حساب پرفکت مانی بهتر است یا ووچر پرفکت مانی؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
حساب پرفکت مانی بهتر است یا ووچر پرفکت مانی؟

پرفکت مانی

محدودیت‌هایی که سامانه‌های پرداخت بین‌الملل برای مشتریان خود ایجاد کرده‌اند، باعث شده که بسیاری از کاربران در سطح جهانی به دنبال روش‌های پرداختی باشند که اولا سریع، دوما امن و سوما بی نام باشد. سیستم‌های پرداختی همانند ویزا کارت و پی پل، بر تمامی تراکنش‌ها نظارت داشته و در کنار کارمزد بالایی که می‌گیرند، گاها تراکنش‌ها را با صلاحدید شخصی خود، مرجوع کرده و عملا باعث اتلاف زمان کاربران خود می‌شوند. از همین جهت، نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر جهان نیز خرید پرفکت مانی روشی امن و مطمئن برای انجام دادن قطعی تراکنش‌های خارجی است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص سامانه پرداخت آنلاین پرفکت مانی توضیحاتی را ارائه کرده و پس از آن، تفاوت حساب‌های Perfect Money با ووچر آن که به نام e-Vouvher شناخته می‌شود را بیان کنیم.

 

پرفکت مانی چیست؟

یکی از اولین روش‌های پرداخت بین الملل و در حقیقت، سیستم آنلاین مالی، مجموعه‌ای به نام Perfect Money است که در سال 2007 میلادی تاسیس شده است. بر خلافی اکثر سامانه‌های پرداخت اینترنتی که تمامی کاربران خود را به شدت رصد کرده و تک تک تراکنش‌های مالی را مورد بررسی قرار می‌دهند، احراز هویت در این مجموعه اجباری نبوده و هرکس که مایل باشد، می‌تواند مدارک هویتی را ارائه کرده و حساب خود را Verify نماید. در صورتیکه حساب فرد تایید یا همان وریفای شود، میزان کارمزدهای دریافتی به شدت کاهش خواهد یافت. اما باید به این توجه داشت که حتی اگر حساب وریفای شده نباشد، باز هم میزان کارمزدهای دریافتی بسیار کمتر از سایر روش‌های پرداخت و خصوصا پی پل است.

 

این سیستم پرداخت الکترونیک در پاناما تاسیس شده، اما دفتر اصلی اجرایی آن در شهر زوریخ کشور سوئیس قرار گرفته است. به دلیل ماهیت الکترونیکی و آنلاین، پرفکت مانی هیچگونه نمایندگی در سطح جهانی ندارد. از طرف مقابل، زیرساخت الکترونیکی خود را کاملا جامع طراحی کرده و درگاه‌های لازم را در اختیار تمامی افراد قرار داده است. بنابراین، هر فردی که دانش کافی داشته باشد می‌تواند به عنوان نماینده فروش این مجموعه فعالیت نماید. برای مثال، مجموعه کارتی شو با تکیه بر تیم متخصص خود، از تمامی امکانات این مجموعه استفاده کرده و یک پنل تمام اتوماتیک را برای مشتریان خود طراحی کرده‌اند تا تمامی درخواست‌‎های خرید و فروش به صورت آنی انجام شود.

 

حساب پرفکت مانی چیست؟

این مجموعه به عنوان تسهیل گر پرداخت‌های الکترونیکی، یک حساب الکترونیکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا افراد بتوانند هر میزان پولی که مدنظرشان است را در حساب‌های امن خود نگهدارند. حساب PM همانند حساب بانکی بوده که میزبان سرمایه‌ی مشتریان است. البته مزیت اصلی حساب PM، قابلیت ذخیره کردن یورو و دلار به عنوان ارزهای اصلی جهانی بوده و علاوه بر آن، این حساب‌ها می‌توانند به عنوان میزبانی برای نگهداری طلا و بیتکوین نیز استفاده شوند. یکی از مزیت‌های اصلی حساب پرفکت مانی، خرید و فروش سریع بیتکوین با استفاده از موجودی حساب است.

مجموعه Perfect Money Payment System چهار حساب مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. یکی از حساب‌ها مخصوص افرادی است که دارای وبسایت هستند و قصد دارند تا از درگاه این مجموعه برای کسب درآمد استفاده کنند. سه حساب دیگر، برای افرادی است که قصد دارند موجودی خود را به صورت آنلاین نگهداری کرده و علاوه بر آن، خریدهای خود را به راحتی انجام دهند. هر حساب پرفکت مانی که باز کنید، اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که حکم یک کارت مجازی را داشته و می‌توانید با آن، از تمامی درگاه‌های پرفکت مانی، خرید خود را انجام دهید.

 

ووچر پرفکت مانی چیست؟

در نقطه‌ی مقابل، بسیاری از افراد فقط قصد دارند که یک مرتبه پرداخت خارجی انجام دهند و یا تمایلی ندارند که درگیر مراحل افتتاح حساب شوند. این افراد می‌توانند چیزی همانند کارت هدیه یا همان گیفت کارت را تهیه کنند. از آنجاییکه گیفت کارت‌های صادر شده الکترونیکی هستند و هیچگونه کارت فیزیکی بدست مشتریان نمی‌رسد، در پرداخت الکترونیک از لفظ ووچر استفاده می‌شود. ووچر دقیقا همانند گیفت کارت بوده، اما ماهیت فیزیکی ندارد. هنگام خرید ووچر، می‌توانید آن را با هر مبلغی که مد نظرتان است شارژ کرده و از مبلغ آن استفاده نمایید.

ووچرها مجموعه‌ای از حروف لاتین بزرگ و کوچک به همراه اعداد هستند که مجموعا یک کد 10 الی 16 رقمی را تشکیل می‌دهند. با وارد کردن این کد در هر درگاه پرفکت مانی و در بخش e-Voucher به سادگی می‌توانید پرداخت خود را انجام دهید. مزیت این روش، سهولت استفاده و عدم نیاز به افتتاح حساب پرفکت مانی است. اگر به وبسایت‌های صرافی دیجیتال یا مجموعه‌های پرداخت خارجی سر بزنید، متوجه می‌شوید که با چند کلیک ساده می‌توانید موجودی مد نظر خود را به صورت آنی دریافت نمایید.

 

چه وبسایت هایی درگاه پرفکت مانی دارند؟

در حال حاضر، بیش از صد هزار درگاه فعال پرفکت مانی ثبت شده است. از کتابفروشی‌ها گرفته تا صرافی ارز دیجتال و بروکرهای فارکس. هر مجموعه‌ای می‌تواند از درگاه پرفکت مانی برای دریافت وجه خود استفاده نماید. اما در حال حاضر، رایج‌ترین وبسایت‌هایی که از این روش پرداخت استفاده می‌کنند، مربوط به سایت‌های پیشبینی ورزشی هستند. ما درست یا غلط پیشبینی ورزشی را تایید نکرده، اما به هر حال این روش پرداخت و خصوصا ووچر پرفکت مانی عموما برای شارژ پنل سایت‌های پیشبینی ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به صورت کلی از ووچرها زمانی استفاده می‌شود که فرد قصد داشته باشد که به صورت بی نام، به فعالیت اینترنتی خود ادامه دهد. برای مثال، در حال حاضر بسیاری از افراد و حتی افرادی که سن نسبتا بالایی داشته و از دوران نوجوانی و جوانی آن‌ها گذشته است، به بازی‌های آنلاین سرگرم هستند و دوست ندارند که کسی از این عادت خبردار شوند. به همین جهت نیز این افراد از انواع ووچر برای شارژ پنل کاربری در کنسول بازی استفاده می‌کنند.

 

نمایندگی پرفکت مانی در ایران

همانطور که پیشتر مطرح شد، این مجموعه هیچ نمایندگی مستقیمی در ایران نداشته، اما تعداد مجموعه‌هایی که خدمات پرداخت بین‌الملل و خصوصا صدور انواع ووچر را انجام می‌دهند، بسیار زیاد است. بعضی از مجموعه‌ها، ووچر را در تعداد محدود و با قیمت‌های مختلف (5 دلاری، 10 دلاری، 20 دلاری و …) خریداری کرده و با قیمتی بیشتر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اما وبسایت‌های مرجع همانند کارتی شو cartisho.com از خدمات الکترونیک خود پرفکت مانی استفاده کرده و انواع ووچر (از 1 الی 1،000 دلار) را مستقیما از حساب برداشت کرده و به صورت آنی دراختیاری مشتریان خود قرار می‌‎دهند.

مزیت وبسایت‌های مرجعی همانند کارتی شو در این است که همه‌ی کارها به کمک پنل تمام اتوماتیک و بدون دخالت پشتیبان انجام شده و به همین جهت نیز در زمان و پول مشتریان صرفه جویی خواهد شد. وبسایت‌های اصلی فروش انواع ووچر، هیچگونه محدودیتی در حجم و تعداد سفارش نداشته و همه‌ی سفارشات را به صورت آنی در اختیار مشتریان خود قرار می‌‎دهند. بهتر است به وبسایت کارتی شو به عنوان یک صرافی دیجیتال مطرح مراجعه نموده تا با انواع خدمات آن‌ها آشنا شوید.

 

فروش پرفکت مانی

اگر مقداری از ووچر شما باقی مانده باشد و یا درآمد ارزی کسب کرده باشید و قصد تبدیل کردن آن به ریال را داشته باشید، می‌توانید به سادگی به سراغ صرافی های دیجیتال رفته و با ارائه‌ی کد، معادل ریالی آن را در کمترین زمان ممکن در حساب بانکی خود دریافت نمایید. یکی از مزایای صرافی‌های دیجیتال در مقایسه با وبسایت‌های پرداخت خارجی در همین نکته است. وبسایت‌های پرداخت خارجی همانند ایرانی کارت تمامی پرداخت‌های خارجی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند، اما در تبدیل کردن درآمدهای خارجی به ریال ضعیف بوده و این کار را با تاخیر و همچنین با دریافت کارمزد نسبتا بالا انجام می‌دهند.

حساب پرفکت مانی بهتر است یا ووچر پرفکت مانی؟

جدیدترین مطالب سایت