مهم ترین روش ها برای توسعه و رونق اقتصادی یک کشور

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهم ترین روش ها برای توسعه و رونق اقتصادی یک کشور

از مهم ترین روش ها برای توسعه و رونق اقتصادی یک کشور، حفظ روابط کاری و تجارت با دیگر کشورهاست. این موضوع ارتباط مستقیمی با اداره گمرک دارد. در واقع برای حمل کالا یا جابجایی افراد، بایستی کارها را از طریق اداره گمرک انجام داد.

 

 از آن جایی که تجارت بین الملل گسترده بوده و روزانه هزاران کالا از طریق اداره گمرک رد و بدل می شود، مهارت هایی برای انجام موفقیت آمیز کار در اداره گمرک نیاز است. وکیل امور گمرکی با آگاهی از قوانین اداره گمرک، راه تجارت را برای شما هموار و پیچیدگی های آن را آسان می کند. برای درک بهتر موضوع در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

اداره گمرک چیست؟

در کنار سازمان های مهم هر کشور، یکی از سازمان های معتبری که می توان به آن اشاره کرد، اداره گمرک است. برای اداره گمرک می توان تعاریف مختلفی عنوان کرد. به چند نمونه زیر توجه کنید.

گمرک (Customs) جزء سازمان های دولتی و اجراکننده قوانین گمرکی است

مجری پرداخت عوارض و وصول حقوق است

ناظر بر قوانین و مقررات جهت تجارت کالاست

ناظر جهت انبارکردن کالاهاست

نظارت همه جانبه ای روی کالاهای صادراتی و وارداتی و تطبیق آن ها با مشخصات موردنظر دارد

از نقش هایی که در روند بهتر امور اداره گمرک تاثیرگذار است، وکیل امور گمرکی است. تاجران به خصوص افراد تازه کار می توانند برای رهایی از پیچیدگی های تجارت از آن ها کمک بگیرند.

 

انواع تخلفات گمرکی

زمانی که فعالیتی خلاف و متضاد با قوانین و ضوابط اداره گمرک انجام شود، در اصطلاح می گویند تخلف گمرکی صورت گرفته است. تخلفات گمرکی انواع گوناگونی دارند که در ادامه با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم.

 

تخلفات گمرکی مخالف و مغایر با قانون امور گمرکی ( عدم اظهار)

زمانی که دارنده کالا در کالاهای اظهار شده، کالاهای اظهار نشده مجاز را نیز قرار دهد و ارزش حقوقی، گمرکی، عوارض و سود تجارت کالای اظهار نشده نسبت به کالای اظهارشده کمتر باشد می گویند تخلف گمرکی صورت گرفته است.

 

تخلفات گمرکی مخالف و مغایر با قانون گمرکی ( اقدام عملی)

در صورتی که کالاهای تجاری در بخش گمرک بخشیده و ترخیص شده باشند و فرد در زمان خروج کالا از گمرک یا بعد از خروج آن، اظهارنامه را ارائه نکرده باشد، این یک عمل خلاف قانون گمرگ بوده و به آن تخلف گمرگی می گویند

 

تخلفات گمرکی مربوط به نقض مقررات آیین نامه

زمانی که مقررات انتظامی و آیین نامه نقض شود، حتی اگر به ضرر دولت نباشد، باز هم تخلف گمرکی صورت گرفته است. در شرایطی که ورود، خروج و توقف وسایل نقلیه در اداره گمرک برخلاف قوانین انجام شود، وسیله نقلیه برطبق آیین نامه مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهد بود.

 

اختیارات و وظایف وکیل امور گمرکی

برای بهبود روند صادرات و واردات کالا حضور یک وکیل حقوقی امور گمرکی که از تخصص و مهارت کافی برخوردار است، می تواند بسیار موثر باشد. در ادامه با اختیارات و وظایف وکیل امور گمرکی آشنا می شویم.

وکیل امور گمرکی با گرفتن وکالت از تاجران و صاحبان کالا، فعالیت های لازم برای ترخیص محصولات در اداره گمرک را انجام می دهد و به صادرات و واردات کالا سرعت می بخشد

حضور یک وکیل متخصص و ماهر می تواند روند ترخیص کالا، تخلفات و خطاهای سهوی را تا حد زیادی کاهش دهد.

وکیل می تواند در زمینه اختلافات گمرکی از حقوق موکل خود دفاع کند

وکیل وظیفه انجام تشریفات گمرکی را دارد

بررسی و تنظیم کردن لیست کالاها و تحویل آن ها به مسئولین مربوطه و در نهایت دریافت رسید

در کمیسیون ها و جلسات حل اختلاف گمرکی به جای موکل خود شرکت خواهد کرد

عوارض و حقوق گمرکی را پرداخت می کند

برای ترخیص کالا یا دریافت آن، امضاهای مربوطه را انجام می دهد

 

نحوه شکایت از گمرک

این روزها تکنولوژی تمامی کسب و کارها از جمله تجارت را با تحولی بزرگ رو به رو کرده است. افرادی که به هر دلیلی در واردات یا صادرات کالای خود در اداره گمرک دچار مشکل شده اند و به دنبال ثبت شکایت هستند می توانند به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهند. برای آسان تر شدن عملیات شکایت و اعتراضات صاحبان کالا، یک سامانه اینترنتی به نام سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک گمرک راه اندازی شده است. نحوه شکایت از گمرک با استفاده از این سامانه به شرح زیر است.

ثبت نام کردن در سامانه

ورود به پنل کاربری

وارد کردن اطلاعات و مشخصات هویتی به طور دقیق

ورود به بخش اظهارنامه و ثبت شکایت مربوطه

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجموعه های مشاوره حقوقی دعاوی گمرگ ارتباط برقرار کنید و از نحوه تنظیم صحیح شکایت مطلع شوید.

مهم ترین روش ها برای توسعه و رونق اقتصادی یک کشور

بهترین وکیل شکایت از گمرک

برای ثبت شکایت از گمرک نیاز به یک وکیل امور گمرکی دارید. اما بهترین وکیل شکایت از گمرک را از چه طریقی می توان پیدا کرد؟

در گام اول تحقیقات گسترده ای در این زمینه داشته باشید

سایت های معتبری وجود دارند که در حوزه مشاوره حقوقی دعاوی گمرک فعالیت کرده و معروف ترین وکلای امور گمرک را به شما معرفی می کنند.

 

خدمات موسسه حقوقی دادیستا برای شکایت از گمرک

پرونده های زیادی برای شکایت از گمرک در خصوص ترخیص کالا یا موارد مشابه به سوی دیوان عدالت اداری راه می بایند! اما بسیاری از این پرونده ها بخاطر عدم آگاهی شاکی و یا نقص در پرونده و مدارک، به نتیجه مطلوبی نمی رسند. اداره گمرک یکی از بزرگترین سازمان های حکومتی است که شکایت از این سازمان را بسیار دشوار کرده است.

 

شکایت از گمرک نیاز به تخصص بالا و تجربه در پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری دارد و این امر تنها از وکیل متخصص بر می آید. در صورتیکه نیاز به وکیل با تجربه و یا مشاوره در خصوص شکایت از گمرک به دیوان عدالت اداری دارید، موسسه حقوقی دادیستا مفتخر است تا شما را به بهترین شکل یاری نماید.

 

موفقیت در پرونده های متعدد در این خصوص، اعتماد به نفس بالایی را برای وکلای دادیستا در این زمینه به ارمغان آورده است.

جدیدترین مطالب سایت