درآمد مشاغل در استرالیا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
درآمد مشاغل در استرالیا

حتما به گوش شماهم رسیده است که در استرالیا حقوق ها بسیار بالا است و در یک سال فقط درآمد کسب نمی کنید، بلکه چند هزار دلار نیز پس انداز می کنید.

 

اما در مقابل این درآمد بالا هزینه های زندگی نیز بالاست، یک قهوه ۴ دلار قیمت دارد و برای یک اتاق یک نفره در حومه مرکزی یا نیمه مرکزی ملبورن، با پرداخت کمتر از ۳۵۰ دلار در هفته اجاره بها سخت است. به همین دلیل در نظر داشته باشید که باید به اندازه ای که خرج می کنید درآمد کسب کنید.

 

حداقل دستمزد در استرالیا ۲۱.۳۸ دلار در ساعت است، که باید به آن سپرده بازنشتگی (Superannuation) اضافه کنید. Superannuation نوعی حقوق بازنشستگی است که کارفرما ماهانه در صندوقی که به آن اختصاص دارد پرداخت می کند.

 

کارگر تنها در صورتی می تواند آن را برداشت کند که، یا برای همیشه استرالیا را ترک کند یا زمان بازنشستگی وی سر می­رسد. اغلب، استرالیایی ها یک صندوق سرمایه گذاری برای Superannuation باز می کنند و اگر همه چیز خوب پیش برود، علاوه بر دریافت مستمری ماهانه با ۵۰۰.۰۰۰ دلار استرالیا بازنشسته می شوند.

درآمد مشاغل در استرالیا

کسانی که در استرالیا حقوق دریافت می کنند از نظر قانونی، باید حداقل حقوق ۵۴۰۰۰ دلار استرالیا به اضافه بازنشستگی را در سال دریافت کنند. بدون احتساب مالیات، پرداخت تقریباً ۳۵۰۰ دلار در ماه که فقط کمی کمتر از ۱۰۰ دلار استرالیا در هفته است. تفاوت دیگر بین استرالیا و اروپا این است که در استرالیا هر ۷ روز یکبار اجاره بها پرداخت می کنید اما هر ۷ روز یکبار نیز حقوق دریافت می کنید.

 

بر اساس آخرین ارقام اداره آمار استرالیا (اوت ۲۰۲۲) میانگین درآمد هفتگی برای همه کارمندان استرالیا ۱۳۴۴ دلار استرالیا (یا ۶۹۸۸۸ دلار استرالیا در سال) است. متوسط درآمد هفتگی برای کارگران بزرگسال تمام وقت ۱۷۶۹ دلار استرالیا (تعدیل فصلی) است.

 

حداقل دستمزد در استرالیا که توسط کمیسیون کار منصفانه تعیین شده است از اول جولای ۲۰۲۲ مبلغ ۸۱۲.۶۰ دلار در هفته برای کارمندان تمام وقت (۳۸ ساعت در هفته) است که معادل حداقل نرخ ساعتی ۲۱.۳۸ دلار است.

 

این حداقل دستمزد باید توسط تمام مشاغل در استرالیا رعایت شود. برخی از مشاغل حرفه ای مورد نیاز و مشاغلی که نیاز به شیفت شب یا کار در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رسمی دارند، دستمزد ساعتی دو برابر می شود.

 

میانگین حقوق در استرالیا در سال

وقتی نوبت به محدوده حقوق شما می رسد، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر میزان پولی که باید درخواست کنید تأثیر بگذارد. مدت زمانی که در این صنعت کار کرده اید، صلاحیت های شما، دستاوردهای شما، جایی که زندگی می کنید، تقاضا برای مهارت های شما، استخدام شرکت و روند صنعت، همگی می توانند در این زمینه نقش داشته باشند.

درآمد مشاغل در استرالیا

در جدول زیر میانگین درآمد سالانه مشاغل مختلفی را در کشور استرالیا را بیان می کنیم.

 

شغل

درآمد سالانه (دلار استرالیا)

ظرفشور

۴۵۰۰۰ AU$

گارسون

۴۵۰۰۰ AU$

آشپز معمولی

۴۷۰۰۰ AU$

بنا

۵۲۰۰۰ AU$

مکانیک

۵۳۰۰۰ AU$

مزرعه دار

۵۴۰۰۰ AU$

راننده کامیون

۵۶۰۰۰ AU$

کاشی کار

۵۷۰۰۰ AU$

معمار

۶۰۰۰۰ AU$

عکاس

۷۰۰۰۰ AU$

معلم

۷۶۰۰۰ AU$

پرستار

۸۰۰۰۰ AU$

مهندس

۸۲۰۰۰ AU$

مهندس ترافیک

۹۰۰۰۰ AU$

مهندس نرم افزار

۹۵۰۰۰ AU$

معدنچی

۱۰۰۰۰۰ AU$

دکتر

۱۱۰۰۰۰ AU$

توسعه دهنده سایت و اپلیکیشن

۱۱۲۰۰۰ AU$

مدیریت پروژه

۱۱۷۰۰۰ AU$

تحلیلگر بیگ دیتا

۱۵۰۰۰۰ AU$

قضات و یا سایر متخصصان حقوقی

۱۸۸۰۰۰ AU$

روانپزشک

۲۳۵۰۰۰ AU$

متخصص داخلی

۳۰۰۰۰۰ AU$

جراح  و تکنسین بیهوشی

۳۹۰۰۰۰ AU$

 

توجه داشته باشید که درآمدهای ذکر شده میانگین هستند و افراد با اضافه کاری و کار در تعطیلات تا حد زیادی می توانند درآمد خود را افزایش دهند. در ادامه این مطلب چند شغل بدون نیاز به آموزش را به شما معرفی می کنیم که در ابتدا حداقل دستمزد را دارند ولی در ادامه شما می تواننید ارتقای درآمد داشته باشید.

 

کار در صنعت توریست

از کار کردن به عنوان عرشه‌دار در سفر به Whitsundays گرفته تا خانه‌داری در مهمان‌خانه‌ای عجیب در جزیره مگنتیک، مشاغل زیادی در استرالیا برای افراد ماجراجو وجود دارد.

 

یکی از مزایای این نوع مشاغل این است که شما معمولاً به هیچ آموزش یا تجربه خاصی نیاز ندارید. فقط یک نگرش خوب و طعم برای ماجراجویی. به عنوان یک خدمه در اجاره قایق، حقوق شما احتمالاً از حداقل دستمزد شروع می شود، اما می توانید حتی بیشتر از اجاره یک شبه درآمد داشته باشید. در صنعت گردشگری، ممکن است علاوه بر پرداخت هزینه، اقامتگاه با تخفیف نیز دریافت کنید. در هر صورت، می‌توانید برخی از جادویی‌ترین مقاصد استرالیا را در حین کار و بازی تجربه کنید.

 

پیشخدمت

مانند بارتندینگ، میزهای انتظار در رستوران های استرالیا می تواند برای تعطیلات گردان شاغل هم سرگرم کننده و هم کاربردی باشد. اگرچه ممکن است بسته به خط مشی رستوران، رستوران نیاز به نشان دادن گواهی RSA داشته باشید، گارسون شدن کم هزینه است و به آموزش خاصی نیاز ندارد.

پیشخدمتهای رستوران ها معمولاً دستمزدی برابر با بارمن ها دریافت می کنند، با نرخ هایی که از حداقل دستمزد شروع می شود، و دستمزد شما به میزان تجربه شما در صنعت خدمتکاری بستگی دارد.

 

پذیرش و معاون اداری

اگر به دنبال شغلی با برنامه ریزی عالی هستید، پذیرش گزینه ایده آلی است. ساعات کاری معمولا بین ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است و در طول ماه های تابستان (دسامبر تا فوریه) زمان زیادی برای شنای اقیانوس بعد از کار در اختیار شما قرار می دهد. در استرالیا بسته به تجربه شما، نقش پذیرش معمولاً بالاتر از حداقل دستمزد است. اکثر کسب و کارها به فردی با اطلاعات عمومی خوب و دوستانه در جلوی دفتر خود نیاز دارند تا مشتریان خود را راضی نگه دارد، بنابراین تقاضا زیاد است.

درآمد مشاغل در استرالیا

سخن پایانی

فرصت های کاری بی پایان در استرالیا وجود دارد و بسیاری از آنها دستمزد بیشتری نسبت به سایر کشورها می پردازند. حداقل دستمزد کشور استرالیا در حال حاضر ۲۱.۳۸ دلار استرالیا در ساعت یا ۸۱۲.۶۰ دلار استرالیا در هفته ۳۸ ساعت (قبل از مالیات) است. کارمندان گاه به گاه تحت پوشش حداقل دستمزد ملی نیز حداقل ۲۵ درصد به حقوقشان اضافه می شود. طبق آمار اداره آمار استرالیا در بیش از ۱۴ میلیون نفر شاغل در استرالیا ، متوسط حقوق در استرالیا در اوت ۲۰۲۲ مبلغ ۶۵۰۰۰ دلار بوده است.  مهاجرت به استرالیا نیازمند به داشتن یک وکیل مهاجرتی خبره است که بتواند کارهای شما را از خود استرالیا انجام دهد. جناب مهدی کیوانی به عنوان وکیل مهاجرتی که دفتر کارش در سیدنی است جزو محدود وکیل هایی است که شما را در امر مهاجرت به هدفتان می رساند.

جدیدترین مطالب سایت