توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

مجموعه : رپورتاژ آگهی
توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

کسب و کار آنلاین امروزه یکی از روشهای کسب درآمد محسوب می‌شود که در این فضا صاحبان کسب و کار محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین معرفی می‌کنند تا محصولاتشان به بهترین نحو ممکن به فروش رفته و موجب سودآوری شود. ساخت فروشگاه آنلاین کار نسبتا آسانی است، اما توسعه و ارتقا و پیشرفت آن نیازمند صرف وقت، هزینه و برنامه ریزی بلند مدت است. در این مسیر باید خلاقیت و ایده هایی را پیش از شروع در نظر داشته باشید و همواره به فکر توسعه کسب و کار خود باشید. در این دست از کسب و کارها بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است. در ادامه شما را با ویژگی های یک فروشگاه آنلاین ایده آل و حرفه ای بیشتر آشنا می کنیم.

 

کسب و کار آنلاین چیست؟

  کسب و کار آنلاین به آن دسته از کسب و کارهای گفته میشود که در فضای اینترنت با خرید و فروش محصول یا خدمات می‌توانید به درآمد مطلوب برسید. اولین بار در سال ۱۹۹۰ تیمبرزلی اولین مرورگر را در جهان ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۱ برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های بعد بانکداری الکترونیک و فروشگاه اینترنتی پیتزا افتتاح شد. در سال ۱۹۹۴ شرکتی آلمانی به نام اینتر شاپ اولین سیستم فروشگاهی را راه اندازی کرد و پس از آن سایت فروشگاهی آمازون و فروشگاه اینترنتی ای بی به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ افتتاح شدند.

 

 در این فضا شما هر نوع محصولی را میتوانید ارائه دهید که شامل محصولات قابل رویت و لمس همچون پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم صوتی و دیجیتال، کتاب و… یا خدماتی همچون خرید آهنگ، خرید بلیط وسایل حمل و نقل، خرید الکترونیکی کتاب، رزرو هتل و… که هزینه تمامی آنها را می توانید به صورت آنلاین با استفاده از درگاه‌های پرداختی، پرداخت کنید و در نهایت محصول به وسیله پیک موتوری، پست یا باربری به مقصد رسانده می شود. شما در این فضا بسیاری از کارهای خود را میتوانید انجام دهید.

 

 فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری دارد برخی از مزایای آن عبارتند از صرفه جویی در وقت و زمان و سوخت، مقایسه قیمت و کیفیت، تنوع محصولات و فروشگاه ها، پیدا کردن محصول مورد نظر به راحتی، عدم محدودیت زمانی و مکانی، حتی می‌توانید بازار هدف بزرگتری را هدف قرار دهید، کاهش هزینه ها برای صاحبان کسب کار به صورتی که نیاز به رهن و اجاره مغازه نخواهند داشت چرا که این نوع فروشگاه ها را می‌توان در خانه هم راه اندازی کرد، یکی دیگر از مزایای دنیای دیجیتال انجام خدمات بانکی است که بدون استفاده از کاغذ می توانید امور بانکی را در منزل انجام دهید که این خود کمک بزرگی به محیط زیست خواهد کرد.

 

افتتاح فروشگاه آنلاین:

 شما میتوانید فروشگاه آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام راه اندازی کنید و در کنار این صفحه کاری وبسایتی هم افتتاح کنید. برای افتتاح فروشگاه آنلاین مراحلی را باید طی کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

در قدم نخست مشخص کنید دقیقاً قصد عرضه چه نوع محصول یا خدماتی را دارید. برای این کار ابتدا بازار را به خوبی ارزیابی کنید و بدانید بازار چه محصولاتی مساعد است و به علاقه شما نزدیک تر است.

 

در قدم بعدی برای فروشگاه آنلاین نامی به یاد ماندنی و بدور از ابهام انتخاب کنید. اگر شما دارای فضای فروشگاهی در دنیای واقعی هستید می توانید نام همان را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

 

برای طراحی وب سایت بعد از تعیین نام و ثبت فروشگاه خود اقدام به اخذ مجوزهای لازم و دریافت نماد اعتماد الکترونیک کنید. با طی کردن مراحل قانونی برای دریافت مجوز های فروشگاه، افراد راحت تر به صحت و سقم فروشگاه اعتماد می‌کنند.

 

حال نوبت ثبت دامنه است. دامنه نیازمند یک نام است که در واقع همان آدرس شما در موتورهای جستجو است. دامنه ها با پسوندهای همچون ir, com, org و… که هر کدام معنی دارد استفاده می‌شوند. مثلا com مخفف کلمه ی commercials به معنی فعالیت تجاری است، دامنه ی org مخفف کلمه ی organization که برای ارگانها و موسسات و شرکتهای خصوصی به کار می رود. دامنه gov  فقط برای مراکز و سازمانهای دولتی به کار می رود. دامنه ir برای ایران است و دامنه Tr برای کشور ترکیه است‌.

 

خرید هاست قدم بعدی است. هاست فضایی است که به شما اجازه می دهد اطلاعات سایت خود را در آن تعریف کنید. توجه کنید هاست ارزان ممکن است در آینده شما را با مشکلاتی مواجه کند پس تا حد امکان در انتخاب فضای هاست دقت و توجه لازم را به کار ببرید. از هاستی استفاده کنید که از کیفیت خدمات و پشتیبانی فنی مناسبی برخوردار باشد.

 

سایت خود را طراحی کنید. در این بخش باید طراحی جذابی برای وبسایت خود انتخاب کنید که در عین حال ساده باشد تا برای همگان قابل استفاده باشد. امروزه برخی از قالب ها به صورت آماده برای طراحی وب سایت موجود می باشد همچون وردپرس، جوملا، اپن کارت، مجنتو و…

 

برای وب سایت خود درگاه پرداخت مشخص کنید. درگاه های متنوع امروز موجود است که به دو صورت مستقیم و واسط در دسترس هستند. برای استفاده از درگاه پرداخت مستقیم نیاز به دریافت نماد الکترونیکی دارید و با استفاده از این درگاه هزینه محصول مستقیم از حساب مشتری به حساب فروشنده منتقل می شود. این درگاه ها زیر نظر بانک مرکزی هستند که تعداد آنها ۱۲ تا است، درگاه های پرداخت مستقیم یا psp همچون درگاه پرداخت الکترونیک پارسیان، به پرداخت ملت، فن آوا کارت، درگاه پرداخت الکترونیک پاسارگاد و… برای استفاده از درگاه پرداخت واسط نیاز به دریافت نماد الکترونیک نیست. در این درگاه ها مبلغ پرداختی توسط مشتری به حساب درگاه واسط و سپس به حساب فروشنده منتقل میشود. این درگاه در زمان کوتاهی فعال می شود و از اکثر سایت‌ سازها پشتیبانی می کند. درگاه پرداخت واسط همچون زرین پال، پی، آی دی پی، درگاه شاپرک و… مناسب و قابل استفاده هستند.

 

شما برای افتتاح یک وب سایت فروشگاهی معتبر باید کمی هزینه کنید، باید بدانید که قیمت سایت فروشگاهی در مقایسه با خرید و راه اندازی یک مغازه در یکی از خیابان‌های شهر بسیار اندک است. پس راه اندازی یک فروشگاه آنلاین علاوه بر هزینه کمتر فضای کمتری هم نیاز دارد. با طی کردن مراحل فوق شما می توانید حتی در خانه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

ویژگی های یک فروشگاه آنلاین ایده آل:

 در ساخت سایت فروشگاهی یک سری ویژگی هایی باید به کار گرفته شود که آن سایت فروشگاهی را از سایر سایت های فروشگاهی متمایز ساخته و موجب برتری آن شود. که در ادامه به چندین مورد از این ویژگی ها اشاره می نماییم.

 

تضمین ایمنی و امنیت کاربران: تضمین امنیت کاربران و حفظ اطلاعات آنها نظیر کلمه عبور، شماره کارت، شماره تلفن و رمز دوم امروزه یکی از مهمترین مسائل در خریدهای آنلاین محسوب می شود. در این موارد فروشگاه‌ ها باید اقداماتی را جهت حفظ ایمنی مالی و شخصی مشتریان انجام داده و ضمن تضمین، راهکارهایی را برای یک خرید امن تر ارائه دهند.

 

تنوع کالا: فروشگاه های آنلاینی که امروزه از قاعده ی تک محصولی بودن و نداشتن تنوع پیروی می کنند چندان مورد توجه مخاطبان قرار ندارند. فروشگاه های ایده‌آل باید ضمن دوری گزینی از این قاعده، طیف وسیع و متنوعی از محصولات و کالاها را به مشتریان عرضه نمایند و برای این تنوع حتماً دسته بندی هایی را جهت سهولت در دسترسی ایجاد کنند.

 

قیمت: قیمت رکن مهمی درهر خریدی محسوب می‌شود، که تضمین قیمت و همچنین ارائه محصولات متنوع با رنج قیمت های مختلف برای خرید افراد با هر سطح و توانایی مالی یکی از ویژگی‌های مورد توجه یک فروشگاه خوب و ایده آل به شمار می‌آید.

 

جشنواره تخفیفات و کوپن خرید: همه ی فروشگاه های خوب باید سعی نمایند در مناسبت ها و شرایط های مختلفی جهت تشویق و ترغیب کاربران به خرید یک سری کارهایی را انجام دهند. مانند برگزاری جشنواره های تخفیفی.به عنوان مثال در پایان فصل تابستان فروشگاه های اینترنتی فروش لباس اقدام به فروش محصولات شان به صورت تخفیفی و حراج نمایند این کار نه تنها باعث افزایش کاربران وخوشنودی مشتریان می شود بلکه سودی را نیز نصیب صاحب کسب و کار می کند. همچنین برای مشتریان ثابت در فروشگاه های آنلاین ایده آل همواره باید کوپن هایی را در نظر گرفت تا این افراد نیز مجددا اقدام به خرید نمایند. در واقع کوپن ها طرحی تشویقی می باشد و جنبه ی قدر دانی از خرید های مکرر را دارند.

توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

نکات مهم در طراحی سایت های آنلاین فروشگاهی:

  در نظر گرفتن اصل سادگی در عین زیبایی یکی از نکات مهم در طراحی سایت های فروشگاهی آنلاین می باشد که در آن کاربر بتواند ضمن لذت بردن از فضای سایت، بدون اتلاف وقت بیشترین استفاده را از فروشگاه آنلاین داشته باشد و محصولات زیادی را مشاهده و بررسی کند.

توجه به چیدمان صفحه نیز می تواند یکی از نکات مهم در طراحی سایت های فروشگاهی به شمار می رود. چیدمان مناسب در فروشگاه های آنلاین حکم قفسه های فروشگاه های حضوری را دارد که به سهولت خرید و دسترسی آسان و سریع مشتریان به محصولات مورد نظر کمک می کند.

در طراحی سایت همواره این مسئله را در نظر داشته باشید که سایتی که می‌خواهید راه اندازی و طراحی کنید با انواع گوشی های هوشمند، تبلت و رایانه سازگاری داشته باشد تا کاربران بتوانند با هر وسیله‌ای که در دسترس دارند از سایت شما بازدید نمایند.

امروزه با افزایش میزان کلاهبرداری های اینترنتی توسط سایت های فروشگاهی قلابی و غیر معتبر، داشتن نماد الکترونیک جهت جلب اعتماد مشتریان و همچنین اثبات درستکاری شما بسیار مهم و ضروری است. پس اگر سایت فروشگاهی شما فاقد نماد اعتماد الکترونیک می باشد هرچه سریع تر جهت گرفتن آن اقدام کنید.

 

پس از رشد کسب و کارتان و دریافت نماد الکترونیک بهتر است جهت محکم کاری برای دریافت مجوز رسمی نیز از سازمان های مربوطه اقدام نمایید.

 

در سایت فروشگاهی وجود اطلاعاتی نظیر شماره تماس، آدرس فروشگاه حضوری و یا نشانی ایمیل جهت ارتباط مخاطبان با شما در صورت لزوم ضروری می باشد و حتماً باید در قسمت مناسب و قابل دید کاربران قرار داده شود. امکان دارد در برخی شرایط مشتریان به این اطلاعات نیاز داشته و به آن ها مراجعه کنند.

 

ایجاد بخشی برای درج نظرات در سایت بسیار مهم است. این کار ضمن مفید بودن برای کاربران از جهت نظردهی و کمک به انتخاب محصول توسط سایر مشتریان، برای شما نیز مفید خواهد بود. زیرا شما میتوانید با استفاده از این بخش به ارزیابی فروشگاه تان بپردازید و در صورت وجود مشکل در قسمت‌های مختلف از آن مطلع شوید.

 

علاوه بر داشتن سایت فروشگاهی در انواع مرورگرهای اینترنتی، اقدام به راه اندازی فروشگاه هایی با نام همین سایت فروشگاهی در سایر شبکه‌های اجتماعی کنی.د این کار موجب دیده شدن بیشتری کسب و کارتان و همچنین جذب کاربران جدید می شود.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت که مشتریان بتوانند با استفاده از آنها محصول را به خوبی مشاهده و بررسی کنند و در نهایت تصمیم خود را برای خرید نهایی نمایند.

از دیگر موارد مهم داشتن یک تیم پشتیبانی مجرب و ۲۴ ساعته برای راهنمایی مشتریان می باشد،  که می توانند کاربران را در صورت بروز مشکل و همچین شرایط دشوار یاری کنند.

 

فروش گستر چیست؟

 شرکت فروش گستر با به کارگیری افراد متخصص و داشتن تجربه چندین ساله در طراحی سایت های فروشگاهی و همچنین همکاری با شرکت‌های بزرگ نظیر تلاونگ، ملایرآگر، انتشارات بورس، مازند پلاست، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مارال کاور، صنایع چوبی منجی، کش و نوار ایران، مبتکران فیلتر، توان تکنیک، شیما کفش، نیک چرم و…  شرکتی صاحب‌ نام می باشد که چالش های فضای آنلاین را برای صاحبان کسب و کار به حداقل رسانده و آنان را در راه رسیدن به بازدهی بیشتر یاری می نماید. شما عزیزان نیز می توانید با سفارش ساخت سایت فروشگاهی با هزینه مقبول و مقرون به صرفه از این شرکت کسب و کارتان را ارتقا دهید.

جدیدترین مطالب سایت