حل و فصل تعارضات در پرتو استفاده از مشاوره خانواده

مجموعه : رپورتاژ آگهی
حل و فصل تعارضات در پرتو استفاده از مشاوره خانواده

مشاوره خانواده بخش اعظمی از چالش ها و مسائل ایجاد شده در بین خانواده ها را شامل می شود. در زمان های دور تر و تحت تاثیر باورهای و طرز فکر آن دوران، افراد سن بالا و دارای تجربه زیاد یا به عبارتی همان ریش سفید ها در جهت حل و فصل مشکلات خانواده ها پا به عرصه میدان می گذاشتند. در عصر حاضر و با توجه به نیازهای شکل گرفته انسان ها و همینطور تغییر و تحولات به وجود آمده در سبک زندگی آنها، فرمول گذشته برای حل تعارضات میان خانواده ها از جوابگویی و کاربرد کافی برخوردار نمی باشد.

 

بدون تردید، امروزه خانواده ها با معضلات و مشکلات دست و پا گیر و پیچیده ای دست و پنجه نرم می کنند. در این شرایط و به منظور حل و فصل مطلوب و اصولی مشکلات درون خانواده ها نیاز به یک دکتر روانشناس یا یک مشاوره خانواده متخصص و متبحر بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

 

بنابراین در پرتو مشورت و کمک دکتر روانشناس متخصص، رفع و برطرف ساختن مشکلات و چالش های پیچیده و دشوار به نحو مطلوب میسر می گردد. مشاوره خانواده علاوه بر برطرف نمودن معضلات خانوادگی، در افزایش و ارتقای مهارت های زندگی و فراگیری آموزه های جدید، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

یکی از موضوعات حائز اهمیت و مهم و مرتبط با خانواده، مشاوره پیش از ازدواج به شمار می رود. بدون اغراق، می توان از مشاوره پیش از ازدواج به عنوان یک عامل و مؤلفه تاثیر گذار و بسیار مؤثر برای جلوگیری از طلاق نام برد. بر همسن اساس، با مراجعه به سایت injamax.com می توان از تبحر و تخصص روانشناسان با تجربه و دکتر روانشناس متبحر در جهت رفع مشکلات استفاده به عمل آورد.

 

حل و فصل تعارضات در پرتو استفاده از مشاوره خانواده

ضرورت و اهمیت مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج

بدون تردید، مسائل و معضلاتی در ابعاد زندگی انسان ها بروز پیدا می کند که در این شرایط نیاز به یک دکتر روانشناس و مشاوره خانواده به یک امر اجتناب ناپذیر مبدل می شود. چراکه عدم استفاده از مشاوره خانواده سبب پیچیدگی بیشتر و سخت تر شدن معضلات شکل گرفته می شود. از جمله مسائل مهمی که نیاز به یک دکتر روانشناس را بیش از پیش ضروری می نماید، موضوعاتی از قبیل نحوه ارتباط با همسر، طلاق عاطفی، رفتارهای منفی همسر، برطرف نمودن چالش های زندگی زناشویی، فاصله افتادن بیش از حد به علت شدت گرفتن اختلافات و ادامه دادن زندگی به سبب حفظ آبرو و وجود فرزندان محسوب می شود.

 

از سوی دیگر، مشاوره پیش از ازدواج به منظور برخورداری از یک زندگی مشترک پایدار و بادوام و فراگیری مهارت ها لازم در این زمینه، بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. بدون اغراق، از جمله تصمیم های مهم و حائز اهمیت هر فرد در طی دوران زندگی خود، تصمیم به ازدواج می باشد. بر همین اساس و به جهت آموزش مهارت های لازم در این زمینه و تصمیم گیری درست و منطقی، مشاوره خانواده علی الخصوص مشاوره پیش از ازدواج گامی مؤثر و اثر گذاری برای پاسخگویی به این نیازها تلقی می شود. تصمیم به ازدواج بر اساس معیارهای اشتباه و نادرست و نشأت گرفته از اهداف و دلایل غیر منطقی، محکوم به شکست می باشد. همچنین ازدواج عجولانه نیز نه تنها پایدار و بادوام نبوده، بلکه خیلی زود به پشیمانی و شکست می انجامد. در این حالت، علاوه بر ایجاد آسیب های روحی و روانی بسیار زیاد در وجود فرد، خانواده او نیز تحت شعاع این مسائل قرار می گیرند. به همین جهت همانند مشاوره خانواده با چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج می توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود.

 

حل و فصل تعارضات در پرتو استفاده از مشاوره خانواده

چرا استفاده از مشاوره خانواده؟

همه افراد در برهه ای از زندگی شخصی خود با چالش ها و مشکلاتی مواجه می شوند، در نتیجه نیاز مبرم به راهنمایی و کمک یک نفر دارند. در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره خانواده و مراجعه به یک دکتر روانشناس می تواند در جهت رفع مشکلات و چالش ها کمک شایانی نماید.

 

روانشناس ها با بررسی و ارزیابی دقیق روابط، تعاملات، اعمال، رفتار، احساسات و افکار فرد، درصدد حل و فصل مشکلات به وجود آمده بر می آیند. فرآیند مشاوره خانواده و علی الخصوص مشاوره پیش از ازدواج در ابتدای امر با استفاده از مصاحبه بالینی صورت می گیرد. سپس ضمن بررسی چالش ها، معضلات و نمایان شدن علل و ریشه های ایجاد آن، دکتر روانشناس به ارائه راه حل های مناسب و راهبردی اقدام می کند.

 

راه حل های ارائه شده متناسب با تمام جنبه ها و ابعاد مشکل ایجاد شده در نظر گرفته می شوند. در پرتو مشاوره خانواده افراد شیوه های اعمال تغییرات در زندگی خود را فرا می گیرند. در نتیجه این امر، رضایت و سازگاری بیشتر و بهتری را با محیط پیرامون خود برقرار می سازند. مرکز مشاوره مکث با بهره گیری از متخصصین برجسته روانشناسی و دکتر روانشناس متخصص، در تمام موضوعات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج، اقدام به ارائه خدمات روانشناسی متمایز و منحصر به فرد می نماید.

 

افراد می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی injamax.com به صورت آنلاین برای تعیین وقت مشاوره خانواده حضوری، در رابطه با مشکلات و چالش های خود اقدام نمایند. برای اطلاعات از سایر جزئیات و کسب اطلاعات لازم در زمینه دریافت خدمات مشاوره روانشناسی می توان به سایت مرکز مشاوره مکث مراجعه نمود.

جدیدترین مطالب سایت