تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

در حال حاضر نسل جدیدی از کابینت برای آشپزخانه طراحی و ساخته می‌شود که به کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک معروف است. این نوع از کابینت‌ها از جنس چوب ساخته می‌شوند و در واقع از نظر ساختاری شبیه به کابینت چوب است که در گذشته در آشپزخانه‌ها نصب می‌شد اما از نظر طراحی و رنگ از ویژگی‌های طراحی مدرن در آن استفاده شده که می‌تواند علاوه بر زیبایی خاصی که به آشپزخانه شما می‌بخشد حالت کابینت‌های چوبی کلاسیک و قدیمی را به ذهن یادآور شود. ما در این مطلب قصد داریم درباره کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک صحبت کرده و ویژگی‌های آن‌ها را یادآور شویم، تا بتوانید با انتخاب هر یک از آن‌ها آشپزخانه‌ای زیبا در اختیار داشته باشید. اما پیشتر خوب است کمی درباره کابینت چوب که به عنوان پیشینه ساخت کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک شناخته می‌شود صحبت کنیم.

 

کابینت چوبی

چوب به واسطه بافتی که دارد همیشه حس طبیعت را به ذهن یادآور می‌شود و برای افرادی که به وسایل چوبی علاقه دارند حس خاطره‌انگیز گذشته را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که بسیاری افراد ترجیح می‌دهند برای آشپزخانه خود به جای کابینت‌های فلزی از کابینت چوب و یا کابینت‌هایی که دارای روکش چوب هستند استفاده نمایند. طبیعتا از آن جا که کابینت‌های تمام چوب می‌تواند از قیمت بالایی برخوردار باشد، کابینت‌هایی که دارای روکش چوب هستند و این روکش روی نئوپان کشیده شده، به لحاظ قیمت مشتریان بیشتری دارد. کابینت چوب که زیر مجموعه کابینت کلاسیک به شمار می‌آید از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و همچنین قابلیت شکل‌پذیری به مدل‌های مختلف و .. از جمله مزایای آن است.

 

کابینت آشپزخونتون مستقیم و بدون واسطه از تولیدی کابینت نوین کابین بخرید.

 

ما در ادامه این بخش به معرفی دو نوع کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک پرداخته و پس از آن به تفاوت این دو نیز اشاره خواهیم کرد.

 

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک همواره به جهت جنس و طراحی خاصی که دارد جزء کابینت‌های پرطرفدار به شمار می‌آمده و المان‌هایی که در آن‌ها به کار رفته باعث جلب نظر مشتریان شده است. اما این المان‌ها و ویژگی‌ها چیست؟

 

کابینت کلاسیک که عموماً از جنس چوب و یا از نئوپان‌هایی که دارای روکش چوب هستند ساخته می‌شوند چندان طراحی ساده‌ای ندارند و در طراحی آن‌ها از نقش و نگارهای زیبایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال درب‌هایی که با طرح گل و برگ آمیخته‌اند و یا پاخورهای ابزار خورده و یا تاج‌های بلندی که برای آن در نظر گرفته شده و همچنین بهره‌مندی از دستگیره‌های نقش و نگاردار، زیبایی خاصی به آن‌ها بخشیده که می‌تواند نظر علاقمندان بسیاری را به خود جلب نماید.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

در حال حاضر بیشتر از رنگ سفید این نوع کابینت استفاده می‌شود اما رنگ‌های قهوه‌ای خاکستری و همچنین رنگ‌هایی مانند زرد و نارنجی یا حتی قرمز نیز مشتریان و علاقمندان خود را دارد.

دو نکته دیگر در مورد کابینت کلاسیک لازم به ذکر است و آن هم این است که طراحی و ساخت این نوع کابینت‌ها عموما به صورت قرینه انجام می‌شود و دیگر آنکه استفاده از کابینت کلاسیک بیشتر برای آشپزخانه‌هایی که از متراژ وسیعی برخوردارند پیشنهاد می‌شود و متخصصان و سازندگان این مدل کابینت چوبی را برای آشپزخانه‌های کوچک پیشنهاد نمی‌کنند.

 

کابینت نئوکلاسیک:

همان طور که از نام کابینت نئوکلاسیک مشخص است این نوع کابینت از طراحی ساده و خاصی نسبت به کابینت کلاسیک برخوردار است به این صورت که تلفیقی از طراحی کلاسیک با المان‌های طراحی مدرن آن را پدید آورده و به آن زیبایی خاصی بخشیده است. برای افرادی که دکوراسیون و چیدمان لوازم را به سبک مدرن می‌پسندند، این نوع کابینت می‌تواند پاسخگوی سلیقه آن‌ها باشد. 

 

با کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

اگر شما جزء دسته افرادی هستید که علاقمندید ویژگی‌های طراحی کلاسیک و مدرن را در چیدمان خانه و آشپزخانه خود کنار هم داشته باشید، این نوع کابینت می‌تواند خواسته شما را برآورده سازد. از ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که که به جهت سبک مینیمالی که دارد و از المان‌های طرح کلاسیک و مدرن هم زمان وام گرفته است جذابیت خاصی پیدا کرده و دیگر آن که می‌توانید از طراحان و سازندگان بخواهید از رنگ‌های مختلف در ساخت آن استفاده نمایند زیرا دست آن‌ها در این زمینه باز خواهد بود.

 

کابینت نئو‌کلاسیک با توجه به جنس و ساختاری که دارد در برابر رطوبت و حرارتی که در آشپزخانه به جهت پخت و پز و .. به وجود می‌آید مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. در نهایت می‌توان گفت این نوع کابینت نسبت به کابینت چوب و یا کابینت کلاسیک از قیمت پایین‌تری برخوردار است و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

 

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

عموما کابینت نئوکلاسیک به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی ساختار هر یک اشاره خواهیم کرد.

 

کابینت ام دی اف رنگ شده: در این نوع طراحی کابیننت بدنه و درب‌ها از جنس ام دی اف MDF خام ساخته می‌شوند و با استفاده از دستگاه‌های CNC طرح مورد نظر روی درب کابینت نقش می‌بندد و سپس با رنگ مورد نظر پوشانده می‌شود و در بین انواع کابینت نئوکلاسیک از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

 

کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب: این نوع ساختار به جهت برخورداری از مقاومت بیشتری نسبت به ام دی اف خام و قیمت مناسب مشتریان بیشتری دارد و از جمله روکش‌هایی که برای این نوع کابینت در نظر گرفته شده می‌توان به روکش چوب طبیعی راش، بلوط، ملچ و گردو اشاره کرد که زیبایی خاصی را برای این سبک از کابینت چوب به ارمغان آورده است.

 

کابینت نئوکلاسیک چوبی: در ساخت این نوع کابینت چوبی که از درب و بدنه چوبی استفاده می‌شود می‌توان ویژگی‌های خوبی را برشمرد زیرا چه از لحاظ شکل‌گیری و چه رنگ و .. قابلیت‌های بسیاری دارد و مشتری حق انتخاب داشته و می‌تواند طرح مورد علاقه خود را به سازنده سفارش دهد.

 

از جمله طرح‌های کابینت نئوکلاسیک می‌توان به مدل انزو اشاره کرد.

 

کابینت طرح انزو 

برند انزو که تولید یکی از شرکت‌های خارجی به نام Zentique می‌باشد نوعی از کابینت‌های را تولید و به بازار عرضه کرده که توانسته به مدلی تبدیل شود که نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است و در ایران نیز از این طرح الهام گرفته شده و شرکت‌های طراح و سازنده به این سبک تولیدات فراوانی داشته‌اند و به این معنا نیست که کابینت نئوکلاسیک انزو ساخت برند انزو و خارجی باشد.

کابینت انزو و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

 

در توضیح ساختار کابینت انزو باید گفت که جنس آن از ورقMDF  است که با استفاده از دستگاه وکیوم روکش مورد نظر روی آن قرار می‌گیرد. در مورد مزایای کابینت نئوکلاسیک انزو می‌توان به مواردی از قبیل قطر ورق 25 میلیمتری بکار رفته در آن اشاره کرد که طبیعتا استحکام و مقاومت آن را بیشتر کرده است. همچنین رنگ کابینت انزو اغلب سفید و براق است و با کابینت هایگلاس شباهت دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا دست شما برای چیدمان آشپزخانه باز باشد.

 

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک ظاهری پر نقش و نگار و شلوغی دارد و از قیمت بالایی برخوردار است. کابینت نئوکلاسیک از طراحی ساده‌تر و مدرنی برخوردار است و قیمت آن نسبت به کابینت کلاسیک ارزان‌تر است ضمن آن که به روزتر و کارآمدتر نیز می‌باشد.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در چیست ؟

شرکت نوین کابین

چنانچه تصمیم دارید برای آشپزخانه خانه خود کابینت‌های شیک و البته کاربردی با قیمت مناسب انتخاب کرده و آن را به سازندگان و طراحان خبره سفارش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در این حوزه تحقیق و جستجو کنید تا بتوانید از بین کابینت کلاسیک، چوب و یا کابینت نئوکلاسیک و .. انتخاب مناسب‌تری داشته و پس از دریافت سفارش و نصب آن در آشپزخانه رضایت کافی داشته و از آن لذت ببرید. مجموعه نوین کابین از یک تیم کاربلد و حرفه‌ای شامل طراحان، سازندگان و نصابان تشکیل شده که می‌توانند در این خصوص مشاوره و راهنمایی‌های خوبی را در اختیارتان قرار دهند. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سری به سایت نوین کابین به آدرس https://novincabinco.com/ بزنید و تمامی طرح‌های این شرکت را ببینید و سپس نسبت به انتخاب و سفارش اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت