ترکیه ویزا می خواهد؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ترکیه ویزا می خواهد؟

ترکیه در موقعیت جغرافیایی عالی قرار دارد، به‌همین دلیل موردتوجه گردشگران و تجار زیادی قرار گرفته است. این کشور به‌خاطر واقع‌شدن در منطقه‌ای کوهستانی و نزدیکی به دریا آب‌و‌هوایی متعادل دارد، ازاین‌رو افراد زیادی به این کشور سفر می‌کنند. ترکیه جز همسایگان ایران است، به‌همین دلیل بسیاری از هم‌وطنان به آن سفر می‌کنند. ما در این مطلب دو مورد از جاذبه‌های گردشگری این کشور، روشی برای اخذ ویزا و بهترین روش برای خرید بلیط و تور ترکیه را شرح می‌دهیم.

 

قلعه پنبه‌ای

این منطقه زیبا در استان دنیزلی ترکیه واقع شده است. اطراف قلعه پنبه‌ای یک چشمه آب گرم با چندین سال قدمت وجود دارد. جریان آب این چشمه حوضچه‌هایی را تشکیل داده که پیشنهادی عالی برای آب‌تنی و شنا به‌شمار می‌رود. این حوضچه‌ها به‌صورت پله‌ای تشکیل شده‌اند و محیطی زیبا را ساخته است.

 

شهر هیراپولیس که در قسمت شمالی این چشمه‌ها قرار دارد؛ مکانی مربوط‌به حکومت یونانی‌ها بوده و قدمتش به سال‌ها پیش برمی‌گردد. درحال‌حاضر از این شهر جز ویرانه‌هایی از حمام، تئاتر، معابد و… چیزی به‌جای نمانده است. زمانی که برای بار اول به این حوضچه‌ها نگاه می‌کنید؛ رنگ سفید صخره‌ها باعث ایجاد خطای دید می‌شود و شما آن‌ها را مانند پنبه می‌بینید. به‌همین دلیل به این منطقه، قلعه پنبه‌ای گفته می‌شود. فاصله این منطقه تا آنتالیا با خودرو حدود چهار ساعت است.

 

اگر قصد بازدید از قلعه پنبه‌ای را دارید، بهترین پیشنهاد این است که شب در روستای پاموکاله اقامت کنید؛ سپس صبح به این منطقه رفته و در حوضچه‌های آن شنا کنید. به‌خاطر فاصله زیاد قلعه پنبه‌ای با شهرهای اصلی ترکیه، این مکان صبح‌ بسیار خلوت بوده و شما می‌توانید به‌راحتی در حوضچه‌های آب‌گرم آن شنا کنید. پیشنهاد ما به شما این است که پس از خرید بلیط ترکیه و بازدید از مناطق مختلف این کشور، حتما از قلعه پنبه‌ای نیز دیدن کنید.

 

ترکیه ویزا می خواهد؟

مسجد سلیمیه

این مسجد به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده است و به‌همین دلیل از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود. مسجد سلیمیه در شهر ادیرنه واقع شده، این شهر یکی از شهرهای غربی ترکیه و هم‌مرز با کشورهای یونان و بلغارستان به‌حساب می‌آید. طبق شواهد این مسجد بین سال‌ها 1569 تا 1575 ساخته شده و برخی معتقد هستند که معمار آن معمار سینان بوده است. این شخصیت یکی از معروف‌ترین معماران دوران حکومت عثمانی محسوب می‌شود. گنبد این مسجد بسیار بزرگ است و اطراف آن چهار مناره وجود دارد.

 

مناره‌های مسجد سلیمیه از خارق‌العاده‌ترین سازه‌های قدیمی جهان محسوب می‌شود. ارتفاع این مناره‌ها به حدود 82 متر نیز می‌رسد و در هر قسمتی از شهر ادیرنه که باشید، می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

 

در منطقه اطراف مسجد سلیمیه تعدادی مدرسه، کتابخانه و بازار سرپوشیده ساخته شده است. داخل این مسجد طراحی خاص و فوق‌العاده‌ای وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

 

مساجد قدیمی به‌نحوی طراحی و ساخته ‌شده‌اند که دیوارهایی بین هر بخش قرار داده شده و نمی‌توان همه قسمت‌های مسجد را به‌خوبی مشاهده کرد. اما معمار این مسجد بخش داخلی آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که از همه جای شبستان، محراب را می‌توان دید. بخش داخلی این مسجد حدود 6000 نفر ظرفیت دارد.

 

ویزا ترکیه

کسانی که از ایران قصد سفر به ترکیه را دارند، می‌توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند. مدت‌زمانی که می‌توانید با این روش در کشور ترکیه بمانید، 90 روز است و پس از گذشت این زمان باید به ایران بازگردید یا اقامت خود را تمدید کنید.

 

کسانی که از این روش برای سفر به ترکیه استفاده می‌کنند، اجازه تحصیل، کار یا تجارت را نخواهند داشت. توجه داشته باشید، افرادی که در طی مدت 90 روز به ایران باز نگردند، مجرم شناخته شده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

اگر قصد کار یا تحصیل در این کشور را دارید، می‌توانید از سفارت ترکیه در ایران ویزا تحصیلی یا کاری دریافت کنید. برای اخذ ویزا باید هزینه‌هایی از قبیل اداره پست 72 لیر، اداره مهاجرت 50 تا 80 لیر، بیمه سلامت حداقل 150 لیر، آزمایش‌های تایید سلامت 300 لیر را پرداخت کنید. لازم به‌ذکر است که این هزینه‌ها حدودی بوده و باتوجه به نوع اقامت متغیر است.

سفارت ترکیه در خیابان فردوسی تهران و چهارراه استانبول واقع شده که به‌سادگی می‌توانید برای اخذ ویزا از یکشنبه تا پنج‌شنبه بین ساعات 9 الی 17 به این سازمان مراجعه کنید.

 

روشی برای رزرو بلیط ترکیه

با توجه به افزایش تقاضا برای سفر شرکت‌های زیادی تاسیس شدند تا خدمات غیرحضوری به کسانی‌که قصد سفر دارند، ارائه دهند. یکی از باسابقه‌ترین این شرکت‌ها علی بابا است. این شرکت سال 93 آغاز به‌کار کرد و درحال‌حاضر بزرگ‌ترین شرکت درحوزه فروش بلیط، رزرو تور و هتل است. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، با مراجعه به سایت علی بابا می‌توانید به سادگی و در کم‌ترین زمان بلیط استانبول یا بلیط هواپیما ترکیه را خریده و از جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کنید.

در این مطلب به معرفی اطلاعاتی درباره اخذ ویزا، روشی برای خرید بلیط استانبول یا بلیط هواپیما ترکیه و دو مورد از جاذبه‌های توریستی شگفت‌انگیز این کشور پرداختیم. درصورتی‌که تجربه بازدید از این کشور را داشتید، نظراتتان را درباره سفر خود با ما به‌اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت