درب چوبی – درب داخلی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
درب چوبی – درب داخلی

یکی از انواع درب‌هایی که در طراحی و زیبای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد درب داخلی ساختمان است. شاید در نگاه اول این درب چندان مهم به نظر نرسد، اما پس از اتمام پروسه طراحی متوجه می‌شوید که چه آسیب بزرگی می‌تواند به طراحی کل ساختمان و پروژه بزند. در نتیجه نباید طراحی آن را در دکوراسیون داخلی خود دست کم بگیرید. به این دلیل که درب‌ها می‌توانند به فضای داخلی روح بدهند. در این مقاله می‌خواهیم درباره درب چوبی داخلی و کاربرد آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.

 

درب داخلی چوبی چیست؟

درب داخلی چوبی سطحی کاملا صیقلی و صاف دارد و سطح روی آن به وسیله یک روکش چوبی و یا به وسیله رنگ طراحی می‌شود. از نظر قیمت، درب چوبی توخالی نسبت به درب چوبی توپر ارزان‌تر است. به این دلیل که درب چوبی توپر گاهی اوقات تماما از جنس چوب ساخته می‌شود.

 

هر چقدر که جنس چوب به­کار رفته در تولید این درب بهتر باشد به مراتب قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. درب‌های تمام چوب به دلیل زیبایی و جلوه چشمگیری که دارند اغلب بیشتر در طراحی منازل استفاده می‌شوند.

 

انواع درب چوبی

از جمله انواع درب داخلی چوبی عبارتند از:

 

درب چوب پلاست

چوب پلاست نوعی کامپوزیت است که از ترکیب ضایعات چوب خورده، الیاف و pvc ساخته می‌شود. پس از مخلوط کردن این مواد با یکدیگر، مواد به صورت خمیر مذاب و به شکل پروفیل‌های مختلف آماده می‌شوند. درب‌های چوب پلاست به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند و استحکام بسیار بیشتری نسبت به درب‌هایی با جنس MDF یا روکش چوب دارند. از درب‌های چوب پلاست در مکان‌های پرتردد مانند مراکز آموزشی و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

 

درب MDF

درب ام دی اف از مخلوط ضایعات، فراورده‌ها و محصولات کشاورزی به همراه چسب، رزین و… تحت حرارت و فشار زیاد تولید می‌شود. پس از تولید این درب‌ها، می‌توان بر روی آن‌ها روکشی قرار داد. از جمله روکش‌های متداول برای درب‌های ام دی اف می‌توان به روکش ملامینه اشاره کرد. این چوب مصنوعی استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد و سطح آن متراکم و صاف است. از درب‌های  MDF می‌توان به عنوان درب داخلی ساختمان، ادارات و دفاتر کار استفاده کرد.

درب چوبی - درب داخلی

درب HDF

درب HDF شباهت زیادی به درب MDF دارد، اما چگالی آن بیشتر است. این درب داخلی نوعی تخته فیبر است که با روش خشک تولید می‌شود. قیمت این درب‌ها نسبت به دیگر درب‌های داخلی معمولاً ارزان قیمت‌تر است. در فرآیند تولید آن‌ها از دما و فشار زیادی استفاده می‌شود؛ در نتیجه مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

یکی از مزیت‌های خوب درب HDF قابلیت رنگ شدن آن‌ها است که می‌توانید آن‌ها را با سلیقه خود به هر رنگی که دوست دارید درآورید. از درب HDF بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی و اتاق خواب‌ها استفاده می‌شود. یکی از شرکت‌های معتبری که می‌توانید سفارش درب داخلی خود را به آن‌ها بسپارید شرکت تولید درب درسام نام دارد. در ادامه این شرکت را معرفی خواهیم کرد.

 

شرکت تولید درب درسام

شرکت تولید درب درسام چندین سال است که در زمینه تولید انواع درب ضدسرقت، ضدحریق، درب­های داخلی ساختمانی HDF و MDF درب چوبی، درب اتاقی و… فعالیت دارد. این شرکت با بهره­مندی از پرسنل فنی مجرب؛ ارائه بهترین خدمات به مشتریان را در برنامه کاری خود دارد.

 

شرکت درسام کادر نصب مخصوص به خود را دارد. البته نصاب درب ضد حریق، درب ضد سرقت و درب داخلی با هم متفاوت هستند و نصب تمام این درب‌ها بصورت کاملا تخصصی انجام می‌شود. خرید اینترنتی و خرید آنلاین انواع درب از مزیت‌های دیگر شرکت درسام است و ارسال بار به تمام نقاط ایران توسط باربری و یا ارسال مستقیم بار انجام می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت