دانستنی هایی که قبل از سفرهای خارجی باید بدانید!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دانستنی هایی که قبل از سفرهای خارجی باید بدانید!

برای بسیاری از افراد سفر به خارج از کشور تجربه‌ای متفاوت و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید، به خصوص اگر بار اول باشد. سفر رفتن که همیشه با خاطرات شیرین و خاطره‌انگیز همراه است، حساسیت‌ها و باید و نبایدهای خاص خودش را دارد. این حساسیت‌ها هنگام سفر خارجی چندبرابر می‌شود. برای اینکه سفرتان را با نگرانی و اضطراب خراب نکنید، نیاز است تا باید و نبایدهای قبل از سفرهای خارجی را بدانید. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین دانستنی‌ها برای سفرهای خارجی را برایتان بگوییم تا هنگام برنامه ریزی برای سفر دچار سردرگمی نشوید و با سایت فلای تودی، معتبرترین و بهترین درگاه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آشنا شوید.

 

گذرنامه و مهلت اعتبار آن

برای سفر به خارج از کشور حتما باید پاسپورت یا گذرنامه معتبر به همراه داشته باشید. معتبر به این منظور که گذرنامه‌ باید برای ۶ ماه بعد از تاریخ بازگشت‌تان اعتبار داشته باشد در غیر این صورت به مشکل برخورد می‌کنید.

 

اطلاع از شرایط دریافت ویزا کشور مقصد

یکی از مهم ترین نکات قبل از سفر این است که شرایط ویزای کشور مقصد را با دقت چک کنید و اگر برای ورود نیاز به ویزا باشد برای دریافت آن اقدام کنید. برای سفر به برخی از کشورها از جمله کشور محبوب ترکیه خوشبختانه نیازی به ویزا نیست. برخی دیگر نیز می‌توان هنگام ورود به فرودگاه یا لب مرز ویزای آن را دریافت کرد. بعضی دیگر از کشورها پروسه پیچیده‌تری برای دریافت ویزا دارد. مثلا برای دریافت ویزای حوزه شینگن حداقل 30 روز قبل از پرواز باید اقدام کنید.

دانستنی هایی که قبل از سفرهای خارجی باید بدانید!

پرداخت عوارض خروج از کشور

 یکی از مهم‌ترین مدارکی که هنگام خروج از کشور باید همراه خود داشته باشید فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. برای پرداخت این عوارض می‌توانید از طریق دستگاه‌های خودپرداز موجود در ترمینال یا شعبه‌ی بانک ملی فرودگاه امام خمینی که به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران است، اقدام کنید. البته بهتر است برای اینکه خیالتان راحت باشد، عوارض خروج خود را قبل از پرواز در یکی از شعب بانک ملی پرداخت کنید.

 

خرید بلیط هواپیما

یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات قبل از سفر رزرو بلیط پرواز است.برای خريد بلیط هواپیما خارجی به صورت آنلاین، نیازمندیک سایت فروش بلیط هواپیما خواهید بود که به تمامی نیازهای شما پاسخ دهد. با خرید بلیط خارجی از فلای تودی از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد. نخستین و مهم‌ترین مزیت رزرو پرواز خارجی در فلای تودی امکان پرداخت ریالی از طریق کارت‌های شتاب است. برای رزرو بلیط هواپیما خارجی در فلای تودی دیگر نیازی به کردیت کارت نخواهید داشت. از طرف دیگر با استفاده از سیستم آنلاین فلای تودی به طیف گسترده‌ای از ایرلاین‌های معتبر سراسر جهان دسترسی خواهید داشت، از این رو گزینه بیشتری برای خریدبلیط ارزان هواپیما خارجی در اختیار شما خواهد بود. برای مثال برای خرید بلیط دبی به راحتی می‌توانید با وارد کردن مبدا مورد نظر، مقصد دبی و تاریخ انتخابی لیست کاملی از تمامی پروازها به مقصد دبی را به ترتیب از ارزان‌ترین به گران‌ترین قیمت به صورت یکجا ببینید و پرواز مورد نظر را انتخاب کنید.

 

رزرو هتل

بعد از خرید بلیط هواپیما، انتخاب و رزرو محل اقامت از اهمیت بالایی برخوردار است.برای انتخاب و رزرو هتل خارجی به صورت آنلاین نیازمند سیستمی هستید که بتوانید با استفاده از آن با مقایسه امکانات هتل ها، قیمت هتل ها و تمام ویژگی هاییک هتل که مدنظر شماست، کوتاهترین و آسان ترین راه را طی کنید.با استفاده از سیستم آنلاین فلای تودی می توانید به بیش از 450 هزار هتل خارجی دسترسی داشته باشید. برای مثال برای اطلاع از قیمت هتل های ارمنستان و رزرو کافی است که ابتدا شهر مقصد و سپس تاریخ ورود و خروج خود به هتل را وارد کنید تا لیست تمامی هتل ها همراه با قیمت هتل و تخفیف برای شما به نمایش در آید و در نهایت تنها با یک کلیک ساده رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

 

بیمه های مسافرتی

بیمهیعنی امنیت خاطر در سفر و بیمه مسافرتی خاطر شما را در سفر آسوده می‌کند. این بیمه هزینه‌های پزشکی و خسارات پیش‌بینی نشده‌ای مانند کنسل شدن پرواز یا گم شدن چمدان را جبران می‌کند تا در صورت بروز این قبیل مشکلات، سفرتان تلخ نشود.تهیه بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی ضروری است چرا که در کشورهای خارجی خسارات احتمالی را باید به صورت ارزی پرداخت کنید و این موضوع شرایط شما را سخت‌تر می‌کند. بیمه مسافرتی در بیشتر مواقع این هزینه‌ها را بر عهده می‌گیرد و نیازی به پرداخت خسارات توسط شخص شما نیست.

دانستنی هایی که قبل از سفرهای خارجی باید بدانید!

چک کردن میزان بار مجاز پرواز

میزان بار مجاز مطابق با قوانین هر ایرلاین متفاوت است. این میزان بار بین 20 الی 50 کیلوگرم متغیر بوده که بسته به شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز و مسیر پرواز تعیین می‌شود. هنگام خرید بلیط میزان بار مجاز نیز بر روی بلیط درج می‌شود، پس با دقت به میزان بار، وسایل سفر خود را بچینید.

 

تهیه ارز مسافرتی مورد نیاز

با توجه به وضعیت نرخ ارز در ایران بهترین روش برای تهیه ارز این است که مقدار پول مورد نیازمان را در قالب یورو یا دلار با خود ببریم و در مقصد، به ارز رایج آن کشور تبدیل کنیم تا حداقل نوسانات را داشته باشد. البته حتما مقداری از پول خود را به ارز رایج کشور مقصد تبدیل کنید چراکه برای مصارف روزانه مثل تاکسی گرفتن از فرودگاه تا محل اقامت یا خرید سیمکارت لازمتان می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت