جراحی بلفاروپلاستی و افتادگی پلک توسط بهترین جراح پلک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
جراحی بلفاروپلاستی و افتادگی پلک توسط بهترین جراح پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک ها است. افزایش سن از اصلی ترین علت های افتادگی پلک ها و ایجاد پف بالا و زیر چشم است. جلوگیری از افایش سن امکان پذیر نیست . اما می توان با انجام جراحی هایی ، مشکلات ناشی از آن را کاهش و یا از بین برد.

 

بلفاروپلاستی می تواند موارد زیر را برطرف کند :

شل شدن پوست پلک بالا که گاهی اوقات بینایی را نیز مختل می کند.

رسوبات چربی که به صورت پف چشم در پلک ها ظاهر می شوند

افتادگی پلک های بالا و پایین

چین و چروک زیر پلک ها

 

بلفاروپلاستی می تواند سطح اضافی پوست ، عضلات و گاهی چربی را از پلک های فوقانی یا تحتانی برطرف کند. در بعضی موارد ، فقط نیاز به برداشتن پوست اضافه و جا به جایی چربی است. در برخی افراد نیازی به برداشتن عضلات نیست. این موضوع در هر فردی متفاوت است و بعد از معاینه حضوری و بررسی عملکرد پلک مشخص می شود.

 

چه کسانی کاندید خوبی برای جراحی پلک هستند؟

کاندید های خوب برای این جراحی شامل موارد زیر هستند :

افرادی که از سلامت کامل برخوردارند

افرادی که سیگار و سایر موارد مخدر را مصرف نمی کنند.

افرادی که اهداف و انتطپظارات واقع بینانه دارند.

افراد فاقد بیماری جدی در چشم

 

نمونه جراحی دکتر رجبی دو هفته بعد از بلفاروپلاستی پلک پایین

 

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا همان بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً برای بهبود ظاهر شما انجام می شود. در برخی موارد باعث می شود در بینایی تاثیر بگذارد. متأسفانه ، ممکن است پلکهای بالایی و گاهی اوقات تحتانی شما به عنوان بخشی از روند پیری دچار افتادگی شوند. همچنین ممکن است ابروها نیز از این روند دور نمانند و حالت افتادگی پیدا کنند.

 

با افزای سن عضلات پلک ضعیف شده و چربی های ناحیه اطراف پلک برجسته تر می شوند. البته ناگفته نماند ممکن است این مشکل در سنین پایین و به علت ژنتیک و وراثت نیز اتفاق بیفتد. از نظر آرایشی ، چنین شرایطی ممکن است از جذابیت کلی چشم و صورت شما بکاهد و باعث ایجاد خستگی یا پیری شود.

 

در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با برداشتن چربی ها و پوست اضافی این مشکل برطرف می شود. در بلفاروپلاستی پلک پایین نیز در روش های قدیمکی از برداشتن چربی استفاده می شد . اما این کار به مرور بعد سال ها باعث گود رفتن زیر چشم میشد. امرو از روش جا به جایی چربی در کنار برداشتن مقداری از چربی استفاده می شو.د. با این روش می توان ناهمواری های زیر چشم را نی برطرف کرد.

 

بلفاروپلاستی تحت بی حسی موضعی انجام می شود زیرا فرد باید با پزشک در حین جراحی همکاری لازم را داشته باشد . تا پزشک مقدار پوست اضافی را به درستی بردارد. این جراحی برای چهار پلک حدود دو ساعت زمان می برد. وجود کبودی و تورم ا اصلی ترین عوارض موقت بعد از این جراحی است.

 

برش های جراحی در پلک بالا معمولا در خط طبیعی پلک زده می شود. در پلک پایین نیز از داخل چشم و یا در چند میلی متر زیر پلک پایین زده می شود. بعد از دو هفته می توان بخیه ها را کشید. محل برش و بخیه ها معمولا بعد از یک ماه محو می شود. اما این زمان برای هر فردی با توجه به نوع پوستشان متفاوت است.

 

افتادگی پلک و بر طرف کردن آن

افتادگی پلک یا پتوز پلک معمولا مادرزادی است اما دلایلی دیگری نیز می تواند داشته باشد. ممکن است در فرد بعد از عمل جراحی آب مروارید یا سایر جراحی های چشم ، افتادگی پلک ایجاد شود ، زیرا دستکاری پلک در طی یک عمل می تواند باعث تضعیف ماهیچه ای شود که چشم را باز نگه می دارد. سکته مغزی و تومور های چشمی همچنین می تواند باعث پتوز شود.

 

پتوزی که از بدو تولد وجود دارد ، پتوز مادرزادی نامیده می شود. افتادگی پلک ها به طور کلی زمانی رخ می دهد که لبه پلک فوقانی (حاشیه پلک) از حالت عادی خود پایین تر آماده و گاهی جلوی دید و مردمک چشم را نیز می گیرد.

 

افتادگی پلک ناشی از ضعف عضله بالا برنده پلک است. به طور کلی درمان نهایی این عارضه جراحی است که نوع جراحی نیز بر اساس شدت پتوز و سایر یافته های بالینی تعیین می گردد. در جراحی سعی می شود تا عضله اصلاح شود. افتادگی پلک می تواند یک یا هر دو چشم را درگیر کند. این جراحی باید توسط یک جراح چشم انجام شود.

جراحی بلفاروپلاستی و افتادگی پلک توسط بهترین جراح پلک

بهترین جراح پلک

این جراحی باید نزد یک فوق تخصص جراحی پلک و چشم انجام پذیرد. این افراد به طور کامل با آناتومی چشم و پلک آشنا هستند و انجام جراحی نزد آن ها کمترین عوارض را به دنبال دارد.با این حال ، جراحان عمومی پلاستیک ، جراحان گوش ،حلق بینی و  و جراحان دهان و فک و صورت نیز جراحی زیبایی پلک را انجام می دهند

 

بنابریان هنگام انتخاب بهترین جراح پلک به این موضوع توجه نمایید. انتخاب یک جراح خوب پلک به شما حس اعتماد خواهد داد . با خیالی راحت به زیر تیغ جراحی می روید. یک جراح خوب قبل از انجام جراحی ، در جلسه مشاوره شما را کلیه عوارض و مراقبت هایی که بعد از انجام جراحی خواهید داشت ، آگاه می کند. سوالاتی که باید از جراح خود بپرسید شامل :

 

نحوه انجام جراحی به چه صورت است ؟

بعد از جراحی تا چه مدت در بیمارستان باید ماند ؟

جراحی پلک چه عوارضی را به دنبال دارد ؟

تا چند وقت بعد از جراحی نیاز به استراحت می باشد ؟

مراقبت های لازم بعد از جراحی کدامند ؟

آیا ممکن است به جراحی مجدد نیازی باشد؟

ماندگاری این جراحی چقدر است؟

جدیدترین مطالب سایت