تعمیرات تخصصی جک پارکینگ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تعمیرات تخصصی جک پارکینگ

تعمیرات تخصصی جک پارکینگ : در حال حاضر نصب درب­های اتوماتیک برای پارکینگ­ها یکی از مواردی است که در اغلب مجتمع­ها و مراکز تجاری برای راحتی افراد انجام می­شود.

 

در سیستم­های درب اتوماتیک پارکینگ، بخشی به­نام جک وجود دارد که از اجزای اصلی آن محسوب می­شود. در صورت خرابی و ایجاد اختلال در عملکرد این قسمت باز و بسته­شدن درب با مشکل مواجه می­شود.

 

 هنگامی که این بخش خراب شود برای تعمیر جک پارکینگ نیاز به حضور تکنسینی است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد.

 

در این مقاله قصد داریم درباره تعمیر جک و مواردی که نشان­دهنده خرابی این قطعه است اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع جک درب پارکینگ

تقسیم­بندی انواع جک با توجه به عملکرد و ساختار آنها انجام می­شود، تعدادی از آنها شامل موارد زیر است:

 

بازویی: در این مدل با انتقال نیروی محرکه تولیدشده در موتور به بازوهای درب، باعث باز و بسته­شدن آن می­شود.

 

پنوماتیک: مدلی که با نام پنوماتیک شناخته می­شود معمولا جزء جک­های ضعیف در نظر گرفته می­شود که با قرارگیری کمپرسور هوا در آن با فرایند بادی نیروی خود را انتقال می­دهد.

 

الکترومکانیکی: عملکرد این مدل به­گونه­ای است که نیروی چرخشی موتور را به نیروی خطی جک­ها تبدیل می­کند و معمولا برای درب­های کم رفت و آمد با وزن پایین مناسب است.

 

هیدرولیکی: با کمک فرایند عدم تراکم مایع فعالیت می­کند و می­توان از آن برای درب­های سنگین و با تردد بالا استفاده کرد.

 

شناخت اجزای اصلی جک درب پارکینگ

جک از بخش­های مختلفی تشکیل شده که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

 

استاتور: این بخش از جنس آهن و آلومینیوم است و به­عنوان یک قطعه ثابت در جک در نظر گرفته می­شود که حالت استوانه­ای دارد، این بخش نیروی محرکه لازم برای جک را فراهم می­کند.

 

رتور: بخشی متحرک است که درون موتور جک قرار می­گیرد و در صورتی که از جنس مقاومی ساخته شود تا زمانی که به چرخ­دنده آسیبی وارد نشود نیازی به تعمیر و تعویض این قطعه نیست.

 

دنده برنجی: دنده برنجی برای انتقال نیروی تولیدشده در موتور تعبیه شده است، با حرکت رتور این بخش نیز به حرکت در می­آید و به­دنبال آن دیگر بخش­ها نیز به کار می­افتند.

 

میل ماردان: کار این میله به این صورت است که حرکت چرخشی موتور را به رفت و برگشتی تبدیل می­کند، از یک سر به گیربکس اتصال دارد و از سمت دیگر با موتور درگیر شده است.

 

به­طور کلی اکثر جک­ها شامل همین قطعات هستند و در صورتی که نیاز به تعمیر جک پارکینگ وجود داشته باشد مربوط به همین بخش­ها خواهد بود.

 

چگونگی خراب­شدن جک پارکینگ

مکانیزم کاری جک پارکینگ به گونه­ای است که با استفاده از ریموت کنترل، امکان باز و بسته­کردن درب پارکینگ را برای شما فراهم می­کند.

ایجاد خرابی در این قطعه ممکن است به­صورت ظاهری قابل مشاهده باشد یا مربوط به قسمت­های تخصصی آن شود که در هر صورت باید از یک تعمیرکار حرفه­ای برای برطرف­کردن ایرادات کمک بخواهید.

خرابی­های رایج برای جک پارکینگ شامل موارد زیر است.

 

نشت روغن اورینگ

در صورتی که به­طور مکرر درب باز و بسته شود امکان دارد که پیچ مربوط به روغن شل شود و باعث ایجاد نشتی آن شود در این مورد می­توان با سفت­کردن پیچ این مشکل را برطرف کرد.

 

عدم تنظیم پیچ سرعت

یکی از مواردی که ممکن است نیازمند تعمیر درب پارکینگ باشد تنظیم­نبودن پیچ سرعت است که در صورت ایجاد مشکل باعث می­شود که درب به یک­باره بسته شود.

 

بروز مشکل در شفت جک

خراب­شدن شفت باعث می­شود که درب کاملا از کار بیفتد که در این وضعیت نیازمند تعمیر جک پارکینگ هستید. لازم است تا از یک تعمیرکار حرفه­ای برای این کار کمک بخواهید. برای این منظور می­توانید از تیم تخصصی آوا در کمک بگیرید.

 

سرمای شدید و سفت­شدن روغن

یکی از مواردی که برای روان کارکردن جک بسیار اهمیت دارد روغن است، در فصول سرد سال اگر این ماده سفت شود امکان دارد عملکرد درب با اختلال مواجه شود.

تعمیرات تخصصی جک پارکینگ

تعمیرات تخصصی جک پارکینگ

واردشدن ضربه به پایه جک

در صورتی که در اثر ضربه شدید به پایه، در کار طبیعی این بخش مشکلی به­وجود آید برای تعمیر جک پارکینگ لازم است تا از یک تیم حرفه­ای بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

عدم عملکرد ریموت

بهتر است قبل از تعمیر جک پارکینگ ابتدا ریموت کنترل را چک کنید زیرا در صورت ضعیف­شدن یا خرابی این وسیله نیز درب پارکینگ به­خوبی کار نمی­کند.

 

اختلال برقی

در صورتی که سیستم برق­رسانی به کل سیستم دچار مشکل شود می­توان انتظار داشت که درب پارکینگ برای باز و بسته­شدن دچار مشکل شود.

 

آسیب­دیدن برد جک

در این وضعیت شما به­طور حتم کار خاصی نمی­توانید انجام دهید و لازم است تا از یک تعمیرکار بخواهید که با بررسی برد آن را تعمیر کند یا در صورت نیاز برد تعویض شود تا عملکرد دستگاه به حالت عادی برگردد.

 

ضربه­خوردن درب

به­طور کلی عدم کارکرد جک تنها ناشی از خرابی قطعات آن نیست حتی امکان دارد در صورت واردشدن ضربه شدید به درب، نیازمند تعمیر درب پارکینگ باشید.

 

خرابی چشمی درب

یکی از موارد اساسی در تعمیرات درب پارکینگ مربوط به چشمی آن است که برای بررسی این مورد می­توان با حرکت دست جلوی چشمی متوجه بروز مشکل شد.

در صورتی که دست خود را مقابل چشمی بالا و پایین کنید و هیچ­گونه صدای تیک­تیک متوجه نشوید امکان خرابی این بخش وجود دارد.

 

هنگام بروز مشکل برای درب پارکینگ چه باید کرد؟

در زمانی که متوجه عدم کارکرد درست درب پارکنیگ شوید پیش از اقدام به تعمیردرب پارکینگ می­توان اقدامات زیر را انجام داد:

 

چک­ کردن ریموت کنترل

بررسی دستگاه مرکزی

وارسی چشمی­های درب

مشاهده عملکرد موتور جک

 

تعمیرات تخصصی جک پارکینگ : در صورتی که تمام این موارد را بررسی کرده و متوجه خرابی در بخش خاصی از دستگاه شوید، بهتر است از یک تکنسین حرفه­ای کمک بگیرید.

 

مجموعه آوا در با در اختیار داشتن تعمیرکاران مجرب و کاربلد می­تواند در خصوص برطرف­کردن مشکلات درب پارکینگ به شما کمک کند. این مجموعه سال­ها است که در زمینه تعمیر انواع درب­های اتوماتیک فعالیت می­کند.

 

جهت استفاده از خدمات آوا در میتوانید به شماره های زیر تماس بگیرید :

شماره تماس: 02122504245

شماره همراه: 09129214395

جدیدترین مطالب سایت