بهترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام اند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام اند؟

خرید و فروش ارز دیجیتال : بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که در این مقاله با بررسی ویژگی های هر کدام، بهترین موارد را به شما معرفی می کنیم.

 

مخاطبین بازار ارز دیجیتال که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند، بازارهای متعددی را پیش روی خود می بینند. در این بین، نمی توان همه بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال را شایسته انتخاب دانست. چرا که بسیاری از آن ها، از استانداردهای لازم برای یک مرجع خرید و فروش ارز دیجیتال برخوردار نیستند.

 

به همین خاطر باید ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال مختلف را بررسی کرد و با در نظر گرفتن استانداردهای موجود، بهترین انتخاب را انجام داد. به همین منظور، ما در این مطلب ویژگی های یک بازار خرید و فروش ارز دیجیتال استاندارد را به شما می گوییم تا بتوانید بر اساس آن انتخاب های بهتری انجام دهید. به همین منظور، به تفکیک به بررسی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی با کیفیت می پردازیم.

 

بهترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارند؟

بازارهای معامله ارز دیجیتال یا همان صرافی های رمز ارزی، فضایی آنلاین برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. افرادی که به سرمایه گذاری روی رمز ارزها علاقه دارند می توانند با فعالیت در یک صرافی ارز دیجیتال با کیفیت، معاملات بهتری را انجام دهند و تجربه بهتری از معامله گری خود داشته باشند. بر همین اساس، شناخت ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال ایده آل بسیار مهم است و سرمایه گذاران باید بازار مناسبی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنند. در فهرست زیر، برخی از ویژگی هایی که بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال موظف به داشتن آن ها هستند را مشاهده می کنید:

 

امنیت و قابل اعتماد بودن

سوابق شرکتی ثبت شده و قابل پیگیری

سرعت بالای ارائه خدمات به کاربران

پشتیبانی 24 ساعته با قدرت بالای پاسخگویی

رابط کاربری ساده و قابل فهم برای عموم کاربران

ذخیره دارایی ها در کیف پول سرد و امن

اگر برای هر یک از موارد فوق 1 نمره در نظر بگیریم، صرافی هایی که بیشترین نمره را کسب کنند، می توانند انتخاب بهتری باشند. البته که این موارد تنها فاکتورهای انتخاب یک بازار خرید و فروش ارز دیجیتال نیستند و عوامل دیگری هم باید در نظر گرفته شوند:

 

میزان کارمزد دریافتی صرافی

ارائه خدمات جانبی نظیر رفرال و جشنواره ها

ارائه قیمت های مناسب خرید و فروش

اختلاف کم بین صف های معاملاتی

عمق بازار بالا

شبکه های واریز و برداشت سریع و ارزان

تنوع ارزی

 

اکنون می خواهیم که با توجه به آموزه های فوق، بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بهترین گزینه های موجود بین آن ها را انتخاب کنید. برای خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید تتر و… می توانید در هر یک از این صرافی ها فعالیت کنید.

بهترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام اند؟

بازارهای ایرانی خرید و فروش ارز دیجیتال

با توجه به 13 ویژگی و مزیتی که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم، صرافی های ارز دیجیتالی که بالاترین نمره را بگیرند انتخاب های بهتری هستند. البته که هر صرافی ارز دیجیتالی در تمامی موارد فوق عملکرد یکسانی ندارد و ممکن است در یکی بهتر و در دیگری ضعیف تر عمل کند.

 

به همین خاطر، بهتر است که جویای تجربه کاربران صرافی مورد نظر خود نیز بشوید تا از تحقیقات خود اطمینان بیشتری حاصل کنید. به طور کلی، تمامی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می دهند اما کیفیت و نحوه ارائه خدمات آن ها با یکدیگر متفاوت است.

 

صرافی های ارز دیجیتالی همچون نوبیتکس، والکس، بیت ایمن و بیت پین، برخی از گزینه های معتبر و مشهور برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران هستند. هر کدام از این صرافی ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و بررسی هر کدام می تواند به شما در شناخت این نقاط ضعف و قوت کمک کند.

 

به طور مثال، صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن امنیت بالاتری دارد و بیت پین ارزهای بیشتری دارد. البته که چندین و چند صرافی ارز دیجیتال ایرانی دیگر نیز امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را به شما می دهند که می توانید با جستجو در فضای وب آن ها را پیدا کنید. در این بین از رقبای خارجی هم نباید غافل شد. صرافی های ارز دیجیتال خارجی با کیفیت زیادی هستند که در بخش بعدی آن ها را هم بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام اند؟

بازارهای خارجی خرید و فروش ارز دیجیتال

حتما تا کنون نام صرافی هایی همچون بایننس، کوینکس، بایبیت و… را شنیده اید. این صرافی های بین المللی، به کاربران ساکن نقاط مختلف جهان امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می دهند. با این حال، چون ایران در فهرست کشورهای مورد تحریم قرار دارد، ارائه خدمات اکثر این صرافی ها به کاربران ایرانی غیرقانونی است و ایرانیان اجازه فعالیت در این بازارها را ندارند.

 

فعالیت در صرافی های خارجی نیز، مانند صرافی های داخلی نیازمند احراز هویت است و صرافی هدف باید هویت شما را شناسایی و تایید کند. به همین دلیل، پیشنهاد می شود که از جعل مدارک و فعالیت غیرقانونی در صرافی های ارز دیجیتال خارجی خودداری کنید و برای افزایش اطمینان خاطر، گزینه های ایرانی را مورد انتخاب قرار دهید.

 

در صورتی که شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی خارجی فعالیت کنید و این صرافی به هر دلیلی حساب شما را مسدود کند، امکان بازگرداندن سرمایه بسیار کم می شود و دردسرهای زیادی برای شما ایجاد می شود. پس با توجه به خطرات فوق، صرافی های خارجی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی گزینه ایده آلی به نظر نمی رسند.

 

در صورتی که مایل به خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، ابتدا امنیت سرمایه خود را اولویت قرار دهید و صرافی آنلاینی را انتخاب کنید که امنیت سرمایه شما را تامین و تضمین کند.

 

کدام صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

اولویت های انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای کاربران مختلف متفاوت است. با این حال، امنیت اولویتی است که همیشه باید به آن توجه شود تا حداقل اصل سرمایه به خطر نیفتد. به همین خاطر، فارغ از اولویت های شخصی، لازم است که ایمنی صرافی میزبان خود را بررسی کنید و بعد برای خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام کنید.

 

یک انتخاب چشم بسته می تواند سرمایه شما را به خطر اندازد یا تجربه سرمایه گذاری شما را دچار مشکل کند. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن در بین صرافی های ایرانی و صرافی ارز دیجیتال بایننس در بین صرافی های خارجی، گزینه هایی هستند که می توانند بالاترین امنیت را برای شما فراهم کنند. تعدد و کیفیت لایه های امنیتی این صرافی ها امکان خرید و فروش ارز دیجیتال و نگهداری آن با خیال راحت را به شما می دهد.

 

با این حال، باز هم پیشنهاد می شود که پس از خرید ارز دیجیتال، سرمایه خود را به یک کیف پول شخصی انتقال دهید و نزد خود نگه دارید. اگر یک کیف پول سرد را برای این کار تهیه کنید، می توانید بالاترین امنیت را برای سرمایه خود فراهم کنید. البته صرافی های فوق نیز از هر نظر مطمئن هستند اما بنا به پیشنهاد کارشناسان، نگهداری سرمایه در کیف پول های غیر امانی نگرانی های شما را کاهش می دهد.

جدیدترین مطالب سایت