نکات مهم قبل از تعمیرات برد الکترونیکی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکات مهم قبل از تعمیرات برد الکترونیکی

نکات مهم قبل از تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیرات برد الکترونیکی : امروزه زندگی ما تا حدود زیادی به لوازم الکترونیکی گره خورده و این ابزار در سطوح مختلف بسیاری از امورات را برای جامعه بشری آسان می کنند. تمامی دستگاه های الکترونیکی دارای یک قسمت مهم هستند که به آن برد الکترونیکی گفته می شود. برد الکترونیکی صفحه ای است که مدارهای مختلفی بر روی آن تعریف شده و قطعات متعددی بر روی آن نصب می شوند.

 

بردهای الکترونیکی انواع گوناگونی دارند، و با توجه به نوع وسیله و کاربرد آن از انواع متفاوت بردهای الکترونیکی استفاده می شود، به همین دلیل برای عیب یابی و تعمیر بردهای الکترونیکی می بایست از تخصص و مهارت لازم برخوردار بود تا بتوان به صورت اصولی و تعمیرات بردهای مختلف را انجام داد.

 

اما گاهی پیش می آید که با یک وسیله روبرو هستید که برد آن دچار آسیب دیدگی شده است و شما دانش کافی در زمینه تشخیص عیب پیش آمده را ندارید. ما در ادامه این متن بهترین روش برای تشخیص اولیه عیوب ایجاد شده در بردهای الکترونیکی را به شما آموزش می دهیم. برای تعمیرات و عیب یابی تخصصی بردهای الکترونیکی توصیه می کنیم در دوره های تعمیرات برد الکترونیکی ثبت نام نمایید.

 

7 مرحله اساسی برای عیب یابی بردهای الکترونیکی

مرحله اول:

اگر دستگاه الکترونیکی پیش روی شما دچار خرابی شده است و شما مطمئن هستید این عیب مربوط به قسمت برد است در اولین مرحله می بایست کاوری که با چند پیچ بر روی برد قرار گرفته است را بردارید.

نکات مهم قبل از تعمیرات برد الکترونیکی

مرحله دوم:

در دومین مرحله می بایست برد مورد نظر را باز کرده و اتصالات آن را به صورت ایمن از دستگاه جدا کنید. افرادی که دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک را فراگرفته اند می دانند که باز و بسته کردن این قطعات باید با دقت خاصی انجام شود زیرا در بعضی از دستگاه ها چندین برد وجود دارد که همه آنها به وسیله اتصالاتی به هم متصل هستند و هر گونه عجله و یا بی توجهی می تواند به آنها آسیب زند.

 

قطعات در برخی از بردها به صورت تراشه ای یا سوکتی جا زده می شوند، و به همین دلیل مسائلی مثل گرد و غبار می تواند بر بازدهی آنها تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می شود اینگونه قطعات را به آرامی جدا کرده و پس از نظافت دوباره در جای خود قرار دهید.

 

مرحله سوم:

گاهی وسایل خارجی می توانند باعث اختلال در کارکرد برد شوند. این اشیاء می توانند از یک تکه چوب، کاغذ تا یک تکه فلز متغیر باشند. گاهی وجود آب در برد نیز باعث اتصالی یا مختل شدن کارکرد آن می شود. به همین دلیل اگر با خیسی و آب در برد مواجه شدید حتما آن را کاملا خشک کنید. بنابراین تمام برد را بررسی کرده و به دنبال اشیا خارجی باشید.

 

مرحله چهارم:

اتصالات سیمی قرار گرفته در برد را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصالات سیمی پوسیده یا آسیب دیده نباشند.

 

نکات مهم قبل از تعمیرات برد الکترونیکی

مرحله پنجم:

قطعات قرار گرفته بر روی برد را از نظر سیاهی، شکسته بودن، ذوب شدن، متورم شدن، رنگ پریده شدن و مسائلی از این قبیل بررسی کنید.

 

مرحله ششم:

تَرَک ها و مسیرهای شکسته در برد را بررسی کنید.

 

مرحله هفتم:

پس از تشخیص خرابی نوبت آن است که عیب به وجود آمده را تعمیر نمایید. برای مثال در بردهای daughter و piggy-back می بایستی اتصالات سیمی ثانویه حتما چک شوند چون پوسیدگی آنها می تواند تاثیر منفی بر روند کارکرد برد داشته باشد.

 

با توجه به حساس و پیچیده بودن بردهای الکترونیک تعمیرات آن امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت لازم در این زمینه است. توصیه می کنیم در صورت نداشتن تخصص و مهارت لازم در این زمینه به هیچ عنوان نسبت به تعمیر و عیب یابی آن اقدامی نکنید زیرا ممکن است آسیب بیشتری به برد وارد شود.

 

آموزش تعمیرات برد الکترونیک بهترین راه عیب یابی و تعمیر بردها

گذراندن دوره های آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی بهترین گزینه برای فعالیت در زمینه تعمیر بردهای الکترونیکی به شمار می رود. در واقع عیب یابی به تنهایی نمی تواند کمکی در تعمیر بردهای الکترونیک کند. بهترین گزینه این است که عیب یابی و تعمیرات در کنار هم صورت گیرد به همین دلیل توصیه می شود افراد علاقه مندان و مستعد در این زمینه حتما این دوره آموزشی را فرا بگیرند.

 

افرادی که جویای کار هستند می توانند با فراگیری دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک صاحب تخصص شوند و از آن پس می توانند به صورت شخصی و یا در قالب مراکز تعمیراتی مختلف مشغول به کار شوند. تنها نکته مهم در مورد طی نمودن دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک این است که حتما در مراکز تخصصی و حرفه ای گذرانده شود.

 

آموزش تعمیرات برد الکترونیک دوره ای است که مجتمع فنی برق آن را مطابق با استانداردهای روز دنیا و به وسیله بهترین اساتید آموزشی ایران برگزار می کند، و در نتیجه مدرک آموزشی آن از اعتبار بالایی برخوردار است.

 

این مرکز آموزشی همچنین دوره های دیگری در رشته های تعمیرات موبایل، تعمیرات ایسیو، نصب و تعمیرات کولر و پکیج، برق ساختمان و صنعتی و بسیاری از دیگر رشته های برق و الکترونیک برگزار می نماید، و هر ساله از این طریق چند هزار کارآموز زبده را روانه بازار کار می کند.

 

آموزش تعمیرات موبایل و ایسیو رشته های با بازارکار عالی

دوره آموزش تعمیرات موبایل و آموزش تعمیرات ایسیو از جمله رشته های پرطرفدار با بازار کار عالی و پردرآمد می باشند که این آموزشگاه به صورت کاملا حرفه ای و جهت ورود کارآموزان به بازار کار برگزار می نماید.

 

در دوره تعمیرات موبایل کارآموزان با صفر تا صد تعمیرات انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع موبایل های اندروید و آیفون آشنا شده و در پایان دوره به عنوان متخصصی حرفه ای می توانند وارد بازار کار شده و درآمدزایی داشته باشند.

 

در دوره آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو نیز به صورت کاملا تخصصی انواع مشکلات ایسیو خودرو و طریقه عیب یابی آن آموزش داده می شود. با توجه به عملی بودن دوره تعمیرات ای سی یو خودرو کارآموزان در پایان این دوره می توانند ایسیو انواع خودروهای داخلی و خارجی را عیب یابی و تعمیر نمایند.

 

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های این آموزشگاه می توانید به وب سایت رسمی این مرکز آموزشی به آدرس اینترنتی www.fannibargh.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166121029 تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت