تست طلاق عاطفی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تست طلاق عاطفی

بعد از ازدواج، عوامل زیادی وجود دارد که به نوعی ازدواج را تهدید می کنند و برای آن خطر محسوب می شوند. یکی از این عوامل، طلاق عاطفی می باشد.

 

طلاق عاطفی با طلاق رسمی که در محضر ثبت می شود متفاوت است. در این مقاله، به موضوع طلاق عاطفی و تست آن پرداخت شده است. همچنین به سوالات و موضوعات زیر نیز پاسخ داده شده است.

 

1- طلاق عاطفی چیست؟

2- تست طلاق عاطفی چگونه است؟

3- چه زمانی لازم است تست طلاق عاطفی داد بشود؟

تست طلاق عاطفی

1- طلاق عاطفی چیست؟

طلاق عاطفی یکی از خطرات بعد از ازدواج می باشد. طلاق عاطفی به این صورت است که زن و شوهر در کنار یک دیگر زندگی می کنند اما دیگر مثل قبل ارتباطی با یک دیگر ندارند و احساسشان به یک دیگر کم تر شده و یا از بین رفته است.

 

در نهایت نتیجه این می شود که صرفا با یک دیگر زندگی می کنند. در اکثر موارد، بعد از مدتی طلاق عاطفی، طلاق رسمی را به دنبال دارد و زن و شوهر قانونا از یک دیگر جدا می شوند.

 

رابطه های اشتباه معمولا منجر به طلاق عاطفی می شوند. به همین دلیل مراجعه به مشاور و مشورت با افرادی که در این زمینه مهارت دارند، قبل از ازدواج ضروری است.

 

در صورتی که زن و شوهر احساس بکنند که نسبت به یک دیگر سرد شده اند و شاید طلاق عاطفی را تجربه می کنند، می توانند به روانشناس یا مشاور مراجعه کرده و تست طلاق عاطفی بدهند و سعی بکنند تا مشکل شان را حل کنند.

 

2- تست طلاق عاطفی چگونه است؟

در صورتی که زن و شوهر به روانشناس و مشاور مراجعه کنند، از آن ها خواسته می شود تا به سوالاتی جواب بدهند و تست بدهند. از آن ها خواسته می شود تا پرسش نامه ای را تکمیل بکنند که به آن تست طلاق عاطفی می گویند. از معروف ترین تست ها در این زمینه، تست گاتمن می باشد. این تست به این صورت است که مانند اکثر تست های طلاق عاطفی دیگر، سوالاتی هست که باید با بله و خیر توسط هر دو طرف جواب داده شود.

 

بعد از آن، مشاور با تحلیل جواب های زوجین، راه حل هایی را به آن ها ارائه می دهد که ممکن است باعث بشود تا عشق و محبت دوباره بینشان اتفاق بیفتد و یا منجر به طلاق رسمی شود. تست گاتمن 24 عدد سوال دارد که جواب های آن بله و یا خیر می باشد. در این سوال ها، به قسمت های مختلف زندگی هر دوطرف پرداخته می شود. بدیهی است برای این که تست نتیجه بخش باشد، باید زوجین صادقانه و بدون ذره ای کم و کاست به تست پاسخ بدهند. تست گاتمن جزو اثر بخش ترین و موفق ترین تست های طلاق عاطفی می باشد که 13 سال پیش و در سال 2008 طراحی شده است.

 

پس از این که دو طرف به تست پاسخ دادند، مشاور آن ها را تحلیل می کند. اگر در تست بیشتر از 8 جوا بله وجود داشته باشد، به این معنی است که آن زوج بحران طلاق عاطفی را تجربه می کنند. البته می توان این تست را در خانه نیز پاسخ داد.

 

سپس اگر تعداد پاسخ های بله بیشتر از 8 عدد بود، قدم اول باید این باشد که به مشاور مراجعه کنند. مشاور با تحلیل تخصصی تر تست، کمک می کند تا زن و شوهر  با مشکلات خود بیشتر آشنا بشوند و در مسیر حل کردن آن ها قرار گیرند. گاهی نیز وضعیت بسیار بحرانی است و مشاور به این نتیجه می رسد که طلاق رسمی گزینه ای بهتر و راهی آسان تر است تا از مشکلات رهایی یابند. این وضعیت نتیجه ی این است که قبل از ازدواج مشاوره ی مناسبی صورت نگرفته است.

 

برخی از سوالات این تست در زیر آورده شده است:

آیا زن و شوهر بیشتر از 10 سال با یک دیگر تفاوت سنی دارند؟

آیا اعتقادات مذهبی آن دو با یک دیگر تفاوت فاحشی دارند؟

آیا قبل از این که ازدواج بکنند، آشنایی زیادی با یک دیگر داشتند؟

آیا زن و شوهر و یا یکی از آن ها تصحیلات عالیه و بالا دارند؟

آیا زن و شوهر و یا یکی از آن ها، تعلق زیادی به پدر و یا مادر خود دارند؟

آیا خانواده ی طرفین اختلاف طبقاتی زیادی باهم دارند و سطح فرهنگی و اقتصادی شان متفاوت است؟

آیا هر دو طرف زیر 21 سال هستند؟

آیا توان اداره ی خانواده را دارند و درآمد مناسبی دارند تا در آینده دچار مشکل نشوند؟

آیا شوهر مایل است تا نقش اول را در خانواده داشته باشد؟

آیا هر دو طرف به فرزند آوری علاقه دارند یا یکی از آن ها مشتاق به این کار نیست؟

معمولا بیشتر زن و شوهر ها 3 یا 4 جواب بله به این سوالات می دهند که می توان گفت عادی است. اما اگر جواب های نامناسب به بیشتر از 5 برسد در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید فکری به حال ازدواج خود بکنند.

 

3- چه زمانی لازم است تست طلاق عاطفی داد بشود؟

اگر زن و شوهر متوجه بشوند که دیگر علاقه بسیاری به هم ندارند و نمی توانند یک دیگر را درک بکنند، ممکن است با بحرانی در زندگی رو به رو شوند. این وضعیت بحرانی معمولا زمان هایی ایجاد می شود که زن و شوهر نتونند چیز هایی در یک دیگر پیدا کنند که با هم تناسب داشته باشد. در این صورت دیگر نمی توانند با یک دیگر تعامل بکنند و از هم فاصله می گیرند و یا دعوا ها و بحث هایشان بسیار افزایش می یابد.  ممکن است طرفین نتوانند یک دیگر را درک بکنند و نتوانند احتیاجات طرف مقابل را بر طرف بنمایند. در این وضعیت اکثر زوج ها احساس می کنند که به احساسات و نیاز های آن ها بی توجهی می شود و  این موضوع باعث دعوا های بسیاری بین آن دو می شود. از رایج ترین زمینه های اختلاف ساز، این است که ارزش ها و اعتقادات زوجین، با یک دیگر تفاوت بسیار فاحشی داشته باشد. دست یابی به  اعتقادات مشترک در زندگی مسئله ی سختی است که اگر به درستی انجام نشود، منجر به طلاق عاطفی یا رسمی می شود.

تست طلاق عاطفی        

جمع بندی: طلاق عاطفی می تواند برای هر زوجی اتفاق بیفتد و به همین دلیل مهم است تا زوج ها از آثار و نشانه های این بحران آگاه باشند. همچنین هر زن و شوهری می توانند تست طلاق عاطفی را در خانه پاسخ بدهند تا از وضعیت رابه خود بیش از پیش آگاه شوند و در صورت لزوم با مراجعه به مشاور مشکلات احتمالی خود را حل بنمایند.

جدیدترین مطالب سایت