جاذبه های تفریحی شگفت انگیز مشهد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
جاذبه های تفریحی شگفت انگیز مشهد

بیشتر مسافران مشهد، زائران امام رضا (ع) هستند که به شوق زیارت راهی مشهد می شوند. اما در کنار بعد مذهبی نباید از جاذبه های تفریحی مشهد غافل شد. بسیاری از مسافران شاید حتی نامی از مراکز تفریحی این شهر هم نشنیده باشند و این شهر را فقط به عنوان پایتخت مذهبی ایران بشناسند. در این مقاله شما را با جاذبه های تفریحی مشهد آشنا می کنیم تا شاید این بار با تهیه بلیط مشهد تنها به نیت زیارت نرفته و از سایر دیدنی های این شهر بزرگ استفاده کنید.

 

کوه سنگی

کوه سنگی سومین محل پر بازدید شهر بعد از حرم رضوی و آرامگاه فردوسی است. علت نامگذاری این پارک که دومین پارک بزرگ بعد از پارک ملت است وجود دو کوه سنگی کم ارتفاع است. محیط زیبا و خوش آب و هوای کوه سنگی باعث تردد زیاد مسافران و گردشگران در محیط آن شده و افراد زیادی وقت خود را در میان مناظر سرسبز آن می گذرانند. کوهسنگی یکی از گزینه های سفر به مشهد است که دیدن آن ارزش پرداخت قیمت بلیط هواپیما مشهد را دارد.

 

شاندیز

شاندیز که منطقه ییلاقی در  مسیر اصلی مشهد است بعد از حرم امام رضا(ع) جزو پربازدیدکننده ترین مکان های دیدنی و تفریحی مشهد است. طبیعت زیبا و باِغ های میوه در دمایی پایین تر از شهر مشهد از جاذبه های تفریحی این منطقه است که باعث جذب مسافران و گردشگران به این مکان می شود.

 

باغ وحش وکیل آباد

ار دیگر گزینه هایی که ارزش دارد به خاطرش بلیط هواپیما مشهد را انجام دهید، باغ وحش وکیل آباد است. یکی از بزرگترین باغ وحش های ایران، باغ وحش وکیل آباد است که یکی از جاذبه های شهر مشهد است. این باغ وحش حیوانات متعدد و متنوعی را در خود جا داده که می توان به حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان و حیوانات مثل شیر، ببر، تمساح، شامپانزه، خوک، مار لاما، گوزن، قوچ، سیاه گوش و انواع دیگری از حیوانات اشاره کرد.

ضمن اینکه در سالن های موزه ای آن می توان از حیوانات تاکسیدرمی شده دیدن کنید. باغ وحش وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک قرار دارد.

 

طرقبه

طرقبه منطقه ای ییلاقی است که در امتداد دره ای زیبا قرار دارد و باغ هایی زیبا در اطراف آن دیده می شود که زیبایی آن را کامل می کند. طرقبه به معنی آبادی بزرگ است. از جاذبه های معروف آن غذاهای خوش طعم آن است که مسافران به وسوسه چشیدن طعم آن به دیدن این منطقه می روند. شیشلیک غذای برند این منطقه است که خود جزو جاذبه های طرقبه به شمار می رود.

جاذبه های تفریحی شگفت انگیز مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه شاعر بزرگ ایران و خالق اثر عظیمی به نام شاهنامه در ۳۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. معماری بنای آرامگاه از آرامگاه کوروش الهام گرفته شده است. در داخل بنای مکعبی شکل مقبره فردوسی، موزه این شاعر قرار دارد که محل نگهداری بقایای تاریخی شهر طوس است.

شاعر معاصر ایران مهدی اخوان ثالث در محوطه این آرامگاه و در همسایگی فردوسی بزرگ آرمیده است.

 

بازار رضا

بازار رضا از رو راهروی تو در تو که حدود ۷۰۰ مغازه دارد تشکیل شده و مسافران برای تهیه سوغاتی هایی مانند تسبیح های رنگارنگ، انواع مهر، زعفران و نبات و … به این بازار می روند.

 

سرزمین موج های آبی

این پارک یکی از بزرگترین پارک های آبی آسیا است و محل هیجان انگیز و مفرحی برای علاقه مندان به بازی های آبی است. اگر علاقه دارید که یک روز را با امکانات هیجان انگیز  این پارک سر کنید حتما سری به آن بزنید.

جاذبه های تفریحی شگفت انگیز مشهد

باغ گیاه شناسی ملی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد، یکی از دیدنی های این شهر است که در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار قرار دارد. در این مجموعه طبیعی ۱۱ کلکسیون مختلف از ترکیب معماری و علم در کنار هم وجود دارد. گیاهان این باغ شامل ۱۸۰ گونه مختلف گیاهی و دارویی و ۴۰۰ نمونه ژنتیکی می باشد. قدم اول برای دسترسی سریع و راحت به باغ گیاه شناسی ملی رزرو بلیط هواپیما مشهد و سفری راحت و دلنشین به این شهر است.

 

زشک، روستای چهار فصل

زشک به معنی جوشان، روستایی در نزدیکی مشهد است که در جنوب شرقی بینالود قرار گرفته و ۲۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. در این روستا چشمه های طبیعی، درختان سبز بلند و باغهای میوه وجود دارد. مجموعه های گردشگری مختلفی در این روستا موجود است که رستوران آفتابگردان یکی از آنها است.

جاذبه های تفریحی شهر مشهد بسیار زیاد و متنوع است که در این مقاله نمی گنجد. مانند اسکی روی آب در پارک آبی ایرانیان، گنبد هارونیه، روستای نغندر، چشمه گیلاس، پارک طبیعی هفت حوض، پارک میرزا کوچک خان، آبشار قره سو، قصر خورشید و….

 

راحت ترین راه برای سفر به مشهد

یکی از مهم ترین و راحت ترین کارهایی که شما در سفر به شهر امام رضا می توانید انجام دهید، تهیه بلیت هواپیما است. با استفاده از بلیط هواپیما به راحتی هرچه تمام تر می توانید مسیر شهر مبدا تا مشهد را بپیماید و اوقات فراغت خود را در بازه زمانی بیشتری در شهر مشهد بگذرانید. چنان چه دوست داشتید بلیط هواپیما از تهران به مشهد را تهیه کنید، توصیه ما به شما سایت های معتبر در این زمینه است.

تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما توانسته با ارائه خدمات هوشمند و نوین شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید بلیط هواپیمای خود را به بهترین قیمت و با بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

جدیدترین مطالب سایت