دلایل اصلی اهمال کاری از نگاه ماکان آریا پارسا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دلایل اصلی اهمال کاری از نگاه ماکان آریا پارسا

پرسنلی که تحت مدیریت شما در حال کار هستند، ممکن است گاها اهمال کاری داشته باشند. در واقع بروز اهمال کاری از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا از مهم ترین عواملی است که باعث می شود ما انسان ها در رسیدن به موفقیت به شکست برخورد کنیم. برای شروع از بین بردن اهمال کاری در خود و پرسنلی که تحت نظارت ما کار می کنند، می توانیم با دلایل بروز این مسئله بیشتر آشنا شویم. در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر در خصوص اطلاعاتی که دکتر ماکان آریا پارسا در این حوزه ارائه می دهند را در اختیار شما قرار دهیم.

 

عوامل درونی که باعث بروز اهمال کاری می شود

در ابتدا لازم است که با عوامل درونی که باعث بروز اهمال کاری در اشخاص می شود بیشتر آشنا شوید، این کار باعث می شود تا در صورتی که شخص خودتان دچار بروز اهمال کاری شده اید، دلایل را بیشتر شناسایی کرده و در راستای از میان برداشتن این مسائل اقدامات بیشتری را بتوانید داشته باشید.

 

انگیزه شخصی : یکی از مهم ترین دلایلی که باعث بروز اهمال کاری در فرد می شود، نبود انگیزه است. در واقع انگیزه است که باعث می شود یک شخص بتواند کارهای شخصی خود را با سرعت بیشتری انجام دهد. پس در صورتی که علاقه دارید که کارهای خود را به تعویق بیندازید، باید حتما انگیزه خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را بهبود بخشید.

 

کمال طلبی اشخاص : شخصی که در راه موفقیت قدم بر می دارد، باید بداند که کمال طلبی یکی از مهم ترین آفاتی است که باعث می شود شخص نتواند به نتیجه دلخواه خود برسد. شخص کمال گرا زمانی که تمامی شرایط را بر وفق مراد خود نمی بیند، نه تنها تلاشی در راستای بهبود شرایط نخواهد داشت، بلکه به اهمال کاری روی می آورد.

 

عدم وجود انسجام فکری : شما به عنوان یک شخص باید در نظر داشته باشید که انسجام فکری یکی از نیازهایی است که برای تمرکز نیاز دارید و در نهایت همین امر باعث می شود تا بتوانید دست از اهمال کاری برداشته و قدم در راه موفقیت بگذارید. در صورتی که دوست دارید انسجام فکری خود را بازیابی کنید، باید به انجام کارهایی بپردازید که در نهایت به تمرکز بیشتر شما منجر خواهند شد.

 

دست از گفتگوی منفی درونی بردارید : اهمال کاری به صورت مستقیم با منفی گرایی درونی اشخاص در ارتباط است. در واقع زمانی که شما احساس می کنید که موفق نمی شوید و به طور دائم این مسئله را با خود در میان می گذارید، ممکن است دچار اهمال کاری شوید.

 

از شکست ترس نداشته باشید : زمانی که مشغول به انجام کاری می شوید، دو روی سکه وجود دارد، موفقیت و شکست. شما نباید از شکست ترسی داشته باشید. البته نباید به همین دلیل دست به ریسک های خطرناک بزنید. در واقع ترس بیش از حد باعث می شود تا اهمال کاری به عنوان یک رفتار درونی برای شما شکل بگیرد.

 

در صورتی که در زندگی شخصی یا کاری تان دچار اهمال کاری شده اید، بررسی دلایلی که در قسمت بالا بیان شد می تواند در برون رفت از شرایط اهمال کاری بسیار موثر باشد. اما دکتر ماکان آریا پارسا همواره بیان می کنند که عوامل درونی، در برخی از افراد باعث بروز اهمال کاری می شود. دلایل دیگر چیست؟ عوامل بیرونی! در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد با شما صحبت کنیم.

 

دلایل اصلی اهمال کاری از نگاه ماکان آریا پارسا

عوامل بیرونی که از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا باعث بروز اهمال کاری می شود

در بسیاری از افراد، دلایل درونی وجود ندارد که روی به اهمال کاری بیاورند. در واقع اشخاص باید در محیطی کار کنند که خود این محیط، شخص را به اهمال کاری تشویق نکند! بسیاری از سازمان ها و شرکت هایی که شکست می خورند، محیطی را برای پرسنل خود به وجود آورده اند که شخص ناخودآگاه روی به اهمال کاری آورده است. اما این عوامل چیست؟ به عنوان یک مدیر می توانید عوامل زیر را بررسی کنید تا در نهایت به این نتیجه برسید که آیا شرایط کاری که برای پرسنل خود به وجود آورده اید می تواند باعث اهمال کاری آن ها شود؟

 

تفویض وظایف بیشتر از توان : یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود شخص دچار اهمال کاری شوید را می توان بزرگ بودن کار دانست. در واقع همین مسئله باعث می شود که شخص نتواند تصمیم گیری درستی در زمینه انجام کار داشته باشد و در نهایت باعث بروز مشکلاتی در انجام کارها می شود. پس در صورتی که می خواهید اختیارات یا وظایفی را به یک کارمند تفویض کنید، باید اطمینان داشته باشید که شخص می تواند کارها را انجام دهد.

 

پیچیدگی در انجام وظایف وجود دارد : در صورتی که شما کارهایی را به پرسنل خود محول کنید که پیچیدگی بسیار زیادی داشته باشد، همین امر باعث می شود که پرسنل شما دچار اهمال کاری شوند و نتوانند کار خود را به صورت حرفه ای انجام دهند. پس در صورتی که احساس می کنید در کارهایی که مشخص می کنید پیچیدگی وجود دارد، باید آن را برطرف کنید.

 

شفافیت در شرح وظایف وجود ندارد : از دیگر دلایلی که باعث می شود شخص در سازمان شما دچار مشکل شود را می توان عدم وجود شفافیت در وظایف محول شده دانست. در این صورت شخص دچار اهمال کاری می شود و نمی داند که دقیقا چه کار کند.

 

مدیریت با ضعف همراه است : شما به عنوان یک مدیر باید همواره به نظارت سازمان خود بپردازید و در نظر داشته باشید که پرسنل باید وظایف استانداردی که به آن ها محول شده است را در زمان مشخص انجام دهند. در غیر این صورت نمی توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد شخص در بهترین حالت وجود داشته باشد. کارمندان در این صورت دچار بروز اهمال کاری می شوند و باید همواره آماده بروز مشکلات در سازمان باشید.

 

با توجه به تمامی مسائل بیان شده، شما می توانید از بروز اهمال کاری در سازمان تحت نظارت خود جلوگیری به عمل بیاورید. این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و شما باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهید.

 

نتیجه گیری

دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یکی از نخبگان جوان علم مدیریت در کشور، همواره به دیگر مدیران هشدار بروز اهمال کاری را در کارمندان می دهند. شما به عنوان یک مدیر یا شخصی که در حال فعالیت در جامعه کاری هستید، می توانید با بررسی عوامل بروز اهمال کاری، از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری به عمل بیاورید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید نسبت به شرکت در دوره های دکتر ماکان آریا پارسا اقدام کنید و یا کتاب هایی که به قلم دکتر ماکان آریا پارسا در حوزه مدیریت تالیف شده اند را مطالعه کنید. در این صورت می توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

جدیدترین مطالب سایت