دانشگاه های معروف کانادا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دانشگاه های معروف کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که افراد زیادی آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. با تحصیل در دانشگاه های معروف کانادا می توانید آینده شغلی خود را در زمینه های مختلف تضمین کنید و مدارک آن‌ها بسیار معتبر هستند و در سایر کشورها نیز مورد تایید می‌باشند، اما شرایط خاصی برای انتخاب دانشگاه و ادامه تحصیل در این مراکز وجود دارد.

 

دانشگاه های کانادا از جمله مراکز علمی با شهریه بالا هستند، ولی گاهی اوقات تبصره و شرایطی وجود دارد که شهریه و هزینه تحصیلی کاهش می‌یابد، به عنوان مثال اگر شما بتوانید بورسیه تحصیلی بگیرید شهریه شما رایگان یا نیم بها خواهد شد، اما این بورسیه در شرایط بسیار سخت و خاص به افراد تعلق می‌گیرد. شما از نظر علم و سواد باید درجه یک و عالی باشید تا بتوانید این بورسیه را دریافت نمایید.

 

با توجه به علاقه خود و نمرات دریافتی می توانید در هر رشته‌ای که دوست دارید در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوید. در کانادا دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که هر کدام شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو دارند، از این رو قبل از انتخاب دانشگاه به دقت شرایط آن را بررسی نمایید.

 

از جمله مراکز بسیار مشهور می توان به دانشگاه تورنتو، مک سنتر، مک گیل و غیره اشاره کرد. در ادامه قصد آشنایی و بررسی این مراکز علمی را داریم، پس با ما همراه باشید.

 

جهت اخذ ویزای شینگن و آشنایی با شرایط آن لینک را دنبال نمایید.

 

۱(دانشگاه تورنتو

از دانشگاه های معروف کانادا می توان دانشگاه تورنتو را نام برد. در واقع می‌توان گفت بهترین دانشگاه کانادا می باشد. این مرکز یک دانشگاه دولتی در شهر تورنتو است که در سال ۱۸۷۲ تاسیس شد و از ۳ پردیس و ۱۱ دانشکده تشکیل شده است که هر کدام جداگانه در رشته‌ها و زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند و دانشجویان زیادی در حال تحصیل می‌باشند. این مرکز از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تحقیقات اولیه انسولین و سلول‌های بنیادی در آنجا انجام شد.

 

دانشجویان در آن با استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید همواره به تحقیق و اکتشاف مشغول هستند و اولین بار لباس مخصوص فضانوردان در این مرکز طراحی و روانه بازار شد که بسیار کاربردی و پر مصرف است. تحصیل در این دانشگاه مزایای زیادی دارد و امکانات متنوعی را فراهم می‌کند، به عنوان مثال تجهیزات ورزشی آن بسیار غنی و فوق‌العاده است و رشته های تحصیلی در آن بسیار متنوع هستند و شما بعد از فارغ التحصیلی به راحتی می‌توانید شغل مناسب و پر درآمدی پیدا کنید.

 

شما می‌توانید از خوابگاه نیز استفاده کنید، البته این خوابگاه فقط به دانشجویان ترم اول کارشناسی تعلق می‌گیرد.

 

۲) دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی دیگر از دانشگاه های معروف کانادا و جزو بهترین دانشگاه های کانادا می‌باشد که در سراسر دنیا بسیار معروف و مشهور است و افراد زیادی تمایل دارند در آن به تحصیل بپردازند. فضای این دانشگاه با الهام گیری از طبیعت زیبا، بسیار روح نواز و لذت بخش می‌باشد. این دانشگاه در ترم پاییز و زمستان پذیرش دانشجو دارد و در سایر فصول امکان پذیرش وجود ندارد. در این دانشگاه می‌توان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل داد که هر مقطعی شرایط خاص خود را دارد و هزینه و شهریه هر ترم در آن نسبتا بالا و زیاد می‌باشد، از این رو قبل از انتخاب این مرکز، به دقت مسائل مالی آن را بررسی نمایید.

 

علاوه بر شهریه، هر ترم باید هزینه‌های خوابگاه و وعده‌های غذایی را نیز در نظر بگیرید. این دانشگاه در همیلتون قرار دارد و هر سال پذیرای دانشجویان بین المللی و بومی می‌باشد و از یک دانشگاه اصلی و چند پردیس تشکیل شده است و جزء یکی از برترین دانشگاه های کانادا و جهان محسوب می‌شود و از نظر رتبه بندی در سطح بالایی قرار دارد.

 

امکانات رفاهی زیادی در اطراف این دانشگاه قرار دارد و با اتوبوس یا مترو می توان به آن‌ها تردد کرد. در محوطه داخلی حیاط، اقامتگاه بزرگی با چندین اتاق و سالن بزرگ برای استفاده دانشجویان طراحی شده است و افراد به راحتی می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند و این یک مزیت و ویژگی منحصر به فرد برای آن محسوب می‌شود.

 

در این مرکز علمی، دانشکده های زیادی مانند فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم بهداشت و غیره وجود دارد که دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل در آن‌ها هستند. درخواست برای پذیرش در این دانشگاه طی چندین مرحله قانونی باید انجام شود و فرایندی نسبتا طولانی و زمان بر می‌باشد.

 

دانشگاه های معروف کانادا

۳)دانشگاه مک گیل

از دیگر دانشگاه های معروف کانادا می توان دانشگاه مک گیل را نام برد که در لیست دانشگاه های کانادا قرار دارد و بسیار معروف و مشهور می‌باشد و از قدیمی ترین مراکز علمی در کانادا به شمار می‌آید. پذیرش در این دانشگاه به دو صورت انجام می‌شود، یا باید مدارک خاصی را ارائه دهید یا باید در آزمون ورودی شرکت کنید که رشته انتخابی تعیین کننده این شرایط هستند.

 

این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ در زمین‌های وقفی تاجر اسکاتلندی به نام جیمز مک گیل بنا شد و اکنون مهمترین مرکز مونترال است. این دانشگاه سالانه بالاترین میزان ورودی دانشجو را در میان دانشگاه‌های کانادا دارد و دانشجویان از سراسر دنیا در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

مدرک فارغ‌التحصیلی این مرکز برای کاریابی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دیگر بسیار معتبر است. علاوه بر رشته های متعددی که در این دانشگاه وجود دارد، رشته مطالعات اسلامی نیز موجود است که افراد زیادی به تحصیل در آن می‌پردازند. تمام دروس در این مرکز به زبان فرانسه و انگلیسی تدریس می‌شود، از این رو سعی کنید در این دو زبان مهارت کافی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

این دانشگاه دارای سیصد ساختمان است که از نظر بزرگی و وسعت بسیار مشهور می‌باشد. با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه، رقابت شدیدی بین متقاضیان وجود دارد و افرادی پذیرفته می‌شوند که درجه یک و عالی هستند و از نظر سواد و دانش بی رقیب باشند.

 

۴) دانشگاه بریتیش کلمبیا

همان طور که اشاره شد دانشگاه های معروف کانادا بسیار زیاد هستند. برای بهترین دانشگاه کانادا برای پزشکی می توان دانشگاه بریتیش کلمبیا را نام برد. این مرکز از برجسته ترین دانشگاه‌های دنیا است که در پوینت گری واقع شده است. در این مرکز علاوه بر رشته های عمومی، شامل دانشکده های دنداپزشکی، پرستاری، پزشکی و غیره نیز می شود که با توجه به رتبه و علاقه خود می‌توان در رشته دلخواه ادامه تحصیل داد.

 

رشته های پزشکی در این مرکز به صورت تئوری و عملی با بهترین و مجهزترین وسایل و تجهیزات انجام می‌شود. برای پذیرش در این دانشگاه باید چند مرحله طی شود و مدارکی عرضه شود، از جمله آن‌ها می توان به ارائه مدرک دیپلم، ریز نمرات دوره دبیرستان، تسلط به زبان انگلیسی، ترجمه مدارک به این زبان و غیره اشاره کرد که برای پذیرش و اخذ ویزا بسیار مهم و ضروری هستند.

 

علاوه بر دانشکده پزشکی، دانشکده هنر، علوم کاربردی، بازرگانی، جنگلداری و دانشکده های بی شماری پذیرای دانشجویان از سراسر جهان هستند که رشته های مختلف و متنوعی در آن‌ها تدریس می‌شود و سالانه هزاران نفر در این مراکز پذیرفته شده و ادامه تحصیل می‌دهند.

 

در کنار این دانشکده ها، در این دانشگاه کالج نیز وجود دارد .کالج برای کسانی است که از نظر علمی بسیار قوی هستند ولی از لحاظ زبان انگلیسی در سطح متوسطی قرار دارند و باید آن را تقویت کنند. در واقع در این مرکز شرایط تحصیل برای همه افراد مهیا است، اما اگر قصد ادامه تحصیل در این مرکز را دارید، باید یک برنامه ریزی دقیق مالی داشته باشید تا در پرداخت شهریه و هزینه تحصیلی با مشکل مواجه نشوید.

 

قصد سفر به اروپا را دارید! حتما از تور اسپانیا در سایت روشنی گشت دیدن کنید و با تخفیفات شگفت انگیز آن آشنا شوید

 

دانشگاه های معروف کانادا

۵) دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از دانشگاه های معروف کانادا و جزء دانشگاه های پزشکی کانادا می‌باشد که در آن تمام رشته های مربوط به پزشکی تدریس می‌شود و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می توانند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند. در واقع تحصیل در این مرکز، سابقه درخشانی برای دانشجویان محسوب می‌شود و به راحتی می‌توانند با آن در بهترین مراکز مشغول به کار شوند.

 

این دانشگاه جزء دانشگاه های برتر کانادا می‌باشد و چندین هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف هستند. یکی از مزایای این دانشگاه این است که نقل و انتقال با سایر دانشگاه‌ها راحت می‌باشد و شما به سهولت می‌توانید از آنجا برای سایر مراکز علمی در شهرهای دیگر انتقالی بگیرید.

 

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید مدارک مورد نیاز را ارائه داده و شرایط خاصی را طی کنید که این مدارک و شرایط در هر مقطع تحصیلی متغیر است. همچنین شهریه برای هر ترم در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر نیز متفاوت می‌باشد. در هنگام انتخاب رشته دقت نمایید، چون پس از پرداخت شهریه، عودت داده نمی‌شود.

 

برای اخذ این پذیرش علاوه بر دروس عمومی از شما آزمون بین المللی زبان انگلیسی گرفته می‌شود که دریافت نمره قبولی از آن، در پذیرش تاثیر به سزایی دارد و بدون نمره قبولی این درس، شما نمی‌توانید به دانشگاه آلبرتا وارد شوید و همچنین معدل دوره های قبلی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است، به عنوان مثال برای ورود به کارشناسی ارشد باید نمره و معدل کارشناسی شما بالا باشد، در غیر این صورت پذیرفته نخواهید شد.

 

قصد دریافت ویزای مولتی کانادا را دارید! لینک را دنبال نمایید

 

۶) دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو بهترین دانشگاه کانادا برای مهندسی است و می‌توان آن را از دانشگاه های معروف کانادا نام برد. واترلو جزء دانشگاه های تحقیقاتی کانادا است و بستر مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم می‌کند که در آن رشته های مختلف مهندسی در مقاطع مختلف تدریس می‌شود و افراد پس از اخذ مدرک آن می‌توانند وارد بازارهای جهانی کار شوند. از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به نوآوری و برنامه‌های خلاقانه مشهور است و به دانشجویان توانایی ارائه راه حل های جدید در برابر مشکلات را آموزش می‌دهد و یادگیری تجربی در کنار امور تئوری بسیار حائز اهمیت بوده و جزء برنامه‌های شاخص این دانشگاه می‌باشد.

 

این مرکز در شهر واترلو واقع شده و هزینه زندگی در آن نسبتا کم می‌باشد، از این رو شما با انتخاب این دانشگاه دغدغه مالی کمتری خواهید داشت.

 

هزینه تحصیل با توجه به سطح و مدت تحصیل برای هر مقطع متغیر می‌باشد و افزایش سالانه دارد. شهریه رشته های مهندسی به دلیل دارا بودن واحد‌های عملی از سایر رشته ها بالاتر و گران تر است. این دانشگاه از نظر کیفی و سطح آموزش رتبه پنجم در کانادا را به خود اختصاص داده است.

 

این دانشگاه برای کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی خود بورسیه تحصیلی و جوایز مالی اهدا می‌کند که بسیار ارزشمند هستند و در شرایط خاصی می توان آن‌ها را دریافت نمود و استفاده کرد. در زمان پذیرش اگر دانشجویی رتبه بسیار بالایی در امتحان ورودی کسب کرده باشد، به او جایزه مالی تعلق می‌گیرد، بدین صورت که درصدی از شهریه کم می‌شود و یا تخفیف برای او محاسبه خواهد شد.

 

۷) دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یکی دیگر از مراکز بسیار معروف در این کشور می‌باشد. بسیاری از افراد که به زبان فرانسه تسلط کافی دارند، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. این مرکز در سال ۱۸۷۸ به عنوان شعبه ای از دانشگاه لاوال شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۱۹ به نهاد مستقل تبدیل شد. هر سال این دانشگاه به عنوان ده دانشگاه برتر معرفی می‌شود و از نظر کیفیت آموزش در سطح بالایی قرار دارد.

 

آزمایشات و پروژه های تحقیقاتی از جمله برنامه های اصلی این دانشگاه است که بودجه زیادی برای آن‌ها تخصیص داده می‌شود که منجر به دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ارزشمند می‌شود. اگر تمایل دارید در رشته های ورزشی ادامه دهید، این دانشگاه بهترین انتخاب و گزینه برای شما خواهد بود و در رشته هایی مانند والیبال، هندبال، بسکتبال و غیره می‌توانید ادامه تحصیل دهید و مدرک آن را دریافت نمایید.

 

دانشجویان بین المللی در کنار تحصیل در این دانشگاه می‌توانند به کارهای پاره وقت نیز مشغول شوند و کسب درآمد کنند. برای رشته های ارائه شده در این مرکز، کتابخانه تخصصی وجود دارد که به مطالعه و تحقیق دانشجویان کمک به سزایی می‌کند.

 

همان طور که بیان شد در کانادا مراکز علمی و آموزشی بسیار معتبری وجود دارد که با توجه به رشته و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و از مزایا و مدارک معتبر آن‌ها برای کسب شغل و کاری مناسب استفاده کنید و آینده خود را تضمین نمایید.

جدیدترین مطالب سایت