دستگاه های مختلف دی وی آر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دستگاه های مختلف دی وی آر

دوربین مداربسته در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود و می توان بر اساس نوع کاربری و نیاز مصرف کننده از انواع مدل های این دستگاه استفاده کرد. به منظور انتخاب، خرید و نصب این دستگاه ها بایستی با انواع آنها به لحاظ شکل ظاهری، نوع تکنولوژی ساخت، نوع لنز و نحوه نصب آشنا شد.

 

انواع مدل های دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام؛ یکی از انواع دوربین های مدار بسته مدل دام است که به صورت گنبدی و رو به پایین ساخته می شود و معمولا در محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها می توانند فضا را به صورت 360 درجه پوشش دهند و در آنها از لنزهای wide استفاده می شود. اطلاعات دستگاه دی وی آر هایک ویژن در لینک قبل موجود میباشد.  

 

دوربین های بولت؛ شکل این دوربین ها به صورت مخروطی بوده و قسمت رویه آن به شکل تفنگ است. از ویژگی های این نوع دوربین های مداربسته، قابلیت ثبت تصاویر در فاصله های دور، قابلیت دید در شب و ضد آب کردن پوشش آن را می توان نام برد. البته این دوربین ها قابلیت گردش ندارند و به صورت ثابت هستند.

 

دوربین اسپید دام؛ این نوع دوربین های مداربسته به صورت گردان بوده و قابلیت چرخش و زوم از یک مکان را دارا می باشند. وجود قابلیت پریست در این دستگاه باعث می شود تا دوربین به صورت برنامه ریزی شده، تصویربرداری را انجام دهد. دوربین هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/product-category/ip-camera/  در لینک قبل موجود میباشد.

 

دوربین مینیاتوری یا پین هول؛ دوربین مداربسته پین هول نوع دیگری است که دارای اندازه بسیار کوچکی می باشد. این دوربین در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به نصب مخفی دوربین و یا فضای کافی برای نصب وجود ندارد.

 

دوربین چشم ماهی یا فیش آی؛ نصب این نوع دوربین ها در قسمت سقف ساختمان بوده و گستره دید آن 360 درجه است. ساخت این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از آن می توان از کاربرد دوربین های جداگانه جلوگیری کرد.

 

دستگاه های مختلف دی وی آر

 دوربین مداربسته

دوربین C-Mount؛ این نوع دوربین ها کاربرد فراوانی در مکان های مختلف دارند و می توان با جابجایی لنز، گستره دید آن را افزایش داد. به طوری که تا فاصله بیش از 12 متر را پوشش می دهد.

 

دوربین دید در شب؛ این نوع دوربین مداربسته مناسب برای فضاهای کم نور بوده و دارای LED مادون قرمز می باشد. با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در این دوربین می توان افراد را تا فاصله 18 متری دید.  

 

دوربین حرارتی؛ تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها به گونه ای است که می تواند افراد، اجسام و گرمای محیط را تشخیص دهد. همچنین هر دما را با یک رنگ نشان می دهد. نمایندگی هایک ویژن تهران در لینک قبل انتشار داده شده است.

 

دوربین های شب و روز؛ این نوع از دوربین های مداربسته می توانند به طور دائمی در شبانه روز عملیات تصویربرداری را با کیفیت مناسب انجام دهند. نکته قابل توجه در این دستگاه این است که این دوربین به مادون قرمز مجهز نمی باشد.

 

نحوه کار کردن DVR

دستگاه DVR در دوربین مداربسته، یک نوع رسیور است که با وجود آن تصاویر از دوربین به مانیتور یا تلویزیون منتقل شده و بر روی آن مشاهده می شود. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه در دوربین های مداربسته می توان عملیات ذخیره سازی بر روی حافظه دستگاه را انجام داد.

 

نحوه کار کردن DVR به این صورت است که تصاویر دوربین های مداربسته متصل به خود را نشان می دهد و امکان ضبط و مشاهده آن نیز در زمان دیگر وجود دارد. این دستگاه در واقع یک هارد دیسک در یک کیس می باشد و به عنوان مغز سیستم مداربسته شناخته می شود.

 

همه داده ها و تصاویری که به وسیله دوربین ها گرفته می شود، به DVR منتقل می شود. همه این داده ها و اطلاعات دریافتی، بعد از پردازش در دستگاه به صورت فریم از تصاویر تبدیل می شوند و بعد از قرار گرفتن در کنار هم ویدیو ایجاد می شود.

دستگاه های مختلف دی وی آر

دوربین مداربسته

ویدئو ایجاد شده به وسیله رابط کاربری و مانیتور یا صفحه نمایش، نشان داده می شود. همچنین تصویر می تواند همزمان با پخش در هارد سیستم ذخیره شود. ویدئوها بایستی فشرده سازی شوند تا میزان بیشتری از ویدئو را بتوان ذخیره کرد.

 

علاوه بر این برخی از انواع دستگاه های DVR می توانند به صورت دائمی زاویه دید دوربین ها و فوکوس آن را کنترل کنند. همچنین با استفاده از یک برنامه ریزی مشخص در این دستگاه می توان ویدئو را به صورت دوره ای و در زمان های خاصی ضبط کرد.

 

هایک ویژن

یکی از برندهای مشهور تولید کننده انواع سیستم ها و دوربین مداربسته، هایک ویژن است. این شرکت چینی در بازارهای جهانی و در بازار ایران دارای طرفداران بسیاری می باشد و نمایندگی های بسیاری در کشورهای مختلف دارد.

 

محصولات مختلف برند هایک ویژن مانند دوربین های مداربسته و تحت شبکه، DVR ها، توربو اچ دی، کابل های شبکه و… در کشورهای مختلف دنیا عرضه و به فروش می رسند. در واقع هایک ویژن محصولات خود را در انواع و مدل های مختلف تولید می کند.

 

این برند تولید کننده دوربین مداربسته و سایر تجهیزات مربوط به سیستم های نظارتی، فعالیت خود را در سال 2001 با ساخت دوربین ها و دستگاه های ضبط تصویر شروع کرد. هایک ویژن به عنوان پرفروش ترین برند تجهیزات امنیتی و دوربین های مداربسته شناخته می شوند.

 

تمامی محصولات این برند دارای 24 ماه گارانتی بوده و این محصولات دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسبی می باشند. دوربین های مدار بسته هایک ویژن می توانند تصاویر را با کیفیت بالا و به صورت HD ضبط کنند.

جدیدترین مطالب سایت