برجسته‌ترین جاذبه های شهر مشهد کدامند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برجسته‌ترین جاذبه های شهر مشهد کدامند؟

مشهد یکی از شهرهای ایران است که از روی وجود حرم امام رضا (ع) در آنجا همه ساله شمار زیادی از مسافرین را به خود جذب می‌کند. در این نوشتار به معرفی جاذبه‌های گوناگون گردشگری مشهد خواهیم پرداخت.

 

برجسته‌ترین جاذبه مشهد در تور مشهد بی‌گمان حرم و پیرامون آنجا است که می‌توانید در کنار زیارت به گشت و گزار و خرید هم بپردازید. در سال‌های اخیر اینجا گسترش بسیاری یافته و مراکز خرید و تفریحی بسیاری در اطراف ساخته‌شده‌اند، و همچنین برخی از بهترین رستوران‌ها در اطراف حرم قرار دارند که می‌توانید در آنجا خوردنی‌های مختلفی را تجربه کنید، خود حرم دربرگیرنده گنبد، گلدسته‌ها، ایوان‌ها، رواق‌ها، بست‌ها و مساجد می‌شود.

 

برجسته‌ترین جاذبه های شهر مشهد کدامند؟

آرامگاه فردوسی از دیگر نقاط دیدنی و فرهنگی مشهد است که می‌توانید در آنجا به گشتن در طبیعت و باغ آرامگاه و خرید یادگاری بپردازید، همچنین موزه داخل این باغ شامل یادگارهایی بی‌مانند فرهنگی می‌شود و سازه آن نیز با الهام از آثار باستانی ایرانی مانند پاسارگاد ساخته‌شده است و جلوه زیبایی دارید.

 

از جاهای دیدنی طبیعی مشهد به توصیه سفر باتو ، دریاچه چالیدره است که این منطقه در یک دره قرار دارد این دریاچه شامل امکانات گردشگری شامل قایق‌سواری و همچنین در اطراف آن گردشگاه‌های مختلف با امکانات مختلف همانند رستوران، چایخانه وجود دارد و البته می‌توانید در آنجا تله‌کابین و قطار تفریحی هم سوار شوید.

 

از نقاط طبیعی دیگر در مشهد می‌توان به غار مغان اشاره کرد که یک جایگاه باستانی به‌حساب می‌آید، سنگواره‌های داخل این غار سرگذشت 100 میلیون ساله دارند. هوا و آب در داخل این غار بسیار خنک و سرد است و در آنجا می‌توانید قندیل‌های زیبا را که آرام‌آرام برپاشده‌اند را ملاحظه فرمایید.

 

از دیگر نقاط دل‌نشین مشهد آرامگاه نادرشاه افشار است که در یک باغ قرار دارد که آنجا موزه نادری هم قرار دارد، تندیس نادرشاه افشار یکی از تندیس‌های دیدنی مشهد در این باغ قرار دارد، در موزه این باغ می‌توانید یادبودهایی قدیمی از روزگار نادرشاه افشار را تماشا کنید از سکه و ظروف قدیمی گرفته تا پوشاک و جنگ‌افزارهایی که در آن روزگار مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

دیگر آرامگاه مهم مشهد، آرامگاه شیخ بهایی است که در ساختمانی قدیمی و آینه‌کاری شده قرار دارد و مراسم مختلفی در آنجا برگزار می‌گردد و می‌توانید تزئین‌ها و نوشته‌های پندآموز را که بر روی سنگ‌ها نوشته‌شده‌اند را از نزدیک دیدن فرمایید. این آرامگاه در محوطه حرم قرارگرفته است و میان صحن امام و آزادی قرارگرفته است.

 

حمام مهدی قلی بیک از نقاط چشمگیر مشهد است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، آنجا با حمام رضوی و حمام شاه نیز معروف است و امروز به عنوان موزه از آن استفاده می‌گردد، در آنجا می‌توانید نمایی از معماری قدیمی ایرانی را مشاهده کنید و همین‌طور اشیایی که در حمام از دیر باز مورد استفاده قرار می‌گرفته، مشاهده کنید. اشیایی همچون جوش آور قدیمی، ظروف مختلف و نمایشگاه نگاره‌های قدیمی در این موزه وجود دارند. موزه شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که می‌توان به گرمخانه، حوض و غرفه‌های مختلف برای خرید و بازدید از آثار قدیمی اشاره کرد.

 

در اطراف مشهد نیز زیبایی‌های مختلف طبیعی و باستانی وجود دارد که می‌تواند به برخی از آنها اشاره کرد از جمله آبگرم و آبشار آبگرم که در 75 کیلومتری مشهد واقع‌شده است که در روستایی به نام آبگرم قرار دارد. در آنجا می‌توانید به آبتنی و استراحت در طبیعت بپردازید.

 

برجسته‌ترین جاذبه های شهر مشهد کدامند؟

دهکده ییلاقی شاندیز از دیگر نقاط جالب مشهد است که یک مرکز تفریحی شمرده می‌گردد. آنجا شامل پارک جنگلی، روستا و انواع تفرج‌های مختلف مثل تله‌کابین و پیست موتورسواری و اسکی می‌شود.

 

آب‌وهوای این منطقه نه سرد و نه گرم و بسیار دل‌پذیر است و میانگین هوایی کم و بیش 25 درجه‌ای دارد. در آنجا می‌توانید در کنار تفریحات مختلف اقدام به خرید سوغاتی هم بکنید که شامل انواع محصولات پوستی و پشمی می‌شود، غذای آنجا نیز بسیار خوش مزه است و پیشنهاد می‌شود حتماً کباب‌های آنجا را امتحان کنید.

 

برجسته‌ترین جاذبه های شهر مشهد کدامند؟

از دیگر نقاط دل انگیز و خوب مشهد منطقه طرقبه است که در جنوب غربی مشهد قرار دارد. در آنجا در کنار آب‌وهوای خوب می‌توانید از رستوران و چایخانه‌های زیادی که در آنجا قرار دارد استفاده کنید، همچنین 3 دره در این منطقه وجود دارد، دره مایان، دره دبار و دره جاغرق.

 

این شهر زیبا در آبادی‌های شهر توس بوده است و در منطقه کوهستانی واقع‌شده است، می‌توانید در فصل تابستان به آنجا سر بزنید که از هوای خوب آنجا بهره ببرید.

 

بند گلستان یکی دیگر از جلوه‌های برتر مشهد برشمرده می‌شود، منطقه گلستان دارای آب‌وهوای عالی می‌شود، آنجا یک آب بست قدیمی است که در دوره تیموریان ساخته‌شده است  که بر روی دره طرقبه ساخته‌شده است. این منطقه در 4 کیلومتری طرقبه قرارگرفته است و در کنار جاده مشهد طرقبه است.

 

از آبشارهای زیبای اطراف مشهد می‌توان به آبشار ارتکند اشاره کرد که در آبادی ارتکند وجود دارد، در آنجا طبیعتی زیبا همراه با آبشارهای مختلف وجود دارد، این منطقه در 123 کیلومتری مشهد واقع‌شده است و در یک منطقه کوهستانی و مرتفع واقع‌شده است.

 

امیدواریم که از سفر به این شهر بسیار زیبا لذت ببرید.

جدیدترین مطالب سایت