشد شانس شما برای پذیرش در یک دانشگاه معتبر بیشتر است.

 

همچنین ‌اگر مدارک تحصیلی قوی داشته باشید حتی ممکن است بتوانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید و از این طریق هزینه تحصیل خود در کانادا را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا در صورت ضرورت می‌توان به تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امیدوار بود؟

اگر واقعا شرایط و زمان گذراندن دوره‌های زبان در ایران را به هر دلیلی ندارید، درصورتی‌که شرایط ویزای توریستی را به‌طور کامل داشته باشید و بتوانید یک مصاحبه قوی با افسر سفارت کانادا داشته باشید احتمالا بتوانید تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان را تجربه کنید.

 

البته باز هم تاکید می‌کنیم حتی اگر بدون مدرک زبان موفق به اخذ ویزا و ورود به کانادا شوید باز هم باید دوره‌های زبان که هزینه‌های جداگانه‌ای دارند را در کانادا بگذرانید تا بتوانید در دانشگاه یا کالج مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازید.

 

معرفی دانشگاه‌های پذیرنده برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان آیلتس

ازآنجایی‌که بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجوهای مهاجر نیاز به مدرک آیلتس دارند، در این بخش شما به معرفی دانشگاه‌هایی که مدرک زبان آیلتس نیاز ندارند، پرداخته شده است.

 

توجه داشته باشید که درحالی‌که برخی از موسسات معتبر طرفدار آیلتس هستند، برخی دیگر انواع جایگزین ارزیابی زبان انگلیسی مانند آزمون جدید انگلیسی Duolingo را می‌پذیرند.

 

این گزینه مربوط به افرادی است که تحصیلات قبلی خود را نیز در کانادا گذرانده‌اند. در واقع، در صورتی‌که برای یک دوره چهار ساله یا بیشتر در یک مدرسه متوسط ​​انگلیسی تحصیل‌کرده باشید، موسسات آموزش عالی در کانادا شما را بدون مدرک آیلتس می‌پذیرند.

 

در این بخش می‌توانید با برخی از دانشگاه‌های کانادا که دانشجویان بین‌المللی را بدون مدرک آیلتس می‌پذیرند، آشنا شوید

 

دانشگاه وینیپگ

دانشگاه وینیپگ نیازی به گواهینامه آیلتس ندارد. با این ‌حال، باز هم اثبات تسلط به زبان انگلیسی یک معیار ضروری برای پذیرش است. برای تحصیل در این دانشگاه می‌توانید به‌سادگی مدرک مهارت زبان انگلیسی (ازجمله Duolingo) را ارائه دهید.

دانشگاه وینیپگ برنامه ELP یا زبان انگلیسی اختصاصی خود را دارد که می‌توانید قبل از درخواست یا شروع گذراندن دوره مدرک زبان خود در آن شرکت کنید. در وب‌سایت دانشگاه وینیپگ، کتابچه راهنمای رسمی را پیدا خواهید کرد که جزئیات کامل معافیت‌ها و الزامات برنامه زبان را ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان واقع در قلب ساسکاتن، به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد که با نشان دادن نمره کلی 86 با حداقل نمره 19 در هر حوزه از تافل، در دوره‌های خود ثبت‌نام کنند.

 

دانشگاه براک

مدرک آیلتس، در دانشگاه براک قابل‌قبول است و یک امتیاز محسوب می‌شود اما اجباری نیست و مدرک تافل را نیز قبول دارد.

 

دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور

دانشجویان بین‌المللی که مایل به ثبت‌نام در دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور هستند، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی با ارائه نمرات از چهار سال آخر تجربه تحصیلی خود نشان دهند.

این معافیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد، به همین دلیل دانش‌آموزان باید معافیت‌ها را به‌درستی بررسی کنند و با دانشگاه تماس بگیرند و به پرسنل موظف در بررسی درخواست تحصیلی اطلاع دهند که برنامه تحصیلی قبلی آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس شده است. علاوه بر این، دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور نمرات تافل را می‌پذیرد که باید حداقل نمره 90 را دریافت کرده باشید.

 

دانشگاه کارلتون

برای تحصیل در دانشگاه کارلتون بدون آیلتس، ریز نمرات رسمی برای سه سال گذشته تحصیل در دبیرستان، کالج یا دانشگاه به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

 

دانشگاه رجینا

دانشجویان بین‌المللی که مایل به ورود به این دانشگاه هستند باید حداقل یکی از این آزمون‌های مهارت انگلیسی را داشته باشند:

نمره مقاله تافل 525 یا نمره تافل iBT 70

امتیاز Duolingo 95 – 105

نمره گروه آیلتس (آکادمیک) 6

 

کالج کامبرین

کالج کامبرین توانایی‌های انگلیسی دانشجویان را بدون اجبار در داشتن مدرک زبان آیلتس ارزیابی می‌کند و کسانی که شرایط زبان انگلیسی را برآورده نمی‌کنند، ملزم به شرکت در دوره‌های اضافی انگلیسی قبل از شروع برنامه عادی تحصیلی خود خواهند بود.

 

دانشگاه کنکوردیا

زبان اصلی تدریس دانشگاه کنکوردیا انگلیسی است، بنابراین کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در این موسسه را دارند باید یکی از سه شرط ذکر شده در زیر را داشته باشند تا از شرکت در آزمون صلاحیت زبان انگلیسی معاف شوند:

گذراندن حداقل سه سال کامل تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه مورد تایید.

داوطلبانی که برای برنامه‌های حرفه‌ای در دانشکده بازرگانی جان مولسون درخواست می‌کنند، باید حداقل پنج سال سابقه کار تمام‌وقت در یک محیط انگلیسی‌زبان و همچنین یک مصاحبه شخصی موفق داشته باشند.

تکمیل مدرک کبک از تحصیلات دانشگاهی (DEC) و مدرک دانشگاهی از دانشگاه کبک (شواهد DEC ضروری است).

 

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، اگر چه تحصیل در کانادا حتی بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است، اما در صورتی‌که می‌خواهید احتمال تایید درخواست مهاجرت و ویزای تحصیلی شما به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد، نیاز به مدرک زبان معتبر دارید. همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهمیت همراه داشتن وکیل مهاجرتی این مقاله را مطالعه کنید.

 

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین پاسخ به این پرسش که کدام روش مهاجرتی متناسب سلایق و سوابق شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت