حل مشكل سياه شدن صفحه تلویزیون با یک چراغ قوه!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
حل مشكل سياه شدن صفحه تلویزیون با یک چراغ قوه!

اگر با سیاه شدن صفجه تلویزیون و تغییرات ناخوشایند در پنل تلویزیون دچار شده اید و نیاز به تعمیرات تلویزیون سامسونگ دارید، دست نگه دارید! بیایید پیش از هرچیزی ببینیم چرا این مشکل پیش آمده است و چگونه می توانیم علت آن را با کمک یک چراغ قوه تشخیص دهیم.

 

یكی از مشکلات شایع تلویزیون های LED سياه شدگی تصویر است. وقتی شما در حال تماشای تلویزیون هستید ناگهان تصویر تلویزیون سياه می شود. در این حالت صدای تلویزیون وجود دارد و می توان شبكه های تلویزیون را تعویض كرد ولی تصویر را نداریم. در بیشتر مواقع سياه شدن تصویر مربوط به بک لایت تلویزیون می شود و خرابی بک لایت در تلویزیون های سامسونگ بعد از ۳ تا ۵ سال اتفاق می افتد. علت خرابی بک لایت معمولا به پایان رسیدن عمر لامپ های LED است. البته گاهی نوسانات برق و مشكلات برد پاور باعث خرابی بک لایت می شود.

 

وقتی صفحه تلویزیون هوشمند شما سياه می­شود ولی صدا دارد؛ یعنی مشكلی پیش آمده. سياه شدن تصویر تلویزیون دلایل زیادی دارد. بعضی از این مشكلات به راحتی برطرف ­شده و نيازی به تعمیر تلویزیون سامسونگ و پرداخت هزینه زياد نیست.گاهی برای برطرف كردن صفحه سياه تلویزیون باید با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید.

 

خرابی برد پاور هم بمی تواند دلیل سیاه شدن صفحه تلویزیون باشد. چون ولت لامپ های بک لایت از طریق برد پاور تامین می شود. معمولا برد پاور قابل تعمیر بوده و هزینه تعمیر برد پاور مقرون به صرفه است. در موارد بسيار كم نياز به تعویض برد پاور داریم. در هر صورت بهتر است اشاره کنیم که شرکت های غیر تخصصی فقط به تعویض قطعات و فروختن قطعات خود به شما فکر می کنند و این باعث بالا رفتن هزینه های شما در تعمیرات تلویزیون می شود. در صورتی که مراکز و نمایندگی های معتبر با کمک کارشناسان و تجهیزات کامل خود در قدم اول تعمیر قطعه آسیب دیده را در اولویت قرار می دهند.

 

تشخیص خرابی بک لایت با چراغ قوه

بک لایت نور پس زمینه برای روشن شدن صفحه تلویزیون است. این نور با کمک لامپ های LED تامین می شود. لامپ های ال دی دی در هر مدل متفاوت هستند و برای تعمیر بک لایت باید از مدل اصلی استفاده شود. برای اینكه تشخیص دهید بک لایت تلویزیون شما خراب شده است.

 

در تلویزیون های LED، نور بک لایت با کمک لامپ های LED كه در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود، باعث دیده شدن سیگنال تصویر در صفحه نمایش می شود. گاهی امکان دارد مشكل قطعی تصویر به دلیل از بین رفتن نور پس زمینه باشد. در این صورت باید تلویزیون را در حالت روشن قرار دارد و اتاق را تاریک کرد. حالا چراغ قوه را به صورت مورب به تلویزیون بتابانید. اگر می توانید بعضی از تصاویر را ببینید، یعنی نور پس زمینه ای وجود ندارد.

 

همینطور اگر رنگ صفحه نمایش، به رنگ خاكستری روشن درامد یعنی بک لایت خراب شده و باید تعمیر يا تعویض شود. در بعضی از مدل ها به علت هماهنگ نبودن ولتاژ خروجی برد پاور با LED ها بک لایت ها دچار ضعف می باشند. اگر برق نوسان داشته باشد برد پاور تلویزیون قطع می شود و باعث قطعی بک لایت می شود و همین موضوع باعث قطع شدن تصویر می شود. اگرا استفاده از چراغ قوه هیچ تصویری روی صفحه تلویزیون مشاهده نمی كنید، شاید اتصالات سست شده و يا منبع تغذیه دچار مشكل شده است.

 

شایع ترین مشكلاتی كه نشان از خراب بودن بک لایت می دهد

سياه شدن تصویر درحالی كه صدا هست

چشمک زدن تصویر يا قطع وصل تصویر

ظاهر شدن لكه های سياه كه در تصاویر سفید بیشتر مشخص است

ایجاد نقاط روشن روی صفحه این روشنای به طور كامل مشخص است

قطع شدن تصویر بعد از چند دقیقه كاركردن تلویزیون

 

هشدار برای تعمیر غیر اصولی بكلایت تلویزیون

گاهی شاهد این هستیم که تعمیركاران غیر مجاز، از بكلایت كاركرده برای تعمیر تلویزیون استفاده می نمایند، يا اقدام به تعویض فقط یك LED از یك شاخه بكلایت می کنند، كه باعث خرابی دوباره دستگاه در كوتاه مدت می گردد، و حتی بعضی از این افراد با دستكاری برد تغذیه زمان برگشت ایراد را كمی به بعد موکول می کنند. از این رو پیشنهاد می شود حتما از تعمیركاران مجاز  سرویس تی وی كمك بگیرید.

 

چون تعمیر بكلایت توسط تكنسین های نابلد و دور از دید شما می تواند باعث مشکلاتا بیشتری شود، كه حدامكان از آن ها درخواست کنید  تعمیر در حضور خود شما انجام گیرد.

 

در صورت بروز مشکل برای تلویزیون خود خود می توانید با ما برای تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین اشاره کنیم که ما تعمیر در محل را جزو خدمات تخصصی خود قرار داده ایم و تعمیرکار با اخلاق و مطمئنی برای عیب یابی به محل شما اعزام می کنیم. همین حالا برای تشدید نشدن مشکلات تلویزیون با ما تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت