خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

کاسنی گیاهی با فواید فوق‌ العاده زیاد است که می تواند برخی از بیماری ها را درمان یا کنترل کند. مصرف گیاه کاسنی غالباً به شکل عرق کاسنی است که به دلیل مصارف فراوان در بیشتر منازل یافت می شود. در طب سنتی به خواص عرق کاسنی به وضوح اشاره ‌شده است.

 

کاسنی گیاهی با فواید فوق‌ العاده زیاد است که می تواند برخی از بیماری ها را درمان یا کنترل کند. مصرف گیاه کاسنی غالباً به شکل عرق کاسنی است که به دلیل مصارف فراوان در بیشتر منازل یافت می شود. در طب سنتی به خواص عرق کاسنی به وضوح اشاره ‌شده است. کشورهای زیادی از روش های درمانی طب سنتی استفاده می کنند. این گیاه می تواند در هر آب و هوایی رشد کند.

 

عرق کاسنی یک معجون

یک گیاه با ویتامین های بسیار مفید و ارزش غذایی بالا! چه چیزی از این بهتر است که یک عرق گیاهی بدون مواد شیمیایی در دسترس باشد که اغلب سرشار از ویتامین است. عرق کاسنی تمام انتظارات شما را برآورده می کند و حتی برای تأمین مواد معدنی استفاده می شود. هنگامی که عرق کاسنی به مصرف می رسد، قسمت بیشتر آن از آب تشکیل شده است؛ این موضوع گاهاً موجب می شود که افراد برداشت نامناسبی از عرق کاسنی و خواص آن داشته باشند. جدا از مقدار آبی که درون عرق کاسنی وجود دارد ویتامین‌های بسیاری نیز این معجون را تکمیل کرده اند.

 

وجود ویتامین های اصلی مانند K، E ،B6 ، Cو A باعث شده تا از عرق کاسنی به عنوان یک نوشیدنی سرشار از ویتامین یاد شود. مواد معدنی در عرق کاسنی از جمله منیزیم، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، روی و اسید فولیک وجود دارند. برخی در رابطه با مصرف عرق کاسنی این باور را دارند که شاید با وجود مواد معدنی و ویتامین های زیاد، کالری فراوانی داشته باشد؛ برخلاف این باور عرق کاسنی دارای 72 کالری است که در رژیم غذایی افراد تأثیر منفی نمی گذارد.

 

خواص عرق کاسنی برای تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن سدی است که بدن را از ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کند. تقویت سیستم ایمنی با مصرف عرق کاسنی امکان پذیر است؛ این نوشیدنی دارای ویتامین C بوده که تأثیر بسیاری در تقویت سیستم ایمنی دارد. خواص عرق کاسنی در تقویت سیستم ایمنی به اینجا ختم نمی شود؛ برخی باکتری های مضر در بدن وجود دارند که مصرف عرق کاسنی آن ها را از بین می برد. عرق کاسنی حتی در جلوگیری از بیماری سرطان نیز مؤثر است و بسیاری از دردهای ناشی از التهاب را بهبود می بخشد.

 

عرق کاسنی برای زنان چه فوایدی دارد؟

در طب سنتی عرقیجات، عرق کاسنی در دسته داروهای طبع سرد قرار دارد و برای درمان گرمای برخی اعضای بدن توصیه شده است. خانم ها بیشتر به این عارضه دچار می شوند. بدن خانم ها در تولید هورمون های بدن از کارکردهای کبد بهره می برد که این کارکردها نباید دچار گرمی و اختلال شوند. کبد قسمتی از اعضای درونی بدن بوده که گاهی دچار گرمی می شود؛ در این صورت بهترین درمان مصرف عرق کاسنی است. زنان می توانند با مصرف عرق کاسنی در سیکل قاعدگی خود نظم را مشاهده کنند.

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

عرق کاسنی برای مردان چه فوایدی دارد؟

سکته قلبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر در آقایان مشاهده می شود. هنگامی که سطح کلسترول خون بالا می رود احتمال بروز سکته قلبی نیز افزایش پیدا می کند. این مشکل می تواند خطر بسیار زیادی داشته باشد ولی با مصرف عرق کاسنی کنترل خواهد شد. خواص عرق کاسنی به حدی مؤثر بوده که حتی در سلامت قلب و عروق نیز تأثیرگذار است. انولین موجود در عرق کاسنی می تواند تا حد زیادی رسوب چربی را در عروق کاهش دهد. این داروی گیاهی به عدم لخته شدن خون نیز کمک می کند و این در پی وجود آنتی اکسیدان ها است.

 

افزایش قوای جنسی با عرق کاسنی

مشکلات هورمونی در آقایان گاهی قوای جنسی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می دهند. این مشکل می تواند در زندگی زناشویی زوج ها یک معضل به حساب بیاید. یکی از درمان های گیاهی که موجب افزایش قوای جنسی در مردان می شود، مصرف عرق کاسنی است. خواص عرق کاسنی موجب می شود تا میزان ترشح هورمون های مردانه کنترل شوند و حجم اسپرم بیش از مقدار قبل شود. مصرف کاسنی حتی در خون رسانی نیز تأثیر دارد. مصرف عرق کاسنی باکیفیت می تواند تمام این انتظارات را برآورده سازد.

 

عرق کاسنی و تأثیر آن روی پوست

ایجاد آکنه یا جوش روی پوست صورت اغلب در افراد نوجوان و جوان دیده می شود. این مشکل گاهی برای افراد آزار دهنده است و آن ها درصدد این هستند که مشکل را حل کنند. جوش صورت ارتباط مستقیمی با گرمی کبد (کبد چرب) داد؛ افرادی که دچار کبد چرب هستند معمولاً روی صورت خود جوش و آکنه زیادی دارند. مصرف عرق کاسنی که طبع سرد دارد، موجب کنترل کبد چرب می شود و به مرور گرمی آن را از بین می برد. همچنین در تولید ماسک های بهداشتی که جهت کنترل چربی پوست ساخته می شوند، از عرق کاسنی بهره می گیرند.

 

عرق کاسنی تأثیر شگفتی در کاهش التهابات دارد؛ این ویژگی موجب شده تا برای کاهش التهابات پوستی از عرق کاسنی استفاده شود. در فصل تابستان که گرما در برخی نواحی بدن التهاب ایجاد می کند، اسپری کردن عرق کاسنی می تواند کارساز باشد. ترکیب عرق کاسنی و گلاب کمک شایانی به کاهش التهاب پوست می کند. علاوه بر اینکه عرق کاسنی در کاهش التهابات مؤثر است، برخی افراد از برگ های گیاه نیز برای تسریع این روند استفاده می نمایند. افرادی که پوست خشک دارند با بهره گیری از عرق کاسنی و عصاره ریشه آن شاهد کلاژن سازی در پوست خواهند بود.

 

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

عرق کاسنی و تأثیر آن بر سلامت مغز

مغز انسان مانند هر عضو دیگر بدن نیاز به رسیدگی دارد با این حال کمتر کسی به آن اهمیت می دهد. عرق کاسنی از دو جهت روی سلامت مغز تأثیر می گذارد. این داروی سنتی موجب خون رسانی و تسریع جریان خون می شود. هنگامی که خون رسانی به سلول های مغز بدون مشکل انجام شده باشد، سلامت و کارایی آن نیز بالا می رود. از جهتی هم مواد معدنی موجود در عرق کاسنی که حاوی منگنز هستند، سلامت مغز را تضمین می کنند. وجود ویتامین B6 هم می تواند در این روند مؤثر باشد. با استفاده از عرق کاسنی اصل در سنین میان سالی می توانید از آسیب به بافت مغز جلوگیری کنید.

 

عرق کاسنی و میزان تأثیر آن بر قند خون

کاسنی گیاهی است که می توان از تمام قسمت های آن، از گل برگ ها گرفته تا ریشه بهره برد که این امر در کشور گرجستان با شیوه های مختلفی انجام می شود. ریشه های این گیاه حاوی مقدار قابل توجهی انسولین است که به فعل و انفعالات روده کمک می کند. این ماده بافت های عضلانی بدن را تحریک می نماید تا میزان بیشتری از قند داخل خون را استفاده کنند؛ تکرار این موضوع می تواند مقدار قندی که در بافت خون جریان دارد را کاهش دهد. تصور کنید قصد انجام سفر خارجی را دارید و به دیابت مبتلایید؛ برای کنترل دیابت خود به تزریق انسولین نیاز دارید، به عنوان مثال هنگام سفر با تور گرجستان نیاز به انسولین پیدا می‌کنید. شما میتوانید با به همراه داشتن عرق کاسنی و یا تهیه آن، نیاز خود را به انسولین کاهش دهید و از سفر خود لذت ببرید.

با مصرف عرق کاسنی تولید پروتئین آدیپونکتین در خون افزایش پیدا می کند؛ این پروتئین قادر است تا میزان قند خون را در داخل عروق کنترل کند؛ این فرایند زمانی انجام می شود که آدیپونکتین تعداد گلوکز خون را نسبت به حجم خون تنظیم می نماید. افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند می توانند با استفاده از خواص عرق کاسنی از آن جلوگیری کند. علاوه بر عرق کاسنی، مصرف عصاره ریشه آن نیز تمام موارد جلوگیری از ابتلا به دیابت را انجام می دهد.

 

عرق کاسنی ضد اضطراب و استرس

بو و عطری که از عرق کاسنی استشمام می شود، خود می تواند در کاهش اضطراب و استرس مؤثر باشد. افرادی که عادت دارند برای رفع خستگی و استرس در طول روز قهوه بنوشند پس از مدتی متوجه خواهند شد که دیگر قهوه تأثیرگذار نیست. مصرف مکرر قهوه موجب می شود سطح کورتیزول در بدن فرد افزایش پیدا کند؛ پس باید جایگزین مناسبی را برای قهوه یافت که میزان اضطراب را کاهش دهد و برای سلامتی مفید باشد. بهترین جایگزین کاسنی است که تقریباً بویی همانند قهوه دارد و تا حد زیادی آرامش بخش است.

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

چه زمانی برای میل کردن عرق کاسنی مناسب است؟

عرق کاسنی از جمله داروهای طبی است که زمان دقیقی برای میل کردن ندارد؛ اما استفاده آن قبل صبحانه موجب تأثیر بیشتر در جذب مواد مغذی توسط بدن می شود. اکثر افرادی که طبع گرم دارند پس از مصرف گرمی جات روی پوست خود کورک مشاهده می کنند و این مورد برایشان آزار دهنده است. همزمان مصرف غذاهای گرم برای این افراد بسیار لذتبخش بوده و دوست دارند که آن ها را امتحان کنند. عرق کاسنی با طبع سردی که دارد یک راه حل برای این افراد بوجود آورده است. آن ها می توانند بدون نگرانی پس از مصرف غذاهای گرم از عرق کاسنی به عنوان مصلح بهره گیرند.

 

خواص عرق کاسنی در رژیم غذایی و تسریع کاهش وزن

اکثر افرادی که به دنبال رژیم غذایی و کاهش وزن هستند از هر راهی برای تسریع این فرآیند استفاده می کنند. برخی روش های دارویی را امتحان می نمایند و طی مدتی با عوارض داروها مواجه می شوند. گیاهانی که در طبیعت وجود دارند هر کدام به نوعی می توانند جای داروهای شیمیایی را پر کنند؛ کاسنی هم یکی از این گیاهان است که در مدت زمان اندک در افراد، موجب کاهش وزن زیادی می شود. عرق کاسنی دارای الیگوفروکتوز بوده، که ماده ای تأثیرگزار در احساس سیری است. این ماده موجب تولید و ترشح هورمونی به نام گرلین می شود که در بی اشتهایی غذایی افراد تأثیر دارد.

 

مصرف عرق کاسنی در مواردی خاص منع می شود

با وجود خواص عرق کاسنی و ارزش غذایی بالای آن، در زمان های خاص مصرف توصیه نمی شود. افراد باردار از جمله افرادی هستند که باید بیشتر از سایرین به مواد غذایی و نوشیدنی هایی که مصرف می کنند دقت داشته باشند. مصرف عرق کاسنی انقباضاتی را در رحم ایجاد می کند که ممکن است در نهایت منجربه خون ریزی شود. این انقباضات گاهی چنان تشدید پیدا می کنند که حتی امکان سقط برای مادر وجود دارد. اما می توان با مشورت پزشک متخصص و دقت در استفاده از عرق کاسنی در زمان بارداری، آن را میل کرد.

 

عرق کاسنی در میزان کلسترول و سایر موادی که درون عروق موجود هستند تأثیر دارد و میزان آن ها را کم و زیاد می کند. مادرانی که به نوزاد یا کودک خود شیر می دهند باید به این موضوع توجه داشته باشند؛ اگر مصرف عرق کاسنی از حدی که باید فراتر رود، مستقیماً بینایی را کاهش می دهد. به این صورت که شبکیه چشم که حساسیت بالایی دارد، در پی مصرف عرق کاسنی دچار ضعف می شود. در همین راستا گفتنی است، مصرف عرق کاسنی به شکل سرخود و بیش از اندازه مشکلاتی در معده، صفرا و فشار خون به وجود می آورد.

 

برگ های گیاه کاسنی دارای موادی هستند که در برخی افراد ایجاد حساسیت می کنند. همچنین مصرف عرق کاسنی در مواردی خاص موجب حساسیت و ایجاد حالات غیر طبیعی می شود. بیمارانی که دچار سنگ در کیسه صفرا هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که گیاه کاسنی برای آن ها خطرناک است. در نهایت پزشک معالج می تواند با در نظر داشتن برخی نکات به این افراد در مصرف عرق کاسنی راهنمایی هایی را داشته باشد.

 

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

خنثی شدن تأثیر داروهای شیمیایی توسط عرق کاسنی

از آنجایی که مصرف عرق کاسنی در طب به عنوان دارو ثابت شده است، باید در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک مشورت کرد. گاهی مصرف همزمان داروهای شیمیایی و عرق کاسنی موجب می شود که هیچ کدام از آن ها تأثیرگذار نباشند. عرق کاسنی در کنترل قند خون مؤثر است و اگر دارویی در زمینه قند خون مصرف شود امکان دارد موجب تداخل قرار گیرد. داروهای شیمیایی در کنترل فشار خون نیز با عرق کاسنی هم سو نیستند و باید برای مصرف هر دو از پزشک مشورت گرفت.

 

نگهداری عرق کاسنی در شرایط مناسب

عرق کاسنی باید در شرایط مناسب قرار داشته باشد تا کارایی خود را از دست ندهد. ظروفی که برای نگهداری از عرق کاسنی در نظر گرفته می شوند حتماً باید درب محکم داشته باشند. عرق کاسنی باید در جای خنک و خشک نگهداری شود که عاری از هر گونه رطوبت است. سرمای زیاد که موجب یخ زدگی در عرق کاسنی شود خواص آن را از بین می برد؛ پس باید در محیطی خنک بدون یخ زدگی قرار گیرد. توجه داشته باشید که عرق کاسنی نباید پس از انقضا مصرف شود و به مدت زمان مصرف آن توجه داشته باشید.

 

خواص عرق کاسنی بر درمان یبوست

مصرف گیاهان دارویی و حتی سبزی بر فرآیندهای گوارشی تأثیر مثبت می گذارد. عرق کاسنی نیز با وجود فیبر فراوان در کنترل یبوست و درمان آن نقش دارد. در برخی موارد گفته می شود اگر عرق کاسنی تلخ باشد بهتر و مؤثرتر عمل می کند. عرق کاسنی با بهبود روند گوارشی و درمان یبوست موجب التیام درد نیز خواهد شد. افرادی که از نفخ رنج می برند و از درمان با داروهای شیمیایی رضایت ندارند، می توانند از عرق کاسنی استفاده کنند.

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

جلوگیری از بروز سرطان با مصرف عرق کاسنی

سرطان یک بیماری است که در اغلب موارد می توان از بروز آن جلوگیری کرد. گیاهانی که از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار هستند، توانایی جلوگیری از رشد تومورهای سرطان را دارند. کاسنی یکی از این گیاهان است و می تواند تا حد زیادی از بروز سرطان جلوگیری کند. اگر در زمان مناسب عرق کاسنی را مصرف کنید هرگز به بیماری های سرطان روده و پستان مبتلا نمی شوید. عرق کاسنی دارای ماده ای به نام پلی فنول است که از رشد تومورهای سرطان جلوگیری می کند.

 

کاهش و التیام درد مفاصل با عرق کاسنی

درد هایی که در مفاصل ایجاد می شوند معمولاً با طب سنتی التیام پیدا می کنند. درد مفاصل خصوصاً درد آرتروز می تواند فعالیت های روزانه را مختل کند. در پی ایجاد درد معمولاً به فکر راه های درمانی هستیم که سریع پاسخگوی نیاز ما باشد؛ در این قسمت داروهای گیاهی خصوصاً عرق کاسنی می تواند مفید واقع شود. از آنجایی که عرق کاسنی در کاهش التهابات مؤثر است، درد را در قسمت مفاصل یا حتی استخوان بهبود بخشد.

 

درمان علائم سرماخوردگی با عرق کاسنی

سرماخوردگی اغلب با علائمی همچون تب، سرفه و خلط گلو همراه است. برخی افراد استفاده از داروهای گیاهی را به داروهای شیمیایی ترجیح می دهند. خواص عرق کاسنی به بهبود گلو درد و سرفه بیمار به شدت کمک می کند. دم کرده ریشه کاسنی هم می تواند مؤثر واقع شود. ویتامین C موجود در عرق کاسنی به علاوه آنتی اکسیدان، به تقویت سیستم ایمنی حین تب کمک می کنند. سموم بدن بیمار با مصرف عرق کاسنی کم کم دفع می شوند.

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

جلوگیری از بروز زردی در نوزاد با عرق کاسنی

خانم های باردار پس از زایمان شاهد زردی در نوزادان خود می شوند. اگر نوزاد دچار زردی شده باشد و درمان نشود می تواند عواقب زیان باری را در انتها داشته باشد؛ یکی از این عواقب آسیب شدید به مغز نوزاد است. اغلب با دستگاه های مخصوص و نور درمانی زردی نوزاد کنترل می شود. بهتر است قبل از تولد نوزاد از این بیماری جلوگیری شود. جلوگیری و عدم بروز زردی در نوزاد در اواخر بارداری امکان پذیر است. مادر می تواند در روزهای آخر بارداری عرق کاسنی میل کند که موجب تصفیه خون شده و زردی را از بین می برد.

 

ترکیب عرق شاتره و عرق کاسنی برای درمان بیماری های مختلف

شاتره هم مانند کاسنی از خواص بسیاری برخوردار است که به تنهایی و با ترکیب گیاه های دیگر مصرف می شود. شاتره طبع گرم دارد و مصلح طبع سرد کاسنی است. شربت کاسنی و شاتره یکی از نوشیدنی های مقوی و خوش عطر بوده که نوعی داروی گیاهی به شمار می آید. عرق کاسنی و شاتره هر دو ضد التهاب هستند و برای تسکین التهابات مفید خواهند بود. این دو گیاه ارزشمند برای حساسیت زدایی و درد گلو نیز مؤثر هستند. کاسنی به تنهایی برای سنگ صفرا مضر است اما هنگامی که با شاتره ترکیب می شود موجب دفع صفرا خواهد شد.

 

عرق کاسنی و تقویت سیستم گوارشی

عرق کاسنی ویژگی ضد التهابی دارد که در داخل و خارج از بدن موجب التیام التهابات می شود. اینولین موجود در عرق کاسنی باکتری های مفید روده را تقویت می کند و موجب می شود بهتر عمل کنند. افرادی که مشکل معده دارند و هضم غذا برایشان دردناک است با مصرف عرق کاسنی باکیفیت بهبود می یابند. خانم های بارداری که از بی اشتهایی رنج می برند نیز می توانند توسط عرق کاسنی درمان شوند. البته این مورد باید توسط مشورت پزشک انجام شود تا خون ریزی و سقط جنین رخ ندهد. بیشتر شدن اشتها با مصرف عرق کاسنی و اسیدکلریدریک معده تحریک می شود.

 

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

درمان بیماری سنگ کلیه با مصرف عرق کاسنی

اینولین موجود در ریشه کاسنی روی کلیه ها اثر می گذارد و در نهایت موجب افزایش ادرار شخص می شود. این خاصیت دیورتیک می تواند نتایج مفیدی از جمله دفع سموم بدن و سنگ کلیه را به همراه داشته باشد. ادرار زیاد در مواردی که فرد دچار سنگ مثانه است نیز مفید است و موجب دفع آن خواهد شد. خواص عرق کاسنی و ماده اینولین بسیار فراوان است و تنها به این موارد ختم نمی شود. مصرف عرق کاسنی مرغوب می تواند یک داروی گیاهی با ویتامین های مفید را فراهم سازد.

 

درمان آفت دهان با عرق کاسنی

آفت دهان یک التهاب در قسمت داخلی دهان است که گاهی به شکل آزار دهنده ای دیده می شود. برخی از افرادی که دچار آفت دهان می شوند، زخمی در ناحیه داخلی دهان و لثه را مشاهده می کنند. از دلایل بروز این بیماری می توان به طبع گرم بیمار و کمبود ویتامین اشاره کرد. در برخی موارد نیز آفت دهان زمانی ایجاد می شود که فرد به یک ماده غذایی حساسیت دارد. خواص عرق کاسنی می تواند درد ناشی از آفت دهان را بهبود بخشد و آن را تسکین دهد. طبع سرد کاسنی در جلوگیری از بروز دوباره آفت دهان مؤثر است.

 

اصلاح گرمی مزاج با عرق کاسنی

بعضی از افراد به دلایلی دارای مزاج گرم هستند و این مورد برایشان آزار دهنده است؛ زیرا موجب خارش پوست، اختلالات خلقی، تغییر پوست و… می شود. تمام این مشکلات می توانند در فصل گرما برای فرد منزجر کننده باشند. عرق کاسنی با طبع سردی که دارد می تواند تا حد زیادی از گرمای بدن فرد را کاهش دهد. در این صورت مقدار التهابات و مواردی که از گرمی مزاج نشأت گرفته اند تا حد زیادی کنترل خواهند شد.

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

برطرف کردن عطش ناشی از گرما با عرق کاسنی

عطش به حالتی گفته می شود که فرد با نوشیدن آب یا نوشیدنی های دیگر باز هم احساس تشنگی می کند. داشتن عطش در روزهای گرم موجب می شود فرد بی قرار باشد و احساس بدی را تجربه کند. یک لیوان شربت عرق کاسنی دوای درد عطش است. کاسنی می تواند به احساس عطش پایان دهد و یک درمان برای گرمازدگی باشد. مصرف عرق کاسنی در فصل سرما با توجه به طبع سردی که دارد موجب افزایش رطوبت در بدن می شود.

 

خواص عرق کاسنی و اینولین موجود در آن

اینولین ماده ای است که در عصاره و عرق کاسنی به وفور یافت می شود. تحقیقات نشان می دهند که این ماده توانسته تا بر بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله ترشح هورمون ها تأثیر بگذارد. روند درمان بیماری هایی که در نهایت به مشکلات قند خون و نقص سیستم ایمنی ختم می شوند با مصرف اینولین کنترل می شود. اینولین می تواند از ابتلا به پوکی استخوان که در جوامع امروزی بیشتر شیوع پیدا کرده است نیز جلوگیری کند. سایر خواص عرق کاسنی مرغوب و باکیفیت عبارتند از:

 

ضد آلرژی و حساسیت

محافظت از نورون های مغزی

محافظت از لوزالمعده

کنترل بیماری دیابت

افزایش میل جنسی

آرامش بخش اعصاب

ایجاد مشکل در شبکیه چشم

مقوی برای معده

درمان سرفه ای مکرر و چرک گلو

درمان نفخ و دل درد

از بین برنده چربی شکم

خواص عرق کاسنی؛ 22 خاصیت عرق کاسنی که کمتر کسی می‌داند!

عوارض عرق کاسنی

مصرف داروهای گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی دارای عوارضی هستند که تنها با مصرف درست و به جا کنترل می شوند. نکاتی که باید در حین استفاده از عرق کاسنی رعایت کنید در برخی موارد اهمیت بسیاری دارند؛ مثلاً خانم های باردار باید با مشورت پزشک عرق کاسنی مصرف نمایند تا از سقط جنین و خون ریزی آن ها جلوگیری شود. دوران شیردهی نیز برای استفاده از عرق کاسنی خطرناک است؛ زیرا مواد غذایی از بدن مادر وارد شیر می شود و فرزند آن نیز مقداری از آن مواد را از طریق شیر دریافت می کند.

 

گیاهانی مانند کاسنی که دارای گل هستند بیشتر از سایر گیاهان موجب حساسیت و آلرژی می شوند. افرادی که به گل های محمدی، مروارید و… حساسیت دارند باید قبل از مصرف عرق کاسنی به پزشک مراجعه کنند. با توجه به این موضوع که عرق کاسنی در دفع سنگ کلیه مؤثر است، اما تأثیر کاملاً بالعکس در سنگ کیسه صفرا دارد. اگر دارای سنگ کیسه صفرا هستید نباید عرق کاسنی مصرف کنید.

 

کلام آخر

کاسنی گیاهی با خواص فوق العاده زیاد که می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و در صورت بروز، آن ها را درمان کند. جلوگیری از بیماری های خطرناکی همچون سرطان توسط عرق کاسنی ارزش غذایی این گیاه را مشخص می کند. التهاباتی که در بدن وجود دارند درصورتی که ادامه داشته باشند، زمینه ساز بیماری های جدی خواهند شد. استفاده از خواص عرق کاسنی اصل و طبیعی این مشکل را حل می کند؛ زیرا طبع سرد گیاه کاسنی مسلح طبع گرم و التهابات ناشی از آن است. کشور گرجستان از جمله کشورهایی است که عرقیجات مرغوب تولید می کند؛ افرادی که در تور گرجستان لحظه آخر شرکت می کنند، می توانند عرق کاسنی مرغوبی را از این کشور تهیه کنند.

جدیدترین مطالب سایت