جاهای دیدنی آدانا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی آدانا

بی شک ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که دارای جاذبه ‌های گردشگری بسیار زیادی است، مورد توجه تمامی افراد در سراسر دنیا قرار گرفته و از منابع توریستی بسیار زیبا و جذابی نیز برخوردار می ‌باشد. در هر قسمت از شهرهای این کشور جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که اکثر افراد سعی می ‌کنند در هنگام مسافرت به خارج، کشور ترکیه را در اولویت خود قرار دهند، اما امروز در این مقاله قصد داریم برای شما از جاهای دیدنی آدانا نام برده و در رابطه با آن ها توضیحاتی را نیز بیان کنیم. پس دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با تمامی منابع زیبای این شهر در ترکیه تا انتها ما را همراهی کنید.

با مراجعه به سایت ویکی ترکیش می توانید از تمامی مطالب مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیش از آنکه از جاهای دیدنی آدانا برای شما نام ببریم در ابتدا لازم است در رابطه با موقعیت این شهر از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، آب و هوا و سایر موارد مطالبی را بیان کنیم.

 

معرفی شهر آدانا در ترکیه:

شهر آدانا در کشور ترکیه قرار گرفته و به عنوان یکی از شهرهای بسیار خاص و محبوب در بین ایرانیان محسوب می شود لازم به ذکر است بگوییم آدانا با کشور ایران زندگی بسیار نزدیکی داشته و اکثر گردشگران هنگامی که می ‌خواهند به کشور ترکیه سفر کنند شهر آدانا را در اولویت خود قرار می ‌دهند.

لازم است این نکته را بیان کنیم که شهر آدانا دارای پیشینه تاریخی بین سلسله های مختلف بوده و با توجه به جاذبه‌های گردشگری اعم از فرهنگی و تاریخی، مکان بسیار مناسبی برای تمامی افرادی است که علاقه دارند از مکان های تاریخی شهر دیدن کنند.

 

آشنایی با شهر آدانا:

اگر بخواهیم در رابطه با موقعیت این کشور برای شما چندین نکته را بیان کنیم لازم است بدانید شهر آدانا به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در ترکیه شناخته شده و مرکز استان آدانا می ‌باشد. در ۳۰ کیلومتری دریای مدیترانه و روی منطقه سیهان است. به عنوان یک شهر تاریخی از آن نام برده می ‌شود و می ‌توان گفت قدمت این شهر به ۳ هزار سال قبل برمی گردد. آدانا دارای خاک بسیار حاصلخیزی بوده و می ‌توان گفت به عنوان یکی از شهرهایی است که از لحاظ اقتصادی نقش بسیار مهمی را در کشور ترکیه به عهده دارد که بخش بسیار مهمی از صنعت پارچه و فرآوری نیز به عهده این شهر است. سرمایه گذاری و همچنین خرید خانه در آدانا به جهت اخذ تابعیت می ‌تواند برای رشد و موفقیت بسیار مناسب باشد چرا که این شهر هنوز هم رشد اقتصادی و شکوفایی به همراه دارد.

 

آب و هوای آدانا:

از لحاظ آب و هوایی آدانا به عنوان منطقه بسیار گرم محسوب می شود. افرادی که در زمستان به این شهر سفر کرده اند به خوبی می‌ دانند که هوای آن در زمستان به حدود ۱۸ درجه سانتی ‌گراد می ‌رسد و زمستان دلچسبی را پشت سر می‌ گذارند. در تابستان نیز دمای هوا در این شهر بین ۳۸ تا ۴۳ درجه سانتی گراد است که البته هوا در آنجا به شدت گرم است. شهر آدانا در زمستان و بهار بارندگی بسیار زیادی داشته، اما سایر ماه‌های سال بارندگی ندارد.

جاهای دیدنی آدانا

امکانات رفاهی آدانا:

می توانید اطمینان داشته باشید که برای مسافرت یا حتی زندگی در آدانا امکانات رفاهی کاملی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

معرفی جاهای دیدنی آدانا:

شهر آدانا با قدمت سه هزار ساله ای که به همراه دارد از آثار باستانی های بسیار زیبایی برخوردار بوده و افرادی که علاقه زیادی به تاریخ و مکان های تاریخی دارند شهر آدانا می ‌تواند بهترین پیشنهاد برای آن ها باشد. در ادامه سعی می‌ کنیم به معرفی تمامی جاذبه های گردشگری آدانا بپردازیم.

 

مسجد بزرگ:

این مسجد به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین مسجد های باستانی در شهر آدانا قرار گرفته و دارای قدمت آن مربوط به قرن ۱۶ است. در رابطه با محل آن می ‌توان گفت که در خیابان کیزیلی و در کنار تالار رمضانوقلو واقع شده است. ساخت این مسجد به سال ۱۵۱۳ برگشته و در سال ۱۵۴۱ نیز به اتمام رسید. در زلزله‌ ای که سال ۱۹۹۸ رخ داد یکسری صدمات به این مسجد وارد شد، اما در سال ۲۰۰۴ سعی کردند که تمامی این صدمات را به طور کامل مرمت کنند. در رابطه با طراحی آن باید بیان کنیم که معماری دوره باستانی عثمانی را الگو قرار داده و مناره های زیبای مسجد بزرگ می تواند به خوبی بیانگر هنر به نمایش گذاشته شده باشد. برای تزیین نمای این مسجد از دو سنگ رنگی بسیار جذاب و خاص استفاده شده و در قسمت شرقی نیز یک مدرسه وجود دارد که قدیمی بوده و برای طراحی آن نیز بازهم از معماری عثمانی استفاده شده است.

 

جاهای دیدنی آدانا: پارک آبی ماویسو آکالند:

ماویسو آکالند نیز یک پارک آبی تفریحی بوده که دارای لذت و هیجان بسیار زیادی می باشد و در منطقه رودخانه سیحان نیز واقع شده. پارک آبی دارای سرگرمی های هیجان انگیزی همچون سرسره‌های آبی مختلف، رودخانه تنبل، استخر موج و غیره است که شما با حضور در آن می توانید یک روز به یاد ماندنی به همراه شور و هیجان خاص و متفاوتی را تجربه کنید. می توانید اطمینان داشته باشید که شنا کردن در این استخر دارای امنیت بالایی است به این دلیل که غریق نجات ها به طور همیشگی در کنار استخر قرار داشته و مراقب هستند به افرادی که مهارت چندان زیادی در شنا ندارند کمک کنند. از دیگر مزیت ها و ویژگی های خاص این جاذبه گردشگری می توان به رستوران های زیاد و متنوع آن اشاره کرد که می توانید به راحتی هر نوع غذایی که علاقه دارید شامل غذاهای دریایی، کبابی و غیره را با گوش دادن به موسیقی های زنده میل کنید.

 

جاهای دیدنی آدانا: موزه فرهنگی و علمی آتاتورک:

این موزه فرهنگی و علمی یک خانه سنتی و دو طبقه می باشد که در قرن ۱۹ ساخته شده و برای ساخت آن نیز سنگ و آجر به کار گرفته شده است. از لحاظ موقعیت مکانی باید بگوییم که در خیابان سیحان قرار دارد و تنها ۶ روز در هفته می ‌توانید از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که این موزه در روزهای دوشنبه هیچکس را نمی پذیرد. در طبقه همکف موزه فرهنگی و علمی آتاتورک یک کتابخانه قرار دارد که در آن روزنامه و کتاب های مختلفی گذاشته شده، هر یک از آن ها بیانگر دوران جنگ جهانی دوم و به صورت عثمانی منتشر شده است. همچنین یک سری کتاب های لاتین نیز در آن وجود دارد.

جاهای دیدنی آدانا

در طبقه بالای موزه اتاق های مختلف و خاصی وجود دارد که در هر یک از آن آثارهایی مربوط به زندگی آتاتورک در آن روزها قرار گرفته است. این موضوع برای مردم شهر آدانا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نام آن را نیز بخاطر اولین رئیس جمهور خود یعنی آتاتورک روی آن گذاشته اند و به سال ۱۹۸۱ برمی ‌گردد. در داخل آن نیز یک سری از ابزارهای جنگی وجود دارد که تمامی آن ها در استقلال ترکیه نقش بسیار مهمی را داشته اند.

 

جاهای دیدنی آدانا: خرابه های آناوارزا:

این خرابه ‌ها مربوط به قلعه آناوارزا می باشد که بر روی دامنه کوه قرار گرفته و نزدیک به روستای دیلکایا در آدانا است. در رابطه با تاریخ مربوط به این قلعه می‌ توان گفت که به دوره‌های باستانی مردم بومی این محل برمی گردد و لازم است بدانید هنگام عبور از مسیر برای رسیدن به این مکان استراحتگاه و رستورانی که بتوانید چند ساعت خود را بگذرانید وجود ندارد. البته افرادی که علاقه دارند از تمامی مکان ها دیدن کنند یا حتی ماجراجویان سعی می کنند که حتماً این مسیر را طی کرده و از خرابه ‌های آناوارزا دیدن کنند. این مکان در خود شهر آناوارزا قرار گرفته و از آن به عنوان شهر شکست ناپذیر نام برده می شود، تحت تاثیر حکومت های بسیار زیادی مانند امپراتوری روم، امپراتوری عثمانی و غیره قرار گرفته و هر کدام از آن ها تاثیرات خاصی را در معماری و زیبایی به نمایش گذاشته اند. مکان هایی همچون دیوارهای بسیار بلند، راه های ستونی، استادیوم باستانی و غیره در منطقه کوزان آدانا به جا مانده که باعث شده مکان بسیار جذاب و دیدنی برای گردشگران به حساب آید.

 

مکانهای دیدنی آدانا: پل واردا آدانا:

این پل دیدنی نیز در سال ۱۹۱۲ توسط آلمانی ها ساخته شد که از آن برای عبور قطارهای مسافری و باری استفاده می شد همچنین در نزدیکی روستای حاج کری و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از شهر آدانا واقع شده است. پل واردا آدانا حدود ۲۰۰ متر طول و ۱۰۰ متر ارتفاع به همراه دارد که زیبایی آن در میان طبیعت چشمگیر آدانا منحصر به فرد بوده و تمامی گردشگران هنگام مسافرت به این شهر سعی می ‌کنند دیدن از آن را در اولویت خود قرار دهند به گونه‌ ای که به یکی از مناطق پر بازدید شهر آدانا تبدیل شده است.

 

اماکن دیدنی آدانا: برج ساعت:

یکی دیگر از جاهای دیدنی آدانا برج ساعت است که دارای ارتفاع ۳۲ متری بوده و با توجه به این موضوع به عنوان بزرگترین ساعت در این کشور شناخته شده است. قدمت برج ساعت به زمان شروع پادشاهی ضیا پاشا و در سال ۱۸۸۲ هنگام فرمانروایی عابدین پاشا برمی گردد. از لحاظ موقعیت مکانی در منطقه سیحان قرار گرفته و بدون آنکه توقفی داشته باشد در حال نشان دادن زمان به عابرین است. با توجه به تمامی نکات گفته شده به عنوان یکی از جاهای دیدنی بسیار مهم آدانا در نظر گرفته شده.

 

جاذبه های توریستی آدانا: شهر باستانی شار:

در رابطه با شهر باستانی شار باید بگوییم که در منطقه طوفان بیلی آدانا قرار گرفته و از آن به عنوان یکی از مراکز انجام امورات مذهبی و دینی در زمان حکومت هیتی ها نام برده می ‌شود. پیش از حکومت هیتی ها یعنی در زمان روم و بیزانس شهر شار به عنوان یک شهر مسکونی مورد استفاده افراد قرار می گرفت، اما امروزه نیز بقایایی از این بناها به جا مانده که باستان شناسان پس از انجام تحقیقات لازم به این موضوع پی برده اند که به زمان حکومت امپراتوری روم بر می ‌گردد این شهر نیز به عنوان یکی از مهمترین و پر گردش ترین مکان های دیدنی آدانا به حساب آمده و افراد زیادی به طور همیشگی به آنجا می روند.

 

جاهای تاریخی آدانا: پل سنگی آدانا:

پل سنگی آدانا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی آدانا به حساب آمده و روی رود سیحان واقع شده است و باعث متصل کردن سیهان و یورگیر شهر آدانا شده. پل سنگی آدانا به عنوان یکی از شاهکارهای معماری و خارق العاده امپراتوری روم شناخته می شود که در ابتدا ۲۱ ستون داشت اما امروزه تنها ۱۴ ستون آن برای عابرین مورد استفاده است. می توان گفت بین تمامی جاذبه هایی که این شهر دارد پل سنگی آدانا بسیار مورد بازدید باستان شناسان قرار گرفته است.

 

مناطق دیدنی آدانا: ییلاق آکچاتکیر آدانا:

منطقه ییلاق آکچاتکیر آدانا به طور تقریبی در فاصله ۸۵ کیلومتری شهر آدانا واقع شده و همانطور که از نامش پیداست دارای زیباترین مناطق ییلاقی طبیعی ترکیه و همچنین شهر آدانا به شمار می‌آید. زیبایی این منطقه به حدی است که هر سال صدها هزار گردشگر از آن دیدن کرده و ساکن منطقه چوکوروا خواهند شد. با توجه به این موضوع که گفتیم شهر آدانا آب و هوای بسیار گرم ایراد دارد، اما این منطقه ییلاقی تابستان های بسیار خوش آب و هوایی به همراه داشته و همچنین مناظر طبیعی زیادی همچون و هتل و سایر امکانات تفریحی به طور کامل و با کیفیت در اختیار تمامی گردشگران قرار خواهد گرفت.

 

منابع طبیعی دیدنی آدانا: رود جیحون:

اصولاً ترک ها آن را رود جیهان تلفظ می کنند. این منطقه نیز دارای طبیعت بکر و بسیار زیبایی است که طول آن حدود ۵۱۰ کیلومتر است و از آن به عنوان یکی از منابع تامین آب دریای سفید نام برده می‌ شود. همچنین این منطقه در بین تمامی جاهای دیدنی آدانا از اهمیت زیبایی بسیار خاصی برخوردار می باشد. از مهمترین قسمت آن که مورد توجه بسیاری از گردشگران و باستان شناسان قرار گرفته دامنه کوه نورهاک می باشد.

گردشگران و سایر افرادی که می خواهند به آن دسترسی پیدا کنند در ابتدا از منطقه البیستان سفر کرده و در آنجا نیز می‌ توانند شاهد زیبایی و عظمت این رود باشند.

 

منابع طبیعی دیدنی آدانا: سد سیحان:

سد سیحان در سال ۱۹۵۶ روی رود سیحان قرار گرفته و دارای منظره های بسیار خارق العاده و طبیعتی ناب و بی نظیر است که البته در اطراف سد قرار گرفته. علاوه بر اینکه این سد از بهترین جاذبه های گردشگری آدانا به حساب می آید، به عنوان بزرگترین تامین کننده برق منطقه چوکوروا نیز به شمار می آید. این سد ۷ میلیون متر مکعب آب را در پشت دیواره های خود ذخیره کرده که همین موضوع نیز باعث شده به یکی از منابع گردشگری خاص شهر آدانا تبدیل شود.

 

منابع طبیعی دیدنی آدانا: ییلاق بلمدیک آدانا:

یکی دیگر از جاهای دیدنی آدانا که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و از آن به عنوان در دسترس ترین نقاط گردشگری شهر نام برده می ‌شود ییلاق بلمدیک است. در این منطقه به کار بردن هرگونه سازه بتنی و آجری ممنوع اعلام شده و تنها بناهای چوبی و خانه در آن قرار گرفته است. از لحاظ طبیعت نیز می ‌توان گفت که بسیار زیبا و آرامش بخش بوده و دارای یک حیات وحش بی نظیر است. ییلاق بلمدیک در تمامی فصل های سال پذیرای گردشگرانی است که به این شهر سفر می کنند البته پیشنهاد ما برای شما این است که بیشتر در فصل بهار که آب و هوای بسیار دلچسبی را دارد به این منطقه سفر کنید.

 

مساجد دیدنی آدانا: مسجد مرکزی سابانجی:

افرادی که به این منطقه سفر کرده‌اند به وضوح متوجه شباهت بسیار زیاد این مسجد با مسجد آبی استانبول می شوند. با وجود شباهتی که این دو مسجد به یکدیگر دارند، در جزئیات تفاوت های خاص و بسیار زیادی نیز دارند. سال ساخت این مسجد به سال ۱۹۹۸ برمی گردد و به عنوان یکی از بزرگترین مساجد بالکان نیز شناخته شده.

 

پارک های دیدنی آدانا: پارک مِرکِز:

هنگامی که چند متر از مسجد سابانجی فاصله بگیرید به یک پارک بسیار بزرگ و منحصر به فرد خواهد رسید که دارای مساحت ۸۲ هکتار است. با توجه به این موضوع که یکی از مناطق بزرگ تفریحی شهر آدانا می باشد، در کرانه غربی رود سیحان واقع شده. پیشنهاد می ‌شود اگر افرادی می ‌خواهند برای تفریحات محلی مکان مناسبی را انتخاب کند پارک مِرکِز می‌تواند یک انتخاب خاص و فوق العاده برای گذراندن وقت باشد.

 

پارک های دیدنی آدانا: پارک ملی آلاداغ آدانا:

پارک ملی آلاداغ آدانا دارای مساحتی حدود ۵۵ هزار هکتار است و در شمال آدانا نیز واقع شده است. از لحاظ منابع گردشگری نیز می ‌توان گفت که دارای گیاهان و جانوران بسیار زیادی است که حیوانات آن شامل بز وحشی، خرس و سیاه گوش می باشد. بازدیدکنندگان و گردشگرانی که این منطقه را برای تفریح انتخاب می ‌کنند می ‌توانند از رودهای آن که دارای ماهی های قزل آلای بسیار زیادی است نیز ماهیگیری کنند.

 

پارک های دیدنی آدانا: پارک کوباندید آدانا:

مساحت این پارک 16.5 هکتار بوده و در ساحل غربی دریاچه پشت سد سیهان آن وجود دارد. پارک کوباندید آدانا روی یک تپه قرار گرفته که از روی آن می توانید منطقه زیبایی از دریاچه پشت سد و تمامی مناطق اطراف آن را ببینید. این پارک دارای مقبره کوبان دده که از آن به عنوان یک مرد حکیم واقع در روستای کارسلی بوده نام می ‌برند و همچنین افراد بسیار زیادی وجود دارند که هنگام مسافرت به این قسمت به زیارت مقبره رفته و برای براورده شدن حاجات های خود دعا می کنند.

 

گیاه شناسی سلیمان دمیرل آدانا:

این مکان نیز دارای مساحت ۵۶۰ هکتار است و در ۱۰ کیلومتری شهر واقع شده. همانطور که از نام این منطقه معلوم است دارای گونه ‌های بسیار زیادی از گیاهان جنگلی می باشد و همچنین برای اکثر افرادی که برای تحقیقات و مطالعات در رابطه با دانشگاه چوکوروا از آن استفاده می کنند مکان مناسبی است. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که هنگام ورود به آنجا می توانید مشاهده کنید چندین نوع متفاوت گونه های گیاهی یعنی بیشتر از صدها گونه در آن وجود دارد.

 

فرهنگ مردم آدانا:

در مطالب فوق سعی کردیم جاهای دیدنی آدانا را به شما معرفی کنیم، اما در این بخش قصد داریم در رابطه با فرهنگ مردم آدانا نیز مطالبی را توضیح دهیم. با اینکه آدانا آب و هوای کاملاً متفاوتی دارد، اما یکی از مهمترین مناطق برای کشاورزی در کشور ترکیه به شمار آمده و همچنین محصولاتی مانند پنبه، نخود، پسته و انواع مختلف غلات را دارا است که در ترکیه زبان زد تمامی افراد خود کشور و همچنین کسانی که به آنجا سفر می ‌کنند است. به شما پیشنهاد می دهیم اگر به کشور ترکیه و شهر آدانا سفر کردید حتماً کباب مخصوص را امتحان کنید که از تازه ترین گوشت گوسفند نر پخته می شود و به عنوان یکی از تند ترین و خوشمزه ترین کباب ها در سراسر جهان شناخته می شود. آدانا همچنین دارای چندین غذای متنوع و خوشمزه دیگر همچون کوفته است. همانطور که مشاهده کردید اکثر اماکن دیدنی شهر آدانا برمی‌ گردد به دوره های عثمانی و ملیت های گوناگونی همچون ترک، کرد و عرب در این شهر وجود داشته که متحمل جنگ های زیادی نیز بوده اند.

 

سخن پایانی؛

در این مقاله سعی کردیم برای شما از جاهای دیدنی آدانا مطالبی را بیان کنیم. پیشنهاد می ‌دهیم که اگر کشور ترکیه سفر کردید حتماً دیدن از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی شهر آدانا را در اولویت خود قرار دهید چرا که با حضور در این شهر می توانید به خوبی متوجه شوید دارای چه تاریخی بوده و همچنین از طبیعت ناب و بکر آن لذت ببرید پیشنهاد می ‌دهیم برای دریافت اطلاعات بیشتر حتماً به سایت ویکی ترکیش مراجعه کرده و مطالب بیشتر را در آن بخش مطالعه کنید. از اینکه تا انتها ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم توانسته باشیم مطالب سودمند و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

جدیدترین مطالب سایت