تور نوروزی ارزان استانبول را از کجا و چگونه بیابیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تور نوروزی ارزان استانبول را از کجا و چگونه بیابیم؟

سفر نوروزی، حال و هوای دیگری دارد. در این میان استانبول از آن مقاصدی است که در نوروز طرفداران خاص خودش را دارد. اکثر مسافران این شهر با تور استانبول همراه می‌شوند تا سفر راحتی داشته باشند. اما ارزانترین تورهای نوروزی استانبول را از کجا و چگونه بیابیم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

با استانبول بیشتر آشنا شویم

استانبول، تاریخی ۲۵۰۰ ساله دارد و در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می‌شده. این شهر به دلیل جاذبه‌های تاریخی و مدرن و وجود مساجد باشکوه عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه به شمار می‌رود.

 

جالب است بدانید که استانبول از نظر جغرافیایی طوریست که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا واقع شده. این دو بخش به وسیله پل معروف بسفر به هم متصل می‌شوند و به همین دلیل، آن را پلی میان دو قاره نیز می‌نامند. استانبول پرجمعیت‌ترین شهر در ترکیه است که جمعیتی در حدود ۱۵ میلیون نفر را در خود جای داده است.

 

چرا با تورهای نوروزی استانبول همراه شویم؟

دیدم که استانبول بزرگترين شهر تركيه و یکی از شهرهای پرگردشگر دنياست. قرار گرفتن در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره و حاشيه بندرگاه طبيعي به نام شاخ زرين (طلایی)، باعث ‌شده استانبول گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. از طرفی جاهای دیدنی استانبول هم از دلایل جذب گردشگران به این مقصد هستند.

 

فراموش نکنید که استانبول شهری است که همواره پذیرای فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان است. این شهر زیبا و منحصر به فرد داری طبیعت جذاب، بسیار دیدنی و فضای شهری ایده‌آل است که نماد زندگی شهری پویا و مدرن است. از این رو اغلب افراد برای تماشای تمام این مناظر و مکان‌های تفریحی به سراغ تهیه تور استانبول می‌روند. شما نیز می‌توانید با رزرو تور استانبول از سفرمارکت از دیدنی‌های جذاب این شهر لذت ببرید.

 

به طور کلی تورهای مسافرتی استانبول توسط آژانس‌های گردشگری عرضه می‌شوند. خدمات موجود در تورهای مسافرتی شامل رزرو هتل، خرید بلیط وسیله نقلیه، هماهنگی برای صدور ویزا، خرید بیمه مسافرتی، تورلیدر، وعده‌های غذایی مسافران، خرید بلیط ورودیه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی است. با خرید تورهای مسافرتی می‌توانید در وقت و حتی هزینه خود صرفه‌جویی زیادی کنید.

اگر خودتان بدون تور قصد برنامه‌ریزی برای سفر به یک شهر یا کشور دیگر را داشته باشید، لازم است که به ‌طور جداگانه خدمات موجود در یک تور را خریداری کنید.

 

تور نوروزی ارزان استانبول را از کجا و چگونه بیابیم؟

 

به طور مثال اگر بخواهید برای سفرتان بدون تور به استانبول سفر کنید، لازم است که هتل مورد نظرتان را رزرو کنید، بلیط هواپیما بگیرید و اگر نتوانستید در آن تاریخ مشخص هواپیما پرواز مستقیم از تهران به استانبول پیدا کنید، باید بتوانید پروازهای مختلف را طوری هماهنگ کنید که در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه به مقصدتان بروید. اگر بخواهید به یک کشور دیگر سفر کنید که نیاز به صدور ویزا داشته باشد، تمام مراحل اداری صدور ویزا را هم باید خودتان طی کنید. اما اگر از یک آژانس گردشگری معتبر تور مسافرتی خریداری کنید، نیاز به انجام هیچ یک از کارهای که در بالا اشاره کردیم، نخواهید داشت.

 

چطور تور نوروزی ارزان استانبول را پیدا و رزرو کنیم؟

برای تهیه تور استانبول با مراجعه به وب‌سایت سفرمارکت یا نصب اپلیکیشن سفرمارکت در گوشی هوشمند خود می‌توانید شهر مبدأ، شهر مقصد (استانبول)، بازه زمانی ‌که می‌خواهید در آن مدت به سفر بروید و بودجه خود را انتخاب کنید. بعد از آن کافیست همه ‌چیز را به موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت بسپارید. سفرمارکت لیستی از تورهای مختلف گردشگری که در استانبول برگزار می‌شود را به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلفی که در این سایت طراحی شده است به موتور جستجوی سفرمارکت کمک کنید تا تور مورد علاقه‌تان را به شما نشان دهد. می‌توانید تعداد اقامت شب‌های خود، تعداد ستاره هتل مورد نظرتان، نوع تور مورد علاقه‌تان، نوع وسیله حمل ‌و نقل مورد علاقه‌تان و غیره را انتخاب کنید. در نهایت تورهایی به شما نمایش داده می‌شود که بیشترین شباهت را با تور محبوبتان دارد.

 

البته به جز روش خرید تور ترکیه استانبول، موارد دیگری هست که باید مد نظر داشته باشید. مثلا دیدیم که استانبول مقصدی بی‌نظیر است که می‌توان در آن به گشت و گذار و تفریح پرداخت. وجود مناظر بکر و طبیعت زیبا، رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه و مکان‌های تفریحی فقط بخشی از جاهای گردشگری استانبول است. در نتیجه طبیعی است تقاضا برای سفر به این شهر بالا باشد. پس اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید، باید به نکات دیگری هم توجه کنید. قیمت تور استانبول بستگی به این عوامل دارد: این که در چه فصلی سفر می‌کنید، این که چه نوع بلیط و هتلی مد نظر دارید، چه مدت زمان در استانبول می‌مانید و اینکه چه امکاناتی را مد نظر دارید.

 

چه عواملی بر قیمت تور استانبول تاثیر دارند؟

آب و هوای استانبول بر قیمت تور آن تاثیر زیادی دارد. در نظر داشته باشید که اگر در فصول پرگردشگر مانند تابستان سفر کنید، هزینه سفر شما بالا خواهد بود. اصولا فصل‌های گرم سال مانند اواخر بهار و تابستان استانبول میزبان بیشترین میزان گردشگر خود است.

 

از این رو هزینه تورهای استانبول بیشتر خواهد شد. اما اگر به دنبال تور استانبول ارزان هستید، پیشنهاد ما اوایل بهار و فصل‌های پاییز و زمستان است. به صورت کلی، تمام ماه‌های سال برای سفر به استانبول مناسب است.

 

ولی بهترین زمان برای رفتن به استانبول بهار و پاییز هستند. علاوه بر هوای دلچسب پاییز، حراج‌ها و جشنواره‌های زیادی در این دو فصل برگزار می‌شود. با خرید بلیط ارزان استانبول در سفرمارکت می‌توانید در بهترین فصل به این شهر تاریخی سفر کنید.

 

شما همچنین می‌توانید با استفاده از تورهای لحظه آخری سفرمارکت تا مقدار قابل توجهی به کاهش هزینه‌های خود کمک کنید. برای توضیحات دقیق‌تر، راهنمای استانبول گردی را از دست ندهید. البته بسیاری از مسافران نیز برای سفر به استانبول در زمان برپایی فستیوال‌هایی که در فصول مختلف برگزار می‌شود مانند عید نوروز، کریسمس، اعیاد و تعطیلی‌های خاص اقدام می‌کنند. در نظر داشته باشید که قیمت تور در این ایام بالاتر است. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر در نوروز را دارید، رزرو تور استانبول را از چند ماه قبل انجام دهید.

 

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم مناسب‌ترین زمان‌های سفر و بهترین روش خرید تور نوروزی استانبول را با شما همراهان عزیز در میان بگذاریم. فراموش نکنید که برای سفر در نوروز که اوج سفر است، تور استانبول خود را از چند ماه قبل رزرو کنید. موتور جستجوی سفرمارکت به شما کمک می‌کند در بازار داغ سفرهای نوروزی، با مقایسه قیمت‌ها بهترین گزینه را پیدا کنید و تور استانبول خود را گران نخرید.

جدیدترین مطالب سایت