در بخش «تحصیلات» رزومه چه چیزهایی باید نوشته شود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
در بخش «تحصیلات» رزومه چه چیزهایی باید نوشته شود؟

در همه رزومه‌ها یک بخش به عنوان «تحصیلات» وجود دارد. اطلاعات مربوط به تحصیلات تکمیلی و مدرک‌های کسب‌شده در این بخش نوشته می‌شود.
بخش آموزش برای تعیین میزان اعتبار افراد تازه‌ فارغ‌التحصیل هنگام ورود به دنیای کار بسیار مهم است.

 

در این مقاله به چگونگی نوشتن رزومه کاری برای افراد تازه فارغ‌التحصیل می‌پردازیم و کمی درباره رزومه افراد متخصص و باتجربه‌تر صحبت خواهیم کرد.

شما می‌توانید به راحتی با رزومه ساز کاربوم، رزومه کاری حرفه‌ای خود را بسازید.

 

افراد تازه فارغ‌التحصیل

به طور کلی، بخش تحصیلان رزومه یک تازه فارغ‌التحصیل در بالای صفحه قرار می‌گیرد. زیرا مهم‌ترین چیزی است که متقاضی برای آن ارزش قائل است و بر حسب آن مورد‌بررسی قرار می‌گیرد.
حتی اگر داوطلب سابقه کار تابستانی یا کارآموزی داشته باشد، می‌توان آن را در بخش تحصیلات نوشت.

 

در بخش «تحصیلات» رزومه چه چیزهایی باید نوشته شود؟

مشاهده نمونه رزومه کاری رشته‌های مختلف

با این حال، اینکه ابتدا قسمت تحصیلات را ذکر کنید، صلاحدیدی است که همه آن را رعایت می‌کنند. در نمونه‌های زیر نیز این موضوع را مشاهده خواهید کرد.
بخش تحصیلات به شرح زیر است:

دانشگاه یا کالج
معدل، سال فارغ‌التحصیلی
می‌توانید ترتیب اطلاعات را برای تأکید بر موارد مختلف تغییر دهید. به عنوان مثال، برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای موسسه‌ای که در آن تحصیل کرده‌اند، بر معدل خود تأکید کنند. بنابراین، ابتدا معدل را ذکر می‌کنند و آن را پررنگ‌تر از سایر متن می‌کنند یا از فونت بزرگ‌تری استفاده می‌کنند.

 

اگر هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید

اگر متقاضی شغلی هستید اما هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید، می‌توانید تاریخ پیش‌بینی‌شده فارغ‌التحصیلی را ذکر کنید، به عنوان مثال دسامبر ۲۰۱۹.
همچنین اگر متقاضی یک شغل تابستانی یا دوره کارآموزی هستید می‌توانید از این قالب استفاده کنید. نکته اصلی این است که نشان دهید در حال تحصیل در رشته مربوطه هستید.

همچنین می‌توانید این اطلاعات را نیز در بخش تحصیلات قرار دهید:

معدل شما: اگر معدل بالایی دارید آن را بنویسید، در غیر این صورت، بهتر است آن را کنار بگذارید.

لیستی از دوره‌های مربوطه که گذرانده‌اید: اگر هنوز تحصیلات شما تمام نشده است، این فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی و انتخاب دوره‌های مرتبط با شغلی که می‌خواهید دنبال کنید است.

هرگونه پروژه یا فعالیت فوق‌برنامه که در آن شرکت داشته‌اید، بهتر است از ذکر هر چیزی که می‌تواند باعث سوگیری علیه شما شود، خودداری کنید.

جوایز یا افتخاراتی که دریافت کرده‌اید: نشان می‌دهد که می‌توانید برتر از دیگر متقاضیان باشید.

مقالاتی که منتشر کرده‌اید: تعهد شما در به اشتراک گذاشتن دانش را نشان می‌دهد و همچنین مهارت نوشتن شما را نشان می‌دهد.

 

در بخش «تحصیلات» رزومه چه چیزهایی باید نوشته شود؟

بخش تحصیلات رزومه خود را تغییر دهید

توجه داشته باشید که نباید محتوای قسمت تحصیلات رزومه شما ثابت بماند. می‌توانید برای هر شغل، آن را تغییر دهید. همانند بقیه رزومه، این بخش را نیز باید در تابع موقعیت‌های خاص خود اعمال کنید.

شاید با اتمام تحصیلات، آنچه آموخته‌اید را زیاد جدی نگیرید. افرادی که سال‌ها قبل فارغ‌التحصیل شده‌اند یا پرسنل منابع انسانی که با رشته تحصیلی شما آشنایی ندارند، ممکن است علاقه زیادی به دانستن برنامه درسی و بررسی میزان دانش شما داشته باشند.

بنابراین، تحصیلات خود را نادیده نگیرید و تصور نکنید شخصی که رزومه شما را می‌خواند با آن آشنا است. آماده باشید که در‌مورد تحصیلات خود گفت‌وگو کنید. با اشتیاق از دانش خود در محل کار استفاده کنید و به آنچه آموخته‌اید افتخار کنید.

 

حرفه‌ای‌های سطح متوسط و بالاتر

اگر یک متقاضی چندین سال سابقه کار داشته باشد، بخش تحصیلات پس از بخش تجربه کاری نوشته می‌شود. این بدان دلیل است که تجربه «عملی» بیش از پیش زمینه «نظری» مهم است.

بنابراین، بخش آموزش باید تنها اصول را شامل شود. بهتر است که ارجاع‌دهی‌ها را حذف کنید. ذکر آن‌ها در این مرحله عجیب به نظر خواهد رسید و باعث می‌شود که استخدام‌کننده دلیل شما برای قرار دادن چنین اطلاعاتی را زیر سؤال ببرد.

جدیدترین مطالب سایت