آموزش چند روش مفید برای تمیز کردن پرده کرکره ای

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش چند روش مفید برای تمیز کردن پرده کرکره ای

پرده کرکره ای نوع دیگری از پرده می باشد که به صورت نسبتا گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از پرده ها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. که البته امروزه این مدل از پرده ها نسبت به گذشته بسیار مدرن تر و زیباتر می باشد و در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. این مدل از پرده ها در هر مکانی مناسب هستند و در هر مکانی جنس های مختلف از این پرده های کرکره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این مدل پرده ها هم مناسب برای آشپزخانه هستند و هم اتاق و یا حتی در برخی مواقع در پذیرایی قابل اجرا می باشند. این مدل طرح ها در مکان های دیگر هم از جمله مکان های اداری و تجاری و.. هم استفاده می شوند و کاملا هم مناسب هستند.

 

شست و شوی پرده کرکره ای

پرده ی کرکره ای در هر جنسی و مدلی که باشند مانند هر وسیله ی دیگری آلوده و کثیف می شوند و در طول روز گرد و غبار هم بر روی آن ها می نشیند که با گذر زمان این گرد و غبار ها بیش تر به چشم می خورد. اغلب این پرده ها به علت این که در طرح های مختلفی هستند معمولا در دیزاین ها استفاده می شوند و نقش زینتی دارند به همین دلیل بهتر است که همیشه در همان حالت اولیه خود تمیز و مرتب باقی بمانند تا بتوانند جلوه زیبایی را در منزل ایجاد کنند چرا که به طور کلی پرده ها می توانند نمای بسیار زیبایی را به منازل ببخشند و حتی نقش مهمی را هم در جلوه دادن داشته باشند.

 

در برخی منازل تعداد پنجره ممکن است زیاد باشد که به اصطلاح می گویند منزل نورگیر است به همین دلیل تعداد پرده ها با متراژ زیاد می باشد و با وجود تمام این تفاسیر شست و شوی پرده ها چه سخت باشد و چه آسان لازم و ضروری ای است که معمولا شست و شوی پرده های کرکره ای نسبت به پرده های معمولی برای برخی افراد سخت و برای برخی دیگر آسانتر می باشد. دراین زمینه روش هایی وجود دارد که کار را بسیار آسان تر می کند و در زمان کوتاهی با کم ترین امکانات انجام می شود.

 

جهت شستشوی انواع پرده می توانید از یک قالیشویی معتبر خدمات دریافت کنید.

 

روش های شست و شوی پرده های کرکره ای

این پرده ها می توانند از ورود نور خورشید به طرز عجیبی جلوگیری کنند به طوری همه جا تاریک و یا بالعکس. که این مورد جز ویژگی های پرده های کرکره ای محسوب می شود که درصدی از افراد این مورد را می پسندد و یا حتی به همین دلیل از این پرده ها استفاده می کنند و برخی دیگر هم به علت علاقه به نور از این ویژگی پرده کرکره ای و یا به طور کلی از این مدل پرده استفاده نمی کنند. برای آسان تر تمیز کردن پرده های کرکره ای روش هایی وجود دارد که در این قسمت در خصوص آن صحبت می کنیم.

 

1- اولین روش که بسیار ساده و ابتدایی است و زمانی از آن استفاده می شود که گرد و غبار به حد کمی بر روی آن باشد که استفاده از جارو برقی و دستمال های ساده جهت گردگیری است. که به صورت بسیار ساده جارو برقی را بر روی پره های کرکره گرفته تا هر آن چه آلودگی و گرد و خاک و یا حتی پرز وجود دارد پاک شود. ولی باید این را در نظر داشته باشید که لوله ی جارو برقی را بر روی کرکره نکشید چرا که ممکن است خط و خش هایی بر روی آن ایجاد شود و در نهایت ظاهری نامناسب به خود بگیرد و هم چنین در رابطه با دستمال هم این گونه است که یا از دستمال نم دار استفاده می شود و یا از دستمال خشک بسته به نوع گرد و خاک دارد و طبق شرایط باید تصمیم گرفته شود.

 

دستمال خشک تنها جهت رفع گرد و خاک است و دستمال نم دار هر گونه سیاهی را هم پاک می کند که اگر این موضوع سبک باشد دستمال خشک می تواند به تنهایی مشکل را رفع کند. البته نکته ای که در حین تمیز کردن وجود دارد این است که کرکره ی پرده تا آخرین درجه باید باز باشد که به وسیله ی طناب بغل پرده این کار به راحتی انجام می شود تا همه ی نقاط کرکره تمیز و عاری از گرد و غبار شود.

 

2- مورد بعدی استفاده از برس های مخصوص است که جهت رفع گرد و غبار استفاده می شود که این برس ها مخصوص این کار می باشند و نرم هم هستند که بدون ذره ای آسیب می توانند کرکره ی پرده را تمیز کنند و این کار هم تنها با باز کردن کامل پره های کرکره انجام می شود.

 

3- مورد بعدی استفاده از گردگیر های دستی است که این گردگیر ها از تعدادی پر تشکیل شده اند و بسیار نرم هستند و برای زدودن گرد و خاک های پرده کرکره ای بسیار مناسب می باشند که اگر این گردگیر های دستی به طور روزانه استفاده شود از کثیف شدن آن ها جلوگیری می کند.

 

4- مورد بعدی در خصوص زمانی است که آلودگی شدید تر می باشد که در این زمان از مواد شوینده های مخصوص و دستمال استفاده می شود که مواد شوینده را با آب مخلوط و بر روی پره های کرکره باید کشیده شود و سپس بلافاصله توسط دستمال تمیز آلودگی را پاک و تمیز کرد.

 

آموزش چند روش مفید برای تمیز کردن پرده کرکره ای

آیا پرده کرکره ای با بخارشو تمیز می شود

یکی از روش های اصولی که برای تمیز کردن پرده های کرکره ای استفاده می شود استفاده از دستگاه بخارشو است که این دستگاه یکی از کاربردی ترین دستگاه ها جهت شست و شو و تمیز کردن می باشد و برای اکثر لوازم منزل از جمله فرش ها و مبلمان و تابلو فرش ها استفاده می شود.

 

این دستگاه با دارا بودن مخزن مخصوص مخلوط آب و مواد شوینده را به صورت محلولی یکدست داخل مخزن مخصوص ایجاد می کند تا برای شست و شو کاملا آماده باشد. بخارشوها این گونه عمل می کنند که به صورت بخار و با درجه حرارت کاملا مناسب کار شست و شو را انجام می دهد اما نکته ای که در شست و شوی این روش وجود دارد این است که پرده ی کرکره ای باید به طور کامل جدا شود تا به طور کامل تمیز شود. اگر پره ها دونه دونه جدا شوند هم می تواند بهتر باشد و کار شست و شو دقیق تر انجام شود.

 

هم چنین لازم به ذکر است که استفاده از بخارشو تنها برای کرکره های فلزی استفاده می شود و در صورت وجود کرکره های چوبی اصلا نباید از بخارشو استفاده کرد چرا که ممکن است چوب نرم شود و آسیب هایی ایجاد شود و این نکته بسیار حائز اهمیت است و لازم است که به آن توجه شود. کرکره هایی که فلزی هستند اغلب به راحتی جدا می شوند و به راحتی هم می توان به شست و شوی آن ها پرداخت و حتی در صورت عدم وجود بخارشو می توان توسط محلول آب و مواد شوینده کرکره ها را شست و توسط دستمالی خشک و تمیز کرد. به طور کلی شست و شوی پرده کرکره ای کار تقریبا آسانی است که شست و شوی آن نیازمند دقت و حوصله می باشد.

 

آموزش چند روش مفید برای تمیز کردن پرده کرکره ای

شست و شوی پرده کرکره ای چوبی

پرده ها به طور کلی همیشه در محلی نصب می شوند که گرد و غبار به طور طبیعی وجود دارد و این گرد و غبار می تواند پرده ها بسیار آلوده کند که اگر در زمان مناسب به تمیز کردنشان پرداخته شود این الودگی به راحتی تمیز و پاک می شود ولی اگر دیرتر به تمیز کردن اقدام شود این الودگی می تواند ماندگار و یا به لکه ای سرسخت تبدیل شود به همین دلیل بسته به جنس پرده کرکره ای بهترین گزینه جهت شست و شو باید اقدام شود چرا که هر کدام از جنس های پرده کرکره ای به روش مختلفی شست و شو می شوند و در صورت بروز خطا در این قسمت کار با مشکل رو به رو می شود.

 

در خصوص شست و شوی پرده کرکره ای چوبی این گونه است که باید در حین شست و شو سریعا خشک و پاک شود چرا که به طور کلی چوب اگر آب بر رویش ریخته شود و خشک نشود به صورت لکه لکه باقی می ماند و جلوه ی زیبایی را نمی تواند ایجاد کند به همین دلیل است که گفته می شود از بخارشو برای این جنس از پرده کرکره ای نباید استفاده شود چرا که با بخار است و علاوه بر ایجاد لکه می تواند پره ها را که چوبی است نم دار و با آسیب رو به رو کند و در برخی شرایط هم قابل استفاده نخواهد بود.

 

برای گردگیری ساده ی پره های کرکره ای می توان از دستمال های خشک و یا دستمال های مخصوص گردگیری استفاده کرد ولی اگر کرکره علاوه بر گرد و خاک آلودگی هم داشت لازم است که از مواد شوینده استفاده شود که در این خصوص این گونه عمل می شود، مخلوط مواد شوینده و آب را توسط دستمال بر روی پره ها کشیده و سپس با دستمال تمیز و خشک مخلوط آب و کف که به همراه الودگی است را پاک می کنیم و از پاک شدن و نماندن قطره ای از آب بر روی این پره ها نیز باید مطمئن شوید تا کار شست و شو بدون آسیب به اتمام رسد.

 

 

شست و شوی پرده کرکره ای فلزی

نوعی دیگر از پرده کرکره ای ها فلزی هستند که مدل از قدیم تا به امروز مورد استفاده است اما امروزه با پیشرفت هایی همراه است که در طرح و مدل و حتی در جنس وجود دارد. معمولا از این جنس پرده کرکره ای ها در مکان های اداری و تجاری استفاده می شود چرا که این جنس پرده ها برای منازل نمی تواند خیلی مناسب و زیبا باشند اما در برخی مواقع هم، برخی دیزاین ها هستند که با استفاده از این پرده های کرکره فلزی بسیار زیبا و چشمگیر می شوند.

 

روشی جهت شستشو که وجود دارد این است که اگر وان بزرگی وجود داشته باشد به راحتی می توان کار شست و شو را انجام داد این گونه که ابتدا وان را از آب و مواد شوینده پر کرده و کمی مخلوط می کنیم و درجه حرارت آب باید کاملا متعادل باشد و سپس تمام پره های پرده کرکره ای را داخل آن گذاشته و می گذاریم کمی داخل آن بماند و سپس توسط دست پره ها کمی بیش تر شسته و آبگیری می کنیم تا کاملا تمیز شود و سپس در محلی قرار می دهیم تا خشک شوند که برای سرعت بخشیدن به مرحله ی خشک کردن از حوله جهت خشک کردن پره ها استفاده می کنیم و در همان لحظه می توان نصب و از آن استفاده کرد. به طور کلی شست و شوی پرده کرکره ای فلزی اصلا کار سختی نمی باشد به خصوص این که قابلیت جداسازی را داشته باشند اما در برخی مواقع این قابلیت وجود ندارد که در این شرایط ابتدا پرده را کاملا باز کرده و به کمک دستمال و اسفنج و مواد شوینده کار شست و شو را آغاز می کنیم هم چنین از مسواک و یا برس های مخصوصی که مشابه مسواک هستند اما کمی بزرگ تر هم می تواند بسیار بهتر باشد و کار را راحت تر کند. برای راحت تر شدن کار بهتر است که هر روز و یا هرزگاهی به گردگیری این مدل پرده ها پرداخته شود تا کثیفی و لکه های سرسخت بر روی آن ها باقی نماند و شست و شو به راحتی صورت گیرد.

 

البته این پرده ها در دو مدل هستند که به صورت عمودی می باشند و یا به صورت افقی که در صورت عمودی بودن نیاز به جداسازی نیست در محل امکان شست و شو وجود دارد ولی در صورت افقی بودن می توان جداسازی و به شست و شو پرداخت.

 

شست و شوی پرده کرکره ای پارچه ای

مدل دیگر از پرده های کرکره ای مدل پارچه ای زبرا است که این مدل امروزه بسیار پر مصرف و پر کاربرد است چرا که به علت شکل ظاهری زیبایی که دارد در اکثر دیزاین ها استفاده می شوند و هم چنین نقش تزئینی هم دارند.

 

این پرده در هر قسمت از منازل استفاده می شوند و مناسب برای هر قسمت هستند. به علت زیبا بودنشان و نقش زینتی که دارند لازم است که همیشه تمیز باشند و به گردگیری آن ها پرداخته شود.

 

این پرده ها از تور و پارچه تشکیل شده اند و چون پارچه گرد و غبار بیش تر به خود می گیرد سریع تر از سایر جنس پرده ها آلوده می شوند و البته این مدل به علت پارچه ای بودن به راحتی با دستگاه های بخارشو قابل شست و شو هستند و این کار هم به راحتی انجام می شود. البته برای راحت تر انجام شدن این کار می توان پرده را از محل نصب جدا کرد و مجدد پس از شستشو در محل نصبش هم قرار بگیرد.

 

در برخی مواقع دسترسی به بخار شو امکان پذیر نیست که در این قسمت سوال پیش می آید که اگر بخارشو نباشد چه باید کرد؟ اگر بخار شو در منزل نبود و یا امکان دسترسی به آن وجود نداشت به راحتی به وسیله اسفنج و محلول مواد شوینده می توان انجام داد این گونه که اسفنج آغشته به محلول آب و مواد شوینده را بر روی پرده ها می کشیم و سپس وقتی کار با اسفنج و مواد شوینده به پایان رسید به وسیله آب آن را آبکشی می کنیم تا کاملا کف به همراه آلودگی از پرده جدا شود و سپس در جای مناسب قرار می دهیم تا خشک شود.

 

این پرده ها را می توان جهت شست و شو به قالی شویی ها هم سپرد چرا که در برخی قالی شویی ها خدمات مرتبط با شست و شوی فرش هم انجام می شود و به وسیله ی تجهیزاتشان این کار را انجام می دهند.

 

این پرده های پارچه ای ممکن است پس از شست و شو چروک شوند که می تواند بسیار آزاردهنده باشد چرا که جلوه ی زیبای پرده را می گیرد، در این صورت می توان از اتو بخار جهت از بین بردن این چروک ها استفاده کرد و حتی اتو های معمولی هم جهت از بین بردن چروک می توانند کاربردی و مفید باشند. پرده های زبرا هم می توانند نمای بسیار زیبایی داشته باشند چرا که در طرح ها و رنگ های متنوعی هستند و هم شست و شوی آن ها بسیار آسان باشند.

 

چند نکته ی ساده در خصوص شست و شوی پرده کرکره ای

1-  مورد اول این که کار شست و شو باید مطابق جنس پرده کرکره ای انجام شود چرا که روشی که در خصوص جنس فلزی آن استفاده می شود در مدل چوبی اصلا کاربرد نداشته و حتی می تواند آسیب برساند.

2-  مورد بعدی ابزار کاری که استفاده می شود که باید نرم و ضد خراش باشد تا آسیب نرساند.

3-  مورد بعدی استفاده به جا از دستگاه های شست و شو از جمله بخار شو است که بسته به جنس پرده کرکره ای استفاده می شود.

4- استفاده از مواد شوینده مناسب هر جنس از پرده

جدیدترین مطالب سایت