خرید ویلا در شمال گران تر از همیشه شد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خرید ویلا در شمال گران تر از همیشه شد

طراحی ویلا

طراحی ویلا چیست؟ طراحی ویلا به معنای تهیه نقشه‌ها و طرح‌هایی است که پیش از ساخت ویلا به وسیله‌ی معمار طراحی می‌شود. در طراحی و ساخت ویلا سلیقه و خواست کارفرما، وضعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و… در نظر گرفته می‌شود. در این بخش با انواع طراحی ویلا آشنا می‌شویم.

 

طراحی ویلا به سبک مدرن

 یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در طراحی و ساخت ویلا، سبک مدرن است. اولین اصلی که در این سبک باید به آن توجه کرد در نظر گرفتن عملکرد است. این اصل در سبک مدرن جایگاه بسیار مهمی دارد و پایه و بنیان طراحی‌های مدرن به شمار می‌رود. در طراحی ویلا به سبک مدرن همه موارد به کار برده شده باید قابل استفاده و عملکردی باشد. به همین علت قبل از شروع طراحی باید مشخص کرد به چه نوع فضاهایی نیاز است و طبق آن جلو رفت.

در طراحی ویلا به سبک مدرن فضاها باید طوری طراحی شوند که مطابق با نیازهای کارفرما باشد و با توجه به سبک زندگی و دلخواه آن‌ها طراحی شود.

 

طراحی به سبک کلاسیک

استفاده از فاکتورهای طراحی رومی یکی از نشانه‌های مهم در طراحی ویلا به سبک کلاسیک است. توجه به تقارن‌بندی یکی اصول طراحی در این سبک است. در این سبک از ستون‌های بزرگ و دایره‌ای مانند استفاده می‌شود و به کارگیری رنگ‌های خاکستری روشن و استفاده از سیمان در سبک کلاسیک متداول است.

 

طراحی ویلا به سبک روستیک

در طراحی ویلا به سبک روستیک استفاده از چوب‌های درجه یک، به کار بردن المان‌ و نشان‌های مدرنیته، توجه به نورپردازی که بسیار مهم است، جزو اصول مورد توجه در طراحی و ساخت ویلا در این سبک است. این سبک طراحی، یک طراحی و ساخت ویلا به شکل لوکس و لاکچری است.

 

طراحی به سبک مینیمال

در این سبک توجه به ساده‌گرایی یکی از اصول آن به شمار می‌رود و در طراحی آن تنها به وجوه ضروری پرداخته می‌شود. طرفداران این سبک به ساده‌گرایی و طراحی ساده‌ی محوطه و فضاهای مورد نظر توجه دارند و از به کار بردن المان‌های لوکس دوری می‌کنند. در این سبک از طراحی ویلا استفاده از حجم‌های هندسی متداول است. سطوح هموار، یکدست و هم‌تراز بدون به کار بردن نشان‌های الحاقی یا تزئینی وجه ممیزه این سبک محسوب می‌شود.

 

بازسازی ویلای قدیمی

در اغلب موارد نمی‌توان بیش از دو متریال یا مواد اولیه متفاوت در ساخت ویلا استفاده کرد. متداول‌ترین مواد اولیه‌ای که در این سبک به کار برده می‌شود بتن پرداخت شده و سیمان سفید است. استفاده از پلان‌های باز، به کار بردن سطوح شیشه‌ای، توجه به ساده بودن در بافت درونی و بیرونی و حداقل‌گرایی، توجه به فضاهای وسیع دلباز و پر از ‌نور، استفاده از دیوار و ستون بدون در نظر گرفتن پیچیدگی و تزئین خاصی و… جزو دیگر اصول طراحی در این سبک هستند.

 

طراحی ویلا به سبک نئو‌کلاسیک

 این سبک از طراحی در ردیف سبک‌های قدیمی طراحی است و از محبوبیت زیادی برخوردار است. از ویژگی‌های این سبک طراحی و ساخت ویلا توجه به عناصری چون نظم، در نظر گرفتن اعتدال، هماهنگی و سازگاری، جلال و شوکتی است که در آن اعمال می‌شود. این سبک در عین سادگی، مجلل و باشکوه است.

نمای نئوکلاسیک در مقابل بافت تجملاتی و  پرشکوه سبک کلاسیک قرار می‌گیرد. در این سبک از مواد اولیه‌ی سنتی و مدرن همچون چوب، شیشه، بتن و… استفاده می‌شود.

 

بازسازی ویلا

بازسازی ویلا یک راه‌حل مناسب برای برخورداری از یک ویلای جدید و تازه با صرف هزینه کم و پایین است. ویلا نیز مانند خانه پس از مدت زمانی که از آن استفاده شد نیاز به بازسازی کردن دارد یعنی فرسودگی یکی از علت‌هایی است که موجب می‌شود به سراغ بازسازی ویلا بروید. یکی دیگر از علت‌هایی که باعث این مسئله می‌شود به وجود آمدن نیازهای جدید است که موجب می‌شود به فکر بازسازی ویلا باشیم. به طور مثال، ممکن است نیاز به تغییر کاربری در فضاهای مختلف ویلا داشته باشیم، بنابراین باید به سراغ بازسازی و نوسازی ویلا رفت.

 

بازسازی ویلا شامل چه مراحلی می‌شود؟

تخمین هزینه بازسازی ویلا: پیش از شروع این کار باید هزینه بازسازی ویلا را به طور کامل ارزیابی و بررسی کنید. این کار برای بررسی به صرفه بودن این کار یا نبودن آن انجام می‌شود. برای اینکه اطلاعات دقیقی از نظر برآورد هزینه به دست آورید کارهایی را می‌خواهید انجام دهید را ارزیابی کنید. می‌توانید از مشاوره متخصصان این حوزه هم استفاده کنید.

 

محدودیت‌های بازسازی ویلا را در نظر بگیرید: بعد تخمین هزینه‌ی بازسازی باید به بررسی این موضوع بپردازید که کدام جنبه یا حوزه از بازسازی ویلا نیاز به اخذ مجوز قانونی دارد.

خرید ویلا در شمال گران تر از همیشه شد

هزینه ساخت ویلا

در صورتی که برای تمام یا بخشی از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید به مجوز قانونی نیاز داشتید به زمان مورد نیاز برای تعیین درخواست توجه داشته باشید.

 

طراحی دکوراسیون ویلا: درخصوص محل قرارگیری مکان‌هایی مانند اتاق خواب، آشپزخانه و… به طور دقیق فکر کنید. در مورد نوع نورپردازی در فضاهای مورد نظر فکر و مشورت کنید. پیشنهاد می‌شود در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، اتاق‌ها و نشیمن‌ها رو به فضای سبز باشد تا از منظره لذت ببرید.

 

برنامه زمانی برای کارهای مربوط به بازسازی ویلا را تهیه کنید: تعیین و مشخص کردن فرآیند بازسازی ویلا قبل از شروع کار مهم است. بنابراین مراحلی را که لازم است برای بازسازی انجام دهید، اولویت‌بندی کنید و سپس یک برنامه فهرست‌بندی شده از ترتیب کارهایی که باید برای بازسازی ویلا انجام دهید را تهیه کنید.

 

پیمانکار متخصص و با مهارت را برای بازسازی پیدا کنید: با مشورت با افراد خانواده، دوستان و سرچ کردن در اینترنت سعی کنید پیمانکاری را برای بازسازی ویلا انتخاب کنید که تخصص و مهارت کافی برای انجام این کار را داشته باشد. چون بسیار مهم است که شما از روند انجام کار توسط پیمانکار مورد نظر و نتیجه‌ی آن رضایت داشته باشید.

 

محل مورد نظر را ایمن کنید و بعد از آن کار تخریب را شروع کنید: در فرآیند بازسازی ویلا ایمن‌سازی محل مورد نظر را انجام دهید و سپس روند تخریب را شروع کنید. قبل از شروع این کار حتما توجه کنید که گاز و برق به طور کامل قطع شوند.

 

بازسازی کردن دیوارها و سقف‌های ویلا، توجه به تزئین در بازسازی ویلا، بازسازی آشپزخانه و انباری، عوض کردن پنجره‌ها و بازسازی کردن حمام، بازسازی نمودن کف ویلا، توجه به عایق‌کاری، بازسازی نمودن نمای ویلا جزو دیگر مراحل مورد نظر در بازسازی است.

 

نتیجه‌گیری: در انتها باید به این نکته‌ی مهم توجه داشت که اقدامات مربوط به طراحی ویلا، ساخت ویلا و بازسازی ویلا باید توسط یک گروه معماری و پیمانکاری متخصص و حرفه‌ای که تجربه‌ی خوبی نیز در این حوزه دارند انجام شود تا بتوانید نتیجه‌ی رضایت‌بخشی را ببینید. برای طراحی و ساخت ویلا یا بازسازی آن می‌توانید از طریق آدرس سایت به نشانی https://arkavarjavand.com و همچنین شماره تلفن‌های درج شده در سایت با کارشناسان آرکاورجاوند در ارتباط باشید.

خرید ویلا در شمال گران تر از همیشه شد

طراحی ویلا و باغ

جدیدترین مطالب سایت