تحصیل کارشناسی در نروژ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تحصیل کارشناسی در نروژ

تحصیل در نروژ یکی از انتخاب‌های پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است. نروژ یکی از کشورهای سرد ولی بسیار زیبای اروپا است که طبیعت و فرهنگ منحصر به فردی دارد. این کشور پیشرفته اروپایی به ناحیه شنگن تعلق دارد که برای سفر یا مهاجرت به آن باید برای دریافت ویزای شنگن اقدام کرد.

 

مردم این کشور کوچک که حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد، به زبان نروژی صحبت کرده ولی 90% آنها کاملا به زبان نروژی تسلط دارند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به نروژ برای بعضی از افرادی که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند، در اولویت قرار می‌گیرد.

 

در ادامه این مطلب به بررسی مزایای تحصیل در نروژ ، شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌پردازیم.

 

مزایای تحصیل در نروژ

تحصیل در کشور نروژ به دلیل رایگان بودن تمام مقاطع تحصیلی در این کشور، برای دانشجویان بین‌المللی گزینه بسیار خوبی است. هزینه زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاست اما امکان تحصیل رایگان در این کشور به زبان انگلیسی و دریافت مدرک بین‌المللی معتبر، افراد زیادی را به تحصیل در نروژ ترغیب می‌کند. مزایای تحصیل در نروژ عبارتند از:

 

سطح بالای آموزش در تمام مقاطع تحصیلی

تقویت تفکر انتقادی دانشجویان

تجربه زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا

امکان تحصیل رایگان در اغلب دانشگاه‌های بین‌المللی

امکان برقراری رابطه با مردم کشور نروژ و تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی

بهره بردن از امنیت بی‌نظیر و طبیعت فوق‌العاده کشور نروژ

 

تحصیل در نروژ با مدرک تحصیلی دیپلم

افرادی که پس از دریافت مدرک دیپلم خود نسبت به تحصیل کارشناسی در نروژ اقدام می‌کنند، باید اعتبار دیپلم خود را به اعتبار دیپلم کشور نروژ نزدیک کنند. به این معنی که اگر متقاضی مدرک دیپلم 12 ساله دارد، باید یک سال تحصیلی را قبل از ورود به دانشگاه در یکی از کالج‌های نروژ سپری کند.

 

اگر متقاضی تحصیل در نروژ قصد تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی را داشته باشد، باید مدرک آیلتس یا تافل خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه کند. در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در نروژ به زبان نروژی را دارد، باید مدرکی مبنی بر تسلط خود به این زبان را ارائه کند. در صورت عدم تسلط به زبان نروژی، باید پیش از شروع ترم تحصیلی دانشگاه، در دوره آموزشی زبان نروژی در دانشگاه مورد نظر شرکت کرد.

 

تحصیل کارشناسی در نروژ

تحصیل کارشناسی در نروژ

برای اقدام به تحصیل کارشناسی در نروژ لازم است 30 واحد درسی را در یکی از دانشگاه‌های ایران گذرانده باشید تا اعتبار مدرک دیپلم خود را با اعتبار مدرک دیپلم کشور نروژ برابر کنید. عده‌ای از متقاضیان پیش از اقدام برای تحصیل در نروژ ، در مقطع کاردانی یکی از رشته‌های دانشگاهی ایران شرکت کرده و مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر خود در نروژ ارائه می‌دهند.

 

رشته‌های دانشگاهی مقطع کارشناسی در کشور نروژ از تنوع بالایی برخوردار هستند و متقاضیان می‌توانند در هر رشته‌ای که به آن علاقه دارند، برای دریافت پذیرش دانشگاه اقدام کنند. تحصیل کارشناسی در نروژ به زبان انگلیسی نیازمند داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا مدرک تافل با حداقل نمره 80 است.

 

طول دوره مقطع کارشناسی در کشور نروژ 3 سال است. اگر متقاضی قصد تحصیل به زبان نروژی را دارد، لازم است سطح 3 مدرک زبان نروژی را به دانشگاه ارائه دهد.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در نروژ

برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه‌های کشور نروژ شرایط و مدارکی مورد نیاز است که عبارتند از:

دیپلم 12 ساله ترجمه‌ شده

مدرک زبان انگلیسی یا زبان نروژی

داشتن سن حداکثر 28 سال

نامه دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در نروژ

پاسپورت و ترجمه تمام صفحات شناسنامه

4 قطعه عکس رنگی

نامه تمکن مالی (دانشجو مبلغ 10000 یورو را به حساب دانشگاه واریز کرده و پس از ورود به این کشور و افتتاح حساب بانکی خود، این مبلغ را از دانشگاه پس می‌گیرد)

بیمه‌نامه معتبر در نروژ

انگیزه‌نامه که هدف دانشجو از تحصیل در نروژ را بیان می‌کند

 

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل کارشناسی در نروژ به زبان انگلیسی می‌توانید نامه درخواست پذیرش خود را به هر کدام از دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور ارائه دهید. بهترین دانشگاه‌های نروژ برای تحصیل به زبان انگلیسی عبارتند از:

دانشگاه اسلو

دانشگاه برگن

دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه قطب شمال نروژ (UIT)

 

از رشته‌های محبوب دانشگاه‌های معتبر نروژ در مقطع کارشناسی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

گردشگری

علوم داده

اقتصاد

مدیریت

امنیت سایبری

حسابداری

مدیریت فناوری صنعتی

حقوق

 

شرایط کار دانشجویی در کشور نروژ

از آنجا که بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی به دانشجویان ایرانی تعلق نمی‌گیرد، باید برای تامین هزینه‌های زندگی در نروژ به کار دانشجویی نیمه‌وقت مشغول شد. دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار دانشجویی تا سقف 10 ساعت در هفته را دارند.

دانشجویان بین‌المللی این کشور اجازه دارند به مدت سه ماه بدون مجوز کار کنند اما بعد از آن باید به اداره پلیس این کشور مراجعه کرده و مجوز کار پاره‌وقت دانشجویی را دریافت کنند. ناگفته نماند که حقوق پرداختی برای یک ساعت کار در کشور نروژ معادل 7 تا 9 یورو است.

 

کلام پایانی

مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ یکی از انتخاب‌های هوشمندانه دانشجویان بین‌المللی است. تحصیل در این کشور با شرایط بسیار مطلوبی برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی فراهم است و مدرک دانشگاه‌های نروژ از اعتبار بالایی در دنیا برخوردار است.

متقاضیانی که به اطلاعات جزیی‌تر و دقیق در این رابطه نیاز دارند، می‌توانند با کارشناسان متخصص موسسه مهاجرتی صبا تماس گرفته و به صورت رایگان از راهنمایی‌های لازم استفاده کنند.

جدیدترین مطالب سایت