خوشگذرانی در سه مقصد آسیایی با طعم لذیذ غذاهای عجیب!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خوشگذرانی در سه مقصد آسیایی با طعم لذیذ غذاهای عجیب!

وقتی به کشوری جدید سفر می‌کنید، حتما باید غذاهای محلی این سرزمین نو را نیز امتحان نمایید. هر کشوری آداب غذایی و شیوه‌ی پخت مخصوص به خود را دارد و مقاصدی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، نه تنها در زمینه‌ی غذاهای محلی سرآمد هستند، بلکه رستوران‌هایی بسیار متنوع نیز در خود دارند که سفره‌ای به بزرگی انواع غذاها از کشورهای مختلف را پیش روی شما پهن می‌کنند.

 

غذاها و میوه‌های عجیب در تور تایلند

تور تایلند برای آن‌هایی که اهل امتحان کردن غذاهای مختلف در سفر هستند، یک اتفاق عالی است. مردم این کشور غذاهای محلی متنوع و بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کنند و آن‌ها را هم در رستوران‌های مختلف محلی و هم در دکه‌های غذاهای خیابانی پیدا خواهید کرد. اگر چه بعضی از غذاهای آن‌ها بیش از حد عجیب است، اما گزینه‌های متنوع خوبی در این کشور پیدا می‌کنید که به مزاجتان خوش بیاید. مخصوصا اگر اهل غذاهای دریایی باشید که انتخاب‌های بسیار خوشمزه‌ای پیش رو خواهید داشت.

 

یکی از معروف‌ترین نودل‌های محلی تایلند، پد تای است که ابتدا پخته و سپس سره می‌شود و در آن از بادام زمینی، میگو و سس‌های مخصوص استفاده خواهد شد. از جمله غذاهایی که با طبع ما جور است، می‌توان به یان نوا اشاره کرد که از گوشت قرمز و یک ترکیب سالاد مانند استفاده شده و در با لیمو سرو می‌شود. غذاهای برنجی، سوپ‌های مختلف و خیلی چیزهای دیگر هستند که در سفر به تایلند می‌توانید برای خود سفارش دهید. همچنین کباب‌های سیخ چوبی یا دیگر غذاهای خیابانی تایلند را نیز نباید از یاد ببرید.

 

از دیگر جذابیت‌های خوراکی تایلند، میوه‌های متنوع گرم‌سیری است که در این کشور باید بخرید و امتحان کنید. احتمالا نام دوریانِ معروف اما بد بو را شنیده باشید که بین مردم محلی خیلی معروف است اما پیشنهاد ما امتحان کردن میوه‌ی ستاره‌ای، میوه اژدها، رامبوتان، منگوستین، پاپایا و گواوا است که هر کدام طعم و مزه‌ای ویژه و منحصر به فرد دارند.

 

بسیاری از سفرها به تایلند به مقصد بانکوک انجام می‌شود و این شهر مملو از رستوران‌های مختلف در رنج‌های قیمتی متنوع و در تم‌های متفاوت است. از غذاهای محلی تا بهترین رستوران‌های ایتالیایی و فرانسوی یا حتی غذاهای آمریکای جنوبی و خاور میانه را می‌توانید در بانکوک امتحان کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی در تور مالزی

برای رفتن با تور مالزی ، احتمالا صرف غذاهای خیابانی در این کشور بزرگ پیشنهادی است که نباید ردش کنید! کشوری که اغلب مردمش مسلمان هستند و اغلب رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌هایشان، از گوشت ذبح اسلامی در غذاهایشان استفاده می‌کند.

خوشگذرانی در سه مقصد آسیایی با طعم لذیذ غذاهای عجیب!

غذاهای محلی و خوشمزه مالزی را نیز، هم می‌توانید در اغذیه فروشی‌های خیابانی و هم رستوران‌های مجلل میل کنید. یکی از معروف‌ترین غذاهای این کشور، ناسی لماک است که متشکل از برنجی چرب که با شیر نارگیل پخت شده و همراه با سس تند، خیار و تخم مرغ روی برگ موز سرو می‌شود. مالزیایی‌ها کباب‌های مخصوصی هم دارند که ساتای نام داشته و از گوشت‌های مختلف در آن استفاده می‌شود و تفاوتش، موادی است که گوشت‌ها از قبل در آن خوابنده می‌شوند. نودل‌های مخصوص این کشور، سوپ‌های مختلف و حتی دسرهایی خوشمزه‌ی محلی مالزی را هم حتما در طول سفر خود باید امتحان کنید.

 

اگر به تور کوالالامپور می‌روید، پیشنهاد ما این است که حتما سری به رستوران‌های جذاب این شهر بزنید که همچون بانکوک، غذاهایی از سراسر جهان در آن‌جاها پخت می‌شوند. چندین رستوران در این شهر هستند که دارای ستاره میشلن بوده که از بهترین‌هایشان می‌توان به Nobu، Babe و Pang’s Kitchen اشاره کرد.

 

البته جدا از کوالالامپور، همیشه پنانگ را به عنوان یکی از پایتخت‌های غذایی در دنیا نام می‌برند و دلیل آن هم تنوع بی‌نظیر غذاهای خیابانی و غذاهای دریایی در این شهر است که گویی یک جشنواره‌ی غذایی همیشگی در این شهر برپاست. چه قصد سفر به پنانگ دارید یا حتی می‌خواهید از دیگر شهرهای مالزی دیدن کنید، با رفتن به صفحه تور مالزی در سایت آژانس گردشگری آویسا، از تورهای مختلف این کشور با قیمت‌های عالی دیدن کنید. البته آویسا مدت‌هاست که در زمینه‌ی تورهای خارجی به کشورهای مختلف فعالیت می‌کند و بهترین قیمت‌ها و خدمات عالی را برای سفرهایش تضمین خواهد کرد.

 

شگفت‌انگیزترین غذاهای دریایی در رستوران‌های تور بالی

در تور بالی هم از نظر غذایی به شما حسابی خوش خواهد گذشت. شرایط ویژه بالی و  حجم بالای گردشگرانی که به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند، باعث شده تا این مقصد محبوب رستوران‌های بی‌شماری را در خود داشته باشد. رستوران‌هایی در بازه‌های قیمتی مختلف، غذاهای متنوع و بعضا در جاهای جالب که در نهایت باعث می‌شود در این مکان، برای هر کس و هر سلیقه‌ای، جایی برای صرف غذا وجود داشته باشد.

خوشگذرانی در سه مقصد آسیایی با طعم لذیذ غذاهای عجیب!

قبل از این که به رستوران‌های مختلف در بالی بپردازیم، از غذاهای محلی این جزیره بگوییم. اول این که بالی همیشه به غذاهای متنوع دریایی خود معروف بوده که تنوع بی‌نظیری دارند و آن‌ها را در هر جایی از جزیره می‌توانید پیدا کنید. اما اگر به دنبال غذاهای اندونزی کلاسیک هستید، کباب‌های کوچک ساته که با گوشت‌های مختلف درست می‌شود، ناسی آیام که ترکیب برنج و گوشت و سبزیجات است، ببک یا همان اردک یا مرغ کبابی که با ادویه جات مخصوص پخت می‌شود و لاورا می‌توانند انتخاب‌هایی مناسب برای شما باشند که با ذائقه ایرانی‌ها هم جور هستند.

 

رستوران‌های خوب در بالی اصلا کم نیستند. Locavore در اوبود یکی از آن‌هاست که از جمله رستوران‌های گران‌قیمت اما محشر جزیره به حساب می‌آید و بارها به عنوان یکی از 50 رستوران برتر آسیا شناخته شده. Wild Air نیز با غذاهای درایی جذاب خود زبانزد گردشگران است و‌ BLANCO Par Mandif نیز از جمله لاکچری‌ترین رستوران‌ها در بالی به حساب می‌آید. البته رستوران‌های قیمت مناسب خیلی خوبی نیز در بالی پیدا می‌کنید و برای صرف غذای خوب، حتما نباید به این مکان‌های گران‌قیمت بروید.

 

در بالی رستوران‌های خاص و جالبی هم پیدا می‌کنید که تجربه‌ای متفاوت از صرف غذا را برایتان به همراه خواهند داشت. رستوران Koral که در عمق چند متری دریا واقع شده و در واقع یک تونل شیشه‌ای کف دریا به شمار می‌رود، جزو معروف‌ترین رستوران‌های خاص بالی به شمار می‌رود. در جاهای مختلف بالی جاهای عجیب‌تر هم پیدا خواهید کرد، مثل رستورانی در یک هواپیما قدیمی،  غذا خوری با تم هری پاتر، کافه‌ای با تم تک شاخ و یا جاهایی از این دست که هر کدامشان تمی عجیب ومنحصر به فرد دارند و خاطره سفر با تور بالی را برای شما به‌یادماندنی می‌کنند.

جدیدترین مطالب سایت