تشخیص درب فلاکس هوشمند با فلاکس معمولی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تشخیص درب فلاکس هوشمند با فلاکس معمولی

هیچ چیز بهتر از یک لیوان چای داغ نمی تواند خستگی یک روز سخت کاری را از روی شانه های شما بردارد. اما تصور کنید که در جایی حضور دارید که امکان تهیه چای برای شما وجود ندارد. در این گونه از مواقع، وجود یک فلاسک می تواند مشکل گشا باشد. امروزه فلاسک های چای هوشمند بسیار مختلفی در بازار وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به فلاسک هوشمند شیائومی اشاره کرد. معمولا درب این فلاسک های هوشمند با درب فلاسک های معمولی متفاوت است. اما نحوه تشخیص درب فلاسک هوشمند با فلاسک معمولی به چه صورت است؟

 

معرفی فلاسک های هوشمند

می توان به سادگی رد پای تکنولوژی و پیشرفت علم را در جای جای زندگی بشر مشاهده کرد. تکنولوژی به هدف ساده تر کردن زندگی انسان ها راه خودش را به خوبی پیدا کرده است. از این رو عجیب نیست که فلاسک های معمولی جای خودشان را به فلاسک های هوشمند داده باشند. فلاسک های معمولی وظیفه ثابت نگه داشتن دمای مایعاتی که درون آن ها را وجود داشت را به عهده داشتند. اما همواره برای افراد این سوال ایجاد می شد که آیا دمای مایعات هنوز هم همان میزانی است که مدنظر دارند یا خیر؟

 

همین امر باعث ایجاد جرقه ای شد که در نهایت راهی برای تولید فلاسک های هوشمند ایجاد کرد. این مدل از فلاسک ها با تکیه بر بدنه قدرتمندتر خود، توانستند تا زمان بیشتری دمای مایعات را ثابت نگه دارند و راهی برای افراد ایجاد کردند تا به سادگی بدانند که دمای درون محفظه آن ها چقدر است. اولین تفاوتی که بین فلاسک های معمولی با فلاسک های هوشمند وجود دارد، تفاوت در درب آن ها است. کافیست نگاهی به درب آن انداخته و ببیند که آیا حالتی معمولی دارد یا خیر.

 

تشخیص درب فلاکس هوشمند با فلاکس معمولی

تفاوت درب فلاسک هوشمند و معمولی

در حالی که فلاسک های معمولی، درب های ساده و بدون هیچ تکنولوژی خاصی دارند، فلاسک های هوشمند، دارای درب های پیشرفته با ظاهری منحصر به فرد بوده که از یک LED کمک گرفته اند.

گاهی سازندگان فلاسک معمولی نیز تلاش می کنند تا شکل ظاهری درب فلاسک های خود را به مانند شکل ظاهری درب فلاسک های هوشمند، طراحی کنند. در این مواقع، کافی است تا ضربه ای را با انگشت خود به درب فلاسک بزنید. در صورتی که درب فلاسک شما، از نوع معمولی باشد، هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. اما اگر درب فلاسک مورد نظر از نوع هوشمند باشد، صفحه LED آن روشن شده و اعدادی را به شما نشان خواهد داد.

 

نحوه عملکرد فلاسک های هوشمند

اما چرا به این مدل از فلاسک ها، فلاسک های هوشمند گفته می شود؟ باید اشاره کرد که در این مدل از فلاسک ها یک سری سنسورهای دمایی روی درب آن ها قرار داده شده است. در کنار این، درب فلاسک های هوشمند مجهز به  LEDهایی بوده که امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز به مصرف کنندگان را دارند. از این رو با تکیه بر طراحی زیبا و منحصر به فرد خود، به سادگی قابل تشخیص خواهند بود. سنسورهایی که روی درب فلاسک های هوشمند قرار گرفته است، قادر خواهد بود تا دمای مایعات درون محفظه را اندازه گیری کند.

 

سپس دمای مایع اندازه گیری شده از طریق LED قرار داده شده روی درب، قابل مشاهده خواهد بود. کافی است تا ضربه ای را با انگشت دست خود به درب فلاسک هوشمند بزنید، تا متوجه شوید که دمای مایعات درون فلاسک، چقدر است. از آن جایی که از فلاسک ها بیشتر برای نگهداری مایعات داغ، مانند چای، قهوه و … استفاده می شود، دمای 90 به بالا، نشان دهنده این است که مایع درون محفظه همچنان داغ است. اگر دما بین 60 تا 90 بود، شما می توانید از یک فنجان نوشیدنی گرم و مطبوع بهره مند شوید. اما اگر دمای نشان داده شده کمتر از 60 یا 50 باشد، نشان از این دارد که مایع درون فلاسک هوشمند شما، سرد شده و بهتر است آن را عوض کنید.

تشخیص درب فلاکس هوشمند با فلاکس معمولی

کاربردهای مختلف فلاسک های هوشمند

فلاسک های هوشمند موجود در بازار به شما امکان اطلاع از دمای مایعات درون محفظه را می دهند. اما جالب است بدانید که نسل جدید فلاسک های هوشمند برند شیائومی پا را از این نقطه فراتر گذاشته و امکاناتی شگفت انگیز به کاربران خود می دهند. برای مثال برخی از این مدل از فلاسک های هوشمند دارای حالت ذخیره انرژی بوده و یا اینکه درون آن ها از یک سری چراغ قوه ها استفاده شده است. برخی از فلاسک های هوشمند نیز دارای قابلیت شارژ شدن با نور خورشید را داشته و بدین صورت اجازه سرد شدن به نوشیدنی شما نمی دهند.

حال ممکن است برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چرا باید به جای یک فلاسک معمولی از یک فلاسک هوشمند استفاده کنیم؟ اگر می خواهید تا با کاربردهای یک فلاسک هوشمند آشنا شوید، کافی است تا نگاهی به موارد زیر بیاندازید:

 

فلاسک مخصوص نوزاد

اگر شما هم قصد داشته باشید تا مایعات مورد نیاز نوزادان را به آن ها بدهید، لازم است تا پیش از هر چیز، از دمای آن مطلع شوید. کمترین سهل انگاری در این زمینه می تواند به نوزاد شما آسیب وارد کند.

 

فلاسک مخصوص کوهنوردی

توجه کنید که شما مسیر بسیار زیادی را باید طی کنید. در این مسیر ممکن است امکان تهیه آتش برای رسیدن به آب جوش را نداشته باشید. از این رو بهتر است به جای باز و بسته کردن های متوالی درب فلاسک خود، به سرعت از دمای آن مطلع شوید.

 

فلاسک مخصوص کادو

حتی اگر در هر خانه ای فلاسک معمولی وجود داشته باشد، اما یک فلاسک هوشمند با ظاهری جذاب و کاربردی بالا است و میتوانید فلاسک شیائومی را به عنوان هدیه انتخاب کنید.

جدیدترین مطالب سایت