خرید بیت کوین، اتریوم یا ریپل ؛ کدام ‌یک بهتر است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خرید بیت کوین، اتریوم یا ریپل ؛ کدام ‌یک بهتر است؟

این روزها خرید ارز دیجیتال یکی از پرطرفدارترین راه‌های سرمایه‌گذاری در تمام دنیا است. اما بالا و پایین شدن ارزش ارزها، سقوط یک‌شبه ارزهای محبوب و اوج گرفتن ثانیه‌ای ارزهای ناشناخته، بسیاری را دوبه‌شک کرده که خرید کدام‌یک برای آنها با سود کلان همراه خواهد بود؛ خرید بیت کوین، خرید اتریوم یا خرید ریپل؟

 

مقدمه

بیت کوین تنها ارز دیجیتال بازار نیست! هرچند بسیاری هنوز هم با شنیدن نام ارز دیجیتال یاد بیت کوین و صعود عجیب ارزش این ارز در طول تاریخ می‌افتند؛ امروزه ارزهای محبوب دیگری مثل اتریوم و ریپل نیز با قیمت پایین‌تر، در تلاش‌اند تا از این بازار آشفته استفاده کنند و به قدرت برسند. در این مقاله به جزئیات قیمت بیت کوین، اتریوم و ریپل در حال حاضر می‌پردازیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی یکی از این ارزهای دیجیتال را دارید و هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اید، با ما همراه باشید.

 

خرید بیت کوین در این شرایط چقدر عقلانی است؟

بیت کوین Bitcoin به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در تاریخ، علی‌رغم نوسانات زیادی که از زمان ظهور تا به امروز داشته، از محبوبیت ارزش بسیار بالایی برخوردار است. این ارز در ابتدا ایجاد شد تا به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد؛ اما به گفته کارشناسان هنوز به ثبات کافی برای چنین هدفی دست نیافته است. از سوی دیگر رشد ارزش این ارز در طول تاریخ، سرمایه گذاران را چشم بسته به سوی خود کشانده است. اما آیا واقعاً خرید بیت کوین در چنین شرایطی منطقی است؟

 

با بررسی قیمت خرید این ارز در وب‌سایت ارز مدرن، ارزش این ارز از 26 ژوئن تقریباً 21 درصد افزایش یافته است؛ اما به نظر می‌رسد در پشت پرده تلاش‌هایی شکل می‌گیرد تا این سود خنثی شود. تاکنون، تقریباً 10٪ از این مقدار افزایش افت کرده و ممکن است در ادامه نیز بیشتر کاهش یابد.

 

سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که این اصلاح نرخ به‌قدری پیش رود که جایگاه آن در منطقه تقاضا بین 32268 دلار تا 33200 دلار )در زمان نگارش این مطلب) تثبیت شود. با توجه به نقش این منطقه در افزایش ارزش این ارز از 32268 دلار به 36600 دلار )در زمان نگارش این مطلب) طی روزهای اخیر، احتمال زیادی وجود دارد که روند سقوط در همین نقطه متوقف شود. به همین خاطر کسانی که این روزها قصد خرید بیت کوین و سرمایه گذای بر روی این ارز را دارند، باید حواس خود را شش دانگ جمع کنند.

خرید بیت کوین، اتریوم یا ریپل ؛ کدام ‌یک بهتر است؟

تلاش قیمت اتریوم برای یافتن تکیه‌گاه

اتریوم Ethereum بعد از بیت کوین، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ و پرطرفدار در بازار است. ارزش اتر Ether از زمان ایجاد آن در سال 2013 به شدت افزایش یافت و از یک دلار به بیش از چهار هزار دلار )در زمان نگارش این مطلب) رسید؛ اما حتی در روزهای اوج خود کماکان با بیت کوین شصت هزار دلاری قابل قیاس هم نیست. اتریوم در اصل برای حل یکی از موضوعات اصلی اینترنت که آسیب پذیری اطلاعات کاربر در برابر هکرها بود، ایجاد شد و هدف آن رقابت با شرکت‌های تحت وبی بود که داده‌های شخصی کاربران را در اختیار می‌گرفتند. اما با وجود افزایش قیمت اتریوم، نگاه‌های فراوانی به سوی این ارز ظاهراً جانشین بیت کوین کشانده شد.

در حال حاضر ارزش بازار اتریوم برابر با 270 میلیارد دلار است که آن را در موقعیت دومین ارز دیجیتال محبوب و قدرتمند قرار می‌دهد.

خرید بیت کوین، اتریوم یا ریپل ؛ کدام ‌یک بهتر است؟

نوسان نه‌چندان زیاد در قیمت ریپل

ارز ریپل یا به اختصار XRP که در ابتدا صرفاً برای پرداخت‌های دیجیتال معرفی شده بود، به عنوان راهی سریع‌تر و کارآمد برای تأمین اعتبار پرداخت‌های جهانی خود را وارد میدان کرد. ارزش بازار ریپل برابر با 32 میلیارد دلار است که آن را در رده ده ارز برتر بازار ارز دیجیتال قرار می‌دهد و سرمایه گذاران را برای خرید ریپل وسوسه می‌کند.

 

قیمت خرید ریپل از 22 ژوئن که طبق اعداد و ارقام وب‌سایت ارز مدرن در پایین ترین سطح معادل 0.51 دلار قرار داشت، تا 44٪ افزایش یافته؛ اما از زمان اوج نوسانات و رسیدن به ارزش 0.734 دلار، 10٪ این مقدار افزایش افت کرده است. این اصلاح ممکن است 10٪ دیگر تا رسیدن به نقطه 0.581 دلار ادامه یابد. این قیمت گذاری نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هر روز بیشتر از قبل این ارز را خریداری می کنند.

 

کلام آخر

نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال یک‌شبه سرمایه گذاران را از عرش به فرش و  بالعکس از فرش به عرش رسانده است. اگرچه ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم همواره در درازمدت روبه‌رشد و مثبت بوده است؛ اما افت‌های اخیر بازار را کمی به هم ریخته و اتفاقات عجیب و فریبنده‌ای برای رمزارزهای کمتر شناخته شده در حال رخ دادن است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید، قبل از کوچک‌ترین حرکت، بازار این ارزها را به خوبی تحلیل کنید و هوشمندانه قدم بردارید.

 

شما چه آینده‌ای برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنید؟ به نظر شما کدام‌یک از آن‌ها آینده روشنی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت