حساب بانکی قانونی و مادام العمر در ترکیه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
حساب بانکی قانونی و مادام العمر در ترکیه

امروزه یکی از مهم‌ترین موارد موردنیاز برای افرادی که فعالیت‌های مالی انجام می‌دهند داشتن یک حساب بین‌المللی در خارج از کشور است. یکی از کشورهایی که باز کردن حساب بانکی در آن بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد کشور ترکیه است. علاقه‌مندی ایرانیان به داشتن حساب بانکی در کشور ترکیه به این دلیل است که این کشور هم بانک‌های خوبی به لحاظ ارائه خدمات دارد و هم اینکه رفت و آمد به این کشور برای ایرانیان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار آسان‌تر انجام می‌شود.

 

در این مطلب قصد داریم تا از فواید باز کردن حساب بانکی در کشور ترکیه و اینکه اصلا چه افرادی ممکن است نیاز به حساب بانکی در خارج از کشور داشته باشند صحبت کنیم. به شما خواهیم گفت که چه فاکتورهایی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز است. همچنین به سوالات متداول شما در مورد باز کردن حساب بانکی در این کشور پاسخ‌های کوتاه و مفیدی خواهیم داد.

 

حساب بانکی در خارج از کشور برای فریلنسرهای بین المللی

فریلنسری امروزه با توجه به گستردگی و تنوعی که در فضای اینترنت به وجود آمده یکی از مشاغل محبوب در میان تمام مردم جهان است. فریلنسری در میان ایرانیان نیز محبوبیت زیادی دارد. برخی افراد به صورت کاملا حرفه‌ای و بین‌المللی پروژه‌هایی را از سرتاسر دنیا قبول می‌کنند و با استفاده از اینترنت کارها را برای کارفرمای خود می‌فرستند.

 

یکی از معضلات فریلنسرهای ایرانی این است که نمی‌توانند حقوق خود را مستقیما به صورت دلاری در حساب بانکی ایرانی خود دریافت کنند. علت این است که سیستم بانکی کشور ما درگیر تحریم‌های بین‌المللی است. بنابراین داشتن یک حساب بانکی خارجی معتبر می‌تواند خیال آن‌ها را برای همیشه از دریافت حقوق و حق‌الزحمه خود از کارفرماهای خارجی راحت کند.

 

حساب بانکی برای خریدهای آنلاین از فروشگاه های بین المللی

تقریبا برای همه افراد پیش آمده که از گوگل‌پلی یا اپل استور برنامه‌ای را دانلود کردند که نیازهای خود را در زمینه خاصی برطرف کنند. اما این برنامه‌ها برای این‌که خدمات خود را ارائه کنند پرداخت درون برنامه دارند و افراد باید خدمات آن‌ها را خریداری کنند.

 

عموما ما ایرانی‌ها به دلیل تحریم نمی‌توانیم مستقیما از این فروشگاه‌ها خرید کنیم و اغلب مجبوریم پول بیشتری به شرکت‌های واسطه برای خرید برنامه موردنظرمان پرداخت کنیم. با داشتن یک حساب بین‌المللی که در لیست تحریم‌ها قرار ندارد می‌توانیم مستقیما از هر فروشگاه اینترنتی خریدمان را انجام دهیم.

 

حساب بانکی قانونی و مادام العمر در ترکیه

داشتن مستر کارت و ویزا کارت

از دیگر مزایای داشتن حساب بانکی در خارج از کشور این است که می‌توانیم مسترکارت، ویزا کارت و سایر کارت‌های اعتباری بین المللی را تهیه کنیم و مادام‌العمر از آن‌ها استفاده کنیم. داشتن این کارت‌های اعتباری بین‌المللی محدودیت‌ ما را برای واریز و برداشت هر ارزی در دنیا حتی برخی از ارزهای دیجیتال پایان می‌دهد.

 

آیا ملیت های خارجی می ‌توانند در ترکیه حساب بانکی داشته باشند؟

یکی از نگرانی‌های افراد در مورد باز کردن حساب بانکی در ترکیه این است که آیا اصلا به خارجی‌ها اجازه باز کردن حساب بانکی داده می‌شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، بانک مرکزی ترکیه لیستی از بانک‌ها را ارائه کرده که خارجی‌ها نیز می‌توانند در آن حساب بانکی داشته باشند. در لحظه نگارش این متن هیچ منع قانونی برای باز کردن حساب برای ایرانی‌ها وجود ندارد.

 

اخذ دبیت کارت (debit card) و کردیت کارت (credit card)

معمولا سوالی که ذهن افراد برای باز کردن حساب بانکی در ترکیه را به خود مشغول می‌کند این است که آیا به ما نیز کردیت کارت و دبیت کارت تعلق می‌گیرد؟ بله اگر در انتخاب بانک مورد نظر خود برای افتتاح حساب دقت کنید و بانک درستی را انتخاب کنید نه تنها کارت‌های اعتباری بلکه همه خدمات بانکی شامل حال شما خواهد شد.

 

اگر می‌پرسید تفاوت debit card و credit card چیست می‌توانیم در دو جمله پاسخ شما را بدهیم: شما برای خریدهای غیرحضوری و آنلاین مثل خرید از آنلاین‌شاپ‌ها، گوگل پلی و … باید از دبیت کارت استفاده کنید. در مورد خریدهای حضوری مانند فروشگاهها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی ورزشی نیز شما حتما باید از کردیت کارت استفاده کنید.

 

افتتاح حساب به صورت غیر حضوری

در مورد باز کردن حساب بانکی در ترکیه تفکرات و باورهای اشتباهی وجود دارد که یکی از پررنگ‌ترین آن‌ها این است که افراد به صورت غیرحضوری نمی‌توانند حساب بانکی در این کشور افتتاح کنند. اگر شما با کمک مشاوران یا موسسات و دفاتر مهاجرتی مثل آرال گام اقدام به افتتاح حساب در کشور ترکیه کنید می‌توانید به راحتی و بدون این‌که حضورا به بانک مراجعه کنید حساب بانکی خود را باز کنید.

حساب بانکی قانونی و مادام العمر در ترکیه

نتیجه گیری

داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی در کشوری که رفت و آمد برای ما ایرانیان به آن آسان و سهل باشد می‌تواند برای ما بسیار کارآمد واقع شود. ما با داشتن حساب‌های بین‌المللی که خارج از لیست سیاه تحریم‌ها است می‌توانیم از تمام امکانات آنلاین و حضوری بین‌المللی مثل خرید از فروشگاه‌های متنوع لذت ببریم.

 

در این نوشته بررسی کردیم که هر فردی با هر زمینه کاری ممکن است نیاز به یک حساب خارج از کشور برای انجام امور بین‌المللی خود داشته باشد. برای افتتاح حساب در ترکیه شما در قدم اول بیش از هر چیز نیاز به اطلاعات کامل در این مورد دارید. این‌که بدانید کدام بانک‌ها در این کشور می‌تواند برای خارجی‌ها حساب باز کنند و خدمات کدام بانک می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

 

در مورد این که خود شما شخص می‌توانید حساب بانکی در کشور ترکیه باز کنید یا خیر؟ باید بگوییم بله اما نکته‌ای نیز وجود دارد که بد نیست به آن توجه بفرمایید. گاهی بهتر است برای انجام کاری که در آن تخصص نداریم از مشاوران و کسانی که متخصص آن حوزه هستند راهنمایی و کمک بخواهیم.

 

شما به تنهایی نیز می‌توانید با صرف هزینه رفت و آمد و اقامت در کشور ترکیه برای خود حساب بانکی باز کنید. اما توصیه ما به شما این است که با کمک گرفتن از موسساتی که این کار را انجام می‌دهند با هزینه به مراتب پایین‌تری صاحب یک حساب بانکی واقعی و مادام‌العمر بین‌المللی شوید.

جدیدترین مطالب سایت