نکات مهم برای داشتن یک لوگو زیبا و بدون نقص

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکات مهم برای داشتن یک لوگو زیبا و بدون نقص

 بزرگ‌ترین برند های دنیا در زمینه طراحی لوگو از جمله برند فایور و کلوچ اهمیت بسیار زیادی برای لوگویشان قاپل هستند. ذهن انسان ها به گونه ای است که با دیدن لوگو یک مجموعه و یا یک شرکت بدون در نظر گرفتن اسم آن ارتباط با آن برقرار خواهیم کرد. برای مثال زمانی که شما لوگو سیب گاز زده را میبینید ذهنتان ناخود آگاه به سمت برند اپل و محصولات این شرکت میرود

 

بزرگ‌ترین برند های دنیا در زمینه طراحی لوگو از جمله برند فایور و کلوچ اهمیت بسیار زیادی برای لوگویشان قاپل هستند. ذهن انسان ها به گونه ای است که با دیدن لوگو یک مجموعه و یا یک شرکت بدون در نظر گرفتن اسم آن ارتباط با آن برقرار خواهیم کرد. برای مثال زمانی که شما لوگو سیب گاز زده را میبینید ذهنتان ناخود آگاه به سمت برند اپل و محصولات این شرکت میرود.

 

شما در صورتی در بیزینس خود موفق خواهید شد که مخاطبان شرکت شما فوری از روی لوگویتان محصولات و یا خدماتتان را شناسایی کنند. به همین دلیل است که شرکت های چند ملیتی هزینه های گزافی را برای طراحی لوگو بدون نقص و منحصر به فرد اختصاص میدهند. اما سؤال اصلی اینجاست که چطور یک طراح لوگو حرفه ای یک لوگو جذاب و منحصر به فرد طراحی میکند؟

 

اهمیت لوگو در شناخت برند

لوگو یک طرح گرافیکی است که به منظور شناخت سریع سازمان، شرکت و مجموعه شما طراحی میشود. همچنین با طراحی لوگو حرفه ای و بی نقص قادر هستید که حس اعتماد و وفاداری را به مخاطبانتان القاء کنید. یک لوگو حرفه ای در جای جای شرکت حضور پیدا میکند از جمله سربرگ ها کارت ویزیت ها و تمامی نامه های اداری، لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد زیرا به استحکام هویت بصری شرکتتان بسیار کمک میکند. در نظر داشته باشید که لوگو باید به گونه ای طراحی شود که در طول زمان جذابیت خود را از دست ندهد. همچنین طرح لوگو باید بسیار نزدیک به برندتان باشد در این صورت است که حس اعتماد در مشتریانتان ایجاد میشود، همچنین اهمیت طرح یک لوگو خوب برگرفته از اعتبار برند و اعضای شرکت میباشد.

 

طرح یک لوگو منحصر به فرد چگونه است

یک لوگو منحصر به فرد حرفه ای باید این ویژگی را داشته باشد که اصل مطلب را در چند ثانیه اول به مخاطب برساند و همچنین یک لوگو خوب باید این ویژگی را داشته باشد که آگاهی های شرکت را بالا ببرد و همچنین وجه تمایزی نسبت سایر رقبا ایجاد کند و توان ایستادگی در برابر لوگو سایر رقایتان را داشته باشد.

 

لوگو طراحی شده شما باید گیرا باشد و همچنین فراموش نشود به عبارت ساده تر لوگو باید به شکلی باشد کهحس مثبت و خوبی را از برندتان به مخاطبان هدفتان القاء کند. به عنوان مثال زمانی که شما لوگو دیزنی را میبینید قطعا طعم خوشایند شیرینی را زیر زبانتان احساس خواهید کرد.

 

ملاحظاتی که باید در طراحی لوگو در نظر بگیرید

اگر صادقانه بخواهیم بگوییم طراحی یک لوگو حرفه ای در عین حال ساده و گیرا کار بسیار سختی میباشد، در واقع لوگو باید به گونه ای طراحی شود که همان قدر که در کارت ویزیت و سربرگ شرکت جذاب به نظر میرسد همانقدر هم در بیلبورد های شهر جذاب و گیرا باشد، همچنین یکی دیگر از ملاحظات در طراحی لوگو این است که تاریخچه شرکت را بیان کند. در نظر داشته باشید که پول یکی از ملاحظات دیگر در فرایند طراحی لوگو میباشد اگر که قصد طراحی لوگو دارید باید در نظر بگیرید که باید پول و زمان مناسبی را به طراح لوگو برای سفارش طراحی لوگو اختصاص دهید.

نکات مهم برای داشتن یک لوگو زیبا و بدون نقص

قوانین پیش از شروع طراحی لوگو

در نظر داشته باشید که طراحی لوگو نیز مانند سایر کار های هنری و گرافیکی شامل قوانین و مقررات بسیاری میباشد و شما برای این که بتوانید یک لوگو منحصر به فرد و حرفه ای داشته باشید باید بدانید که این قوانین چه هستند و چگونه باید آن ها را رغایت کرد در ادامه با لوگو نشان همراه باشید تا با قوانین حاکم در طراحی لوگو بیشتر آشنا شویم.

 

بررسی لوگو رقبا

یکی از قوانین یکسان در همه کار های هنری بررسی و الهام گرفتن از طرح های مختلف است، یکی از ساده ترین روش هایی که میتوان به سادگی به واسطه آن از طرح های مختلف الهام بگیرید بررسی نمونه کار های لوگو نشان میباشد، به سادگی لوگو هایی که در حوزه کاری شم هستند را مشاهده کنید و از آنها در طرح لوگو ود اهام بگیرید و پیاده سازی کنید.

 

رعایت 4 عنصر اصلی در طراحی

یک طراح لوگو زمانی میتواند یک لوگو حرفه ای طراحی کند که ارزش و اهمیت و جایگاه لوگو را بداند با رعایت 4 عنصر که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد میتوانید یک لوگو منحصر به فرد و حرفه ای و به یاد ماندنی طراحی کنید.

 

سادگی در طراحی : یک لوگو خوب باید در عین سادگی بسیار جذاب باشد و اجزای لوگو به خوبی برای کاربران قابل درک باشد.

منحصر به فرد بودن : لوگو شما باید منحصر به فرد باشد و اجزای لوگو از لوگوی دیگران کپی برداری نشده باشد.

مناسب بودن : لوگویی که قصد طراحی آن را دارید باید مناسب و در خور خدمات و محصولاتی که عرضه میکنید باشد.

تاثیر گذار بودن : همانطور که بارها شنیده اید لوگو باید تاثیر گذار باشد و در چند ثانیه ابتدایی منظور و مفهوم خود را به مخاطبان القا کند.

 

تحقیق در خصوص بازار هدف

طراحی لوگو چیزی بیش از یک تصویر زیبا و متمایز است. شما باید بخشی از عامل توسعه برند باشید. شناخت مخاطبان هدف به شما در ایجاد لوگو کمک می کند. از طریق تحقیق، می توانید تفاسیر و نظرات مختلفی را در مورد یک برند کشف کنید. تحلیل خود را در کنار آنها قرار دهید تا لوگوی مناسبی به دست آورید که به خوبی و سریع با مخاطب ارتباط برقرار کند.

نکات مهم برای داشتن یک لوگو زیبا و بدون نقص

تفکر در مورد جزئیات برند

قبل از شروع فرایند طراحی، در مورد آن خوب فکر کنید تا یک لوگوی مناسب تولید شود. زمان بگذارید و از منابع مختلف مثل تاریخچه ها، داستان ها، آماردر مورد برند مشتری اطلاعات کسب کنید. جزئیات مربوط به کمپانی را استخراج کنید. در مورد لوگوی قبلی مطالعه کنید(البته اگر لوگوی قبلی داشتند) تا متوجه شوید که چه عواملی برای آن ها کارآمد نبوده است. قبل از شروع فرایند ساخت لوگو، یک چک لیست از باید ها و نباید ها تهیه کنید.

 

استفاده از ترکیب رنگی مناسب

رنگ ها یکی از مهم ترین عوامل در طراحی لوگو هستند. علاوه بر طراحی واقعی، رنگ‌ها می‌توانند به برند روح و شخصیت ببخشند. اگر فقط می خواهید توجه مردم را جلب کنید، از رنگ های روشن استفاده کنید. گاهی اوقات رنگ های بیش از حد روشن می تواند باعث ایجاد تصاویر بیش از حد شود. اگر از رنگ خنثی استفاده کنید می توانید طرح جالبی خلق کنید اما اگر دقت کافی نداشته باشید از چشم افراد پنهان می ماند. هر رنگ نماد مخصوص به خود را دارد. از رنگی فقط به این دلیل که مورد علاقه شما یا مشتری است استفاده نکنید، رنگ باید نشان دهنده پیام اصلی برند باشد. در این قسمت شما را با خواص رنگ آشنا می کنیم.

جدیدترین مطالب سایت