همه چیز درباره ثبت کسب و کار در گوگل

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز درباره ثبت کسب و کار در گوگل

تبلیغات در گوگل یکی از سودآورترین روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. هر روز 3.5 میلیارد کاربر در موتور جستجوی گوگل در حال جستجوی خدمات یا محصولات مورد نظر خود هستند و احتمال اینکه سایت شما را برای خرید انتخاب کنند، زیاد است.‌ کسب و کارهای اینترنتی برای درآمدزایی از طریق این فضا حتما باید برای ثبت مکان خود در گوگل اقدام کنند. ثبت کسب و کار در گوگل به رونق و افزایش ترافیک سایت منجر می‌شود و مشتری‌ها را نیز با مکان کسب و کار آشنا می‌کند‌.

 

گاهی اوقات بروز مشکل ثبت کسب و کار در گوگل، بازاریابی و تبلیغات در گوگل را نیز دچار مشکل می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه ثبت کسب و کار در گوگل صحبت کنیم و همچنین دلایل ایجاد مشکل ثبت کسب و کار در گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. در انتهای مقاله نیز بهترین سایت برای ثبت موقعیت کسب و کارها روی نقشه گوگل و نمایش آن‌ها در نتایج جستجو را معرفی خواهیم کرد.

 

ثبت کسب و کار در گوگل چرا و با چه هدفی انجام می‌شود؟

بسیاری از ابزارهای که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، رایگان هستند. این ابزارها گاهی به وسیله برخی از سایت‌ها ارائه می‌شوند و گاهی می‌توان آن‌ها را به شکل API روی سایت اختصاصی قرار داد. برخی از ابزارها نیز مانند مترجم گوگل و ثبت مکان کسب و کار در نقشه گوگل هم از طریق سایت‌ها و هم از طریق API قابل استفاده هستند. ثبت موقعیت مکانی در گوگل به عنوان پرمخاطب‌ترین موتور جستجوی دنیا به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. البته در برخط از مواقع مشکل ثبت کسب و کار در گوگل نیز به وجود می‌آید که با پیدا کردن دلیل آن باید برای برطرف کردنش اقدام کرد. با ثبت کسب و کار در گوگل کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر، مکان آن را بر روی تقشه گوگل مشاهده کنند.

 

جستجو در گوگل برای یافتن محل کسب و کار نیز با این امر امکان‌پذیر خواهد بود‌. در واقع هم کاربرانی که آدرس اینترنتی سایت را در اختیار دارند و هم کسانی که با سرچ در گوگل با سایت کسب و کار آشنا شده‌اند، می‌توانند مکان آن را روی نقشه گوگل مشاهده کنند. مهم‌ترین هدف ثبت کسب و کار در نقشه گوگل افزایش بازدید از سایت، کمک به دیجیتال مارکتینگ و رونق کسب و کار است. سایت‌هایی که نسبت به ثبت در گوگل بی‌توجه هستند، در دیجیتال مارکتینگ موفقیت چندانی به دست نمی‌آورند.

 

ثبت کسب و کار در گوگل برای چه کسانی مناسب است؟

 برخی از افراد گمان می‌کنند که فقط شرکت‌های تازه تاسیس باید برای ثبت کسب و کار خود در گوگل اقدام کنند. در صورتی که با به شهرت رسیدن موتور جستجوی گوگل و افزایش روز افزون کاربران آن اکثر شرکت‌ها حتی شرکت‌های قدیمی که قبل از گوگل راه‌اندازی شده بودند، برای ثبت کسب و کار خود در گوگل اقدام کردند. تعداد جستجوها در موتور جستجوگر گوگل به حدی زیاد است که همه کسب و کارها از این فرصت برای ثبت شرکت خود استفاده می‌کنند تا دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی خود رونق ببخشید و با افزایش بازدید از سایتشان میزان سودآوری خود دا افزایش دهند.

همه چیز درباره ثبت کسب و کار در گوگل

با توجه به تحریم ایران از سوی گوگل می‌توان از خدمات آن استفاده کرد؟

با توجه به تحریم شدن گوگل برای کاربران ایرانی و فیلتر بودن روش استاندارد ثبت کسب و کار در گوگل برای ایرانیان، آیا کاربران ایرانی هنوز هم می‌توانند از خدمات گوگل استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یک مشکل ثبت کسب و کار در گوگل تحریم‌های شرکت گوگل برای کاربران ایرانی است. با این حال هنوز بسیاری از افراد از این خدمات استفاده می‌کنند. خدمات گوگل از لحاظ اقتصادی منافع زیادی برای کاربران ایرانی دارد و فشار تحریم‌ها نتوانسته جلوی ثبت کسب و کارها در گوگل را بگیرد و با استفاده از روش‌های مختلف با وجود تحریم‌ها نیز می‌توان کسب و کار خود را در گوگل به ثبت رساند.

 

ثبت کسب و کار در گوگل چه مزایایی دارد؟

کمک به کاربران برای یافتن کسب و کار

 یکی از مهمترین مزایای ثبت کسب و کار در گوگل این است که کاربران به راحتی می‌توانند با جستجو در موتور جستجوگر گوگل کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنند. تعداد زیادی از کاربران به خرید حضوری علاقه بیشتری دارند و با پیدا کردن مکان کسب و کار در روی نقشه گوگل می‌توانند به صورت حضوری به فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند. اضافه شدن آدرس فروشگاه کسب و کار به نقشه گوگل باعث می‌شود که کاربران به آدرس نزدیکترین فروشگاه محل زندگی خود دسترسی داشته باشند. حدود سی درصد از جستجوهای انجام شده با گوشی‌های هوشمند بر موقعیت مکانی مبتنی شده است. بنابراین افرایش ترافیک سایت کسب و کار نیز به عنوان یکی از مزایای مهم ثبت کسب و کار در گوگل به شمار می‌رود‌.

 

امکان تماس فوری مشتری‌ها با کسب و کار

 یکی دیگر از مزایای بسیار ارزشمند ثبت آدرس کسب و کار در گوگل این است که کاربران و مشتری‌ها به سادگی می‌توانند آدرس کسب و کار را پیدا کنند و به صورت فوری بتوانند با مسئولین کسب و کار تماس بگیرند‌ در واقع امکان فروش محصولات با استفاده از تماس تلفنی مشتری با نزدیکترین فروشگاه یا شرکت کسب و کار با ثبت آن در گوگل امکان‌پذیر است.

 

افزایش ترافیک وب سایت کسب و کار

 یکی از مزایای دیگری که با حضور کسب و کار در اینترنت و ثبت آدرس آن در گوگل ایجاد می‌شود این است که در نتایج جستجوی گوگل به مخاطبان هدف پیشنهاد می‌شود و آن‌ها به راحتی آدرس سایت را نقشه گوگل مشاهده می‌کنند. ثبت کسب و کار در نقشه گوگل یکی از اقدامات مهم در سئو سایت است که به افزایش ترافیک سایت و کسب سود بیشتر کمک می‌کند.

 

نمایش تصاویر مرتبط به کسب و کار در نقشه گوگل

مزیت دیگری که ثبت کسب و کار در گوگل به همراه دارد، امکان مشاهده تصاویری مربوط به فروشگاه اینترنتی یا حضوری در نقشه گوگل است. مخاطبان و مشتریان با مشاهده این تصاویر به واقعی بودن کسب و کار اطمینان پیدا می‌کنند و به این ترتیب نرخ کلیک سایت به شدت افزایش می‌یابد.

همه چیز درباره ثبت کسب و کار در گوگل

بالا بردن اعتبار کسب و کار

بالا بودن اعتبار کسب و کار برای بسیاری از کارآفرینان و مدیران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با ثبت کسب و کار در نقشه گوگل و ارائه تصاویری جذاب در گوگل می‌توان به بالا بردن اعتبار آن کمک زیادی کرد. در نقشه گوگل امکان مشاهده نظرات کاربران نیز وجود دارد و همین امر اعتماد مشتریان را بیشتر جلب می‌کند.

 

نحوه ثبت مکان کسب و کار در گوگل به چه صورت است؟

 ثبت مکان کسب و کار در گوگل کار راحت و رایگانی است. ابتدا باید عبارت Google my Business را در گوگل سرچ کرده و سپس به دنبال کسب و کار خود باشید. سپس باید اطلاعات مرتبط با شغل خود را به صورت کامل در بخش مورد نظر وارد کرده و تایید کنید. در قدم بعدی با دقت به بررسی اطلاعات وارد شده بپردازید و از درست بودن آن اطمینان کسب کنید‌. توجه داشته باشید که بعد از تغییر مکان کسب و کار با مراجعه به نقشه گوگل آدرس کسب و کار خود را تغییر بدهید تا کد تایید جدید برای شما ارسال گردد. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید مطمئن شوید که کسب و کار در گوگل به ثبت رسیده است.

بنابراین باید به مدت 24 ساعت از ثبت اطلاعات گذشته باشد تا با رفتن به گوگل و وارد کردن اطلاعات صفحه مربوط به کسب و کار شما بالا بیاید. پس از ثبت کسب و کار امکان ارائه تصاویر کسب و کار برای جلب توجه بیشتر مشتریان نیز وجود دارد که البته این کار کاملا ضروری نیست و به خود شما بستگی دارد. برای جذب کاربران بیشتر به صفحه کسب و کار می‌توان از روش‌هایی مانند اشتراک عکس و تصاویر بسیار جذاب، ارائه مطالب کاربردی و مفید، استفاده از تصاویر و مطالب مرتبط به هم، پاسخ‌گویی آنلاین به مشتریان به صورت پشتیبانی 24 ساعته و غیره استفاده کرد.‌ با این اقدامات سئو سایت بهبود می‌یابد و سایت در صفحات اول گوگل قرار می‌گیرد.

 

اصلی‌ترین مشکل ثبت کسب و کار در گوگل چیست؟

 بعضی از مواقع اطلاعات یک مکان کسب و کار در گوگل به ثبت می‌رسد اما تا چند وقت خبری از آن در روی نقشه گوگل نیست. حل کردن مشکل ثبت کسب و کار در گوگل برای افرادی که با هدف جذب مشتری از این طریق برای ثبت و کسب و کار خود اقدام می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این افراد برای حل مشکل ثبت کسب و کار در گوگل حتما باید با یک مشاور ماهر و باتجربه مشاوره کنند. اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلیلی که باعث به وجود آمدن مشکل ثبت کسب و کار در گوگل می‌شود، پایین بودن اعتبار مکان کسب و کار یا Location Authority است.

 

عواملی مانند نوپا بودن کسب و کار، تغییر مکان کسب و کار به تازگی، ثبت کسب و کار از مکان دیگر، عمومی بودن کسب و کار و ضعیف بودن سابقه حساب راهنمای محلی در گوگل باعث می‌شود که مکان کسب و کار در نقشه گوگل به ثبت نرسد. هر چه اعتبار مکانی در تقشه گوگل یا Location Authority یک کسب و کار در گوگل بیشتر باشد، کسب و کار در نتایج جستجوی محلی و نقشه گوگل با سرعت بیشتری به ثبت رسیده و پیدا می‌شود‌. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد مشکل ثبت کسب و کار در گوگل و افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل حتما باید با یک مشاور با تجربه و آگاه مشورت کنید.

 

 اگر ثبت کسب و کار در گوگل را با استفاده از حساب کاربری خود در گوگل انجام می‌دهید، از بالا بودن اعتبار حساب کاربری خود مطمئن باشید. زیرا پایین بودن اعتبار باعث به وجود آمدن مشکل ثبت کسب و کار در گوگل خواهد شد. حساب‌های کاربری جدید و تازه‌کار در گوگل سابقه و اعتباری ندارند. بنابراین حتما باید سعی کنید که کسب و کار خود را با استفاده از یک حساب کاربری معتبر انجام دهید.

 

از دلایل ایجاد مشکل ثبت کسب و کار در گوگل تحریم نقشه گوگل برای کاربران ایرانی است. گوگل بسیاری از سرویس‌های مهم خود را برای ایرانیان محدود کرده است. به عنوان مثال امکان ساخت یک حساب کسب و کار در گوگل و تایید آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد. مکان‌های فاقد حساب کسب و کار در گوگل با مشکل ثبت در نقشه گوگل مواجه می‌شوند‌.

 

اگر قبلا در نقشه گوگل مکان‌های متعدد با اطلاعات نامعتبر وارد کرده باشید با مشکل ثبت کسب و کار در گوگل و عدم ثبت موقعیت روی نقشه روبرو خواهید شد. برای رفع این مشکل حتما باید از طریق یک حساب کاربری دیگر برای ثبت مکان کسب و کار روی نقشه کوگل اقدام کنید‌‌.

 

جا به جا شدن مکان کسب و کار در روی نقشه گوگل را جدی بگیرید. مهم نیست که این جا به جایی چقدر مسافت داشته باشد، بلکه مهم این است که برای جلوگیری از مشکل ثبت کسب و کار در گوگل حتما باید مکان خود را به روز رسانی کنید. برای ویرایش مکان از یک فرد مشاور کمک بگیرید. برای ویرایش مکان کسب و کار باید وارد نقشه گوگل شوید و بعد از مشاهده مکان روی گزینه ویرایش کلیک و مراحل مورد نیاز را طی کنید.

همه چیز درباره ثبت کسب و کار در گوگل

 

ثبت کسب و کار در گوگل با کمک شرکت وی دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد دارید با ثبت کسب و کار خود در تقشه گوگل سود بیشتری کسب کنید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، به سایت شرکت وی دیجیتال مارکتینگ با آدرس اینترنتی https://vdigimarketing.com کنید. وی دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین پارتنرهای رسمی گوگل به پیشرفت کسب و کارهای زیادی کمک کرده است. با کمک مشاوران این سایت می‌توانید مشکل ثبت کسب و کار در گوگل را حل کنید‌ و با هزینه‌ای مناسب مکان کسب و کار خود را در نقشه گوگل به ثبت برسانید.

 

حل مشکل ثبت کسب و کار در گوگل تاثیر بسزایی در موفقیت تبلیغات در گوگل خواهد داشت‌. مدارک مورد برای ثبت کسب و کار در گوگل عبارتند از: نام مکان کسب و کار به صورت کامل، شماره تلفن تماس با کد، لینک و آدرس دقیق سایت، آدرس کامل و دقیق شرکت، موقعیت مکاتی شرکت، ساعت‌های کار شرکت در طول هفته، تصاویر مربوط به کسب و کار.

جدیدترین مطالب سایت